AndroidHealthClinic

Log Jeffa040

monster training Jeff... BTW: We kunnen wel een keer samen gaan deadliften ;) Ik heb de techniek geleerd van een ouwe rot in het vak, wellicht dat het helpt? ;)

Ga zo door gap, je bent echt goed bezig!

enneh @ EPK: Jij bent helemaal geen zwakke ecto! ;) En ja, we moeten allemaal oefenen, dat is juist leuk en leerzaam!

Keep on pumping dudes! ;)

• Topic Starter Topic Starter
monster training Jeff... BTW: We kunnen wel een keer samen gaan deadliften ;) Ik heb de techniek geleerd van een ouwe rot in het vak, wellicht dat het helpt? ;)

Ja lijkt me leerzaam en leuk man. Jij trainde in Eindhoven toch?

Wanneer je de gewichten makkelijker aankan ga je automatisch met betere techniek tillen. :thumbs:
Dus zoals EPK zei, til met een bepaalde reprange en ga niet maxen, maar dat doe je al dus ja ga zo gewoon door. Filmpjes gaan je niet helpen, IRL valt er meer te corrigeren namelijk. :D
En de opmerking van SM slaat al helemaal nergens op, want het is de bedoeling die gewichten de lucht in te krijgen, no matter what. :)

Klopt, maar het is ook wel fijn als ik een fatsoenlijke techniek heb bij wat meer gewicht.

Je deelt de deadlift op in twee stukken waardoor je je techniek kunt verbeteren.

Onderste deel - halting deadlift
Bovenste deel - rackpulls

Dit is juist voor beginners heel handig. Veel hebben problemen met het eerste deel van de lift om de heupen laag te houden. Veel strekken meteen hun benen en gaan over op het tweede deel van de beweging. De halting deadlifts verplicht je de techniek te verbeteren. Je gebruikt lagere gewichten en gaat voor meer reps. Zo slijp je als het ware de juiste beweging van de lift erin.

Dus juist doen als beginner, gevorderden hebben er niet zoveel meer aan.

Ik ga die halting deadlift eens proberen. Kun je rack pulls ook nog ergens anders doen dan in een squatrek? Ons squatrek is namenlijk te hoog, deze is op heuphoogte ongeveer.

Haha, ik zei toch dat die Pulldowns van Johnnie gewoon facking lekker zijn. :D

De negative kant van een rep moet altijd langzaam worden uitgevoerd. Veolt sowieso 100x beter. Zeker met een oefening als V-grip pulldown (filmpje) kan je dit goed doen. Met een latpulley wide grip is het iets lastiger.

Fijne avond nog gozer.

Zeker weten.

Jullie ook nog fijne avond. ;)

Jup, ik train bij essbra iin Eindhoven. de eigenaar is zelf een ouwe rot in ut vak... Een klein mannetje, maar deed ook rustig 300+ deadliften, de gek!

Moeten dan maar een keertje afspreken dan ;)

Ja lijkt me leerzaam en leuk man. Jij trainde in Eindhoven toch?

Klopt, maar het is ook wel fijn als ik een fatsoenlijke techniek heb bij wat meer gewicht.

Ik ga die halting deadlift eens proberen. Kun je rack pulls ook nog ergens anders doen dan in een squatrek? Ons squatrek is namenlijk te hoog, deze is op heuphoogte ongeveer.

Zeker weten.

Jullie ook nog fijne avond. ;)

Je kan je stang misschien op je bench leggen? Dat komt denk ik dichtbij je knie. ;)

schijt aan de gym-eigenaar ;)
je betaalt toch, dan mag je zelf weten hoe je traint.. zolang je maar niets sloopt :P

Zet dan voor de zekerheid 2 bankjes naast elkaar anders kan de bar omklappen.

Vast wel. :thumbs:
Kan toch niets mis mee zijn? Gewoon gently die stang op de bench pleuren. :)

schijt aan de gym-eigenaar ;)
je betaalt toch, dan mag je zelf weten hoe je traint.. zolang je maar niets sloopt :P

Zet dan voor de zekerheid 2 bankjes naast elkaar anders kan de bar omklappen.

Wou dat inderdaad net zeggen. Vaak genoeg meegemaakt dat me barbell ompleurt. Fikse knal krijg je dan. :p

Das waar, er kan trouwens ook weinig mis gaan. Wat raden jullie aan, komende week halting deadlifts bij m'n rug training doen ipv deadlift en de week erop rack pulls?

Das waar, er kan trouwens ook weinig mis gaan. Wat raden jullie aan, komende week halting deadlifts bij m'n rug training doen ipv deadlift en de week erop rack pulls?

Of allebei? :p
Gewoon even allebei light weight 3 setjes oefenen ofzo. :p
Zal niet voor veel belasting zorgen als je de gewichten laag houd.
Maar wel in 2 trainingen verwerkt uiteraard, ik zou ze niet op dezelfde dag doen. ;)

De halting deads lichter, de racks kun je zwaarder doen dan je deads.

Halting altijd met pronated grip uitvoeren. Mixed heb je hierbij niet nodig.

De halting deads lichter, de racks kun je zwaarder doen dan je deads.

Halting altijd met pronated grip uitvoeren. Mixed heb je hierbij niet nodig.

Ok, thanks.

Eerst beginnen met halting lijkt me? Kan ik daarna gewoon rack pulls doen of kan ik die beter de week erop doen?

Jongens ik moet iets bekennen.

Ik ga er mee stoppen. Als ik zo doorga weeg ik volgend jaar 105 en dat is echt niet meer mooi zoveel spier!!!!!11!1!oneone

hahaha, dwaas xD

Dadelijk knallen in Eindhoven in gym Essbra samen met Kwarkmixer, ik heb er zin in!

Terug
Naar boven