MuscleMeat

Log Jeffa040

Vraagje nog, wanneer ben je overgestapt naar een 4daagse split dan? En waarom?

extensions en leg press stats, who cares.

Nette squats gap

en vooral van Jef, met die dikke poten van um haha

Zieke training man :D

• Topic Starter Topic Starter
Vraagje nog, wanneer ben je overgestapt naar een 4daagse split dan? En waarom?

Omdat ik al een half jaar fullbody deed, ik wilde sowieso een keer 4 keer per week split proberen en dat bevalt me zeker beter dan fullbody.

Niks tegen Jeffa, begrijp me niet verkeerd. 100 kg squat is 100 kg, hoe diep je gaat en op wat voor manier daar gelaten.

Leg presses verschillen overal, gekanker met die katrollen en verschil per machine's, het zegt dus feitelijk niks.

Mee eens, leg press + leg extension zegt me vrij weinig. Je kan aan m'n squats wel herleiden hoe sterk ik ongeveer in mn benen / core ben.

Mijn squats zijn net iets dieper dan parallel, het zijn geen full squats.

Thanks lennart.

Oowh! Gaat weer bikkel hard hier Jeffa!:D

Maar uhm...Die 4-dagen split, is dat echt zoveel beter dan 3x fullbody? Ik ben nu ook al iets meer bezig dan 3 maand fullbody maar ik merk toch nog steeds groei dus blijven doorknallen neem ik aan?

Trouwens, ben je al op vakantie geweest of moet je nog gaan? :)

• Topic Starter Topic Starter
Oowh! Gaat weer bikkel hard hier Jeffa!:D

Maar uhm...Die 4-dagen split, is dat echt zoveel beter dan 3x fullbody? Ik ben nu ook al iets meer bezig dan 3 maand fullbody maar ik merk toch nog steeds groei dus blijven doorknallen neem ik aan?

Trouwens, ben je al op vakantie geweest of moet je nog gaan? :)

Ik zeg niet dat het beter is, het is sowieso moeilijk om te zeggen wat het 'beste' is. Je moet gewoon kijken wat jij zelf het fijnste vind, waar je lichaam het hardst op reageert. Er is niks mis met 3 keer per week fullbody hoor, hier heb ik ook ****ing hard op gegained. Als het nog steeds goed gaat en je het gevoel hebt dat je nog steeds voldoende prikkels krijgt zou ik er gewoon mee door gaan. Ik houd persoonlijk van wat afwisseling na een aantal maanden, om een keer mijn schema om te gooien of te varieren met herhalingen. Zo krijgt je lichaam ook weer een andere belasting wat - in mijn geval - weer resulteert in flinke schade.

Zo lang je werk sets onder de 100kg zijn (big three) zou ik sowieso fb blijven doen :D

ik heb niet op allerlei legpresses getraind
deze vond ik de zwaarste

http://www.youtube.com/watch?v=rQX06ZSCaRk

ouderwetse uitvoering
kon er niks meer van vinden
deze komt er dicht bij in de buurt
verschil is:
je ligt er meer helemaal onder en de kilo's hangen boven je
ikzelf train ook altijd zittend
moderne tijd he

Op zo één train ik ook, maar dan iets grotere rom. Erg lekker na de squats en voor de isolatie-oefeningen.

Machines zijn idd niet met elkaar te vergelijken, leuke assistance en ongelooflijk goed zo'n leg press 45° voor je kuitraises, maar verder toch liever squats. :)

Maar rekenen jullie die "sled" erbij in jullie gewichten? Nee toch he? Want ik zag op youtube over dit filmpje dat dat ding toch wel 25kg weegt ongeveer?

Laatst bewerkt:

Omdat je dan eenvoudig de basis oefeningen op een relatief hoge frequentie kan blijven doen (op week basis).

Als beginner maak je (tenminste ik dan) sneller gains op 2x per week squatten dan dat je een split gaat aanhouden voor je benen en dus maar 1x gaat squatten.

Schema's als bijv Rippetoe (of een willekeurig beginners schema) spelen daar op in, dat doen ze natuurlijk niet voor niets. Denk dat, ook al boeit kracht je geen ****, je routine moet bouwen rond de squat, deadlift en bench.

Wat heb je aan incline benches of box squats als je reguliere bench en squat nog zo laag zijn? Tevens leer je sneller de techniek als je een lift vaker doet. Ik raak mn groove op bijv squats sneller kwijt als ik het een poosje niet heb gedaan.

Ik ben geen guru maar zo denk ik er over, zie het nut niet in van splits als je nog zwak bent.

volgens mij kan je rustig FB trainen, ook als je zwaardere gewichten gebruikt. Het enige toverwoord is weer herstel cyclus.

Terug
Naar boven