Fitness Seller

Log Jeffa040

• Topic Starter Topic Starter
Omdat je dan eenvoudig de basis oefeningen op een relatief hoge frequentie kan blijven doen (op week basis).

Als beginner maak je (tenminste ik dan) sneller gains op 2x per week squatten dan dat je een split gaat aanhouden voor je benen en dus maar 1x gaat squatten.

Schema's als bijv Rippetoe (of een willekeurig beginners schema) spelen daar op in, dat doen ze natuurlijk niet voor niets. Denk dat, ook al boeit kracht je geen ****, je routine moet bouwen rond de squat, deadlift en bench.

Wat heb je aan incline benches of box squats als je reguliere bench en squat nog zo laag zijn? Tevens leer je sneller de techniek als je een lift vaker doet. Ik raak mn groove op bijv squats sneller kwijt als ik het een poosje niet heb gedaan.

Ik ben geen guru maar zo denk ik er over, zie het nut niet in van splits als je nog zwak bent.

Ik ben het in principe met je eens, maar dat is nou juist de reden dat ik voor split heb gekozen. Als ik 3 keer per week fullbody trainde, en dus ook 3 keer per week squats (en varianten) deed, dan kwam ik niet aan mijn rust aangezien ik op school ongeveer 3 tot 4 uur per dag sport. Ik herstelde niet meer, dat mijn probleem. Daarom ben ik naar 4 keer per week split overgestapt omdat ik nu kan kijken op welke dag ik het beste een benen training kan inlassen ivm rust.

jef

alle varianten zijn trainbaar
in een split kan je heel goed en hard trainen
+ daarin kan je ook werken aan de grote drie

Hoe komt het? Normaal gesproken squaten jullie toch veel meer? Of waren je knieen weer - zoals jij dat altijd zo mooi zegt - jack shit vandaag?

Thanks.

Klopt we pakten squat gister als 3e oefening + onder failure.
En nog kk gruwelijke spierpijn hebben vandaag :(
Hij is zo gemeen die squat.

Hehe thanks kerel, zit inderdaad behoorlijk wat kracht in gezien de grote van m'n benen. :D

Thanks man.

Ik train 4 keer per week split en dat is meestal op maandag - dinsdag - donderdag - zaterdag/zondag.

Voor mijn armen doe ik;
biceps: barbell curl, dumbbell curl, hammer curl, preacher curl
triceps: close grip bench press, skullcrushers & bench dips.

k*t! Ik dacht 100x5kg dumbbell curls does the trick. :(

Nette training weer Jeffa, je log blijft me wel interesseren. Komt waarschijnlijk omdat je me zwaar p0wned op een jongere leeftijd. :cool:

****ed up is dat ja. Squat is zeker gemeen, ik tril altijd op m'n benen na het squaten.

k*t! Ik dacht 100x5kg dumbbell curls does the trick. :(

Nette training weer Jeffa, je log blijft me wel interesseren. Komt waarschijnlijk omdat je me zwaar p0wned op een jongere leeftijd. :cool:

Hehe thanks kerel.

ik vind dat je van die leg press als laatste oefening ook flinke spierpijn creeerd, vooral in je reet

Heb ik vooral met squatten. Dikke, zure, bigass reet! :D
Gek genoeg verneem ik um op mijn hammetjes veel minder.... Misschien andere techniek...???

Beste dbb'ers, bij deze wil ik aankondingen dat ik vanacht vertrek naar het gardameer in italie, ik ben hier 2,5 week te vinden. Voor brutale trainingen moet je vanaf nu kijken in het logje van SniperX.

Een katabole vakantie toegewenst, dat je vele kg's vetvrije massa mag verliezen.

Met vriendelijke groet,

Jef.

-x-

veel plezier op vakantie!

Ooh, Jeffa man..:) Amuseer u daar hé! Vret je maar goed vol makker :meal:

Prettige vakantie!

hahaha veel plezier gap! ;)

:D Ik zal het log van sniper volgen ter vervanging.......

Goede vakantie beest!

Goedemiddag, ik weer gearriveerd in Nederland na een vakantie in Italie bij het Gardameer. De katabole periode is voorbij; de broodjes kaas, pasta's, pizza's, sinaasappelsap en ijsjes komen me de keel uit. Ik heb het gevoel dat ik 5 kg lichter ben en dat m'n bovenarmen 2 cm gekrompen zijn. Dit zal wel tussen m'n oren zitten omdat ik slecht gegeten heb.

De eerste week heb ik gewoon getraind, er waren dumbbells tot 30 kg maar verder geen squat rek ofzo. Gewoon een beetje gepompt zodat we strak over het strand lopen, je weet toch zelluf. Ik heb geen breezers gedoet, het enigste wat ik versierd heb is een duitse hond die verliefd werd op mij en mijn frisbee, hier heb ik me dagelijks uren mee vermaakt, wat een lieve hond was dat toch.

Wat een dramatische fysieken lopen er rond daar bij het Gardameer. Ik heb maximaal 3 personen gezien die buffer waren dan mij, dat zegt genoeg over het gemiddelde daar. Ik had verwacht dat er wel wat beesten rondliepen maar dat viel dus vies tegen. In de gym op de camping waren alleen biceps curlende ecto's, en cardioende duitse obesitas patienten.

Ik ben weer blij dat ik terug ben en mijn dagelijkse routine op kan pakken want ik voelde me er gruwelijk slecht bij om heel de dag ecto meals te eten. Ik ben weer blij dat ik weer fatsoenlijk kan eten en trainen, hier voel ik me toch veel beter bij.

Dit weekend beginnen we weer vol met de bulk, maandag beginnen we met trainen. Dit jaar ga ik de bulk wat grover aanpakken gezien ik toch nauwelijks vet aankom. Ik ben nog aan het nadenken over m'n voedingsschema, deze post ik later in mijn log om hier jullie meningen over te krijgen.

Wb, ben benieuwd naar je voeding+training!

Welcome back Jeffa! Leuk dat je toch een vriendinnetje had op vakantie!:p Dat hondje zal zich ook wel geamuseerd hebben:D.

Succes met de bulk en heffen maar!:wl:

hoe kun je nou kilos afvallen als je slecht eet? zorg dan dat je meer pizza/broodjes kaas/sinaasappelsap binnenkrijgt, dan heb je iig je voedingstoffen binnen, gegaint vet cutten is makkelijker dan verloren spiermassa gainen imo (ligt wel aan je bouw maargoed)

Terug
Naar boven