- Waardering
- 164
Omdat je dan eenvoudig de basis oefeningen op een relatief hoge frequentie kan blijven doen (op week basis).
Als beginner maak je (tenminste ik dan) sneller gains op 2x per week squatten dan dat je een split gaat aanhouden voor je benen en dus maar 1x gaat squatten.
Schema's als bijv Rippetoe (of een willekeurig beginners schema) spelen daar op in, dat doen ze natuurlijk niet voor niets. Denk dat, ook al boeit kracht je geen ****, je routine moet bouwen rond de squat, deadlift en bench.
Wat heb je aan incline benches of box squats als je reguliere bench en squat nog zo laag zijn? Tevens leer je sneller de techniek als je een lift vaker doet. Ik raak mn groove op bijv squats sneller kwijt als ik het een poosje niet heb gedaan.
Ik ben geen guru maar zo denk ik er over, zie het nut niet in van splits als je nog zwak bent.
Ik ben het in principe met je eens, maar dat is nou juist de reden dat ik voor split heb gekozen. Als ik 3 keer per week fullbody trainde, en dus ook 3 keer per week squats (en varianten) deed, dan kwam ik niet aan mijn rust aangezien ik op school ongeveer 3 tot 4 uur per dag sport. Ik herstelde niet meer, dat mijn probleem. Daarom ben ik naar 4 keer per week split overgestapt omdat ik nu kan kijken op welke dag ik het beste een benen training kan inlassen ivm rust.

Amuseer u daar hé! Vret je maar goed vol makker 
Dat hondje zal zich ook wel geamuseerd hebben