MuscleMeat

Log Jeffa040

Als ik het goed heb dan is Yates Row voor wijdte en niet dikte in je rug? ???

En de reguliere bent over row met 45 graden als ik Impo moet geloven.
best moeilijk om ze allemaal uit elkaar te houden
pendlay,yates,BOR, 0graden Row (was ook een naam voor toch niet de pendlay? of wel), en dan nog boven/onderhandse varianten.

trouwens nog zwaarder geworden jef?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.588
best moeilijk om ze allemaal uit elkaar te houden
pendlay,yates,BOR, 0graden Row (was ook een naam voor toch niet de pendlay? of wel), en dan nog boven/onderhandse varianten.

trouwens nog zwaarder geworden jef?

Ik heb me niet meer gewogen, ik neem aan dat ik wel zwaarder ben geworden. Ik zal me eens wegen Vrijdag.

Quote van Impo:

Pendlay-row:
Bovenlichaam exact horizontaal, stang naar de borst, ellebogen meer naar buiten.
Pakt vooral midden/bovenkant rug.

Reguliere Bent Row:
Bovenlichaam ongeveer 45 graden, stang naar bovenkant buik, bovenarmen staan in een hoek van ongeveer 45 graden tov. het bovenlichaam.
Pakt vooral middenrug/lats aan.

Yates Row:
Bovenlichaam 60/70 graden, stang wordt meestal vanaf kniehoogte naar de onderbuik regio gebracht, de armen bewegen daardoor meer langs het bovenlichaam en naar achteren.
Pakt vooral de onderste delen van de lats.

http://debalisnietrond.web-log.nl/debalisnietrond/images/crouchsancho.jpg

Ah oke, dat had ik niet gelezen, ik was gestopt bij "Yates Row voor dikte" en dacht van nee, toch dat meen je niet? :roflol:

Ìk heb trouwens nog eens nagedacht over welke spieren je met welke row pakt. Ik vind het juist niet logisch, dus laat maar ;).

Ik zou denken dat je met yates rows juist meer bovenkant rug pakt..

• #1.591
Ìk heb trouwens nog eens nagedacht over welke spieren je met welke row pakt. Ik vind het juist niet logisch, dus laat maar ;).

Ik zou denken dat je met yates rows juist meer bovenkant rug pakt..

Haha ok, ik had het ook verkeerd geïnterpreteerd, zoals ze dat zo mooi zeggen.

• #1.592
Vanochtend naar het rugcentrum geweest, ik weet eindelijk waar het aan ligt!

Ik zal het even uitleggen;

De TLO (thoracale-lumbale overgang) in mijn wervelkolom zit vast. Zie hieronder het plaatje, de TLO ligt dus tussen de thoracale en lumbale wervels.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hier zit het vast, er zit een blokade door middel van vacuum tussen deze gewrichten. Dit wil zeggen dat er bijna geen beweging mogelijk is tussen deze wervels. Dit betekend dat er erg weinig beweging plaats vind tijdens de deadlift, normaliter zou hier wel voldoende beweging plaats moeten vinden om de beweging soepel te laten lopen.
Omdat er weinig beweging plaats vindt, moet dit gecorrigeerd worden door de spieren rondom deze wervels. Dit is dus de pijn die ik voel tijdens de oefening, waardoor deze spier overbelast is.

Ze hebben mijn rug soort van 'gekraakt', hierdoor zijn de 'vacuum belletjes' geknapt waardoor de TLO weer los is. Er kan weer beweging plaats vinden dus vindt er weer voldoende beweging plaats tijdens de deadlift waardoor mijn spieren ontlast worden.

Ik moet nu bewust de spanning op gaan zoeken om de wervels weer licht te belasten. Ik moet wel rustig aan doen omdat ik de wervels niet mag overbelasten.

Elke dag 3 keer een oefening doen; op m'n handen en voeten gaan zitten en dan m'n rug bol en hol maken om mijn TLO soepel te houden.

En het mooiste is nog dat deze man aan het eind van de behandeling zei: it ain't no rocket sience.

Hulde voor deze man!

Vanochtend naar het rugcentrum geweest, ik weet eindelijk waar het aan ligt!

Ik zal het even uitleggen;

De TLO (thoracale-lumbale overgang) in mijn wervelkolom zit vast. Zie hieronder het plaatje, de TLO ligt dus tussen de thoracale en lumbale wervels.

[Link niet meer beschikbaar]

Hier zit het vast, er zit een blokade door middel van vacuum tussen deze gewrichten. Dit wil zeggen dat er bijna geen beweging mogelijk is tussen deze wervels. Dit betekend dat er erg weinig beweging plaats vind tijdens de deadlift, normaliter zou hier wel voldoende beweging plaats moeten vinden om de beweging soepel te laten lopen.
Omdat er weinig beweging plaats vindt, moet dit gecorrigeerd worden door de spieren rondom deze wervels. Dit is dus de pijn die ik voel tijdens de oefening, waardoor deze spier overbelast is.

Ze hebben mijn rug soort van 'gekraakt', hierdoor zijn de 'vacuum belletjes' geknapt waardoor de TLO weer los is. Er kan weer beweging plaats vinden dus vindt er weer voldoende beweging plaats tijdens de deadlift waardoor mijn spieren ontlast worden.

Ik moet nu bewust de spanning op gaan zoeken om de wervels weer licht te belasten. Ik moet wel rustig aan doen omdat ik de wervels niet mag overbelasten.

Elke dag 3 keer een oefening doen; op m'n handen en voeten gaan zitten en dan m'n rug bol en hol maken om mijn TLO soepel te houden.

En het mooiste is nog dat deze man aan het eind van de behandeling zei: it ain't no rocket sience.

Hulde voor deze man!

Mooi dat je er eindelijk achter bent. Ik hoop dat het hiermee is opgelost.

Wanneer mag je nu weer zwaar gaan deadliften?

Nice man dat het geen super ernstige shit is en de behandeling simpel is.
Ik herken trouwens wel het een en ander bij jou 'blessure'. Na een deadliftsessie had ik soms het gevoel alsof m'n wervels dichter op elkaar zaten ofzo. Het voelde gewoon minder soepel.
Vaak deed ik daarna ff een paar 'speed'dips op mn ringen en wat zwaaiende pullups om alles weer een beetje los te maken en uit te rekken. Tijdens deze oefeningen hoorde ik m'n wervels kraken en als het ware weer losgaan. Ik weet niet of het hetzelfde is maar als ik die dingen deed voelde m'n rug weer soepeler.

• #1.595
Mooi dat je er eindelijk achter bent. Ik hoop dat het hiermee is opgelost.

Wanneer mag je nu weer zwaar gaan deadliften?

Ik moet nog 4 keer terug komen omdat de wervels erg lang vast gezeten hebben. Dus dan komen deze vacuum belletjes terug, dus moeten ze die belletjes weer laten knappen.

Ik moet de komende tijd juist deadliften om de wervels soepel te houden maar ik mag niet zwaar gaan. Zodra ik weer last krijg van de spieren op de plek waar ik altijd last heb gehad dan moet ik stoppen. Het is puur om de wervels soepel te houden en weer rustig de belasting op de wervels op te voeren.

Nice man dat het geen super ernstige shit is en de behandeling simpel is.
Ik herken trouwens wel het een en ander bij jou 'blessure'. Na een deadliftsessie had ik soms het gevoel alsof m'n wervels dichter op elkaar zaten ofzo. Het voelde gewoon minder soepel.
Vaak deed ik daarna ff een paar 'speed'dips op mn ringen en wat zwaaiende pullups om alles weer een beetje los te maken en uit te rekken. Tijdens deze oefeningen hoorde ik m'n wervels kraken en als het ware weer losgaan. Ik weet niet of het hetzelfde is maar als ik die dingen deed voelde m'n rug weer soepeler.

Dan kan het inderdaad zijn dat de vacuum belletjes tussen de wervels knappen. Na het knappen voel je dat de wervels soepeler bewegen.

haha wat een baas!
ik zou anders de DL even schrappen en extension's doen en rackpulls, misschien dat dit minder belastend is voor je rug.

wat een frikandellen blessure!

EDIT; lees net dat je juist moet deadliften, misschien zijn dit dan toch nog wel alternatieven

Laatst bewerkt:
  • #1.599
Ik zit potverdomme al dagen met m'n brinta te vechten. Als ik 50 gram brinta met 500 ML melk koud wil drinken dan wordt het dikke pap wat niet meer te drinken is.

Hoe lossen jullie dit op?

Instant Oats for life! Je pleurt 100gr daarvan in 300ml en het enige wat je merkt is een lekkerdere smaak/volheid :)

Terug
Naar boven