- Waardering
- 164
Dat van die Yates row en pendley row had je, als je even na had gedacht ook zelf kunnen bedenken.
Nette training kerel.
Leg uit?

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat van die Yates row en pendley row had je, als je even na had gedacht ook zelf kunnen bedenken.
Nette training kerel.

Als ik het goed heb dan is Yates Row voor wijdte en niet dikte in je rug?![]()
laat maar..Als ik het goed heb dan is Yates Row voor wijdte en niet dikte in je rug?![]()
best moeilijk om ze allemaal uit elkaar te houdenEn de reguliere bent over row met 45 graden als ik Impo moet geloven.
best moeilijk om ze allemaal uit elkaar te houden
pendlay,yates,BOR, 0graden Row (was ook een naam voor toch niet de pendlay? of wel), en dan nog boven/onderhandse varianten.
trouwens nog zwaarder geworden jef?
Ìk heb trouwens nog eens nagedacht over welke spieren je met welke row pakt. Ik vind het juist niet logisch, dus laat maar.
Ik zou denken dat je met yates rows juist meer bovenkant rug pakt..
Vanochtend naar het rugcentrum geweest, ik weet eindelijk waar het aan ligt!
Ik zal het even uitleggen;
De TLO (thoracale-lumbale overgang) in mijn wervelkolom zit vast. Zie hieronder het plaatje, de TLO ligt dus tussen de thoracale en lumbale wervels.
[Link niet meer beschikbaar]
Hier zit het vast, er zit een blokade door middel van vacuum tussen deze gewrichten. Dit wil zeggen dat er bijna geen beweging mogelijk is tussen deze wervels. Dit betekend dat er erg weinig beweging plaats vind tijdens de deadlift, normaliter zou hier wel voldoende beweging plaats moeten vinden om de beweging soepel te laten lopen.
Omdat er weinig beweging plaats vindt, moet dit gecorrigeerd worden door de spieren rondom deze wervels. Dit is dus de pijn die ik voel tijdens de oefening, waardoor deze spier overbelast is.
Ze hebben mijn rug soort van 'gekraakt', hierdoor zijn de 'vacuum belletjes' geknapt waardoor de TLO weer los is. Er kan weer beweging plaats vinden dus vindt er weer voldoende beweging plaats tijdens de deadlift waardoor mijn spieren ontlast worden.
Ik moet nu bewust de spanning op gaan zoeken om de wervels weer licht te belasten. Ik moet wel rustig aan doen omdat ik de wervels niet mag overbelasten.
Elke dag 3 keer een oefening doen; op m'n handen en voeten gaan zitten en dan m'n rug bol en hol maken om mijn TLO soepel te houden.
En het mooiste is nog dat deze man aan het eind van de behandeling zei: it ain't no rocket sience.
Hulde voor deze man!
Mooi dat je er eindelijk achter bent. Ik hoop dat het hiermee is opgelost.
Wanneer mag je nu weer zwaar gaan deadliften?
Nice man dat het geen super ernstige shit is en de behandeling simpel is.
Ik herken trouwens wel het een en ander bij jou 'blessure'. Na een deadliftsessie had ik soms het gevoel alsof m'n wervels dichter op elkaar zaten ofzo. Het voelde gewoon minder soepel.
Vaak deed ik daarna ff een paar 'speed'dips op mn ringen en wat zwaaiende pullups om alles weer een beetje los te maken en uit te rekken. Tijdens deze oefeningen hoorde ik m'n wervels kraken en als het ware weer losgaan. Ik weet niet of het hetzelfde is maar als ik die dingen deed voelde m'n rug weer soepeler.
En het mooiste is nog dat deze man aan het eind van de behandeling zei: it ain't no rocket sience.
Hulde voor deze man!
die man zit dus ook af en toe in mijn log mee te lezen.