MuscleMeat

LOG: Jespeeer

Ik ga ook maar volgen, beetje om de Z-limburgse spirit hier levend te houden. Represent Geleen ouwe hier haha.

goed bezig :D

ohja jespeeer:
ik zou of een 3 daags split pakken maar ik raad toch eerder een 4 split aan zijn je trainingen korter en dan heb je er meer zin in denk ik :P

1. Borst Biceps
2. Benen Schouders Traps
3. Rug Triceps

of

1. Borst Biceps
2. Benen Kuiten
3. Schouders + Traps
4. Rug Triceps

Buik kan je zelf indelen, maar benen moet je wel erbij pakken. Voordeel van 3 split is je kan vaker gaan per week bv een 4e training en dan pak je weer bij training 1 en dan volgende keer training 2. Maar trainingen duren wel langer vooral benen schouders.

• Topic Starter Topic Starter
goed bezig :D

ohja jespeeer:
ik zou of een 3 daags split pakken maar ik raad toch eerder een 4 split aan zijn je trainingen korter en dan heb je er meer zin in denk ik :P

1. Borst Biceps
2. Benen Schouders Traps
3. Rug Triceps

of

1. Borst Biceps
2. Benen Kuiten
3. Schouders + Traps
4. Rug Triceps

Buik kan je zelf indelen, maar benen moet je wel erbij pakken. Voordeel van 3 split is je kan vaker gaan per week bv een 4e training en dan pak je weer bij training 1 en dan volgende keer training 2. Maar trainingen duren wel langer vooral benen schouders.

Tjongejonge jij maakt het me ook niet makkelijk. Maar ik wil inderdaad 4x in de week gaan en hoelang de trainingen duren dat maakt me niet uit hoor. Ik zal straks na mijn training eens bekijken wat ik nu definitief ga doen!

---------- Post toegevoegd Wed 9 May 2012 om 11:55 ----------

Nice man je bent goed op weg geholpen nu :D

Ben benieuwd hoe je het allemaal aan gaat pakken..

Nou er komt steeds meer duidelijkheid. Alleen iedereen heeft zo zijn eigen meningen en ervaringen. Maar ik train vandaag Schouders en Triceps. En de biceps train ik voortaan met de borst. Dit heb ik altijd gedaan dus zo verkeerd ben ik niet bezig geweest :p

benen schouders ben je makkelijk langer dan 2 uur bezig als je het goed doet :P ik begin ben je nog wel gemotiveerd om zo lang te blijven maar na de hand denk ik dat je wel blij bent als je na 1,5 uur na huis kan gaan :P

toevallig van langer als 2 uur gebleven maar de tijd vloog voorbij :o maar moet jij maar even kijken wat je wilt, ik zou wel 4 split aanraden. Kan je benen en schouders allebij super goed trainen

Om het je nog moeilijker te maken, ik ga binnenkort starten met een fullbody compound 3x per week :)

Maar ik zou eerst dit eens een week of 8 doen, gewoon de oefeningen een beetje onder de knie krijgen etc.

Je kan ook eens in wat logs van mensen kijken, zie je voorbeelden van trainingsschema's. Als je bijv in mijn log kijkt zie je mijn schema voor 3 dagen split als je interesse hebt. Ja het is in het begin heel ingewikkeld, maar als je later wat meer weet kan je simpelweg zelf schema's maken uit je hoofd, maar zou ik nu nog niet aan beginnen :D

Haha nou ik ben best goed opweg nu met een schema, alleen jullie kijken nu naar deze week en deze week ben ik juist net begonnen en moet ik dus nog alle oefeningen een beetje ondervinden. Over een week zit dit best goed dus dat komt allemaal wel goed!

Vandaag dit gedaan:

Schouders

Dumbbell Press

10*10
10*16
8*18
8*20
Deze gewichten worden volgende keer echt iets hoger!

Side raises

12*6
10*8
8*9

Rear Delts, liggen met je buik op een bankje en dan omhoog gooien 12*4
10*5
10*6
8*8

Geen fan van deze oefening, ik doe deze voortaand zittend

Triceps

Rope pulldown
12*32
10*36
8*45

Close Grip BP
12*30
10*35
8*40

Dit is een lekkere oefening, maar moest het echt even onder de knie krijgen. Helaas wel in de smith machine moeten doen want niks was vrij..

Deze oefening:
aayv4m.jpg

12*13,5
10*18
8*22,5

Maarja ik was weer koppig en heb toch een 4de oefening triceps gedaan omdat ik het gevoel had dat ik ze niet echt goed had aangepakt.. Maar dit was een oefening in een machine en heb daar lager gedaan dan wat ik normaal doe.

Apparaat

10*22,5
10*27,5
10*32

Heb vandaag getrained, met 2 andere jongens
Ben er bijna 3uur geweest haha. Omdat ik vandaag oefeningen deed die ik normaal nooit deed dus dan is het eerst een beetje aankloten welke gewichten ik moet nemen.. Dus zoals jullie zien het zijn niet echt geweldige gewichten maarja dat komt wel!

Niet echt lekker getrained maarja moet eerst alles even onder de knie krijgen!

---------- Post toegevoegd Wed 9 May 2012 om 19:21 ----------

Trouwens morgen is de enige dag nog waarop ik kan trainen deze week.. Ik heb deze week nog geen borst en benen gedaan. En ik wil eigenlijk graag borst doen morgen, zal ik dat dan maar met biceps doen? Weet alleen niet of dat slim is omdat ik vandaag triceps heb gedaan. Maarja dat is toch een andere spiergroep

Heerlen, ook een limburger :thumbup: haha

Toch al zeker progress te zien in de armen :)

Heerlen, ook een limburger :thumbup: haha

Toch al zeker progress te zien in de armen :)

Haha ach ik heb progress foto's nog niet echt, die begin foto's zijn er om te zien waar ik mee begin. En toppie weer een Limbo!

Train je dan niet bij Fit For Free?

Gewichten zijn impressive voor iemand die net begint! Bijv bij dumbbell presses;)

Welk goed de uitvoering in de gaten houden, ik zeg altijd: Form>Weights

Gewichten zijn impressive voor iemand die net begint! Bijv bij dumbbell presses;)

Welk goed de uitvoering in de gaten houden, ik zeg altijd: Form>Weights

Nouja dumbbell presses heb ik altijd gedaan voor schouders dus die zitten goed! En de form is helemaal prima! Alleen side raises en rear delt waren nieuw voor me.

Gewichten zijn inderdaad erg goed... side raises bijvoorbeeld doe je een stuk hoger dan ik (begon met 5 kilo). Je doet toch gewoon armen langs je middel en gewichten tot 90 graden omhoog met gestrekte arm?

Gewichten zijn inderdaad erg goed... side raises bijvoorbeeld doe je een stuk hoger dan ik (begon met 5 kilo). Je doet toch gewoon armen langs je middel en gewichten tot 90 graden omhoog met gestrekte arm?

Ik kreeg vandaag ook al te horen van zo'n brede tuub dat ie het knap vond dat ik de 9kg hierbij al kon doen. Hij zei dat ik al een goede bouw had.. Denk dat ik stevige schouders van het 10 jaar voetballen heb gekregen. En ja zo voer ik hem precies uit! Moest de jongens waarmee ik trainde nog uitleggen hoe ze hem moesten uitvoeren

Vandaag weer een training gehad!
Zometeen gala!

Dus even snel:

Borst en Biceps

Borst:

BP
10*30
10*50
8*60
Dit kon beter maar me triceps voelde erg moe aan

Incline Dumbbell press

12*14
12*16
10*20
Dit kon echt meer, maar alles boven de 20 was bezet..

Dumbbell Fly
12*14
10*16
8*18

Incline dumbbell fly
12*12
10*14
7*18

Biceps

Wide grip Curlbar
Dit is zonder het gewicht van de stang!
12*10
10*20
8*25

Hammer Curls
12*12
10*14
de 16 haalde ik geen 8
dus 10*14

Oefening dat je een kleine lat van onder naar boven trekt. Kom nu ff niet op de naam
12*35
10*45
8*50

Best een k*t trainig, me spieren waren ook nog van gisteren moe. Maarja vanavond gala en morgen laatste schooldag, en in het weekend leren. Dus zal misschien rust hebben tot maandag!

Vandaag Rug en Biceps gedaan

Begonnen met Deadlift, voor de eerste keer!

Heb dus niet met zware gewichten gedaan, moet het eerst onder de knie krijgen!
12*20
12*20
12*40

BOR, ook dit is voor de eerste keer
12*20
10*30
10*40

One arm bent over row

12*16
10*22
8*26

Wide grip asisted pull up
12x
10x
8x

Small grip asisted pull up
12x
10x
8x

Bicep Curl in machine
12*27,5
10* 32
8*32

Curlbar bicep curl
exclusief het stanggewicht

12*10
10*15
10*15

Double hand Cross Over cable Bicep Curls

12*10
10*20
8*25

Daarna nog onderbuik gedaan
was best een lekkere oefening, ik moet nog inkomen met me rug te trainen

Mooie training ja ik werk ook aan techniek op deadlift je moet even paar keer oefenen en dan aan iemand met ervaring vragen of die heel kritisch wel kijken en dan weer paar weken oefenen met die tips die je binnen hebt gekregen en dan weer laten kijken dat hielp t best bij mij ook al ben ik nog niet klaar heb techniek geen volle 100 procent onder controle.

Verder ziet er goed uit

BP 8x60 is goed man, en je kon nog meer? Damn... ik heb maanden gebenchd voor ik aan de 60kg zat begon met 38 kilo.

En one arm bent over row ook, 26kg damn zit nog te k*tten met 22 kilo ;)

BP 8x60 is goed man, en je kon nog meer? Damn... ik heb maanden gebenchd voor ik aan de 60kg zat begon met 38 kilo.

En one arm bent over row ook, 26kg damn zit nog te k*tten met 22 kilo ;)

Haha nou vroeger toen ik deed aankloten met trainen deed ik wel altijd BP. Ik begon toen geloof ik met 40, daar heb ik echt lang op gezeten. Daarna niet meer getrained en nu een paar weken serieus begonnen en ik kreeg het eerst niet verder dan 55, maar nu zit ik op de 60. Maar het voelt alsof ik 2-3 kilo meer kan.

En one arm bent over row vind ik juist een lekkere oefening, na 8x26 ben ik dood. Maarja 22 was te licht voor me en 24 ook.

mooi begin op die bp als die gewoon los is :)

Gisteren:

Benen & beetje Triceps

Helaas alles was bezet om te squatten.. En had geen zin om te wachten want een andere groep was ook al aan het wachten.

Leg Press
12*30
10*45
8*50

Leg extensions
12*27,5
12*32
12*36
12*41

Leg Curls
12*27,5
12*32
12*41
12*50

Standing Calf
12*90
12*100
12*120
12*150

Rope Pulldown
12*27,5
10*36
10*41

CGBP
12*30
10*35
10*40

Scullcrushers met curlbar (excl. gewicht stang)
12*5
12*10
12*17,5

Redelijke training, niet echt maximaal getrained volgens mij, want hebt nu helemaal niks aan spierpijn..

Terug
Naar boven