AndroidHealthClinic

Log Machete

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Full body kan zeker wel een goede keuze voor hypertrofie zijn, alleen Stronglifts niet op de korte termijn, sorry als ik daarover onduidelijk was. Bij stronglifts start je namelijk een flink stuk onder je 5RM, dus heb een tijdje nodig voor je weer op max niveau lift. Uiteindelijk is het natuurlijk een kwestie van sterker worden en dan groei je ook wel, je kan je assistance daar ook op aanpassen. Kijk anders eens naar Wendler 5/3/1, daar zijn veel mensen gelukkig mee ;)

Je was wel duidelijk hoor! Alleen, ik vind 4 weken te lang, om dan weer te kunnen gainen. Ik had gedacht dat je ondertussen in die 4 weken ook wel zou gainen. Twee weken zou nog wel kunnen, net als bij the generic bulking routine van Lyle. Bedankt voor je post in ieder geval, even nog goed nadenken vandaag en eventueel morgen verder op ub/lb met alleen rug of SS woensdag.

Stronglifts is geen fullbody trainingsschema.
In z'n pure vorm is SL een krachtschema, met alleen de hoofdoefeningen.
Tegenwoordig doet men er assistance bij, maar dat was bij het orginele concept niet zo.
Als je hypertrofie wilt gaan doen zal je daar een schema voor moeten zoeken die daar bij aansluit (bijvoorbeeld HST) maar dat zal wel ten koste gaan van je kracht.

Je kan ook altijd nog voor een hybrid gaan zoals Wendler, die werkt met één hoofdoefening per training met verschillende mogelijkheden qua assistance (ook met hypertrofie optie)

Ik ben nu na bijna meer dan anderhalf jaar trainen wel meer ervaring wat betreft autoreguleren. Mehdi zegt dat newbies vooral geen assistance moeten bij doen, omdat zij in eerste instantie de techniek goed moeten beheersen en aan het volume moeten wennen. Dus je hebt wel gelijk. Ehm, Wendler is voor mij geen optie, want vind het vrij boring opzet haha.

Ik ging eigenlijk niet zo slecht op ub/lb, maar zag nauwelijks verschil in spiegel. Metingen zijn ook vaak constant, alhoewel kracht toenam. Nu, is het wel zo dat op recomp visuele veranderingen na lange termijn (> 6 weken) pas zichtbaar worden. Bij een bulk zie je het sneller, maar dat komt voornamelijk door vet en vocht.
 
Je was wel duidelijk hoor! Alleen, ik vind 4 weken te lang, om dan weer te kunnen gainen. Ik had gedacht dat je ondertussen in die 4 weken ook wel zou gainen. Twee weken zou nog wel kunnen, net als bij the generic bulking routine van Lyle. Bedankt voor je post in ieder geval, even nog goed nadenken vandaag en eventueel morgen verder op ub/lb met alleen rug of SS woensdag.



Ik ben nu na bijna meer dan anderhalf jaar trainen wel meer ervaring wat betreft autoreguleren. Mehdi zegt dat newbies vooral geen assistance moeten bij doen, omdat zij in eerste instantie de techniek goed moeten beheersen en aan het volume moeten wennen. Dus je hebt wel gelijk. Ehm, Wendler is voor mij geen optie, want vind het vrij boring opzet haha.

Ik ging eigenlijk niet zo slecht op ub/lb, maar zag nauwelijks verschil in spiegel. Metingen zijn ook vaak constant, alhoewel kracht toenam. Nu, is het wel zo dat op recomp visuele veranderingen na lange termijn (> 6 weken) pas zichtbaar worden. Bij een bulk zie je het sneller, maar dat komt voornamelijk door vet en vocht.

Dus je vindt mij dik :mad:

Wat vind je van een benen - borst en rug - armen split dan? Is erg prettig mee te werken. Prop er vervolgens iets in voor progressieve belasting of maak er een powerbuilding schema van. lekkerheur.

En om nog maar een optie te geven; ik vond Doggcrapp ook erg leuk voor een tijdje. Pijnlijke pumps en krachtgains gegarandeerd.
 
Dus je vindt mij dik :mad:

Wat vind je van een benen - borst en rug - armen split dan? Is erg prettig mee te werken. Prop er vervolgens iets in voor progressieve belasting of maak er een powerbuilding schema van. lekkerheur.

En om nog maar een optie te geven; ik vond Doggcrapp ook erg leuk voor een tijdje. Pijnlijke pumps en krachtgains gegarandeerd.

Als 8-10% de nieuwe standaard is voor dik dan wel ja :D

Die split heb ik in het begin gedaan, als ik toen fb had gedaan dan had ik veel meer progressie geboekt. Ik heb eigenlijk in die anderhalfjaar een standaard 3-day split gedaan, daarna RPT-stijl getraind (erg blessuregevoelig als je niet goed opwarmt) en daar tussen heb ik 1-2 weken gecut op FB via PSMF. Nu, de ub/lb, wat best lekker is. Denk dat ik even gewoon nieuwe start maak daarmee, wat licht beginnen, nieuwe oefeningen en in week 3 mijn 6-8RM van vorige blok verder gaan. Ga dan mijn progressie ook nauwlettender volgen. Maar even nog verder oriënteren.
 
Goed plan man. Als je nog nieuwe leuke oefeningen zoekt dan geef maar een gil. Werkt het recompen verder wel voor jou dan, als je zegt dat de spiegel weinig deed?
 
Goed plan man. Als je nog nieuwe leuke oefeningen zoekt dan geef maar een gil. Werkt het recompen verder wel voor jou dan, als je zegt dat de spiegel weinig deed?

Thanks bro. Moeilijk te zeggen! Soms zie ik er +2% vetter uit, maar is gewoon vocht. Eet nu op rustdagen behalve op zondag, rond onderhoud. Zondag creëer ik wel tekort van -10-20%. Ga, dus alles beter meten, want visueel is erg moeilijk om te volgen.

Kracht neemt op bepaalde oefeningen wel toe, vorige week dus mee gestagneerd en kwamen ook pijntjes bij was al over de aanbevolen 8 weken blok :roflol:
 
Thanks bro. Moeilijk te zeggen! Soms zie ik er +2% vetter uit, maar is gewoon vocht. Eet nu op rustdagen behalve op zondag, rond onderhoud. Zondag creëer ik wel tekort van -10-20%. Ga, dus alles beter meten, want visueel is erg moeilijk om te volgen.

Kracht neemt op bepaalde oefeningen wel toe, vorige week dus mee gestagneerd en kwamen ook pijntjes bij was al over de aanbevolen 8 weken blok :roflol:

Wat kan je zeggen over de lange termijn dan? Ik heb het ook overwogen maar volgens mij is het niks voor mij..
 
Ehm, Wendler is voor mij geen optie, want vind het vrij boring opzet haha.

Ik ging eigenlijk niet zo slecht op ub/lb, maar zag nauwelijks verschil in spiegel. Metingen zijn ook vaak constant, alhoewel kracht toenam. Nu, is het wel zo dat op recomp visuele veranderingen na lange termijn (> 6 weken) pas zichtbaar worden. Bij een bulk zie je het sneller, maar dat komt voornamelijk door vet en vocht.

Wendler en boring....... lurk anders een tijdje bij Ezra, die is net begonnen met Wendler.
Misschien dat je er over een paar weken dan wel anders over denkt :D

UB/LB lijkt mij ook een prima schema, daarom ga ik deze ook dit jaar doen.
Hehe het ligt er natuurlijk ook aan hoe je bulkt, carbcyclen verschilt volgens mij niet zoveel van het hele recomp gebeuren ;)
En idd soms houd je meer vocht vast dan andere keren, maar vet kom je met alle "dieeten" (boven onderhoud) aan.
 
Wat kan je zeggen over de lange termijn dan? Ik heb het ook overwogen maar volgens mij is het niks voor mij..

Je moet het zo zien:

- persoon A (cleanbulkt) 3-5 maanden en zet X LBM aan, maar hiervoor moet die nog 1-2 maanden cutten om aangezette vet te verliezen.
- persoon B recompt: duurt ook 6-7 maanden om dezelfde hoeveelheid LBM aan te zetten, maar hoeft niet te cutten.

Bij B gaat het wel langzamer als persoon A doordat je niet continu anabool bent, maar als je een voldoende kcal overschot creëert op trainingsdagen dan zet je op die dagen gewoon spiermassa aan. En als je daarbij geen gekke kcal tekorten creëert op rustdagen (-5-10%) dan wordt de eiwitsynthese niet veel onderbroken.

Dus uiteindelijk komt het op dezelfde neer, alleen blijf je al die tijd wel lean en heb je geen enorme fluctuaties in je gewicht. Ik zelf vind het niet nice om met een hoog bf rond te lopen. Het is echt een geduld zaak, maar dat lakt bij veel bb'ers, waaronder ik :D

---------- Post toegevoegd Mon 8 Oct 2012 om 15:37 ----------

Wendler en boring....... lurk anders een tijdje bij Ezra, die is net begonnen met Wendler.
Misschien dat je er over een paar weken dan wel anders over denkt :D

UB/LB lijkt mij ook een prima schema, daarom ga ik deze ook dit jaar doen.
Hehe het ligt er natuurlijk ook aan hoe je bulkt, carbcyclen verschilt volgens mij niet zoveel van het hele recomp gebeuren ;)
En idd soms houd je meer vocht vast dan andere keren, maar vet kom je met alle "dieeten" (boven onderhoud) aan.

Haha, ja volg hem, alleen is die niet zo consistent met loggen.

Ja, tuurlijk kom je in vet aan. Je beperkt het grotendeels en ratio vvm en vet veranderd ook, dus je blijft als je het goed doet rond dezelfde bf met meer LBM.

Klopt deels! Alleen bij carbcycle blijft vetinname altijd constant. Je cyclet alleen met carbs. Mijn eerste cut ging daarom heel slecht haha. Bij recomp, houd je vetten ook vrij beperkt op KT dagen in tegenstelling tot rustdagen.
 
Ik ken de theorie, wel bedankt voor de moeite hoor, maar ik bedoelde eigenlijk gewoon hoeveel massa jij zelf door de tijd heen hebt opgebouwd ;) dus je eigen ervaring.

Ik merk zelf dat ik zwakker ben als ik 1 of 2 dagen minder heb gegeten, ook al eet ik op de dag van die betreffende training wel een overschot. Dat is mijn belangrijkste rem om het uit te proberen.
 
Ik ken de theorie, wel bedankt voor de moeite hoor, maar ik bedoelde eigenlijk gewoon hoeveel massa jij zelf door de tijd heen hebt opgebouwd ;) dus je eigen ervaring.

Ik merk zelf dat ik zwakker ben als ik 1 of 2 dagen minder heb gegeten, ook al eet ik op de dag van die betreffende training wel een overschot. Dat is mijn belangrijkste rem om het uit te proberen.

Ah, geen probleem. Je moet niet te diep onder je onderhoud gaan zitten, dat ga je in je trainingen wel voelen (glycogeenvoorraden zijn dan niet optimaal).

Weet ik niet man, ben dus niet echt consequent gaan meten, meer afgegaan op training en spiegel helaas. Wat ik wel kan zeggen dat me benen en kuiten zijn gegroeid en dat ken enkel als je in kcal overschot zit. Hierbij is bf constant gebleven.
 
Ah, geen probleem. Je moet niet te diep onder je onderhoud gaan zitten, dat ga je in je trainingen wel voelen (glycogeenvoorraden zijn dan niet optimaal).

Weet ik niet man, ben dus niet echt consequent gaan meten, meer afgegaan op training en spiegel helaas. Wat ik wel kan zeggen dat me benen en kuiten zijn gegroeid en dat ken enkel als je in kcal overschot zit. Hierbij is bf constant gebleven.

Goed teken, toch? Ik ga tegenwoordig ook op de spiegel af, niet meer piekeren over cijfers :)
 
Goed teken, toch? Ik ga tegenwoordig ook op de spiegel af, niet meer piekeren over cijfers :)

Dus jij let op progressie in gym en spiegel? wat als je te snel aankomt, minder eten op kt dagen of rustdagen?
 
Hey Machete, hoe staat Vito er fysiek gezien bij? :D
 
I.v.m. fullbody, hypertrofie, SL, Rippetoe, etc..

1. Rippetoe of een variant is wel degelijk erg goed om massa te bouwen. Als ik terug kijk op mijn trainingshistorie, is de periode waarin ik dit schema volgde veruit 1 van mijn meest productieve geweest, ook al waren de randomstandigheden daarvoor verre van ideaal (veel op stap gaan en niet voldoende eten). Ik zou dus iedereen aanraden om ooit eens Rippetoe te doen. Daarna overschakelen op een variant waar progressie per workout wordt ingewisseld voor wekelijkse progressie (Texas Method, Bill Start, etc..) is ook een zeer goede keuze.

2. Dat je de eerste weken van het schema niet zou gainen, is helemaal onzin en irrelevant. Ten eerste, krachttraining is een werk van lange adem. Als je een schema beoordeelt op de progressie op 4 weken, ben je in mijn ogen met de foute ingesteldheid bezig. Ten tweede, er zijn al zoveel mensen (ook hier op het forum) die geweldige progressie hebben gemaakt door te starten met 5x5 op 70-75% en dan wekelijkse hebben verhoogd en al snel dikke PR's zetten. Op deze manier kan je heel goed aan je techniek werken. Ook, door elke rep zo snel als mogelijk te doen (lees eens wat over Compensatory Acceleration Training), leer je erg goed versnellen. Er zullen nog wel een hoop voordelen zijn, maar heb niet meer tijd om erover na te denken of uit te breiden. :)
 
Bedankt voor je informatieve post Willem! Ik heb besloten dat ik stronglifts ga proberen, wordt wel even kijken hoe ik assistance ga indelen qua opzet, volume en intensiteit.

Had wel enkele vraagjes. Is recomp geschikt voor SL en wat voor percentage deficit/surplus zou ik dan aan moeten denken? Vroeg me ook af, wat meer jouw voorkeur heeft: UB/LB of FB (vanuit hypertrofie oogpunt).
 
Bedankt voor je informatieve post Willem! Ik heb besloten dat ik stronglifts ga proberen, wordt wel even kijken hoe ik assistance ga indelen qua opzet, volume en intensiteit.

Had wel enkele vraagjes. Is recomp geschikt voor SL en wat voor percentage deficit/surplus zou ik dan aan moeten denken? Vroeg me ook af, wat meer jouw voorkeur heeft: UB/LB of FB (vanuit hypertrofie oogpunt).
laat al die bullshit en train gewoon met 1 schema bro, je veranderd te vaak van schema imo
 
Bedankt voor je informatieve post Willem! Ik heb besloten dat ik stronglifts ga proberen, wordt wel even kijken hoe ik assistance ga indelen qua opzet, volume en intensiteit.

Had wel enkele vraagjes. Is recomp geschikt voor SL en wat voor percentage deficit/surplus zou ik dan aan moeten denken? Vroeg me ook af, wat meer jouw voorkeur heeft: UB/LB of FB (vanuit hypertrofie oogpunt).

Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken voor je. Ik heb er zelf een tijdje geleden ook over getwijfeld. Het lijkt me in iedergeval geen verkeerde keuze.
 
Goed om te horen :thumbs: Misschien kun je myo reps doen voor assistance, zodat je in kort tijdbestek, toch meer volume kan draaien?

Zal s kijken, had voor ik dit las al een setje pecdeck myo gedaan (zonder enige voorkennis, puur jou en Vito gekopiëerd voor de grap). Bij t tweede setje vergat ik spontaan na 10-15 seconden nog een paar reps te doen. Zat op een gegeven moment voor me uit te staren van "oh... nou... shit..." :o Dus toen nog maar een setje van 10 gemaakt.

Wil supersets weer oppakken, heb ik vroeger lekker op geknald en je moet Michal Kowalski eens youtuben als je wil zien hoe hij supersets draait voor 1 spiergroep (ik wisselde voorheen meestal af bijv. bb curl ss skullcrushers).

Op internet naar filmpjes zoeken naar perfecte techniek om blessures te voorkomen, maar denk dat ik als ik van failure wegblijf wel goedkomt.

Dave Tate is je man.

Iemand wat advies?
Alleen, ub/lb begon te vervelen en heb het ook voorlopig erg druk met studie. Dus heb ik voor een full body gekozen, maar als ik bob k's post lees geen goede keuze voor hypertrofie :o Heb letterlijk pas in de gym besloten wat ik ging doen. Weet niet wat ik moet doen, misschien morgen gewoon weer ub/lb doen.

Interessante materie is hier sowieso voorbij gekomen, kudo's voor Willem, Bob etc.! Zoals je weet ben ik trainen weer aan t oppakken en t grootste probleem voor mij is dat ik weinig tijd heb voor veel spiergroepen (doe ivm tijd 2xpw fb nu). Dat is wel iets waar je rekening mee moet houden en dat kan bijvoorbeeld een reden zijn om meer compounds/supersets en misschien ook die myo-shizzle te doen. Maar de bottomline blijft dat je een schema op moet zoeken waarmee je zelf de meeste lol hebt in het trainen, dan zul je er het hardst voor gaan en tenzij je nooit een eiwit in je mond stopt zullen de gains vanzelf komen.

2 benen, 2 armen, en een hoofd :D
Haha nee, buff, buffer dan ik.

:D
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven