Fitness Seller

Log Machete

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.361
Kijk gewoon hoe ik er over een half jaar uit zie met stronglifts ;) op het moment kan ik zeggen dat ik absoluut sterker word, armen worden wel iets minder (kan er aan liggen dat ik vaak assistance over sla door tijdgebrek) maar benen en romp groeien, gewicht stijgt naar behoren.

---------- Post toegevoegd Wed 10 Oct 2012 om 23:29 ----------

En betrekkende je schema, goede keuze qua assistance, hoe ga je je gewichten kiezen bij de main lifts? Progressief belasten met deloads op de stronglifts manier?

---------- Post toegevoegd Wed 10 Oct 2012 om 23:30 ----------

En betrekkende je schema, goede keuze qua assistance kan gerust nog iets meer zijn, hoe ga je je gewichten kiezen bij de main lifts? Progressief belasten met deloads op de stronglifts manier?

Nice! De compounds zijn dus niet voldoende voor jou om te laten groeien? Ik denk dat ik ze myo stijl afraffel, dat scheelt ook tijd. Ik kan niet gebruiken dat me slechtste spiergroep nog slechter wordt haha. Ja, begin gewoon rond 60-70% van 5rm denk ik en dan stronglifts programma verder volgen.

Nice! De compounds zijn dus niet voldoende voor jou om te laten groeien? Ik denk dat ik ze myo stijl afraffel, dat scheelt ook tijd. Ik kan niet gebruiken dat me slechtste spiergroep nog slechter wordt haha. Ja, begin gewoon rond 60-70% van 5rm denk ik en dan stronglifts programma verder volgen.

Jawel! Alleen armen zijn wat meer gewend dus die zijn iets achter uit gegaan, maar de rest vooruit. Ik weet zeker dat die ook wel weer bijtrekken, zeker als ik wat meer assistance weer ga doen. Als ik het idee had dat ik hier niet mee ging groeien was ik al lang gestopt.

Vroeger trainde men 6 uur per dag en at men kilo´s paardenvlees...

Ze trainde inderdaad 4 soms 5 uur per dag en dat wordt nu gezien als overbodig maar desondanks stonden ze er super bij. Wat betreft eten, dan is dit wel een mooi filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=OO0SCHTin9Q

Uit mn hoofd zei die gast dat als hij 1 reprange moest kiezen dat ie 5-8 zou kiezen. Wil niet zeggen dat je dat altijd moet aanhouden.

En 200kg deadliften, been there done that. Als ik mn biceps aanspan krijg ik "do you even lift" gezichten om me heen. Just saying :p

als jij 200 kg op 5 a 6 (of zelfs 3) reps pakt met de juiste vorm en niet 2 weken krom loopt van de pijn dan vind ik dat heel bijzonder :). Als je dit hebt gekund waarom doe je dat nu niet meer dan?

als je 200kg deadlift zie je er denk ik ook wel redelijk sterk uit hoor

Lijkt me wel, het zijn spieren die dit werk verzetten (al is er natuurlijk ook techniek maar met 200 kg...)

veel liften maakt je niet buff :P

Denk dat we te veel kijken naar de bb-ers van nu die naast voeding en training vanalles nemen. De naturel hobby bb-er en de pro staan ver van elkaar

"op papier is hoe sterker, hoe meer massa"

Is dat wel zo? :D

een wijs man (Kai Greene) zei ooit: 'A bodybuilder is primarily concerned with contracting his muscles against a greater and greater amount of resistance to make his muscles grow. A weightlifter is just concerned about moving weight'.

Greater and greater amounts of resistance, maar wel goede reps blijven maken, en dan heb ik het over reprange 6-12 dat is wat massa bouwt. (onder een anabool klimaat dus met overschot aan kcal en rust)

Ja eens maar toch denk ik dat we ons niet te veel moeten vergelijken met gasten die 130 kg wegen en niet normale hoeveelheden eten en een hormoonsysteem hebben dat iets anaboler is dan dat van ons :P

• #2.364
Week 1 (60% submax)

Squat: 5x5x60
Benchpress: 5x5x62,5
Row:5x5x50
Dips: 10xBW, 10xBW+10, 10xBW+15

Squat als laatste eigenlijk, omdat iemand een f**got circuit training deed.

Het was geeneens circuit ook wat ie deed, vage shit man :roflol:

1 rep MP 1 rep Chin 1 rep MP enz.

slaat als een lul op een drumstel wat die vent allemaal in de gym doet

Hoe gaat die progressie van je submax eigenlijk, volgende week 70%?

Hahaa die 1.25 schijfjes zijn echt lauw man
heb het idee dat die tangen waarmee je lockt nog zwaarder zijn :roflol:
maar wel handig of course

Zou zorgen dat je er niet te lang over doet om op 80% of hoger van je max te komen, en zo lang het nog allemaal soepel gaat kan je gerust wat meer assistance doen, wanneer je lifts dreigen te falen drop je gewoon wat assistance. Probeer ook altijd de volgorde van je lifts hetzelfde te houden, dus beginnen met de squat, gewoon die idioot wegjagen ;)

als jij 200 kg op 5 a 6 (of zelfs 3) reps pakt met de juiste vorm en niet 2 weken krom loopt van de pijn dan vind ik dat heel bijzonder :). Als je dit hebt gekund waarom doe je dat nu niet meer dan?

Was in mijn geval een 1rm. En daarna heb ik eind van de vakantie beetje een motivatiedipje gehad dus vrij weinig getrained, aansluitend begon mn stage. Ben nu de draad weer aan t oppakken. Benen en dikte in mn rug vind ik zelf redelijk, de rest is echt niks om over naar huis te schrijven maar vergeleken met waar ik ooit begon wel progressie, zei het kleine.

Je weet dat het zo januari is he? :trollface:

Train till you die, or i will pepper ur anus

• #2.373
Afgelopen dagen last van mijn knie, kan nauwelijks lopen. Dit heeft niet grotendeels te maken met SL, maar ik heb besloten om stronglifts voorlopig op de kast te leggen. Het is zeker iets wat ik na ub/lb wil ga doen. Bedankt voor al het advies mensen. Ik zal vanaf maandag, als het meezit, ub/lb doen op 90% RM (ex. compounds). Verder ga ik wel recompen, inhoudende dat ik doordeweeks lean bulk en in het weekend cut. Waarschijnlijk heb ik een te weinig kcal overschot op trainingsdagen, en rustdagen toch te diep, waardoor het veels te langzaam gaat. Dat ga ik dus proberen te uppen. Zal ook wat uitgebreider loggen met betrekking tot voeding/meals. Metingen houd ik ook bij in excel, dat geeft een beter beeld weer.

Je weet dat het zo januari is he? :trollface:

Train till you die, or i will pepper ur anus

Lawd, ik geef me al over :D

pff balen man het zit jou ook niet mee.

****ed up bro, afwachten wat je aanpassing qua voeding gaat doen.
Ik hoop voor je dat aankomende week je knie voldoende hersteld is zodat je ook je LB fatsoenlijk kunt trainen.

Weet je ong waarom je er last van hebt? Niet opgewarmd bij squatten of deadliften?

• #2.377
pff balen man het zit jou ook niet mee.

****ed up bro, afwachten wat je aanpassing qua voeding gaat doen.
Ik hoop voor je dat aankomende week je knie voldoende hersteld is zodat je ook je LB fatsoenlijk kunt trainen.

Het is chronisch geworden, dus moet er helaas meer leren leven. Knie gaat gelukkig nu beter, heb zin in de training van morgen. Voeding is voornamelijk aanpassing van nieuwe voedingsmiddelen en wat meer vetten op trainingsdagen (kippenvleugels, meer vette vis, olijfolie etc.). Zal waarschijnlijk niet heel veel kcal erbij komen, maar houd het ook allemaal bij qua gewicht/huidmetingen vanaf morgen.

Weet je ong waarom je er last van hebt? Niet opgewarmd bij squatten of deadliften?

Ik had te intensieve dingen gedaan die dag, zoals 400m toren beklimmen en 10km in stand lopen/rennen :roflol: Traplopen, rennen en squatten is killercombo voor knieën.

• #2.378
Week 1 lb

squat
3x5x75

deadlift
5x130

leg press
3x12x260

lying leg curl
12x50+3x3

seated calf press
3x12x140

Note
Lekkere training om weer in te komen op ub/lb. Ik weeg nu 73,5kg na een bijna carbloos weekend. Bodyfat meting was 12,5%, schat mezelf rond de 14%.

zie dat je ook lb/ub schema aan doen bent ,ga deze week ook mee beginne.
sterke lb training,

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven