AndroidHealthClinic

Log Machete

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Maar de bottomline blijft dat je een schema op moet zoeken waarmee je zelf de meeste lol hebt in het trainen, dan zul je er het hardst voor gaan en tenzij je nooit een eiwit in je mond stopt zullen de gains vanzelf komen.

Probleem bij machete is dat hij zo snel mogelijk weer thuis wil zijn, hij zei vanmiddag:
Het liefste ga ik helemaal niet trainen



wait wut
 
@McM:
Thx voor je post bro. Mijn doel is in eerste instantie massa, tuurlijk vind ik het bruut om 200kg te kunnen deadliften of 150kg te kunnen squatten. Ik weet ook niet of volume genoeg is om spiermassa aan te zetten in tegenstelling tot kracht, dit puur om welke vezels je activeert. Ik had gelezen in een artikel van Lyle Mcdonald dat 5-8 hh range, een goede uitgangspunt is tot groei. Hoewel je ook meer volume hebt bij stronglifts 5x5, zoals bob zegt.

Dave Tate heeft goede tutorial inderdaad. Ik had maandag al geprobeerd, belangrijk voor mij is dat ik schouderbladen goed naar binnen moet duwen, anders krijg ik geheid last van schouders.

Voor myo reps, hier een perfecte uitleg:
http://www.victormooren.com/2012/03/myo-reps-deel-1.html

@vito
Haha zo zei ik het helemaal niet :roflol:
Ik zei liefst train ik helemaal niet om te kunnen gainen, vooral nu ik te druk heb. Nee, ben wel verliefd op ijzer! Denk dat ik er tegenzat, omdat 4x in de week teveel is voor mij.

@little daddy
Valt mee hoe vaak ik mijn schema verwissel, afgelopen 4 maanden heb ik ub/lb gedaan. Oke, daartussen had ik wel een blessure van 2-3 maanden. Dus niet optimaal getraind en tevens ook even gecut op een ander schema, vandaar de verwarring denk ik. Armpjes meten 35cm, helemaal niet in verhouding met me chest en back.
 
Schema; tips zijn welkom!

A
Squat 5x5
OH 5x5
DL 1x5
Chins 2-3x10-12
Side raises 2-3x10-12

B
Squat 5x5
BP 5x5
Row 5x5
Dips 2-3x10-12

Comment
- Op maandag seated calf press en vrijdag standing calf press.
- Alleen op vrijdag 2-3 sets curls en extensions, vanwege extra dag recovery. Eventueel myo.
 
Waarom al die dingen erbij, hoort toch niet bij SL
Als je echt een simpel schema wil en snel klaar wilt zijn in de gym doe je gewoon de standaard

15da0kh.png
 
Assistance is maar 2 oefeningen ofzo, goed te doen. Weet alleen niet of dat mijn herstel belemmert, maar dan kan ik het nog altijd schrappen of volume droppen.
 
Yo Machete heb een tijdje niet meer mee gelezen maar ik zie van alles voorbij komen mbt schema's en bodybuilding vs krachttraining. Toevallig heb ik net een nieuw trainingsschema gemaakt (3x p week) en wil ik juist mijn/ en plezier gaan halen uit sterker worden in compound oefeningen. Dit betekend dat ik bijv begin met deadliften en daar echt mn best er alles uit te halen in 5 setjes. Zo hoop ik de kg's langzaam te kunnen verhogen, en alle oefeningen die erna komen zijn natuurlijk ook belangrijk maar toch net minder. Doordat ik minder oefeningen per spiergroep pak is het mentaal nice en kan je flink kapot gaan per oefening.
Ik werd trouwens vooral aan het denken gezet tijdens het lezen van het nieuwe boek van Arnold, veel van de bb-ers waren eerst powerlifters of in ieder geval beresterk, dat is hun basis. Ik weet dat jij veel theorie leest en er misschien wel heel anders over denkt maar wilde toch even wat van me laten horen haha :)

Het schema is wat ik nu heb (afgelopen vrijdag gemaakt) staat in de bijlage. Succes bro
 

Bijlagen

  • Powerschema_v2.pdf
    78,4 KB · Weergaven: 34
Yo Machete heb een tijdje niet meer mee gelezen maar ik zie van alles voorbij komen mbt schema's en bodybuilding vs krachttraining. Toevallig heb ik net een nieuw trainingsschema gemaakt (3x p week) en wil ik juist mijn/ en plezier gaan halen uit sterker worden in compound oefeningen. Dit betekend dat ik bijv begin met deadliften en daar echt mn best er alles uit te halen in 5 setjes. Zo hoop ik de kg's langzaam te kunnen verhogen, en alle oefeningen die erna komen zijn natuurlijk ook belangrijk maar toch net minder. Doordat ik minder oefeningen per spiergroep pak is het mentaal nice en kan je flink kapot gaan per oefening.
Ik werd trouwens vooral aan het denken gezet tijdens het lezen van het nieuwe boek van Arnold, veel van de bb-ers waren eerst powerlifters of in ieder geval beresterk, dat is hun basis. Ik weet dat jij veel theorie leest en er misschien wel heel anders over denkt maar wilde toch even wat van me laten horen haha :)

Het schema is wat ik nu heb (afgelopen vrijdag gemaakt) staat in de bijlage. Succes bro

Hey bro! Ik ben het met je eens dat een training moet gefundeerd wordt over compounds, daarbij wel ''assistence'' om ideale trainingsvolume te creëren. Alleen bij FB flink kapot gaan trainen kan logischerwijs natuurlijk niet, gezien de frequente belasting. Ik zie al dat je schema een split is, dus tot en met failure trainen kan dan wel. The blueprint bedoel je toch? Ik ben wel benieuwd wat Arnold te zeggen heeft over de fundamenten van bb en hoe het destijds allemaal aan toe ging.

train je nou 2x pw? ben wat een idioot over zulke dingen

Hehe had wel kunnen vermelden, was wel duidelijker geweest.
Je doet week 1 aba en week 2 bab, dit zo herhalen.
 
Vroeger trainde men 6 uur per dag en at men kilo´s paardenvlees...
 
Uit mn hoofd zei die gast dat als hij 1 reprange moest kiezen dat ie 5-8 zou kiezen. Wil niet zeggen dat je dat altijd moet aanhouden.

En 200kg deadliften, been there done that. Als ik mn biceps aanspan krijg ik "do you even lift" gezichten om me heen. Just saying :p
 
En 200kg deadliften, been there done that. Als ik mn biceps aanspan krijg ik "do you even lift" gezichten om me heen. Just saying :p

LOL

Ik zei vanmiddag ook dat ik helemaal niet de behoefte heb om zoveel te deadliften.
Ik denk dat Machete nog een beetje in dubio is of hij niet liever powerlifter wil zijn :roflol:
 
als je 200kg deadlift zie je er denk ik ook wel redelijk sterk uit hoor
 
als je 200kg deadlift zie je er denk ik ook wel redelijk sterk uit hoor

Hoor ik vaker maar vind ik maar een rare redenatie
Zie veel buffe gasten nauwelijks zware lifts doen maar hoge reps en goede form en veel ecto gasten zware compounds doen waarvan ik denk do you even lift als je ze in gym outfit ziet

zware lift equals mass geloof ik niet per sé in

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Gek is dat inderdaad. De founder of stronglifts, mehdi ziet er ook echt niet buff uit, maar heeft wel heel goede stats. Maar ja op papier is hoe sterker, hoe meer massa. Maar soms zie je dat echt niet terug bij sommige powerlifters. Daarom zat ik dus te twijfelen met stronglifts.
 
"op papier is hoe sterker, hoe meer massa"

Is dat wel zo? :D

een wijs man (Kai Greene) zei ooit: 'A bodybuilder is primarily concerned with contracting his muscles against a greater and greater amount of resistance to make his muscles grow. A weightlifter is just concerned about moving weight'.

Greater and greater amounts of resistance, maar wel goede reps blijven maken, en dan heb ik het over reprange 6-12 dat is wat massa bouwt. (onder een anabool klimaat dus met overschot aan kcal en rust)
 
Haha ja wet van Newton he :d
Krachttraining draait om resistance. Je kan niet eindeloos 60kg bankdrukken. Volume, frequentie en intensiteit voldoende en juist op elkaar afstemmen is imo belangrijk. Ik heb ook echt veel vooroordelen over dergelijke schema's vooral als ik de resultaten zie bij men qua LBM. Maar moet keer geprobeerd hebben denk ik om een mening te vormen.
 
Gek is dat inderdaad. De founder of stronglifts, mehdi ziet er ook echt niet buff uit, maar heeft wel heel goede stats. Maar ja op papier is hoe sterker, hoe meer massa. Maar soms zie je dat echt niet terug bij sommige powerlifters. Daarom zat ik dus te twijfelen met stronglifts.

Kijk gewoon hoe ik er over een half jaar uit zie met stronglifts ;) op het moment kan ik zeggen dat ik absoluut sterker word, armen worden wel iets minder (kan er aan liggen dat ik vaak assistance over sla door tijdgebrek) maar benen en romp groeien, gewicht stijgt naar behoren.

En betrekkende je schema, goede keuze qua assistance kan gerust nog iets meer zijn, hoe ga je je gewichten kiezen bij de main lifts? Progressief belasten met deloads op de stronglifts manier?
 
Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven