AndroidHealthClinic

Log Machete (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik zeg doorgaan met gewicht opbouwen, blijf jezelf pushen, maar ik voel jouw knie niet :D dus tja, een beetje pijn vind ik nooit alarmerend, maar je moet niet naar een blessure toewerken. Wel zorgen dat je tot onder parallel blijft gaan en je geen goodmorning-RDL-squats maakt.

---------- Post toegevoegd Wed 28 Nov 2012 om 17:18 ----------

Ik zou in ieder geval lager gaan squatten, zoniet met lager gewicht, ging bij mij toen ook veel beter, heb ook altijd gestuntel gehad met squat techniek, maar laatste tijd ging ie goed (totdat ik een blessure kreeg :roflol:)


Of ik zou afwegen hoe belangrijk die squat voor je is, omdat je steeds pijntjes enz. krijgt. Overweeg dan misschien om helemaal te stoppen met squatten en een goede vervanging voor legs zoeken

oooh no you didn't

j/k :D maar niet zomaar de king of excersizes opgeven!
 
oooh no you didn't

j/k :D maar niet zomaar de king of excersizes opgeven!

Lol nee dat snap ik, ik raadt het ook niet per sé aan maar ik zie hoe zijn reps gaan en die stoppen net boven par.
 
Ik zou in ieder geval lager gaan squatten, zoniet met lager gewicht, ging bij mij toen ook veel beter, heb ook altijd gestuntel gehad met squat techniek, maar laatste tijd ging ie goed (totdat ik een blessure kreeg :roflol:)

Of ik zou afwegen hoe belangrijk die squat voor je is, omdat je steeds pijntjes enz. krijgt. Overweeg dan misschien om helemaal te stoppen met squatten en een goede vervanging voor legs zoeken


:(

Zit al een jaar sinds mijn blessure te strengelen met squat. Mijn techniek wordt steeds beter, dus ik kom steeds dichterbij het squatten met een degelijk techniek zonder pijntes. Vandaar dat ik door wil gaan, kan het niet laten vind het een epic oefening. Maar wil blijven proberen en zoals ik zei mocht het niet baten na SL dan wordt het niet meer intensief squatten. De laatste tijd bleven pijntjes ook uit eerlijk gezegd, alleen vandaag was het een andere soort pijn dus bij me knie.

Idd lastig verhaal, maar als je parallel niet meer lukt zou ik techniek toch boven gewicht laten gaan.
Misschien dat het voor de belasting beter voor jou is dat je afwijkt van het progamma en bijvoorbeeld weer start bij 75 KG en 3x5 hanteert
met voldoende rust tussendoor zoals Bob ook al aangaf.
Je kan dan altijd nog een assistance er naast pakken op reps (leg press/leg curl ofzo..)
Maar misschien dat onze buffel hier wel anders over denkt :p

Parallel lukt op sich wel, met grote kans op fail hehe. Maar het voelt niet smooth aan. Maar kun je dan niet gewoon terug naar 70/75 met 5x5 ipv 3x5?

Ik zeg doorgaan met gewicht opbouwen, blijf jezelf pushen, maar ik voel jouw knie niet :D dus tja, een beetje pijn vind ik nooit alarmerend, maar je moet niet naar een blessure toewerken. Wel zorgen dat je tot onder parallel blijft gaan en je geen goodmorning-RDL-squats maakt.

---------- Post toegevoegd Wed 28 Nov 2012 om 17:18 ----------



oooh no you didn't

j/k :D maar niet zomaar de king of excersizes opgeven!

goodmorings, herkenbaar :roflol:

Is goed zal even aankijken vrijdag, thanks voor tips dudes!
 
stronglifts B week 4

squat
5x5x70

oh
5x5x45

dl
5x140 (straps)

assistance:

chins
10xBW+10
8xBW+5
12xBW

side raises
2x12x12
12x14

seated db curl
12x12
12x10

rope pushdown
12x15
12x20

----

Toch gedeload met squat. In verband met mijn blessureverleden, better safe then sorry. Maar squat ging heel fijn, was bijna ATG sommige reps. Ik merk dat mezelf laten ''vallen'' en dan omhoog komen fijner aanvoelt als gecontroleerd zakken. DL ging verder goed en ook tevreden met OH.
 
Goed dat je lager gaat in gewicht en met de bar :D
Snel zakken is inderdaad fijner heb ik zelf ook gemerkt, pas wel op als je weer hoger komt dat je niet te snel zakt maar nog wel enige controle hebt
 
330se1e.gif
 
Squat is al een mind**** maar bij jou komt er nog een schepje bovenop :D
 
Echt he :roflol:

stronglifts A week 5

squat
5x65
3x5x75
5x72,5
--> ik was er niet echt bij met me hoofd denk ik. Normale werkset was 72,5kg, maar haalde de gewichten door de war lol.

bench
5x5x77,5

pendlay
5x5x72,5

----

Tevreden. Was een zware training, zit nu dicht tegen mijn vpr aan van bench. Pendlay wordt vorm ook wat slechter, maar kan nog wel heel even door. Squat was gek genoeg zwaar, maar ik ben niet gewend om bijna ATG te squatten en had ook te grote stap genomen. Ik failde bijna bij laatste set, maar toch gered feelsgoodmen :D
 
geen curls? :p
 
goedzo brah, steady
 
lol week geleden had je ook al met squat gewichten door elkaar gehaald en 5kg erbij gedaan
 
Jezus man jij steeds met die gewichten :roflol: hou je kop er eens bij
 

Shit helemaal vergeten! Haha, vond het wel prima was al meer dan anderhalfuur bezig ofzo én kapot.

goedzo brah, steady

lol week geleden had je ook al met squat gewichten door elkaar gehaald en 5kg erbij gedaan

Jezus man jij steeds met die gewichten :roflol: hou je kop er eens bij

Haha die gewichten zijn zo onduidelijk als wat. Maar ik zat wat te babbelen over flex cup, een moment van verstrooidheid. In ieder geval woensdag gewoon weer 75kg.
 
stronglifts B week 5

squat
5x5x75
-> lekker diep, voelde laatste set bijna elke spiervezel knappen.

oh
5x5x47,5

dl
5x145

chins
7xBW+12,5kg
8xBW+10kg
10xBW

seated side raises (back support)
12x12
12x14

----

Zware training. Volgende week wordt oh hopelijk een vpr met 5x5x50, tijd geleden weer dankzij schouderblessure. Tevreden met dl. Over 2 weken hopelijk pr van 3x160 verbreken (ook weer een halfjaar geleden k*t blessures), zit dan wel midden in een tentamenweek.
 
Good job!

Die chins zijn ook nice!
 
Thanks Bob!

stronglifts week 5 A

squat
5x5x77,5

bench
3x5x80
4,5x80
4x80
--> helaas, volgende week weer 80kg proberen.

pendlay row
5x5x75

assistance:

bent overal lateral raise
12x8
12x10

db curl ss rope pushdown
12x10 ss 12x15
12x12 ss 12x15

standing calves
12x100
2x12x105
 
Jammer van bench
Zou proberen meer gebruik te maken van arch en benen
En strong superdude rope pushdowns
 
Jammer van bench
Zou proberen meer gebruik te maken van arch en benen
En strong superdude rope pushdowns

Hehe

Ik ga wat dave tate filmpjes kijken voor volgende week. Ken je nog paar andere vids die ik sowieso moet zien?
 
Dave Tate vertelt wel de essentials eigenlijk over een goede arch, ook in die over bench mistakes, als je zelf wat verder zoekt op youtube kan je genoeg vinden brah ;)
 
Dave Tate vertelt wel de essentials eigenlijk over een goede arch, ook in die over bench mistakes, als je zelf wat verder zoekt op youtube kan je genoeg vinden brah ;)

ok, genoeg materiaal idd. Maar geen must see dus, thanks.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven