Fitness Seller

Log Machete

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.602
week 6 SL A

bench
5x5x80 -> vpr, herkansing gehaald yeah

pendlay
5x5x77,5

----

Blij met bench, toch wel nice als je net 77kg weegt. Geen squat gedaan, had maandagavond opeens kramp in mijn quad net boven me rechterknie. Heel apart, maar geen risico genomen i.v.m. kans op scheur. Vrijdag ga ik op sokken proberen te squatten. Mijn rechtervoet drukt niet vanuit hiel, denk dat ik daardoor last krijg van mijn knie(holte).

Gratz met je VPR bro
Die kramp, was dat toevallig in de buurt van (ik noem ff de medische naam) Vastus Medialis want daar heb ik 's nachts nog wel eens kramp in als ik leg extensions gedaan heb.
Squatten op je sokken is woest :fire:

• #2.604
Gratz met je VPR bro
Die kramp, was dat toevallig in de buurt van (ik noem ff de medische naam) Vastus Medialis want daar heb ik 's nachts nog wel eens kramp in als ik leg extensions gedaan heb.
Squatten op je sokken is woest :fire:

Thanks man. Nee, in spoiler zie je rectus femoris, precies op de plek waar de pijl is. Gekke is dat het enkel dat gebied is voor de rest niet. Maar die nacht tijdens het slapen voelde ik het goed. Haha, hardc0re! Even aankijken hoe de belasting voelt op sokken en daarmee ophogen vrijdag.

quadriceps60.jpg

Nette bank hoor

• #2.606
Thanks!

Week 6 SL B

squat
5x5x80

mp
5x50
3x50 --> kak!
3x5x50 -> hier ging t veel makkelijker, tip van vito (tsjenkoe) om ellebogen meer naar binnen te doen en dan te pressen.

dl
5x155 PR

seated side raises (back support)
12x12
2x12x14

db curl seated (back support)
12x12
12x12
12x14

lying extensions (ex. ez-bar)
2x12x10kg

----

Squat op blote voeten ging goed. MP moet volgende week wel lukken.

Overhead Press heet ie he geen MP!
en die lying extensions heten gewoon Skullcrushers

:trollfacex:

gefeli met PR, je maakt ook al iets minder geluid goedzo

Lekkere training man, dat met MP ken ik, handen wat smaller en ellebogen naar voren dan komt de nadruk meer op je triceps. Mooi PR op deadlift en sterke seated side raises als ze echt strikt zijn!

• #2.610
Overhead Press heet ie he geen MP!
en die lying extensions heten gewoon Skullcrushers

:trollfacex:

gefeli met PR, je maakt ook al iets minder geluid goedzo

Wattefuk, ik hele tijd denken dat het MP gezien de stand van benen en bijna geen legdrive. Sta jij breed dan, nee toch?

Lekkere training man, dat met MP ken ik, handen wat smaller en ellebogen naar voren dan komt de nadruk meer op je triceps. Mooi PR op deadlift en sterke seated side raises als ze echt strikt zijn!

Thanks bro, was wel lekker die deadlift. Genoeg ruimte voor 5x160, hopelijk meer! Wil graag keer 1x200 pakken :D

Vrij strikt, ik moet wel anders krijg ik weer kans op bicep/schouder blessure van enkele maanden terug. Met armen naar binnen heb ik dan verder geen last van.

---------- Post toegevoegd Fri 14 Dec 2012 om 13:53 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=SAXPJ3PfdyY

Dit filmpje bedoelde ik dus over ellebogen naar voren, en hij zegt hier ook wat over lichte hip drive, kan van pas komen

ait, bedankt!

Wattefuk, ik hele tijd denken dat het MP gezien de stand van benen en bijna geen legdrive. Sta jij breed dan, nee toch?
Klein verschil zit er tussen, ik sta redelijk breed wel, iets wijder dan schouderbreedte

The military press is a variation of the overhead press weight training exercise using very strict form.

The lift begins with the lifter standing with the heels touching and the barbell on the anterior deltoids. The lifter then raises the barbell overhead by pressing the palms of his hands against the underside of the barbell.

Overhead leun je vaak nog voor balans, en is je voetenstand anders

As the bar clears the head, the lifter leans forward slightly in order to keep balance. As the bar is lowered back to the shoulders and clears the head again, he leans slightly back.

Bij de overhead press is het naar mijn weten niet de bedoeling om wat voor vorm van hip drive of backlean dan ook te gebruiken, dus strikt pressen, maar of je voeten breed of smal staan moet je zelf weten, zo ook gripbreedte :)

Ja strikt pressen zeker, ik bedoel ook geen overdreven backlean, maar een klein beetje om onder de bar te komen.
Wat is volgens jou het verschil tussen een OHP en MP?

Ja strikt pressen zeker, ik bedoel ook geen overdreven backlean, maar een klein beetje om onder de bar te komen.
Wat is volgens jou het verschil tussen een OHP en MP?

Ja precies! Nouja OHP is een verzamelnaam voor alle boven-het-hoofd-drukbewegingen en MP is zoals jij quotte :) (mijn bericht was overigens geen reactie op jouw laatste post, want jouw post stond er nog niet toen ik aan het typen was ;))

Sterke deadlift and overhead press :D was die knak in je schouder? zo ja oppassen voor je rotator cuffs :(

• #2.617
Sterke deadlift and overhead press :D was die knak in je schouder? zo ja oppassen voor je rotator cuffs :(

Thanks! Haha gelukkig geen knak, was een (techniek) fail.

Standaard :D

Lekker bezig Machete, je bent me idd voorbij qua bench en als ik die deadlift zie begin ik zenuwachtig te worden :( Februari bro, februari... ;)

Thanks bro, stronglifts gaat idd lekker. Volgende week beginnen de tentamens en dan wordt t 1 a 2x in de week trainen voor een periode helaas..

Jij zat toch bij Clubfit ofniet?

• #2.620
week 7 workout A

squat
5x5x82,5

bench
5x82,5
3x82,5
3x82,5
2x82,5
1x82,5
-> vrijdag maar weer..

pendlay row
5x5x80
-> niet heel netjes laatste 2 reps steeds, bij 82,5 deload.

Jij zat toch bij Clubfit ofniet?

Nee, enkel in de vakanties train ik daar. Jij bent er nu ook las ik in je log?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven