Normaal gesproken zou je met een normale bench press een stukkie sterker nog moeten zijn dan close grip. Met close grip maak je de ROM een stuk groter dan met een normale bench press

.
Hmm interessant, op zich een goeie redenatie.
Ik zie in me log dat laatste keer was 19 september waarbij ik 7x64 heb gedrukt (full ROM). Dat is dus iets meer dan een maand geleden.
Ik hoop wel in een korte tijd 100kg te kunnen benchpressen!
Zo normaal is dat niet hoor. Heel veel powerlifters drukken meer CG dan WG bench. Maar als je naar BB doel uiteinde kijkt wel.
Machete, vraagje betreft tijgerbalsem. Ik heb het vandaag gekocht (De rode versie) Wanneer smeer jij het op je knie? Periodiek of gewoon wanneer het irriteert/pijn doet?
Moet zeggen dat ik de afgelopen dagen iets meer last ervan heb, daarvoor helemaal niks. Waarvoor train je eigenlijk door met een lichte blessure, onze symptomen komen redelijk overeen maar jij zet deadlift pr's en squat pr's terwijl ik absolute rust wil houden met mijn knie. Niet bang dat je het hiermee alleen maar erger maakt?
Ik heb ook de rode versie van Star Balm.
Ik smeerde het wanneer het pijn deed én dan deed ik het twee keer per dag. Dus bijv. in de middag en dan in de avond voor het slapen gaan.
Tot dusver heb ik het alleen voor me knie en onderarm gebruikt.
De volgende dag voelde ik niks meer in mijn knie (geen irritatie ofwat dan ook), dus ik ben gewoon gaan squatten.
Nu had ik vandaag tijdens het CG benchen heel lichte irritatie, maar dat was gelijk weer weg.
Ik merk dus dat de symptomen sterk zijn verminderd nadat ik tijgerbalsem heb gebruikt.
Ook de ontsteking/pijn in mijn onderarm is zo goed als verdwenen.
Ik weet niet of het door tijgerbalsem komt of gewoon rust, maar ik geloof wel dat het zeker een aandeel in heeft.
Dat je volledige rust neemt is goed! Deed ik ook in beginfase.
De meeste symptomen waren al verdwenen bij mij, maar kwamen steeds terug na beentraining.
Dus vandaar dat ik gisteren niet ging trainen, wou gewoon geen spierpijn meer hebben in benen voordat ik ging deadliften.
Btw: denk ook dat dat knieklachten van mij zijn ontstaan door leg extension waarbij ik niet volledig been stretch/lock tijdens failure.
Nu train ik unilateraal en doe ik full stretch.