XXL Nutrition

Log Machete

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Dikke chins.

Wie is die dude op je avatar eigenlijk? Heeft wel een bazensnor.

Heb net 2 scoops jack3d genomen en ging er wel lekker op. Van noxipro dee ik meestal 1-1,5 scoop maar af en toe met 2 op knallen is ook lekker ;)

Thx McM! Hmm..interessant. Morgen zijn benen aan de beurt denk dat ik dan 1,5 scoop Noxi probeer. Ook ik voel bij 2 scoops jack3d lichtjes wat.

Dat is Danny Trejo, echt een baas! Speelde in de film Machete.

http://www.imdb.com/name/nm0001803/

-----

Update: net gewogen 81 kg mooi ben over de 80 heen! Natuurlijk is dit niet betrouwbaar en zal het in de ochtend minder zijn na het urineren en kakken, LOL.
 
Laatst bewerkt:
Jooo M, post je de trainingen niet meer of wah?
 
Benen, Kuiten en Schouders


Leg press (unilateraal)
12x60
12x80
12x100

Back Squat
12x80
12x90
8x100 PR

Hack Squat (plate loaded)
12x80
10x100
6x110 PR

Leg extension (plate loaded, unilateraal)
12x40
12x45
12x40

RDL
12x70
12x80
12x90
6x100 (kak, schoot licht door mijn rug bij het unracken daarna verloor ik grip)

Standing calf raise
12x55
12x60
12x65 (easy)

MP (ex. barbell)
12x20
8x24
5x28

Upright row
(ex. ez-bar)
12x10
12x20
10x24

Seated DB side raise - zonder rust voor de pomp.
12x6
12x8
8x10

Seated bent over lateral raise
12x8
12x10
12x10

Opmerkingen
Beentraining ging prima heb vooral de nadruk gelegd op unilateraal trainen.
Ik merkte dat mijn linkerbeen zwakker is tijdens leg press, dus voorlopig blijf ik zo trainen om dit gelijk te krijgen.
Ik ben terug op oud niveau met squat ging ook aardig parallel zonder veel last te hebben van lies of knie, was al goed opgewarmd door leg press.
Wel had ik gevoel dat vorm (bolle rug, knieën licht naar binnen) zoog bij laatste reps, maar geen aanwijzing van lichaam zelf dat het verkeerd was.

RDL, ver onder mijn niveau wel jammer. Tijdens pullen uit rack hoorde ik mijn wervels kraken, not good.

Ik heb even mijn schoudertraining een nieuwe prikkel gegeven door oefeningen te vervangen, deze ga ik 3/4 weken aanhouden.
Dus geen PR's, aangezien ik niet weet wat mijn oud niveau was.

FF chillen nu:
http://www.youtube.com/watch?v=1PkuNYLFULI
 
Laatst bewerkt:
Lekker gepompt brah! Wel jammer van die RDL, rustig aan doen met je rug.

Ben benieuwd hoe je schouders gaan de komende periode met de andere oefeningen.
 
Lekker gepompt brah! Wel jammer van die RDL, rustig aan doen met je rug.

Ben benieuwd hoe je schouders gaan de komende periode met de andere oefeningen.

Thx man. Ja inderdaad, even een nieuwe prikkel creëren.
Wanneer ik military press een tijdje aanhield, bouwde ik meer (side delts) massa merkte ik altijd. So I shall see.

Net even tijgerbalsem op rug gesmeerd, aaah pijnlijk voelt dat tijdens het masseren.
Ik heb nu een hele rare rooie/blauwe plek aan zijkant van mijn rug. :(
 
Tijgerbalsem smeren en dat met rust laten bro, niet masseren:D:D
 
Lekkere training weer hoor Machete:D:thumbs:

Volgende week donderdag zet ik ook MP in me split schema. nog nooit gedaan:p hopen dat het een beetje fijne oefening is.
 
Tijgerbalsem smeren en dat met rust laten bro, niet masseren:D:D

Oooh, ik had juist gelezen dat masseren de pijn kan verlichten. Niet doen dus :D
Ik doe vanavond nog een keer en hopen dat ik morgen minder last van heb, wil gewoon gaan deadliften vrijdag!

Lekkere training weer hoor Machete:D:thumbs:

Volgende week donderdag zet ik ook MP in me split schema. nog nooit gedaan:p hopen dat het een beetje fijne oefening is.

Thx brah. Heerlijke oefening hoor! Ik voelde me net een soldaat LOL :D
 
Haha. Ik pak zo klein mogelijk stang. Dikke schijven en dan lijk ik sterk:o
 
Haha. Ik pak zo klein mogelijk stang. Dikke schijven en dan lijk ik sterk:o

Hehe, met die 20kg barbell is wel alpha!
Deed ik in de laatste weken van de zomer ook met zo'n 10kg barbell en ongeveer hetzelfde gewicht lol, dus in dat opzicht wel zeker vooruit gegaan.
 
Masseren verlicht idd de pijn wel. Maar tijgerbalsem bevat bepaalde stoffen die lekker door je huid dringen, dat zorgt ook voor dat warme gevoel, moet je gewoon zijn werk laten doen en zeker niet masseren.
Moet je voor de gein eens een warmtepleister op je rug plakken en dan op je rug gaan liggen. Trust me je doet geen oog dicht.
En heb je spierpijn, dan zeker niet masseren. Beter om dan een soort ice gel te gebruiken.
 
Bedankt!
Ik ga ook maar een Ice Spray halen, altijd handig om te hebben.

Ik heb een vraag m.b.t. multivitamines, hoop dat iemand hier kan beantwoorden anders open ik een topic voor.
Ik zit nu in de bulk en gebruik dagelijks 2 ADAM multivit en biergist.
Mijn urine is bijna altijd geel, verder drink ik veel water. Veel micronutrienten krijg ik uit voeding, maar eet geen fruit (enkel banaan) en wel veel groente.
Aanbevolen wordt per dag, 3 ADAM te nemen, zelf neem ik dus 2.
Ik vroeg me of dit schadelijk is (op lange termijn)? Hoor veel tegenstrijdige wetenschappelijke artikels voor lang termijn schade van multivits.
Moet ik de dosering verlagen, naar 1 capsule?
Alvast bedankt. :)
 
Bam lekker jonge die 8x100 squat. Dat uniteraal betekent dat met 1 been? Toch zou ik wel uitkijken met het naar binnenkomen van je knieën tijdens de squat. Tijdens max effort zo nu en dan zal het niet meteen kwaad kunnen maar het moet geen gewoonte worden in je trainingen. Volgens mij is dat zo'n beetje de grootste fout die je kan maken tijdens het squatten. Het heeft bij mij ook erg lang geduurt om te zorgen dat ik mijn knieën continu in 1 lijn met mijn tenen hield.
 
Bam lekker jonge die 8x100 squat. Dat uniteraal betekent dat met 1 been? Toch zou ik wel uitkijken met het naar binnenkomen van je knieën tijdens de squat. Tijdens max effort zo nu en dan zal het niet meteen kwaad kunnen maar het moet geen gewoonte worden in je trainingen. Volgens mij is dat zo'n beetje de grootste fout die je kan maken tijdens het squatten. Het heeft bij mij ook erg lang geduurt om te zorgen dat ik mijn knieën continu in 1 lijn met mijn tenen hield.

Thanx Jaap! Ja is inderdaad 1 been, dat adviseerde mijn fysio ook destijds.
Mijn knieën wijzen meer naar voren zegmaar, het is niet dat ze naar binnen knikken wat voorheen wel gebeurde.
Probeer wel te focussen om meer naar buiten te wijzen, maar bij max effort gaat dat wel lastig idd haha
Voelde wel lekker mijn glutes man, dus zal wel goed liggen met techniek hoop ik.

Ja, ben echt blij mee. Ik pak nu dus net zo veel als eerst, met veel betere techniek!
Ik weet dat ik veel power kan hebben in benen, maar moet oppassen dat ik niet ga overbelasten (bijv. door slechte techniek) anders lig ik weer 2 maanden uit.
 
Laatst bewerkt:
Je zou toch denken dat een goede techniek je wat kilo's opleverd? En sterke hacksquat idd, ik ga kapot op 3x12x40kg na een heavy setje squats ;)
 
Sterke hacksquat man!

Je zou toch denken dat een goede techniek je wat kilo's opleverd? En sterke hacksquat idd, ik ga kapot op 3x12x40kg na een heavy setje squats ;)

Thx brah's.

Ja daar zou je inderdaad wel vanuit gaan, maar ook slechte techniek zorgt voor kilo's en uiteraard blessures.
En dat wil ik niet meer, vandaar dat ik ook niet veel sets op squat doe, als ik de laatste set 6-8 reps haal met moeite en vrij goed techniek dan ben ik tevreden.

Hack squat is isolatie, lekker veilig kan weinig misgaan.
Ik geef dan ook alles tijdens die oefening, voel wel veel druk steeds op knie tijdens hack squat :rolleyes:
 
Heb je de mogelijkheid om de hacksquat reversed uit te voeren.
Het is even wennen, maar persoonlijk voel ik dat mijn knieen minder.
Give it a try;)
 
Even een waslijst met vragen!

@ibo, waarom niet masseren?
Hiermee kan je afval stoffen afvoeren, bloed circulatie even extra op gang brengen (plus punt voor herstel).
Lijkt mij zeker niet nadelig, wil over een tijdje ook bij suyker activerende massage toepassen pre workout en dan ontspannende massage post workout (als hij daar tijd voor heeft)

@ machete
Single leg legpress zorgt er toch alleen maar voor dat je minder balans hebt, dus lijkt mij ook automatisch meer belasting op je knie?

En hoe zit het met squat vs hacksquat?
Ik pak vaak meer op squat dan op hacksquat, puur alleen omdat de hacksquat machines die ik heb een stuk zwaarder aanvoelen.

Dus doe je dit puur uit angst voor je knie, of is je squat techniek niet fijn, of kan ik niet hacksquaten :p
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven