XXL Nutrition

Log: Palumbo-dieet (low-carb)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb helemaal geen probleem met eten. Roerbakeieren als ontbijt is echt wel relaxed... Je mag ze niet helemaal laten droogbakken, dan blijven ze wat vochtiger en dat gaat makkelijk naar binnen ;)

Ik heb al een paar keer (in andere topics) vragen gezien in de trend van "moet je niet ongelooflijk veel schijten met al dat vet?". Ik kan je vertellen... nog geen 1 keer last gehad van sproeipoep of galopstront. Integendeel, ik schijt vaster en droger dan gewoonlijk :D

Goed, morgen eindelijk m'n cheatmeal. Het zal tijd gaan worden, want ik ben zo plat als een vijg. Morgen ook eerste opmetingen. Ik kan vertellen dat m'n riem al een gaatje verder dicht kan, dus dat belooft! Het vreemde is dat m'n lendekussentjes al bijna verdwenen zijn, terwijl er centraal op m'n buik nog redelijk wat reliëf (lees: vet) is. Lijkt nergens op eigenlijk. :(

als je het dave palumbo dieet(ook wel keto dieet niet?) doet dan eet je weinig KH en en gaat je lichaam over op de vetten(ketose). ben ik tot hier juist?
maar nu mijn echte vraag, als je na dit dieet van pakweg 2 maanden terug begint met KH te eten, kom je dan terug bij of is het veilig als je blijft trainen?

NIce

zal het zeker volgen

wil dit ook gaan doen voor 4 weken of is dat te weinig :D

good luck man

als je het dave palumbo dieet(ook wel keto dieet niet?) doet dan eet je weinig KH en en gaat je lichaam over op de vetten(ketose). ben ik tot hier juist?
maar nu mijn echte vraag, als je na dit dieet van pakweg 2 maanden terug begint met KH te eten, kom je dan terug bij of is het veilig als je blijft trainen?

Even kort:
Geen KH's ---> pancreas maakt geen insuline meer ---> lichaam geen insuline ---> lichaam gaat over in ketose ---> i.p.v. KH's, vet als primaire energiebron

Ketose is een volledig natuurlijk fysiologisch reactie van ons lichaam. Bovendien hebben de ketonenlichamen die hierbij een bijzonder effect: zij geven een gevoel van verzading - geen hongergevoel ! - een energiek gevoel en een hoger concentratievermogen.

Als je weer koolhydraten begint te eten, maakt je pancreas terug insuline aan en ga je gewoon weer uit ketose en gebruik je terug koolhydraten als primaire energiebron.

BlaqPoet zei:
NIce

zal het zeker volgen

wil dit ook gaan doen voor 4 weken of is dat te weinig

good luck man

Hangt ervan af hoeveel je kwijt wil. Aan de andere kant, als het maar voor een % of 3 is zou ik er niet aan beginnen. Een week of 4 iets onder onderhoud eten en wat cardio en je bent er.

Nice man, gaat de goede kant op.

Ik wil iets van 5/6% kwijt.

Nog even vermelden dat ik ENORM genoten heb van m'n eerste cheat-meal gisteren :D

Barbecue: worsten, kippenboutjes, brochettes, aardappelen (warm & koud), taart, ... ik heb 't allemaal naar binnen gegooid. :meal:

Dit was echter puur toevallig (familiefeest), volgende week wordt m'n cheatmeal wat meer "binnen de perken".

Nog even vermelden dat ik ENORM genoten heb van m'n eerste cheat-meal gisteren :D

Barbecue: worsten, kippenboutjes, brochettes, aardappelen (warm & koud), taart, ... ik heb 't allemaal naar binnen gegooid. :meal:

Dit was echter puur toevallig (familiefeest), volgende week wordt m'n cheatmeal wat meer "binnen de perken".

Mooi heh hoe je dan ineens zo kan genieten van flink schranzen!
Ben wel benieuwd wat dit dieet gaat doen bij je. Succes!

Ik hoop voor jou dat het wat gaat worde, maar eerlijk gezegd denk ik dat je de plank volledig zal misslaan. Die schema's van Palumbo zijn als je het mij vraagt echt puur voor bb'ers die AAS gebruiken (en ik neem aan dat jij dat niet doet?). Ik denk dat je als naturel heel wat massa gaat verliezen wanneer je 0.0gr kh binnenkrijgt. Toch succes.

Helemaal mee eens.

Dit ga ik zeker volgen, dacht dit dieet te gebruiken in m'n volgende contest prep. Veel succes!!!

Moet je helemaal niet bang voor zijn, ik zelf doe het om aan te komen maar 2 maten van me gebruiken het om te cutten. Verliezen nauwelijks vvm, en vallen constant af zonder dat ze zich futloos/moe voelen + meer voordelen.

Mensen zijn tegenwoordig teveel gefocused op carbs..

Dit ga ik zeker volgen, dacht dit dieet te gebruiken in m'n volgende contest prep. Veel succes!!!

Dit dieet werkt uitstekend in de prime, binnen een aantal weken totaal depleted.

Verder ben ik het met eerdere opmerkingen eens, icm AAS is dit een werelds voedingsschema, wel met de nodige aanpassingen!

Update:

Trainingen gaan lekker. Maandag en vandaag had ik echt veel meer pomp dan vorige weken. Waarschijnlijk te danken aan de carbload van zaterdagavond :D Voor 't eerst in wéken zelfs terug een (kleine) krachttoename! Best wel motiverend eigenlijk, ook al is het maar miniem.

Ik kan het me inbeelden, maar ik vond mezelf er ook een stuk voller uit zien de voorbije 2 dagen.

Blijft dus lekker gaan.

Broeksriem ging vanmorgen alweer een gaatje verder dicht, dus dat belooft terug voor de meting dit weekend! Volgens mij ga ik al dicht bij de 80cm uitkomen. Vandaag staat er alvast een cardiosessie van 45 minuten op de planning. Ik hoop/denk tegen eind volgende week voor de eerste maal m'n abs te zien :D

Als ik tevreden ben ga ik mss ook eens een plaatje schieten van hoe ik er op dit moment bij sta, als 't me lukt met die 4-megapixel k*tcamera van de Lidl...

Vandaag:

BF 13,7%
buikomtrek 82cm

:cool:

Geen idee van m'n gewicht.

Vandaag dus ook de refeed gehad.
Kroketten met een flink stuk gepocheerde kalkoenfilet + puddingdessert, en nog een mueslireep als tussendoortje.
En binnen 5 minuten 125g rijst met 200g kipfilet :D

Very nice, ben zelf op dit moment ook aan het refeeden.. heerlijk.

Mja, alhoewel de getallen er terug staan deze week, toch merk ik op dat 't wat trager begint te gaan. Daarom, volgende week gooi ik m'n cardio nog wat omhoog. Binnen 4 weken wil ik zeker onder de 10% zitten!

Terug
Naar boven