AndroidHealthClinic

Log: Palumbo-dieet (low-carb)

• Topic Starter Topic Starter
Nice, je hebt al 5cm buikomtrek weg gekregen :thumbs: Zie je ook al aders op je schouder tevoorschijn komen?

Toch zou ik als ik jou was wel een stuk fruit toevoegen, rondom je training bijvoorbeeld. Iig een goede hoog gedoseerde multivitamine tab. Wat vezeltabletten mocht je nog snel last hebben van honger gevoel.

Wat misschien ook wel goed helpt; ZMA. 2 uur na je avondmaaltijd en 1,5 uur voor je casseine shake.

Kerel, je mag net géén fruit eten, is een directe vorm van suiker. Multivit zit er sowieso in. En ZMA zit ook in de multivit (ADAM van NOW FOODS), maar kan me geen drol schelen (levert sowieso toch geen meerwaarde). Hongergevoel heb je ook he-le-maal geen last van bij keto, ik toch niet!

Cardio heb ik deze week dus opgevoerd naar 45m - 1u per sessie. 45m na training, en 2x p/w 1u. Totnogtoe weinig van gemerkt! M'n vet% lijkt te stagneren, al voel ik wel dat m'n buikvet wat "losser" zit, wat malser aanvoelt zeg maar. Ik heb nog 2 sessies cardio voor de boeg vandaag en morgen, dus nog eventjes afwachten tot zondag.

Als de resultaten deze week weer noppes blijken, ga ik volgende week eens m'n kcals de hoogte in jagen en een weekje licht bulken, om dan terug te herbeginnen.

Eerlijk gezegd had ik dit niet voorzien. Ik was deze problemen maar verwachtende rond de 10% BF. Met als gevolg dat m'n cut ook weer langer dan gepland (begin oktober) zal duren... balen!

Door blijven gaan, tis net wanneer je stagneert en doorzet dat je progressie zal maken. Verstand op nul,niet teveel in de spiegel kijken en doorknalle.

enfin zo denk ik ;)

Eens met wat Jeppe zegt, je zal op een gegeven moment tegen een psychische barriere aanlopen waarbij je het gevoel het dat je slinkt. Dan wil je als snel je plan weer omgooien, om er uiteindelijk alleen maar langer mee bezig te zijn...

Just stick with it. Succes! :)

Ok thanks. Dat stelt me weer wat gerust :)
Ik zie zondag wel wat de meting zegt.

Door blijven gaan, tis net wanneer je stagneert en doorzet dat je progressie zal maken. Verstand op nul,niet teveel in de spiegel kijken en doorknalle.

enfin zo denk ik ;)

Hahaha, ik word echt gek door mezelf. Ik vind me op een ecto lijken. Zit in een dip ofzo joh.

elke dag paar keer in de spiegel kijken om mij weer goed te laten voelen enzo.

K*tzooi :D.

Tuurlijk, das normaal

15u01 : damm fat pig jeppe
15u05 : hmm al vrij ripped

zo gaat dat ook in mijn hoofd :D

Net vet% gemeten: 12,9

0,8% eraf sinds vorige week dus, al zie ik het niet echt :o. Buikspieren ook nog niet zichtbaar. Morgenochtend meet ik buikomtrek.

Trainingen gaan echt super (voor zover je trainen tijdens het cutten "super" kunt noemen). Krachtstats gaan iedere week lichtjes omhoog, dus daar sta ik wel 'n beetje van ye kijken eigenlijk :D Ik ben nog altijd zwakker in vergelijking met bulkstatus natuurlijk, maar dat scheelt nu niet zoveel meer.

Donderdag voor 't eerst 200kg in m'n pollekes gehad (rackpulls op kniehoogte en zonder straps/belt). Eindelijk voor mezelf het bewijs dat m'n benen de zwakke schakel zijn bij m'n deadlift (1RM = 170). Desalniettemin ook 6x110 ge-fullsquat maandag. Maar goed, de resultaten in de spiegel zijn nu veel belangrijker dan m'n krachtstats, dus ik klaag voorlopig niet.

Later...

ik zie ook weinig tijdens mn cut man, 4 kg kwijt, 4-5% droger volgens huidplooi, maar ik zie nauwelijks vetverlies opmn buik, armen wel iets droger enzo...zelfs op fotos zie ik geen verschil .

denk dat er zo een schakelpunt zit, waarop je echt per kg verschil zit...maar daar moet ej eerst al redelijk droog voor staan :P

Buikomtrek deze morgen nog net boven 80cm...

Duidelijk alweer een stukje droger deze week :D En nog een 2-3 uur cardio te gaan tegen zondag. 12% of minder moet mogelijk zijn, denk ik dan.

Vraagje voor de kenners:

Aangezien je de periode na de cut de beste/vlugste gains maakt, vroeg ik me af hoe ik dat best kan aanpakken? Gewoon iedere week 250kcal omhoog met carbs tot je op 't juiste totaal zit, of direct hoppaaa 500kcal boven onderhoud? Of anders??? Nuttige info/artikels hieromtrent?

Het is nog te vroeg, maar ik wil me er alvast over inlezen...

Gewoon rustig 200kcal per week omhoog gaan, met vet/eiwit. Carbs gewoon constant houden.

Gewoon rustig 200kcal per week omhoog gaan, met vet/eiwit. Carbs gewoon constant houden.

Ehm, maar carbs staan nu op praktisch 0. Het is de bedoeling dat ik in de bulk terug uit ketose ga ;)
Dan ga ik opsplitsen in carbs/E en vet/E maaltijden, met na 18-19u geen carbs meer.

Waarom niet bulken als je fat-adapted bent? Dus carbs rond de 30/50gr constant houden en varieren met eiwit/vet tot je langzaam aankomt. Wat je dan pakt is dan ook kwaliteit.

Als je toch carbs wilt pakken, zou ik het puur voor het ontbijt, pre- & post-workout doen.
Wees er trouwens bewust van dat fat adapted worden minder moeite kost dan andersom, ik voelde me echt zwaar k*t.

Waarom niet bulken als je fat-adapted bent? Dus carbs rond de 30/50gr constant houden en varieren met eiwit/vet tot je langzaam aankomt. Wat je dan pakt is dan ook kwaliteit.

Als je toch carbs wilt pakken, zou ik het puur voor het ontbijt, pre- & post-workout doen.
Wees er trouwens bewust van dat fat adapted worden minder moeite kost dan andersom, ik voelde me echt zwaar k*t.

Omdat na een maand of 3 carbloos eten het serieus m'n keel zal gaan uithangen! Ik beleef gewoon te veel plezier in 't eten. Nu doe ik het puur voor de resultaten, niks anders. Ik wil gewoon 's ochtends weer m'n kommetje havermout eten, m'n bordje puree/rijst... :meal: Als ik nu eens een stuk taart aangeboden krijg bij familie, of een biertje of 2 in 't weekend, of gewoon eens een glas vruchtensap, etc etc. moet ik altijd pertinent NEEN zeggen en dat heb ik er niet voor over (in de bulk dan).

Vandaag een nieuwe cheat-dag... :banana:

Als ontbijt net ruim 120g havermout, 400ml melk en 40g whey binnen + nog 'n banaan en een boterham met chocolade-hagelslag :meal: En te denken dat er tijden zijn in de bulk dat ik deze hoeveelheid amper of niet binnenkrijg, en nu een fluitje van 'n cent! :D
Straks opnieuw 'n volle maaltijd met aardappelen en vis... mmm, dan ook nog eens een pita binnenhappen later... yammieee

Gisterennamiddag zat m'n vriendin lekker te smullen van 'n dubbele pannenkoek met vanille ijs en chocoladesaus + 'n Leffe. Ik 'n koffie :o Ik heb me kunnen inhouden en later na thuiskomst nog schouders getraind en 20 minuten gaan joggen aan 8 km/u (ik had al 'n half uur cardio gedaan in de morgen). Als dat niet hardcore is :cool:

Dan de resultaten:

buikomtrek 79cm
vet% 12 (4-puntsmeting, som van 28mm totaal)

11x28kg dumbbellpresses
4x12x12kg lateral raises

Ik begin wat tevreden te raken over het resultaat... zichtbare buikspieren zijn nu niet ver meer weg! Natuurlijk moet er nog veel massa op, maar dat zijn "zorgen" voor later.

Laatst bewerkt:
12% nice!

Terug
Naar boven