Fitness Seller

LOG peetjuh83

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
die begrijp ik ook niet helemaal:o

Laatst bewerkt:
vind ik ook wel erg creatief eerijk gezegd hahaha :p

Na goed nagedacht te hebben denk ik ook niet de geschikte persoon te zijn om in wedstrijdvoorbereiding te gaan.
Er komt voor mij te veel bij kijken en die disipline kan ik niet opbrengen.
Daarvoor maak ik nog te gezellige dingen mee in het weekend die echt niet kunnen als je echt in voorbereiding gaat. :D

Als ik echt zou willen dan kan ik het wel, het is igg niet negatief naar mezelf bedoeld.

Denk dat dat het inderdaad meer is: dat je het echt wel zou kunnen als je het echt per se zou willen (een wedstrijd doen), maar dat je het het (of in ieder geval voorlopig dan) gewoon niet waard vindt, al die moeite en 'opofferingen'.

En daar is natuurlijk ook helemaal niks mis mee, je kan ook gewoon heel serieus met je sport/voeding/fysiek bezig zijn, zonder dan ook meteen op een podium te willen staan ;)

Wie weet denk je er later anders over. Zo niet, ook prima toch :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.146

die begrijp ik ook niet helemaal:o

vind ik ook wel erg creatief eerijk gezegd hahaha :p
Ik vermoed door de deadlifts voor je hamstrings want normaal heb ik er geen last van.Wellicht doordat ik set 1 een verkeerde techniek had en me hamstrings die set niet voelde.;)
De spierpijn in me hamstrings is nog steeds niet weg.:fuu:

• #2.147
Denk dat dat het inderdaad meer is: dat je het echt wel zou kunnen als je het echt per se zou willen (een wedstrijd doen), maar dat je het het (of in ieder geval voorlopig dan) gewoon niet waard vindt, al die moeite en 'opofferingen'.

En daar is natuurlijk ook helemaal niks mis mee, je kan ook gewoon heel serieus met je sport/voeding/fysiek bezig zijn, zonder dan ook meteen op een podium te willen staan ;)

Wie weet denk je er later anders over. Zo niet, ook prima toch :)
Klopt, dit is eigenlijk ook precies de reden waardoor ik momenteel toch ff anders denk over wedstrijden.

Ik blijf er ook zeker serieus mee bezig want uiteindelijk wil je als BB-er steeds meer bereiken.:)
En wie weet denk ik er over een tijd weer over na om toch een wedstrijd te draaien.

• #2.148
Onder het motto "naar me lichaam luisteren" en liever het intervallen overslaan dan de duurloop ga ik vanavond niet hardlopen.

Damn 1 dagje KT en ik heb inmiddels pijn in 6 spiergroepen terwijl ik er echt maar 2 heb getraind.;) :roflol:
Waarschijnlijk ben ik inderdaad creatief in spierpijn krijgen.:p :o

Laatst bewerkt:
Onder het motto "naar me lichaam luisteren" en liever het intervallen overslaan dan de duurloop ga ik vanavond niet hardlopen.

Damn 1 dagje KT en ik heb inmiddels pijn in 6 spiergroepen terwijl ik er echt maar 2 heb getraind.;) :roflol:

Creatief getraind dan :roflol:

Geniet van je vrije avond!

Zo zwaar avondje of dagje..want je voelt het de dag erna zo erg altijd, dan heb je toch meerdere spieren aangesproken tijdens je training die voel je dan.

• #2.151
Creatief getraind dan :roflol:

Geniet van je vrije avond!
Gister heb ik ook weer creatief getraind.:o

Dankje, was wel even leuk om me nieuwe game te spelen.
Vaak ben ik gewoon te lui na het sporten om nog te gamen terwijl het super leuk is als je er eenmaal mee bezig bent.:)
Zo zwaar avondje of dagje..want je voelt het de dag erna zo erg altijd, dan heb je toch meerdere spieren aangesproken tijdens je training die voel je dan.
Vandaag heb ik het nog zwaarder.
Sommige plekken kunnen echt irritant zijn om spierpijn te hebben en toch ben ik altijd wel blij met spierpijn.:D (tenzei het te erg is dan is het niet leuk om het rustiger aan te moeten doen ;) )

• #2.152
Gister heb ik me rug met me trainster getraind en daarna 50 minuten op de crosstrainer gestaan (begonnen met een soort interval) omdat ik de cardio die ik normaal doe nog ff niet durfde te doen vanwege me hamstrings.
Momenteel gaat het wel weer goed met me hamstrings dus morgen zullen ze wel weer opnieuw aangepakt worden door me trainster. ;)

Ik voel me vooral steeds sterker worden met de oefeningen voor mijn lats en het lijkt alsof ik wat meer moeite heb met de rest van mijn rug.
4x12x14 kg dummbell row kost me bv echt veel moeite alhoewel het dan toevallig wel de eerste keer was dat ik 4 van zulke "volume" setjes met dat gewicht doe.
Me schema als ze er niet bij mijn training is ziet er anders uit dus het kan ook zijn dat een setje van 4x12 dan ineens heftiger aanvoelt dan als je elke week 4x12 herhalingen doet.

Laatst bewerkt:
Heerlijk bezig Peej ;) Zo lekekr gedreven, bied mij een beetje troost in mijn gekloot op het moment... snik...snik...

Ik ga heel binnenkort ook ff flink aan de cardio, es kijken of ik mijn belabberde conditie een beetje kan opvijzelen...

• #2.154
:aai: Sterkte kwarkie.:kiss:

Succes alvast met de cardio.Die zal dan vast snel verbeteren.

Goed bezig, is toch bevredigend om te zien dat je sterker word? En trouwens je lats zijn bijna je hele rug, dus vrij logisch dat je daar de meeste progressie merkt :thumbs:

50min crosstrainer na je kt?
Lijkt wel of je ergens voor gestraft wordt :p
Arme Peet....

• #2.157
Goed bezig, is toch bevredigend om te zien dat je sterker word? En trouwens je lats zijn bijna je hele rug, dus vrij logisch dat je daar de meeste progressie merkt :thumbs:
Ik dacht altijd dat je lats maar een klein stuk rechts en links zit van je rug.:o

Ik dacht altijd dat je lats maar een klein stuk rechts en links zit van je rug.:o

Goedemorgen! ;)

De musculus latissimus dorsi of brede rugspier behoort tot de dorsale (dorsaal) spiergroep. Dit is een brede, platte spier, de grootste spier van de mens.
Hij ontspringt aan de doornuitsteeksels van de 7e - 12e borstwervel als pars. vertebralis, van de fascia thoracolumbalis en het achterste deel van de crista iliaca als pars. iliaca, van de 10e - 12e rib als pars costalis en bovendien heel vaak van de angulus inferior van het schouderblad als pars. scapularis.
De brede rugspier bestaat daarom uit vier delen die elk een verschillende functie hebben. Hij zit gezamenlijk vast met de musculus teres major, de grote ronde armspier, aan de crista tuberculi minoris op de humerus, het opperarmbeen. Direct voor de verbinding van de beide spieren bevindt zich een bursa subtendinea m. latissimus dorsi.
De grote rugspier vormt de spierbasis van de achterste okselplooi. Hij trekt de opgeheven arm omlaag en adduceert deze. Bij geadduceerde arm zal hij deze naar achter en mediaalwaarts trekken en daarbij zover naar binnen roteren dat de handrug op het zitvlak komt te liggen. De beide rugspieren kunnen samenwerken en de schouders naar achter en onder trekken. Ze werken bij geforceerde uitademing en ook bij het hoesten.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:thumbs:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven