XXL Nutrition

Log van een kogelstoter

Bezoekers in dit topic

First test of the year was yesterday.

the base level of strength after 1,5months of maintenance.

Bench press an easy 170kg, slighlty failed on new pb of 175kg.
Clean an easy 155kg, slightly failed on new pb of 160kg

base level is way higher than expected after 1,5 months of maintenance and 2 months of no cleans.

________________________________________________________

ff 1 op 1 gekopieerd van berichtje naar engelse maat van me, dus vandaar ff in t engels. ben te lui te vertalen.
 
even een tijdje niet meer gelogd, maar trainingen gaan erg goed deze winter.

eerste wedstrijd een klein maandje terug in reykjavik een nieuw indoor pr van 17,87m en alles ziet ernaaruit dat dit seizoen erg leuk kan worden. Kracht gaat goed vooruit, zal vanaf nu weer proberen om te gaan loggen. Beetje tijd tekort hiervoor soms :p

hieronder twee filmpjes van de trainingen van afgelopen weken.

Filmpje van 162,5kg hangclean in slowmotion gefilmd


3x200kg squat

 
In! Alleen al om dat gave filmpje van die power clean. Sterk, man!
 
de training van vandaag:

Bench press:
5x150kg
5x155kg
3x165kg
2x170kg
1x175kg

Behind the neck pushpress:
5x110kg
4x120kg
3x130kg
2x140kg
1x150kg(video hieronder)

 
Dikke jerk vent, ziet er alleen niet echt stabiel uit... ag wanneer doet een lift PR dat wel ;)
 
Dikke jerk vent, ziet er alleen niet echt stabiel uit... ag wanneer doet een lift PR dat wel ;)

Voelde wel stabiel toen ik het deed, slowmotion lijkt t minder stabiel inderdaad.

Hoe is t met je?
 
kerstdag training:

Squat:
5x180kg
3x200kg
1x210kg
1x220kg(PR)


Seal row:
12x60kg
8x90kg
8x90kg
8x90kg

Calf raises:
8sets van 10 reps
 
tweede kerstdag training:

Bench press:
5x150kg
3x162,5kg
1x170kg
5x150kg

Behind the neck jerk:
5x100kg
3x130kg
1x140kg
1x150kg

Tricep pushdown:
3 sets van 10

Daarna nog wat techniekwerk voor kogelstoten met een resistance band
 
Sterke trainingen, vooral die hang powerclean, waar je je powerpoint net boven je knie pakt, wat meer geduld en boven "mid thigh" pakken en je kan nog zwaarder. Impressive!
 
Nou alleen nog ff 15 kilo afvallen, dan gaat je atletisch vermogen ook een stuk omhoog en zal je toch verder stoten.
 
Sterke trainingen, vooral die hang powerclean, waar je je powerpoint net boven je knie pakt, wat meer geduld en boven "mid thigh" pakken en je kan nog zwaarder. Impressive!

Dankje, eens zien waar te schip strand in 2016 :)

boh die squat

Thanks :)

Nou alleen nog ff 15 kilo afvallen, dan gaat je atletisch vermogen ook een stuk omhoog en zal je toch verder stoten.

deels met je eens, deels niet. Toen ik lichter was, was ik minder sterk. Snelheid is niet significant minder(zeker in de ring niet). standver is ook nog steeds binnen de 5cm van toen ik lichter was. En t stoten gaat ook steeds beter weer. Mag best wat vet af, maar afvallen vind ik teveel letten op gewicht en dat zegt niks. vetpercentage 2-3% omlaag mag van mij wel, maar wil ook geen kracht kwijt ;)
 
Bench press:
5*145
5*150
5*155
4*157,5(geen spotter dus laatste niet geprobeerd)


Behind The neck jerk;
5*5*130kg
 
Squat:
3x5x180kg

Cleans:
3x5x140kg

one legged legpress:
4x8x70kg

Calf raises:
5 sets 12 reps
 
Beste wensen trouwens...

Voelde wel stabiel toen ik het deed, slowmotion lijkt t minder stabiel inderdaad.

Hoe is t met je?

Ja wel aardig, net na mijn max testen wat ziek geweest. Techniek trainingen gaan wel lekker trouwens, heb er vertrouwen in voor volgend seizoen. Ben iets minder scherp als ik zou willen.

deels met je eens, deels niet. Toen ik lichter was, was ik minder sterk. Snelheid is niet significant minder(zeker in de ring niet). standver is ook nog steeds binnen de 5cm van toen ik lichter was. En t stoten gaat ook steeds beter weer. Mag best wat vet af, maar afvallen vind ik teveel letten op gewicht en dat zegt niks. vetpercentage 2-3% omlaag mag van mij wel, maar wil ook geen kracht kwijt ;)

Vet percentage kan makkelijk omlaag hoor, zeker met hetgene wat jij nu mee draagt. Ik heb vorig jaar bewezen dat het gewoon mogelijk is om vet% te zakken en kracht winst te pakken. (zeker op de oly lifts en de andere ballistics)
 
5x5x130KG behind the neck press vind ik bijna nog indrukwekkender dan die bench! :thumbup:
 
Ik had vandaag geen zin in mijn werptraining, dus dan ga ik maar naar Gent om een kleine wedstrijd te doen.
De sfeer was er totaal niet en ook geen concurrentie, dus kan er weinig van verwachten....

17,51m als beste afstand en alles over de 17m is niet slecht voor zo een wedstrijd.
17,51m indoor is ook mijn tweede indoorresultaat ooit dus ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik de juiste motivatie heb door de sfeer en in mijn piekweken zit :)

 
Back
Naar boven