Fitness Seller

Log

• Topic Starter Topic Starter
Normaal squatte ik . 65/70
Deadlift rond de 90
Overhead 30
Power clean nog nooit gedaan
Bench 50

En daar heb ik gewoon wat vanaf getrokken

---------- Toegevoegd om 17:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:46 ----------

Of zou ik wat hoger beginnen?

Ik zou gewoon beginnen waar je gevoel ligt, alleen maar prettig als je lang bij kan blijven leggen. Dus dit is prima ;)

Power cleans zou ik ook niet aan beginnen, gewoon een erg lastige oefening en de techniek is natuurlijk belangrijk.

Als ik jou was zou ik naast de 3 grote lifts + Overhead Press nog bijvoorbeeld gaan optrekken.

Ik zou gewoon beginnen waar je gevoel ligt, alleen maar prettig als je lang bij kan blijven leggen. Dus dit is prima ;)

Power cleans zou ik ook niet aan beginnen, gewoon een erg lastige oefening en de techniek is natuurlijk belangrijk.

Als ik jou was zou ik naast de 3 grote lifts + Overhead Press nog bijvoorbeeld gaan optrekken.

Power cleans heb ik totaal nog niet onder de knie, wil dit de komende tijd goed onder de knie te krijgen tenzij er meerderen zijn die zeggen dat ik dit schema moet gaan volgen dan ga ik dat volgen :

Dag 1
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
--------------
Chin-ups

Dag 2
3x5 Squat
3x5 Military press
3x5 Bent over row
--------------
Dips

Wil nu wel echt wel weten welke van de twee schema's ik zou gaan volgen want wil vanaf het begin goed gaan !

Prima schema, misschien ernaast nog wat buikspierwerk doen ;)

Ik weet niet wat die lijn betekend, maar die Dips en al helemaal die Chin-ups zijn wel een vereiste. En natuurlijk nog de warm-up setjes, maar die zou ik er ook niet bijzetten.

Wat uit eigen ervaring;

Laat je niet ontmoedigen als het 2-3 trainingen niet vooruit gaat, het kan daarna ineens hard gaan. Wat rust pakken kan goed helpen.
Ook niet je ego je gewichten laten leiden, doe wat goed voelt. Liever 10kg minder en explosief, volledig en voldaan dan de 10kg meer en verdoete killreps die je vervolgens niet kan afmaken.

Prima schema, misschien ernaast nog wat buikspierwerk doen ;)

Ik weet niet wat die lijn betekend, maar die Dips en al helemaal die Chin-ups zijn wel een vereiste. En natuurlijk nog de warm-up setjes, maar die zou ik er ook niet bijzetten.

Wat uit eigen ervaring;

Laat je niet ontmoedigen als het 2-3 trainingen niet vooruit gaat, het kan daarna ineens hard gaan. Wat rust pakken kan goed helpen.
Ook niet je ego je gewichten laten leiden, doe wat goed voelt. Liever 10kg minder en explosief, volledig en voldaan dan de 10kg meer en verdoete killreps die je vervolgens niet kan afmaken.

Met squats en deads pak je ook je abs mee he ! Misschien nog wat sit ups oid thuis.

Die lijn betekend dat dat een optie is om te doen en net perse moet. Wat assistence werk dus.

Ik ga liever ook voor vorm dan voor gewicht nog niet echt last van me ego gehad op dat gebied !

Ik zou dat optionele weglaten en het er standaard bij doen ;)

Iig succes, ik volg!

Ik zou dat optionele weglaten en het er standaard bij doen ;)

Iig succes, ik volg!

Welkom !

Zou jou ook eens gaan volgen !

---------- Toegevoegd om 21:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:26 ----------

Na even nagedacht te hebben lijkt mij dat schema ook het beste, aangezien power clean echt heel lastig is qua techniek.

Volgende week dat schema doen, met gewoon de zelfde gewichten als nu, gewoon doorgaan met de o zo kleine reeks dus volgende week BAB beginnen.

Normaal squatte ik . 65/70
Deadlift rond de 90
Overhead 30
Power clean nog nooit gedaan
Bench 50

En daar heb ik gewoon wat vanaf getrokken

---------- Toegevoegd om 17:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:46 ----------

Of zou ik wat hoger beginnen?

Als je het écht wilt doen zoals Mark Rippetoe in zijn boek Starting Strength wil doen, dan moet je het zo doen:

Hij legt namelijk in zijn boek de techniek uit van alle grote compound oefeningen. Vervolgens is het de bedoeling om je 5 repetitie maximum op te zoeken voor elke oefeningen waarbij je dus GEEN techniek verliest lijdt. DAT is je begin gewicht. Niet een random gewicht, maar het gewicht wat je met een correcte techniek 5 keer kan uitvoeren ;).

Power clean zou ik eruit laten en daar een Bent over Row voor in de plaats doen met dead stop.

Als je het écht wilt doen zoals Mark Rippetoe in zijn boek Starting Strength wil doen, dan moet je het zo doen:

Hij legt namelijk in zijn boek de techniek uit van alle grote compound oefeningen. Vervolgens is het de bedoeling om je 5 repetitie maximum op te zoeken voor elke oefeningen waarbij je dus GEEN techniek verliest lijdt. DAT is je begin gewicht. Niet een random gewicht, maar het gewicht wat je met een correcte techniek 5 keer kan uitvoeren ;).

Power clean zou ik eruit laten en daar een Bent over Row voor in de plaats doen met dead stop.

Ja met die gewichten die ik zei die ik normaal deed is techniek ook nog steeds goed.. dus kan daar 5 KG onder gaan fzo?

Ja met die gewichten die ik zei die ik normaal deed is techniek ook nog steeds goed.. dus kan daar 5 KG onder gaan fzo?

Ja dat is prima.

En voor buikspieren. Je pakt idd met veel compounds je core al aan, maar ik raad je zeker aan om er ab-rollouts en planks naast te doen

Ja dat is prima.

En voor buikspieren. Je pakt idd met veel compounds je core al aan, maar ik raad je zeker aan om er ab-rollouts en planks naast te doen

Okeoke, dan ga ik volgende week echt beginnen met SS mrt nieuwe gewichten en ab rolout na de training en planks voor het slapen gaan oid. Hoeveel rol outs zou ik moeten doen ongeveer? OF 2 a 3 keer max oid?

Okeoke, dan ga ik volgende week echt beginnen met SS mrt nieuwe gewichten en ab rolout na de training en planks voor het slapen gaan oid. Hoeveel rol outs zou ik moeten doen ongeveer? OF 2 a 3 keer max oid?

Ik doe 3/4 setjes van 8-12

Ligt er een beetje aan; ik ben er aardig sterk in geworden, maar ik begrijp t best als je t voor de eerste keer doet dat je helemaal kapot gaat. Gewoon even aanvoelen.

Belangrijk is dat je je core helemaal aanspant, en niet de kracht uit je rug haalt ;)

Ik doe 3/4 setjes van 8-12

Ligt er een beetje aan; ik ben er aardig sterk in geworden, maar ik begrijp t best als je t voor de eerste keer doet dat je helemaal kapot gaat. Gewoon even aanvoelen.

Belangrijk is dat je je core helemaal aanspant, en niet de kracht uit je rug haalt ;)

Oke, dan houd ik zon 4x max aan denk dat ik zo'n 4 a 5 x haal. Zelfde voor de planks 4x max, Bedankt !

Zijn de gewichten die ik doe niet wat te hoog ? Want dan zou ik al heel erg snel weer op/over me oude max heen gaan..

Oke, dan houd ik zon 4x max aan denk dat ik zo'n 4 a 5 x haal. Zelfde voor de planks 4x max, Bedankt !

Zijn de gewichten die ik doe niet wat te hoog ? Want dan zou ik al heel erg snel weer op/over me oude max heen gaan..

Je moet je als max je gewicht nemen waarmee je met perfecte techniek 5 herhalingen kunt maken. En dan ga je daar onderzitten zodat je naar je max toewerkt.

Ik weet niet precies meer hoe rippetoe het beschrijft, maar ik ben gewoon helemaal opnieuw begonnen. Deadlift op 60, squat, bench, mp en bor op 20

---------- Toegevoegd om 19:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:04 ----------

Het zal vast ergens staan in dat boek, iets van 60% van je max nemen

Ik heb de gewichten zo gedaan. Morgen weer A, en avanf volgende week BAB

Screenshot_2013-12-19-20-57-40.jpg

Dips en chins max gedaan omdat ik hier bagger in ben ..

Stronglifts zo te zien?

Terug
Naar boven