BeastMode0N
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 2.182
- Lengte
- 1m83
- Vetpercentage
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik zou gewoon beginnen waar je gevoel ligt, alleen maar prettig als je lang bij kan blijven leggen. Dus dit is prima
Power cleans zou ik ook niet aan beginnen, gewoon een erg lastige oefening en de techniek is natuurlijk belangrijk.
Als ik jou was zou ik naast de 3 grote lifts + Overhead Press nog bijvoorbeeld gaan optrekken.

Prima schema, misschien ernaast nog wat buikspierwerk doen
Ik weet niet wat die lijn betekend, maar die Dips en al helemaal die Chin-ups zijn wel een vereiste. En natuurlijk nog de warm-up setjes, maar die zou ik er ook niet bijzetten.
Wat uit eigen ervaring;
Laat je niet ontmoedigen als het 2-3 trainingen niet vooruit gaat, het kan daarna ineens hard gaan. Wat rust pakken kan goed helpen.
Ook niet je ego je gewichten laten leiden, doe wat goed voelt. Liever 10kg minder en explosief, volledig en voldaan dan de 10kg meer en verdoete killreps die je vervolgens niet kan afmaken.
Ik zou dat optionele weglaten en het er standaard bij doen
Iig succes, ik volg!
Normaal squatte ik . 65/70
Deadlift rond de 90
Overhead 30
Power clean nog nooit gedaan
Bench 50
En daar heb ik gewoon wat vanaf getrokken
---------- Toegevoegd om 17:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:46 ----------
Of zou ik wat hoger beginnen?
.Als je het écht wilt doen zoals Mark Rippetoe in zijn boek Starting Strength wil doen, dan moet je het zo doen:
Hij legt namelijk in zijn boek de techniek uit van alle grote compound oefeningen. Vervolgens is het de bedoeling om je 5 repetitie maximum op te zoeken voor elke oefeningen waarbij je dus GEEN techniek verliest lijdt. DAT is je begin gewicht. Niet een random gewicht, maar het gewicht wat je met een correcte techniek 5 keer kan uitvoeren.
Power clean zou ik eruit laten en daar een Bent over Row voor in de plaats doen met dead stop.
Ja met die gewichten die ik zei die ik normaal deed is techniek ook nog steeds goed.. dus kan daar 5 KG onder gaan fzo?
Ja dat is prima.
En voor buikspieren. Je pakt idd met veel compounds je core al aan, maar ik raad je zeker aan om er ab-rollouts en planks naast te doen
Okeoke, dan ga ik volgende week echt beginnen met SS mrt nieuwe gewichten en ab rolout na de training en planks voor het slapen gaan oid. Hoeveel rol outs zou ik moeten doen ongeveer? OF 2 a 3 keer max oid?

Ik doe 3/4 setjes van 8-12
Ligt er een beetje aan; ik ben er aardig sterk in geworden, maar ik begrijp t best als je t voor de eerste keer doet dat je helemaal kapot gaat. Gewoon even aanvoelen.
Belangrijk is dat je je core helemaal aanspant, en niet de kracht uit je rug haalt![]()
Oke, dan houd ik zon 4x max aan denk dat ik zo'n 4 a 5 x haal. Zelfde voor de planks 4x max, Bedankt !
Zijn de gewichten die ik doe niet wat te hoog ? Want dan zou ik al heel erg snel weer op/over me oude max heen gaan..