Steensteen
Huge Freak
- Waardering
- 2.613
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 90kg
Welk punt in de lift gaat slecht dan?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Slechte handplaatsing...... Echt nergens voor nodig zo veel eelt.
Was wel na het douchen, dus zie je meer.. ik leg je bar in me hand palm, wel gelezen dat je hem in je vingers kunt liggen voor minder eelt toch maar proberen dus
Alsnog echt veel te veel eelt. Het kan vele male minder bij een goede bar positie in je hand...
Of je hebt een schimmel op je hand, zo ziet dat er uit als je verder langs je vingers kijkt. Want dat is ook een rare plek voor eelt.
Tricepskwestie.
Probeer eens -voor het geval je dat nog niet doet- bij de startpositie je ellebogen meer naar voren en omhoog te laten komen. (Dus meer zoals bij de catch positie van de clean&jerk)
Je maakt daardoor de basis waar vanaf je de stang omhoog moet drukken mogelijk steviger en sterker zodat je makkelijker door het dode punt heen komt.
Nope, tenzij je er een uitgesproken close grip bench press van wilt maken.
Bij een raw bench press dient de stang zoveel mogelijk bij/boven het polsgewricht te liggen, dus zo laag mogelijk in de handpalm.
Oke, denk niet dat ik dit echt gedaan heb (althans niet opgelet) zal hier goed op letten volgende keer
Daar vraag je me wat, ik zou zeggen van niet als je polsen sterk en soepel zijn.
Je hoeft ook niet de stang helemaal naar je vingertoppen te laten rollen zoals bij Olympic lifting, het gaat er met name om dat je ellebogen wat hoger en meer naar voren worden gebracht.
In starting strength staat de OH press techniek goed omschreven.
Ik heb er in ieder geval nog nooit last van gehad in al die jaren...
P.S. ik bedenk me dat het doen van de push press ook een heel goede variatie is om het bovenste deel van de OH press (waar vooral de triceps het werk doen) sterker te maken.
Je zou eventueel de ramp-up bij de OH press kunnen beeindigen met 1 a 2 sets push presses. (dus met een lichte cheat vanuit de benen/heupen)
Zo lijkt het wat mee te vallen, maar dat kan ook een vertekend beeld zijn als ik het vergelijk met die foto na het douchen.
Als je wilt kan ik wel een keer een foto maken hoe je de stang in je hand moet leggen met pull oefeningen, ook pull ups e.d.
Slechte handplaatsing...... Echt nergens voor nodig zo veel eelt.

Doe maar eens een keer strongmen, dan is eelt niet te vermijden![]()