XXL Nutrition

Log

• Topic Starter Topic Starter
Mooie handen nie ??

Snapchat-20140513081554.jpg

Slechte handplaatsing...... Echt nergens voor nodig zo veel eelt.

Was wel na het douchen, dus zie je meer.. ik leg je bar in me hand palm, wel gelezen dat je hem in je vingers kunt liggen voor minder eelt toch maar proberen dus

Alsnog echt veel te veel eelt. Het kan vele male minder bij een goede bar positie in je hand...

Of je hebt een schimmel op je hand, zo ziet dat er uit als je verder langs je vingers kijkt. Want dat is ook een rare plek voor eelt.

als de stang zo ongeveer bij neus/voorhoofd is..

Tricepskwestie.

Probeer eens -voor het geval je dat nog niet doet- bij de startpositie je ellebogen meer naar voren en omhoog te laten komen. (Dus meer zoals bij de catch positie van de clean&jerk)
Je maakt daardoor de basis waar vanaf je de stang omhoog moet drukken mogelijk steviger en sterker zodat je makkelijker door het dode punt heen komt.

Alsnog echt veel te veel eelt. Het kan vele male minder bij een goede bar positie in je hand...

Of je hebt een schimmel op je hand, zo ziet dat er uit als je verder langs je vingers kijkt. Want dat is ook een rare plek voor eelt.

Ik zal wel foto sturen morgen zonder dat ik gedouched heb, kun je zien hoeveel het scheelt

---------- Post added at 23:34 ---------- Previous post was at 23:34 ----------

Ssssst !

---------- Post added at 23:37 ---------- Previous post was at 23:34 ----------

Tricepskwestie.

Probeer eens -voor het geval je dat nog niet doet- bij de startpositie je ellebogen meer naar voren en omhoog te laten komen. (Dus meer zoals bij de catch positie van de clean&jerk)
Je maakt daardoor de basis waar vanaf je de stang omhoog moet drukken mogelijk steviger en sterker zodat je makkelijker door het dode punt heen komt.

Zal dit donderdag eens proberen, zal dit ook voor de bench gelden ? Maar is dit niet heel slecht voor je polsen ?

zal dit ook voor de bench gelden?

Nope, tenzij je er een uitgesproken close grip bench press van wilt maken.
Bij een raw bench press dient de stang zoveel mogelijk bij/boven het polsgewricht te liggen, dus zo laag mogelijk in de handpalm.

Maar is dit niet heel slecht voor je polsen?

Daar vraag je me wat, ik zou zeggen van niet als je polsen sterk en soepel zijn.
Je hoeft ook niet de stang helemaal naar je vingertoppen te laten rollen zoals bij Olympic lifting, het gaat er met name om dat je ellebogen wat hoger en meer naar voren worden gebracht.
In starting strength staat de OH press techniek goed omschreven.
Ik heb er in ieder geval nog nooit last van gehad in al die jaren...

P.S. ik bedenk me dat het doen van de push press ook een heel goede variatie is om het bovenste deel van de OH press (waar vooral de triceps het werk doen) sterker te maken.
Je zou eventueel de ramp-up bij de OH press kunnen beeindigen met 1 a 2 sets push presses. (dus met een lichte cheat vanuit de benen/heupen)

Nope, tenzij je er een uitgesproken close grip bench press van wilt maken.
Bij een raw bench press dient de stang zoveel mogelijk bij/boven het polsgewricht te liggen, dus zo laag mogelijk in de handpalm.

Oke, denk niet dat ik dit echt gedaan heb (althans niet opgelet) zal hier goed op letten volgende keer

Daar vraag je me wat, ik zou zeggen van niet als je polsen sterk en soepel zijn.
Je hoeft ook niet de stang helemaal naar je vingertoppen te laten rollen zoals bij Olympic lifting, het gaat er met name om dat je ellebogen wat hoger en meer naar voren worden gebracht.
In starting strength staat de OH press techniek goed omschreven.
Ik heb er in ieder geval nog nooit last van gehad in al die jaren...

P.S. ik bedenk me dat het doen van de push press ook een heel goede variatie is om het bovenste deel van de OH press (waar vooral de triceps het werk doen) sterker te maken.
Je zou eventueel de ramp-up bij de OH press kunnen beeindigen met 1 a 2 sets push presses. (dus met een lichte cheat vanuit de benen/heupen)

Oke, dus bar tussen me 1e vingerkootjes en handpalm leggen onderin en hoe verder ik naar boven ga heb wat meer naar beneden laten rollen en laatste 2 sets push press doen lijkt me leuk om zo wat meer gewicht te gaan verplaatsen ! of meerdere sets push press ipv 2 als er meer in zit ?

Zo zien ze eruit zonder douchen

Snapchat-20140514111238.jpg

Zo lijkt het wat mee te vallen, maar dat kan ook een vertekend beeld zijn als ik het vergelijk met die foto na het douchen.

Als je wilt kan ik wel een keer een foto maken hoe je de stang in je hand moet leggen met pull oefeningen, ook pull ups e.d.

Tijdje terug een artikel over de hand positie gelezen met foto's erbij maar kan niet meer vinden :(

Zo lijkt het wat mee te vallen, maar dat kan ook een vertekend beeld zijn als ik het vergelijk met die foto na het douchen.

Als je wilt kan ik wel een keer een foto maken hoe je de stang in je hand moet leggen met pull oefeningen, ook pull ups e.d.

Ja goed plan ! Bedankt man

Doe maar eens een keer strongmen, dan is eelt niet te vermijden :rolleyes:

Ik heb geen ervaring met Strongman trainingen. Wat is daar dan zo anders aan met betrekking tot eelt?

Ik zeg nergens dat je eeltvrije handen kan hebben, maar de eelt op de foto die beastmodeon liet zien is nergens voor nodig bij barbell training.

Know that feel met je handen maar jij hebt het wel wat erger.

Squat deze keer wel goed verhoogt
5x65
5x72.50
5x80
5x87.50
5x95
5x102.50
5x110
1x117.50 voelde fail aankomen..

Totaal = 36 reps

OHP