BeastMode0N
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 2.182
- Lengte
- 1m83
- Vetpercentage
Thanks brag ! Ze gaan de goeie kant op ja
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Deadlift
Heel asociaal overgeslagen, was helemaal gesloopt van de squats..

.
Stick to the rules knul! Je bent zo lekker bezig dus trap niet alsnog in die valkuil.
Het mag niet zo zijn dat je squat-enthousiasme zo veel energie gaat kosten dat de deadlift een ondergeschoven kindje wordt!
Hou je in en verdeel je energie zo goed mogelijk over alle oefeningen. Die squat gaat toch wel vooruit merk ik....
Ja ikwilde gewoon perse die 140 pakkrn wat voelde dat die er in zat maar wat zo uitgeput dat ik dus echt niet in staat was die deadlift te pakken, zal ook vast niet vakaker gebeuren hoor was een eenmalige actie , apologiessquat gaat echt heerlijk omhoog
P.S. waarom wraps?
Ik voetbal al sinds mijn 4e en toen ik een jaartje of 12/13 was kreeg ik veel last van mijn knieën ze waren niet al te sterk en nog steeds niet echt dus uit voorzorg voornamelijk maar de power onderin de lift komt ook wel van pas
Inderdaad nogal hilarisch
Ahha ja

1x147.50 wraps, lekkerr
1x155 wraps whoehoee brullend omhoog komen ahah

1x167.50 nipt gehaald, begon beetje op een strongman deadlift te lijken![]()
1x75 ging redelijk makkelijk
0x80 deze dan weer niet jammer genoeg..
Hum hum, eigenlijk begint dit nu een belachelijk gehalte aan te nemen.
Ik zou de squat een tijdje onderaan de prioriteitenlijst zetten en alle aandacht richten op de lifts die verhoudingsgewijs minder gaan...
Dhs squat nu helemaal als laatste doen ?
hitch till you ditch zeker, beetje oppassen met die vorm van smokkelen!
Nee dat viel nog reuze mee hoor
Voor zover je dat nog niet doet:
Probeer (vooral ook bij de bench press, maar ook de andere lifts) in iedere set iedere rep maximaal explosief versnellend te doen, ook in het laatste -makkelijke- deel van de beweging.
Dus je drukt het gewicht op met de intentie de halter tegen het plafond te smijten.
Door deze vorm (genaamd CAT, Compensatory Acceleration Training) wordt je explosiver en leer je beter door het dode punt heen te knallen.
Ik heb in mijn, ahum jonge jaren, mijn bench press 1RM in twee weken van 120 naar 130 gebracht alleen door dit principe toe te gaan passen. Iets wat me daarvoor in 1,5 jaar trainen niet gelukt was......
Hoe dan ook en hoe zwaar het gewicht ook is, je dient de beweging altijd te doen met de intentie deze zo snel mogelijk te verplaatsen, ook al gaat de stang daadwerkelijk maar heel langzaam vooruit.
Oke, nee deed ik nog niet bedankt voor de tip ! Ik zit ook nog een beetje te zoeken waar ik de stang vast moet gaan pakken
Bij bench leg ik m'n pinken op de ringen.
Als ik me niet vergis moest er een vinger op de ringen liggen voor een goede lift, en ik vind de pink dan het fijnst![]()

Ik zit ook nog een beetje te zoeken waar ik de stang vast moet gaan pakken
Yep, je bent nu al zoveel PR's voorbij, dat dit geen kwaad kan.
P.S. weet je wel zeker dat je technische vorm op de squat nog in orde is? Met andere woorden, dat je niet stiekem geleidelijk een halve squat bent gaan maken?
Nee het zijn zeker geen halve squats ik ga zo diep dat ik toch wel mijn kont 5 cm ongeveer onder mijn knieën zie
De beste basis-greep om de bench press te trainen (raw) is zodanig breed, dat wanneer de stang op je borst ligt je onderarmen nagenoeg verticaal zijn, vanaf de zijkanten, voorkant en achterkant bekeken.
In die positie heb je dan de last optimaal verdeeld over de borstspier, schouders en triceps.
Dus wat je eigenlijk moet doen, is met de lege stang op de borst op de bench gaan liggen en dan een betrouwbaar iemand om je heen laten lopen en kijken of dit zo is.
Is dit niet zo net zo lang je handen verplaatsen totdat dit klopt en dan onthouden op welk punt je de stang dan vast moet nemen......
Even nog over die wraps.
Waarom koop je wraps als je 'last' hebt van je knieën? Beter gewoon een goed setje kneesleeves kopen (van Titan bijvoorbeeld), of eventueel een minder goed setje (van Lonsdale, 5 eu per sleeve). Die wraps geven ook weer een vertekend beeld van je lifts (imo).
Ik heb nog geen last maar zou best kunnen in de toekomst omdat ik vroeger ook redelijk last had het zijn vaak steken net onder de knie schijf
Ik vind dit zelf nog wel eens een lastig discussiepunt.
Voor mezelf weet ik dat ik juist van allerlei vage onderrug en knie-klachten ben afgekomen door NIET te squatten met wraps, sleeves en weet ik veel wat meer en dus ook geen riem te gebruiken.
Ik ben dan ook geen voorstander van het (preventief) gebruiken van dit soort toeters en bellen, behalve dan wanneer het echt gaat om ultra-maximale prestaties in bijvoorbeeld de competitie.
Of wanneer je erfelijk bepaalde zwakke knieen hebt, maar zelfs dan nog.
Als je technisch netjes je lifts doet, niet forceert e.d. dan worden je gewrichten juist alleen maar sterker en dat is imho de beste levenslange preventie tegen blessures.
Ik heb op mijn 17e een kapotte linkermeniscus gehad en ze zagen het toen somber in qua volledig herstel, maar door jaren en jaren van diep squatten heb ik echt nooit meer ergens last van gehad.....
gaat mis als ik zo'n 10 a 15 cm boven mijn borst kom
OHP ging deze training wel erg goed man!
Benchprobleem is waarschijnlijk weer triceps, maar ik wacht op bevestiging![]()
0x80 ik kan ook echt niet banken hegaat mis als ik zo'n 10 a 15 cm boven mijn borst kom
1x117.50 voelde ook niet echt lekkwr met de hamstring gestopt dus..

Misschien vervangen voor floor presses voor een tijdje ? Of boardpresses