Fitness Seller

Log

• Topic Starter Topic Starter
Zelf je keuze daarin maken, ik gaf slechts mijn (enigszins onderbouwde) mening.....

Ik blijf ze denk ik gebruiken bij de zwaarste set

Klinkt als een triceps 'probleem'.

Dacht ik al

Goed, rustig aan.

Ja niet forceren, had laatst ook last van Hamstring

Verstandig.

Volgende keer weer beter, je bent ook wel erg hard gegaan de laatste tijd.
Na al die voorspoed komt onvermijdelijk de man met de hamer langs en die beukt je weer even terug op je plek in de realiteit, want ook gij zijt maar een mensch. :D

Verder niet druk om maken, hoort er gewoon bij!

Ja zat er ook wel aan te komen

Je kan natuurlijk -net zoals met de push press- de normale sets afsluiten met 1 a 2 extra sets floor of board presses.
Maar eerlijk is eerlijk, ik denk dat er voorlopig betere winst valt te behalen als je in je komende week van vijfjes en drietjes (en daarna natuurlijk ook de singles) je extra gaat focussen op:

- Perfecte techniek
- Maximaal explosieve en versnellende uitvoering. (zoals ik al eerder aangaf)
- Weer extra controle op het tijdig stoppen van de oefening, dus zodra je merkt dat de beweging te traag en slordig wordt.

Dus eerst weer even terug naar strikte toepassing van de basisregels....

''Weakspot therapy", d.w.z. het uitgebreid doen van allerlei assisterende activiteiten wil ik nog even voor later bewaren bij je.
Ik ben namelijk bang dat het een beetje te veel van alles gaat worden, waardoor je de focus op waar het op dit moment om gaat dreigt te verliezen.

Dat is een van de grootste valkuilen: Je gaat zo vreselijk veel extra dingen doen met het idee dat je jezelf daarmee helpt, terwijl dan eigenlijk het tegenovergestelde gebeurt.

Ja techniek is zeker een aandachts punt, volgende week 5 reps dan is het wat makkelijker om techniek te werken dan op singles. Nu ook al zoveel mogelijk naar hand positie kijkende daar het ligt het probleem denk ik, zou ook misschien op een dinsdag of vrijdag 3x5 close grip benchpress doen om triceps sterker te maken of is dit niet verstandig ?

.

Ja techniek is zeker een aandachts punt, volgende week 5 reps dan is het wat makkelijker om techniek te werken dan op singles.

Precies, vandaar ook de suggestie.

Nu ook al zoveel mogelijk naar hand positie kijkende daar het ligt het probleem denk ik

Zou heel goed kunnen, maar bedenk wel dat het aannemen van de correcte handpositie/greepbreedte in de eerste instantie kan betekenen dat je wat minder omhoog krijgt.
Daar moet je dus door heen, voordat er weer winst valt te behalen.

zou ook misschien op een dinsdag of vrijdag 3x5 close grip benchpress doen om triceps sterker te maken of is dit niet verstandig?

Ik heb daar nog eens mijn gedachten over laten gaan en vind het geen goed idee.

Mijn suggestie is dat je dit pas gaat doen wanneer je stopt/vastloopt op dit schema (en er echt niets meer uit te melken valt) je overstapt op een 4-daagse LB/UB variant. (dat voorbeeld dat ik je al eerder een voorbeeld van gegeven)

Als we dan alleen even kijken naar de presses op UB dagen, dan heb je dus een dag waarop je met de bench press begint en eentje waarmee je start met de OH press.
Daarna heb je op die dagen alle tijd, ruimte energie om je op assisterende oefeningen te richten.

Bijvoorbeeld zoiets als dit:

UB1:
- Bench press (5, 3 of 1 reps)
- bench press of pins 3x3-5 (startkracht vanaf de borst)
- Board of Floor press setjes van 3x3-5 (triceps 'weakspot therapy')
- Incline DB presses/flyes o.i.d. setjes van 6-12 (hypertrofie)

UB2:
- OH press (5, 3 of 1 reps)
- Push press 3x3-5 (triceps 'weakspot therapy')
- Close grip bench press 3x3-5 (triceps 'weakspot therapy')
- Lateral raises/bent raises/face pulls o.i.d. setjes van 6-12 (hypertrofie)

Op die manier combineer je dan het werken aan je zwakke punt met extra hypertrofie gerichte training.
Het idee is dat je daar dan weer de vruchten van plukt als je na 3-6 maanden weer een kracht-gerichte cyclus zoals wat je nu doet gaat doen....

Vandaag wel wezen trainen geen zin om te loggen, heb me ook vertilt met 2 schijven oppakken :( morgen maar even kijken of ik morgen wel kan gaan deadliften..

Nooit meer naar Basic fit wat een schijt sportschool is dat zeg, geen enkele barbell die 20 KG woog een fatsoenlijk rack helemaal niets.. gewoon naar mijn eigen weer dus :)

Van die toffe hete/koude spiercrème smeren :D

Iig klote man!

benchpress
1x40
1x45
1x50
1x55
1x65
1x70
1x75 easy
0x80 snap niet hoe dit kan, 75 ging nog zo soepel en deze weer niet..

Totaal = 7 reps

Deadlift
Niet gedaan leek me niet verstandig, even laten rusten

Bent Over Row
3x50
3x55
3x60
3x65
3x70
3x75 voelde goed, nu echt deze aanhouden

Totaal = 18 reps

OHP
1x25
1x27.50
1x30
1x32.50
1x35
1x37.50
1x40
1x42.50
1x45
1x47.50
1x50 push press
1x52.50 push press
1x55 push press
1x57.50 push press

Totaal = 15 reps

Pullups
3xBW wide
3xBW +14
3xBW +14
3xBW +14
3xBW

Totaal = 15 reps

Squat had hier totaal geen last van me onderrug..
1x65
1x72.50
1x80
1x87.50
1x95
1x102.50
1x110
1x117.50
1x125
1x132.50
1x140 wraps

Totaal = 11 reps

Nog wat kuitwerk gedaan, paar setjes op de 45 graden leg press met wat verschillende reps en gewicht. Variërend van 220 tot 340 kilo aan schijven en 10 tot 25 reps, telkens verschillend.

Ook nog half uur loopband op de steilste stand gezet en stevig doorgelopen.

Ging goed, hoop dat rug maandag wel goed is om weer lekker te knallen op de 5 reps !

Laatst bewerkt:
Fotootje van 2 weken terug oid en 1 van het begin :)

IMG-20140530-WA0016.jpg

Squat en pullups weer sterk zoals gewoonlijk, OHP trekt ook zeer lekker bij! Als je een stukje teruggaat in je log zie je dat je daar de laatste paar weken echt met sprongen vooruit gaat! ;)

Misschien bij bench je mindset aanpassen, van tevoren denken dat je voor de 85kg gaat. Dan is de 80kg niet je max volgens jezelf en gaat die makkelijker :) Werkt bij mij tenminste.

Precies, vandaar ook de suggestie.

Zou heel goed kunnen, maar bedenk wel dat het aannemen van de correcte handpositie/greepbreedte in de eerste instantie kan betekenen dat je wat minder omhoog krijgt.
Daar moet je dus door heen, voordat er weer winst valt te behalen.

Ik heb daar nog eens mijn gedachten over laten gaan en vind het geen goed idee.

Mijn suggestie is dat je dit pas gaat doen wanneer je stopt/vastloopt op dit schema (en er echt niets meer uit te melken valt) je overstapt op een 4-daagse LB/UB variant. (dat voorbeeld dat ik je al eerder een voorbeeld van gegeven)

Als we dan alleen even kijken naar de presses op UB dagen, dan heb je dus een dag waarop je met de bench press begint en eentje waarmee je start met de OH press.
Daarna heb je op die dagen alle tijd, ruimte energie om je op assisterende oefeningen te richten.

Bijvoorbeeld zoiets als dit:

UB1:
- Bench press (5, 3 of 1 reps)
- bench press of pins 3x3-5 (startkracht vanaf de borst)
- Board of Floor press setjes van 3x3-5 (triceps 'weakspot therapy')
- Incline DB presses/flyes o.i.d. setjes van 6-12 (hypertrofie)

UB2:
- OH press (5, 3 of 1 reps)
- Push press 3x3-5 (triceps 'weakspot therapy')
- Close grip bench press 3x3-5 (triceps 'weakspot therapy')
- Lateral raises/bent raises/face pulls o.i.d. setjes van 6-12 (hypertrofie)

Op die manier combineer je dan het werken aan je zwakke punt met extra hypertrofie gerichte training.
Het idee is dat je daar dan weer de vruchten van plukt als je na 3-6 maanden weer een kracht-gerichte cyclus zoals wat je nu doet gaat doen....

Dit toch niet echt hypertrofie ? Of zouden er nog wat oefeningen bij moeten voor hypertrofie en is dit het begin waar je om heen kunt bouwen ?

---------- Post added at 08:03 ---------- Previous post was at 08:01 ----------

Squat en pullups weer sterk zoals gewoonlijk, OHP trekt ook zeer lekker bij! Als je een stukje teruggaat in je log zie je dat je daar de laatste paar weken echt met sprongen vooruit gaat! ;)

Misschien bij bench je mindset aanpassen, van tevoren denken dat je voor de 85kg gaat. Dan is de 80kg niet je max volgens jezelf en gaat die makkelijker :) Werkt bij mij tenminste.

Ik ging ook echt met de gedachte van die 80 ga ik makkelijk pakken op de bench liggen maar dan komt weer die k*t tricep om de hoek kijken..

Dit toch niet echt hypertrofie ? Of zouden er nog wat oefeningen bij moeten voor hypertrofie en is dit het begin waar je om heen kunt bouwen ?

Hier bouw je echt wel massa mee op hoor, maar het is inderdaad nog niet klaar.
Het was alleen maar een voorbeeld gericht op het verbeteren van start en tricepskracht ten bate van je bench en OH press.

Oke daxht al, er zittem geen zijkant schouders bij biceps kuiten e.d. maar snap de opzet 1 a 2 weak therapy oefeningen en de rest hypertrofie. En daarna week een puur kracht gericht schema en zo afwisselen was in de 1e instantie ook mijn idee hoe ik hey wilde gaan doen aangezien ik er ook wel breder uit wil zien en niet alleen krachtiger wil worden, maar kracht blijft wel altijd hoofdprioriteit hoe ik nu mijn mind set heb !

Vabdaag weer wezen geen zin om te loggen dus even kort

Voelde me al niet zo top toen ik onderweg naar de gym was eenmaal daar aangekomen was het niet veel beter geworden..

Met bench tot 65 gegaan, ging best goed :)

Deadlift tot 122.50 gegaan, rug voelde wel goed aan :)

Pullups 2x7 bleehh slecht

OHP tot 37.50 toen werd het allemaal maar erger dus naar huis gegaan morgen even kijken hoe en wat

Beterschap beestmodusaan

Ben weer top fit !!

Banken
5x40
5x45
5x50
5x55
5x60
5x65

Ging wel lekker

Totaal = 30 reps

Deadlift
5x85
5x92.50
5x100
5x107.50
5x115
5x122.50
5x130

Totaal = 40 reps

Pullups
7xBw
7xBW
7xBW

Totaal = 21 reps

OHP
5x30
5x32.50
5x35
5x37.50
5x40 push press
5x42.50 push press
5x45 push press

Totaal = 35 reps

BOR
7x50
7x55
7x60
7x65

Totaal = 28 reps

Squat
5x80
5x87.50
5x95
5x102.50
5x110
5x117.50 wraps
5x125 wrapss

Ging wel goed opzich

Totaal = 35 reps

Ben sinds vandaag overgestapt op een 4x split, ik heb hier voor gekozen omdat ik nu echt de keuze gemaakt heb om voor massa te gaan, en de reden om geen upper lower re gaan volgen is omdat ik dat niet leuk vind en hey toch wel leuk moey blijven. Als ik de behoefte weer heb om op kracht te focussen ga ik zonder twijfel dit schema weer volgen.

Ik doe het schema zo :
Dag 1 rug traps rear delts
Dag 2 borst front&side delts kuiten
Dag3 rust
Dag 4 quads hams kuiten
Dag 5 biceps triceps onderarmen
Dag 6 rust
Dag 7 repeat

En dan nu de training van vandaag :

Rackpulls
10x70 warming up
8x120
8x140
6x160

Pullups
10xBW
10xBW
8xBW

Long bar row
10x30+stang warming up
8x50+stang
8x60+stang
7x80+stang

BOR
10x40 warming up
8x70
6x90 yates row
6x90 yates row

Dumbell Shrugs
8x32
8x34
8x40 ----> 8x30 ----> 8x20

Bent over raises gewicht per hand.
8x2 warming up
8x6
8x6
7x6

Facepulls
8x14
8x18
8x23-----> 8x18----> 8x14

Zoon, waarom niet doorgaan op kracht? Je had zieke progressie en veel potentie ;)

Alles trouwens op 3-4x8-12?

Zoon, waarom niet doorgaan op kracht? Je had zieke progressie en veel potentie ;)

Alles trouwens op 3-4x8-12?

Ja ik vind massa toch belangrijke en velen malen leuker om te doen. Ik wil toxh graag plezier in het liften hebben..

Ik doe alles 3-4x6-8

Ben sinds vandaag overgestapt op een 4x split, ik heb hier voor gekozen omdat ik nu echt de keuze gemaakt heb om voor massa te gaan, en de reden om geen upper lower re gaan volgen is omdat ik dat niet leuk vind en hey toch wel leuk moey blijven. Als ik de behoefte weer heb om op kracht te focussen ga ik zonder twijfel dit schema weer volgen.

Ik doe het schema zo :
Dag 1 rug traps rear delts
Dag 2 borst front&side delts kuiten
Dag3 rust
Dag 4 quads hams kuiten
Dag 5 biceps triceps onderarmen
Dag 6 rust
Dag 7 repeat

En dan nu de training van vandaag :

Rackpulls
10x70 warming up
8x120
8x140
6x160

Pullups
10xBW
10xBW
8xBW

Long bar row
10x30+stang warming up
8x50+stang
8x60+stang
7x80+stang

BOR
10x40 warming up
8x70
6x90 yates row
6x90 yates row

Dumbell Shrugs
8x32
8x34
8x40 ----> 8x30 ----> 8x20

Bent over raises gewicht per hand.
8x2 warming up
8x6
8x6
7x6

Facepulls
8x14
8x18
8x23-----> 8x18----> 8x14

Je bent natuurlijk volledig vrij om je eigen keuzes te maken, maar toch betwijfel ik serieus af of je met bovenstaand schema nou wel daadwerkelijk meer spiermassa gaat opbouwen (vooral op langere termijn) dan met de methode die je de afgelopen paar maanden hebt gedaan.

De tijd zal het leren........

Je bent natuurlijk volledig vrij om je eigen keuzes te maken, maar toch betwijfel ik serieus af of je met bovenstaand schema nou wel daadwerkelijk meer spiermassa gaat opbouwen (vooral op langere termijn) dan met de methode die je de afgelopen paar maanden hebt gedaan.

De tijd zal het leren........

Ja de tijd zal het zeker leren.. maar ik vond het niet echt meer leuk om te doen, dat is ook de grootste reden eigenlijk..

Je kan toch ook een ander krachtgericht schema aanhouden ter afwisseling? Je ging zo lekker bro :(

maar ik vond het niet echt meer leuk om te doen, dat is ook de grootste reden eigenlijk..

Ook niet dankzij de grote progressie die je in korte hebt gemaakt?

Wel een abrupte ommezwaai, je was zelf zo lovend.
Kijk, ik begrijp ook heel goed dat er onvermijdelijk een punt komt dat je klaar bent met een methode/schema, maar ik had dit moment niet ZO snel zien komen.

Maar goed iets met tegenzin doen is ook geen goede motivator, maar ik had gedacht dat je nog niet helemaal klaar was met 'uitmelken'.

Terug
Naar boven