MuscleMeat

Log

• Topic Starter Topic Starter
Ook niet dankzij de grote progressie die je in korte hebt gemaakt?

Wel een abrupte ommezwaai, je was zelf zo lovend.
Kijk, ik begrijp ook heel goed dat er onvermijdelijk een punt komt dat je klaar bent met een methode/schema, maar ik had dit moment niet ZO snel zien komen.

Maar goed iets met tegenzin doen is ook geen goede motivator, maar ik had gedacht dat je nog niet helemaal klaar was met 'uitmelken'.

Had zelf ook zeker niet verwacht al zo snel te gaan stoppen hier mee had er zeker nog veel progressie uit kunnen halen, maar ik vind het elke trainingsdag het zelfse doen niet leuk meer. Als ik het niet merr leuk vind om te doen heb ik ook niet een top motivatie meer om dat dan door te zetten.

Misschien nu overstappen op de Ub/lb Die al eerder voorgesteld was om zo toch nog een beetje het puur kracht gericht schema te doen ?

Laatst bewerkt:
vandaag heb ik toch weer even nagedacht over schema.

Ik ben er alleen nog niet overuit of ik de al eerder aangegeven UB/LB ga volgen of het schema wat ik de afgelopen maanden gedaan heb. deze week maak ik nog even af met deze split en dan ga ik de UB/LB of het sschema wat ik de afgelopen maanden gedaan heb doen.

nog een paar dagen bedenktijd en moet niet telkens van schema naar schema gaan natuurlijk..

vandaag heb ik toch weer even nagedacht over schema.

Ik ben er alleen nog niet overuit of ik de al eerder aangegeven UB/LB ga volgen of het schema wat ik de afgelopen maanden gedaan heb. deze week maak ik nog even af met deze split en dan ga ik de UB/LB of het sschema wat ik de afgelopen maanden gedaan heb doen.

nog een paar dagen bedenktijd en moet niet telkens van schema naar schema gaan natuurlijk..

Je moet inderdaad wel een keuze gaan maken en de knoop doorhakken, anders blijf je zo doelloos ronddraaien.

Wat voor keuze je ook maakt, bedenk altijd dat het volgende schema dat je kiest niet alleen nieuwe progressie mogelijk moet maken, maar dat het ook raadzaam is dat de eerder geboekte progressie (meer kracht op een aantal main lifts) behouden blijft.
Als ik kijk naar de split die je op de vorige pagina hebt staan, dan weet ik bijna zeker dat deze niet goed voldoet hierin.

Het door mij aangegeven LB/UB schema was vooral ook bedoeld om je eerder behaalde krachtgains op z'n minst te behouden, maar daarnaast ook voldoende ruimte biedend om je aandacht te richten op meer variatie en hypertrofie gericht trainen.
In mijn beleving sla je dan 2 vliegen in één klap......

Je moet inderdaad wel een keuze gaan maken en de knoop doorhakken, anders blijf je zo doelloos ronddraaien.

Wat voor keuze je ook maakt, bedenk altijd dat het volgende schema dat je kiest niet alleen nieuwe progressie mogelijk moet maken, maar dat het ook raadzaam is dat de eerder geboekte progressie (meer kracht op een aantal main lifts) behouden blijft.
Als ik kijk naar de split die je op de vorige pagina hebt staan, dan weet ik bijna zeker dat deze niet goed voldoet hierin.

Het door mij aangegeven LB/UB schema was vooral ook bedoeld om je eerder behaalde krachtgains op z'n minst te behouden, maar daarnaast ook voldoende ruimte biedend om je aandacht te richten op meer variatie en hypertrofie gericht trainen.
In mijn beleving sla je dan 2 vliegen in één klap......

Oke, de UB/LB dan maar doen :) hoe doe ik die ?

Ub 1
Benchpress 5,3,1
Floorpress

Lb1
Squat 5,3,1
Front squat

Ub2
OHP 5,3,1
Push press

Lb2

Deadlift 5,3,1
Stiff legged deadlift

En dan nog wat oefeningen erbij voor hypertrofie ?

Laatst bewerkt:
Ook 5, 3 en 1 rep(s) zorgen voor hypertrophie, kom uit die illusie dat je altijd maar moet pompen om hypertrophie te laten plaatsvinden.

Ook 5, 3 en 1 rep(s) zorgen voor hypertrophie, kom uit die illusie dat je altijd maar moet pompen om hypertrophie te laten plaatsvinden.

Ja dat weet ik, maar toch niet maximale hypertrophie.. Maar kracht en massa zijn eerlijk gezegt even belangrijk, dus de UB-LB lijkt mij ook de perfecte middelweg

Oke, de UB/LB dan maar doen :) hoe doe ik die ?

Ub 1
Benchpress 5,3,1
Rows, 7-5-3
Floorpress
- oefening 4
- oefening 5

Lb1
Squat 5,3,1
Front squat
- oefening 3
- oefening 4
- oefening 5

Ub2
OHP 5,3,1
pullups 7-5-3
Push press
- oefening 4
- oefening 5

Lb2

Deadlift 5,3,1
Stiff legged deadlift
- oefening 3
- oefening 4
- oefening 5

En dan nog wat oefeningen erbij voor hypertrofie ?

Precies ja, maar ik zou de basis rows en pullups er ook in houden (zie boven)

Verder er is genoeg keuze en je kunt aan iedere sessie makkelijk nog 2 a 3 extra oefeningen toevoegen.

Leef je uit zou ik zo zeggen!

---------- Toegevoegd om 13:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:36 ----------

Goed punt!

Precies ja, maar ik zou de basis rows en pullups er ook in houden (zie boven)

Verder er is genoeg keuze en je kunt aan iedere sessie makkelijk nog 2 a 3 extra oefeningen toevoegen.

Leef je uit zou ik zo zeggen!

---------- Toegevoegd om 13:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:36 ----------

Goed punt!
Ub 1
Benchpress 5,3,1
Rows, 7-5-3
Floorpress
- upright row
- barbell curl

Lb1
Squat 5,3,1
Front squat
- leg press voeten midden
- staande leg curl
- kuiten

Ub2
OHP 5,3,1
pullups 7-5-3
Push press
- flyes
- side raises

Lb2

Deadlift 5,3,1
Hipthrusts
- stiff legged deadlift
- leg extention
- kuiten

---------- Toegevoegd om 11:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:47 ----------

Oww, dit wist ik niet.. Waarom doen al die mensen dan zulke hoge herhalingen ?

Laatst bewerkt:
Je bent al echt goed sterk voor je leeftijd! Wou dat ik toen al zo sterk was en zoveel massa had. :D

:p

Weet je al waar je de komende tijd op focussen gaat? Kracht, massa, combinatie van?

Beiden.

Paar posts terug zie je een UB-LB dit wil ik gaan volgen.. Met waarschijnlijk paar aanpassingen door Harpep die er een betere kijk dan mij op heeft :)

Beiden.

Paar posts terug zie je een UB-LB dit wil ik gaan volgen.. Met waarschijnlijk paar aanpassingen door Harpep die er een betere kijk dan mij op heeft :)

UB/LB zélf nog nooit geprobeerd dus ben benieuwd wat je ervan vindt.
Enige wat in de buurt komt dat ik gedaan heb is Push Pull Legs, dat beviel opzich prima

---------- Toegevoegd om 11:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:47 ----------

Oww, dit wist ik niet.. Waarom doen al die mensen dan zulke hoge herhalingen ?

Omdat mensen niet graag hun fouten toegeven en omdat al die debiele k*t personal trainers met hun zogenaamde geheimpjes zorgen voor verspreiding en instandhouding van deze hardnekkige mythe.

Ja ben benieuwd wat dit gaat brengen, op zowel kracht als massa

Wat ik je heb aangeraden lijkt heel sterk op een systeem als Wendler 5-3-1.

Ook daar zie je dat de primaire focus ligt op het sterker (en groter) worden d.m.v. een aantal main lifts aangevuld door (eventueel te variëren) assisterende oefeningen in diverse rep-ranges.
Op die manier pas je zo'n beetje alles toe wat een gunstige invloed heeft op kracht en groei.

Het doen van meer 'isolatie-achtige' oefeningen met wat hogere reps per set hoort daar ook bij, maar is niet datgene waar je de meeste aandacht op moet richten.
Je mag nooit uit het oog verliezen dat je uiteindelijk (het snelst) groot en sterk wordt d.m.v. zware basisoefeningen zoals de squat, deadlift, bench press, pullups, press en rows e.d.

Sets van 1-3, 3-5 of eventueel 6-8 reps per set doen het allemaal prima, belangrijker is dat je voldoende belasting gebruikt (Intensiteit tussen 60-90% 1RM) en voldoende werksets verricht. (Volume)

De rest van de de dingen die je daarnaast nog doet qua oefeningen zijn eigenlijk een soort 'vulmateriaal' om de kleine gaatjes die overblijven op te vullen.

Hoe je het beestje verder ook noemt, de kracht van dit soort systemen zit hem in het geleidelijk ontwikkelen van de kwaliteiten kracht en spier omvang middels een solide langetermijnplanning.

Dit werkt voor de meesten heel goed, maar je moet er wel geduld voor hebben!

Wat ik je heb aangeraden lijkt heel sterk op een systeem als Wendler 5-3-1.

Ook daar zie je dat de primaire focus ligt op het sterker (en groter) worden d.m.v. een aantal main lifts aangevuld door (eventueel te variëren) assisterende oefeningen in diverse rep-ranges.
Op die manier pas je zo'n beetje alles toe wat een gunstige invloed heeft op kracht en groei.

Het doen van meer 'isolatie-achtige' oefeningen met wat hogere reps per set hoort daar ook bij, maar is niet datgene waar je de meeste aandacht op moet richten.
Je mag nooit uit het oog verliezen dat je uiteindelijk (het snelst) groot en sterk wordt d.m.v. zware basisoefeningen zoals de squat, deadlift, bench press, pullups, press en rows e.d.

dit zal ook altijd de basis vormen..
Sets van 1-3, 3-5 of eventueel 6-8 reps per set doen het allemaal prima, belangrijker is dat je voldoende belasting gebruikt (Intensiteit tussen 60-90% 1RM) en voldoende werksets verricht. (Volume)

dus 3-4 sets met 6-8 herhalingen is prima ?
De rest van de de dingen die je daarnaast nog doet qua oefeningen zijn eigenlijk een soort 'vulmateriaal' om de kleine gaatjes die overblijven op te vullen.

hoe ik het net heb laten zien is goed ?

Hoe je het beestje verder ook noemt, de kracht van dit soort systemen zit hem in het geleidelijk ontwikkelen van de kwaliteiten kracht en spier omvang middels een solide langetermijnplanning.

Dit werkt voor de meesten heel goed, maar je moet er wel geduld voor hebben!

het is een marathon en geen sprint is een goeie uitspraak, sluit ik me volledig bij aan
.

---------- Toegevoegd om 14:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:36 ----------

Ben nu overigens wel pannenkoeken met pure rice poeder aan het bakken :D

Terug
Naar boven