MuscleMeat

Log

Leuke log inderdaad om te volgen ook al ben ik het niet met iedereen hier eens hehe

• Topic Starter Topic Starter
Tja, da's een goeie vraag.

Strikt noodzakelijk zijn ze misschien niet zozeer, maar ik vind het zelf heerlijke oefeningen om te doen.
Daarnaast ken ik géén andere oefeningen die met name de hogere delen van de erectoren van de rug zo goed ontwikkelen.
Bij mij lopen die als 2 'dijkjes' naast mijn ruggengraat vanaf de onderrug tot aan het punt waar ze verdwijnen onder de traps.
Ook zijn met name hang cleans/snatches en high pulls zeer effectief voor het ontwikkelen van de traps.

Het is helemaal geen probleem om hier wat mee te experimenteren.
De basis compounds doe je gewoon standaard zoals 'het hoort' en verder heb je alle tijd en ruimte om uit te zoeken wat je prettig vindt qua assistance.

Je maakt me wel nieuwsgierig naar je fysiek !

Je maakt me wel nieuwsgierig naar je fysiek !

Haha, niets bijzonders hoor.

Een veertiger van tussen de 115 en 120kg (+buikje en zadeltassen dus) die wat sterker is dan zijn gemiddelde leeftijdsgenoten.
Zeker niet beachproof in ieder geval, maar dat interesseert me eigenlijk geen hol.

Je ziet diegenen die geen kaas hebben gegeten van training (en beoordelen van een musculaire fysiek) altijd zo naar me kijken van:
"Is hij nou wel of niet gewoon alleen maar een verschrikkelijke vetz*k, of is dat ook wat anders wat ik zie bollen onder zijn kleren" :D

Haha, niets bijzonders hoor.

Een veertiger van tussen de 115 en 120kg (+buikje en zadeltassen dus) die wat sterker is dan zijn gemiddelde leeftijdsgenoten.
Zeker niet beachproof in ieder geval, maar dat interesseert me eigenlijk geen hol.

Je ziet diegenen die geen kaas hebben gegeten van training (en beoordelen van een musculaire fysiek) altijd zo naar me kijken van:
"Is hij nou wel of niet gewoon alleen maar een verschrikkelijke vetz*k, of is dat ook wat anders wat ik zie bollen onder zijn kleren" :D

Hoe lang train je al? Aan je kennis van zaken te zien al behoorlijk lang.

vandaag voor de training de hang cleans en snatch high pulls geoefend, denk dat het wel redelijk goed al goed alleen kom soms iets te veel op mijn tenen terug met cleans dus wat breder gaan staan en dan gebeurt het haast niet meer. morgen voor de training ook nog goed wat sets pakken op hang cleans en snatch high pulls feels good :D

vandaag geen noemenswaardige training, wel klein ongelukje gebeurt tijdens het squatten :( kwam omhoog en tikte tegen het squatrack aan waar de barbell ingelegd moet worden, stang flikkert van me af vinger half onder de schijven beetje zere duim en stuk vel van me wijsvinger af gelukkig goed vanaf gekomen had ook erger af kunnen lopen :(

ik heb 3 mooiste dames misshien wel in mijn leven gezien vandaag in de gym, perfect koppie cuppie C volle dikke kont HNNGGHH heerlijk.

vandaag voor de training de hang cleans en snatch high pulls geoefend, denk dat het wel redelijk goed al goed alleen kom soms iets te veel op mijn tenen terug met cleans dus wat breder gaan staan en dan gebeurt het haast niet meer. morgen voor de training ook nog goed wat sets pakken op hang cleans en snatch high pulls feels good :D

ik heb 3 mooiste dames misshien wel in mijn leven gezien vandaag in de gym, perfect koppie cuppie C volle dikke kont HNNGGHH heerlijk.

Ik wil de high pulls ook wel eens proberen. Denk dat ik deze het beste op m'n upper back dag doen?

En mooie dames is altijd fijn! Naast mij begon er eentje te squatten vandaag met zo'n veel te kort en te los broekje. Made allll kinds of gains

wel klein ongelukje gebeurt tijdens het squatten :( kwam omhoog en tikte tegen het squatrack aan waar de barbell ingelegd moet worden, stang flikkert van me af vinger half onder de schijven beetje zere duim en stuk vel van me wijsvinger af gelukkig goed vanaf gekomen had ook erger af kunnen lopen :(

Ik zie hier toch wel een duidelijk causaal verband tussen beide gebeurtenissen! ;)

Ik wil de high pulls ook wel eens proberen. Denk dat ik deze het beste op m'n upper back dag doen?

En mooie dames is altijd fijn! Naast mij begon er eentje te squatten vandaag met zo'n veel te kort en te los broekje. Made allll kinds of gains

ja denk het wel, je voelt het goed in je boven rug ja !

ja heerlijk die dames, 1 van die 3 had ook zon kort broekje aan wat los was en ging glute/ham raises doen en ik zat er naast lex extentions te pompen heerlijk !

---------- Toegevoegd om 12:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:59 ----------

Ik zie hier toch wel een duidelijk causaal verband tussen beide gebeurtenissen! ;)

haha nee, was ervoor al gebeurt

gelukkig maar
ze willen me toch niet :(:(:(
ecto as ****k

ja denk het wel, je voelt het goed in je boven rug ja !

ja heerlijk die dames, 1 van die 3 had ook zon kort broekje aan wat los was en ging glute/ham raises doen en ik zat er naast lex extentions te pompen heerlijk !

Ik zal het (als eerste oefening) eens proberen volgende week!

Ik heb altijd de neiging om ook HHNNNGG te zeggen wanneer ik dat soort dingen zie en het is me ook al eens gebeurt dat ik gewoon m'n mp3 in had en het er zomaar uit floepte :o

Lang, heel lang, misschien al wel te lang, in ieder geval al sinds 'big brother is watching you'.

dat is een al een eindje terug haha, ooit gedacht om te stoppen met liften ? draai je ook wedstrijden e.d. eigenlijk ?

---------- Toegevoegd om 12:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:01 ----------

Ik zal het (als eerste oefening) eens proberen volgende week!

Ik heb altijd de neiging om ook HHNNNGG te zeggen wanneer ik dat soort dingen zie en het is me ook al eens gebeurt dat ik gewoon m'n mp3 in had en het er zomaar uit floepte :o

ja denk dat die high pulls lekkere dingen gaan opleveren, net eerst met stang geprobeerd en toen met 40 intotaal easy peasy nog benieuwd wat er uit gaat komen

ahhaha, had ik laatst ook wilde een 18 kilo dumbbell pakken toen kwam er zo'n gangsterste naar me toe en zei is van mij dus ik liet hem weer vallen en zei wat weet niet meer precies wat maar wilde het eigenlijk helemaal niet zeggen floepte er gewoon uit ahah..

---------- Toegevoegd om 15:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:03 ----------

Denk dat dit hem wordt.
Benchpress 5,3,1
Rows, 7-5-3
Close Grip benchpress 5x3 als ik Danny kom vergezellen in zijn gym wordt het een floorpress
Lat pull Down 4x6-8
Upright Row 3x8-12
Incline DB Press 3x8-12
Preacher Curl 3x8-12

High pulls 5x3
Squat 5,3,1
Front squat 4x6-8
Stiff legged deadlift 3x6-8
Leg extention 4x8-12
Kuiten 3x15-20

OHP 5,3,1
pullups 7-5-3
Push press 3x5
Dumbell Press 3x8-12
Barbell Curl 3x8-12
Dumbell Shrugs 3x12-15

Hang Cleans 5x3
Deadlift 5,3,1
Stiff legged deadlift 3x5
Hip Thrusts 3x5
Leg extention 3x12-15
Kuiten 4x8-12

dat is een al een eindje terug haha

Ik vier dit jaar mijn 30-jarig jubileum! :cool:

ooit gedacht om te stoppen met liften?

Nee, nooit. Als alles meezit kun je verwachten dat ik mezelf al deadliftend mijn kist in trek. :)

draai je ook wedstrijden e.d. eigenlijk?

Nope, behalve dan de levenslange wedstrijd met mijzelf.

BB als sport vind ik helemaal niets.

Wel heb ik ooit in 1986/87 een tijdje powerliften gedaan bij SSS, maar ik vond het niet leuk, saai eigenlijk en ik werd ook niet goed van de AAS cultuur die daar toen sterk in opkomst was.

Strongman en highland games vind ik vreselijk leuk om naar te kijken, maar te vermoeiend om zelf aan mee te doen. :p

ahhaha, had ik laatst ook wilde een 18 kilo dumbbell pakken toen kwam er zo'n gangsterste naar me toe en zei is van mij dus ik liet hem weer vallen en zei wat weet niet meer precies wat maar wilde het eigenlijk helemaal niet zeggen floepte er gewoon uit ahah..

Say WUT???

Ik vier dit jaar mijn 30-jarig jubileum! :cool:

****k :eek:

Nee, nooit. Als alles meezit kun je verwachten dat ik mezelf al deadliftend mijn kist in trek. :)

wat zij je stats nu dan ?

Nope, behalve dan de levenslange wedstrijd met mijzelf.

BB als sport vind ik helemaal niets.

Wel heb ik ooit in 1986/87 een tijdje powerliften gedaan bij SSS, maar ik vond het niet leuk, saai eigenlijk en ik werd ook niet goed van de AAS cultuur die daar toen sterk in opkomst was.

ja was laatst in gesprek met Catherine de Witte ofzo, zij woont op texel. zat in sterkste team van nederland 5x Nederlands kampioene e.d. die zei dat ook wel. Maaar ze zei ook dat er bonden zijn die er op controleren

Strongman en highland games vind ik vreselijk leuk om naar te kijken, maar te vermoeiend om zelf aan mee te doen. :p

ahhaha

Say WUT???

ja leipo, probeerde ook telkens boos te kijken lukye hem alleen niet zo goed :o

Die high pulls hebben me wel flinke spierpijn gegeven :D

Vandaag nog even wat armen gedaan. Op naat maandag zin in de Ub-Lb

Alltime record stats 2005: 272,5/252,5/172,5/102,5 (DL/SQ(sumo)/BP/OHP) @BW ff ruim 100kg

Nu: 260/200/160/100 (DL/SQ(full)/BP/OHP

Verder nog wat wapenfeitjes zo uit het blote hoofd zoals een pullup met BW+50-60, dips met +80kg, 3x80 op de barbell curl (redelijk strict) nette rows met 150kg 2x dacht ik.

Powerclean met 130kg (was eigenlijk een 'powerdirty', maar goed :D)

Oh ja, ook een barbell wrist curl 5x105 en ik heb de COC 2,5 een paar keer achter elkaar dichtgeknepen...

Wel aardig allemaal, maar geen wereldklasse natuurlijk.

Wel alles lifetime naturel en raw as sushi, geen belt wraps niks dus.

Die high pulls hebben me wel flinke spierpijn gegeven :D

High pull is een beest van een oefening voor met name voor je traps en erectoren.
Verbaas me altijd over het feit dat hij relatief weinig wordt gedaan door andere trainees.

Trouwens, ik ga hem zo ook nog even doen.....

Dat zijn flinke stats !!! Kan ik beter niet powercleanen ipv hang clean om zo ook de explosiviteit in de deadlift te trainen ?

Schema ziet er goed uit! Alleen kun je niet beter de incline DB press vóór de CGBP doen, aangezien de triceps na de CGBP al aardig gaar zijn. Dan moet je daarna nog een press uitvoeren?

Schema ziet er goed uit! Alleen kun je niet beter de incline DB press vóór de CGBP doen, aangezien de triceps na de CGBP al aardig gaar zijn. Dan moet je daarna nog een press uitvoeren?

Het is de bedoeling om sterker te worden op bench, en CGBP zal dit beter versterken dan dr incline press. Daarom staat CGBP eerder dan de incline press

Het is de bedoeling om sterker te worden op bench, en CGBP zal dit beter versterken dan dr incline press. Daarom staat CGBP eerder dan de incline press

Ooohh, de focus is dus helemaal gericht op onze bench press contest:D

Bij mij eigenlijk totaal niet, ben benieuwd wat ik 1 augustus bench.. Zal iets van 85 - 87,5kg zijn schat ik zo. Wat is jouw prognose?

Nee gewoon die bench moet hoger ziet er niet uit t.o.v. squat en deadlift..

Ik zou het echt niet weten, ga wel redelijk wat gains verwachten op de bench d.m.v. nieuwe techniek en wat meer bench gerichte assisteerende oefeningen te doen.

Terug
Naar boven