XXL Nutrition

Log

Nee gewoon die bench moet hoger ziet er niet uit t.o.v. squat en deadlift..

Ik zou het echt niet weten, ga wel redelijk wat gains verwachten op de bench d.m.v. nieuwe techniek en wat meer bench gerichte assisteerende oefeningen te doen.

Ik zal er toezicht op houden dat je bench veel vooruit gaat vanaf juli :p

• Topic Starter Topic Starter
Ahha dat is mooi ! Kan ik ook lekker floorpresses gaan uitvoeren vanuit het powerrack en eventueel wat board presses :D:D

hehe ik was aan het spieken net ;) vandaar reactie in andere topic.
hoe bevallen de hang cleans? En de snatch high pulls gaven je flinke spierpijn zag ik, herkenbaar ;)
Vind de technieken wel nog vrij lastig, ook van die muscle-, hang- en power-varianten.
Succes met je benchpress omhoog krijgen.

Mijn bench is epic vooruit geknald toen ik hem 2x per week ging doen als 'main oefening'.
Beetje blijven wisselen in de 1-5 rep ranges per training en steeds +2.5kg of 1 herhaling, ben toen +12kg gegained op de bench in 4 weken tijd (3x78kg-3x90kg). Gaat wel ten koste van de MP, maar die blijft wel redelijk stabiel als bench goed vooruit gaat.

Kan ik beter niet powercleanen ipv hang clean om zo ook de explosiviteit in de deadlift te trainen ?

Ter leeringh ende vermaeck:

De (power)clean bestaat feitelijk uit 2 bewegingsdelen, de first and second pull.
- 1st pull is tot ongeveer kniehoogte.
- 2nd pull is vanaf kniehoogte tot catch/rack positie.

De powerclean is dus vanaf de grond tot helemaal in catch positie (1st en 2nd pull samen) en hang clean alleen vanaf zo net boven de knieen tot catch psoitie (2nd pull only).

Eigenlijk is het 1st pull gedeelte (dus vanaf de grond tot ongeveer kniehoogte) helemaal niet zo explosief van karakter.
Sterker nog, dat is de bedoeling ook niet, want dat zou ten koste gaan van het tweede deel van de totale beweging.
De 1st pull is weliswaar een krachtige, maar ook sterk gecontroleerde beweging welke eigenlijk maar één doel heeft, namelijk zo goed mogelijk uitkomen/aansluiten voor een effectieve 2nd pull.
Dit is pure timing, want als de 1st pull namelijk te 'hard' gaat, dan schiet je als het ware het optimale startmoment van de 2nd pull voorbij. je moet dan a.h.w. eerst gaan afremmen en dat geeft een hele rare rukkerige 2nd pull die daardoor vaak mislukt.

Veruit het meest explosieve deel van de beweging (het deel waar de meeste 'power' wordt gegenereerd) is de 2nd pull en het is ook zo dat vooral dit deel een zekere mate van overdracht heeft naar de deadlift.
Ook is met name de 2nd pull het deel waarin traps en erectoren het zwaarst belast worden.

Als dit je de redenen zijn waarom je uberhaupt cleans e.d. doet, dan is in mijn optiek is dan de hang-clean de meest productieve variant.
Het op deze manier alleen doen van de 2nd pull in de beweging is ook makkelijker te doen met totale focus en overgave, dus alleen daarom al zou ik de hang varianten aanraden....

hehe ik was aan het spieken net ;) vandaar reactie in andere topic.
hoe bevallen de hang cleans? En de snatch high pulls gaven je flinke spierpijn zag ik, herkenbaar ;)
Vind de technieken wel nog vrij lastig, ook van die muscle-, hang- en power-varianten.
Succes met je benchpress omhoog krijgen.

Spieken mag altijd !

Vind de hang cleans en high pulls zeer leuk om te doen voornamelijk de cleans :D moet wel even letter op me balans want wil nog wel iets naar voren hellen :o

Gaat vast goed komen :D

---------- Toegevoegd om 22:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:24 ----------

Mijn bench is epic vooruit geknald toen ik hem 2x per week ging doen als 'main oefening'.
Beetje blijven wisselen in de 1-5 rep ranges per training en steeds +2.5kg of 1 herhaling, ben toen +12kg gegained op de bench in 4 weken tijd (3x78kg-3x90kg). Gaat wel ten koste van de MP, maar die blijft wel redelijk stabiel als bench goed vooruit gaat.

Zou misschien kunnen ja 2x benchen per week.. maar dat deed ik voorheen ook maar dan 4x heeft ook niet echt geholpen. Ga nu kijken met wat assisterende oefeningen wat dit gaat doen met mijn bench..

---------- Toegevoegd om 22:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:25 ----------

Ter leeringh ende vermaeck:

De (power)clean bestaat feitelijk uit 2 bewegingsdelen, de first and second pull.
- 1st pull is tot ongeveer kniehoogte.
- 2nd pull is vanaf kniehoogte tot catch/rack positie.

De powerclean is dus vanaf de grond tot helemaal in catch positie (1st en 2nd pull samen) en hang clean alleen vanaf zo net boven de knieen tot catch psoitie (2nd pull only).

Eigenlijk is het 1st pull gedeelte (dus vanaf de grond tot ongeveer kniehoogte) helemaal niet zo explosief van karakter.
Sterker nog, dat is de bedoeling ook niet, want dat zou ten koste gaan van het tweede deel van de totale beweging.
De 1st pull is weliswaar een krachtige, maar ook sterk gecontroleerde beweging welke eigenlijk maar één doel heeft, namelijk zo goed mogelijk uitkomen/aansluiten voor een effectieve 2nd pull.
Dit is pure timing, want als de 1st pull namelijk te 'hard' gaat, dan schiet je als het ware het optimale startmoment van de 2nd pull voorbij. je moet dan a.h.w. eerst gaan afremmen en dat geeft een hele rare rukkerige 2nd pull die daardoor vaak mislukt.

Veruit het meest explosieve deel van de beweging (het deel waar de meeste 'power' wordt gegenereerd) is de 2nd pull en het is ook zo dat vooral dit deel een zekere mate van overdracht heeft naar de deadlift.
Ook is met name de 2nd pull het deel waarin traps en erectoren het zwaarst belast worden.

Als dit je de redenen zijn waarom je uberhaupt cleans e.d. doet, dan is in mijn optiek is dan de hang-clean de meest productieve variant.
Het op deze manier alleen doen van de 2nd pull in de beweging is ook makkelijker te doen met totale focus en overgave, dus alleen daarom al zou ik de hang varianten aanraden....

Oke, erg duidelijk weer uitgelegd ! Misschien ook hang cleans en snatch high pulls op upperbody dagen gaan doen ? Of is dit geen goed plan ?

Erectoren zijn toch die spieren langs de ruggengraat ?

---------- Toegevoegd 16 June 2014 om 00:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst 15 June 2014 om 22:27 ----------

Vandaag was een goeie dag met voeding !

Intotaal over de hele dag.

2 witte bolletjes met smeerworst
300 gram pure rice powder
1 liter volle melk
700 ml halfvolle melk
Uit eten geweest:
Kip pirri pirri met couscous voorgerecht
Tournedos met gepofte aardappel,sperziebonen en worteltjed hoofdgerecht + stuk biefstuk
Choco fedant nagerecht
500 gram magere kwark

Laatst bewerkt:
Zou ik (nog) niet doen, eerst eens kijken hoe 2x per week zich gaat ontwikkelen qua progressie.

Mais oui!

Ik doe ze nu nog maar 1x per week he ! Of op beide lowerbody dagen de snatch high pulls en de hang cleans doen ? Of is dit niet te doen ?

---------- Toegevoegd om 12:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:35 ----------

Vandaag een knal training gehad !

Benchpress
5x40
5x45
5x50
5x55
5x60
5x65
5x70 lekkaahh

Totaal = 35 reps

Rows
7x50
7x55
7x60
7x65

Totaal =28 reps

CGBP
3x50
3x60
3x60
3x60
3x60 wel lekkerr

Lat Pulldown
59x8
59x7
59x6
59x7

Upright Row wide Grip gewichten excl EZ bar.
20x12
20x10
20x8 lekker voor de sides, voelde hem goed

Incline Flyes
10x12
12x12
12x10

EZ-Curl gewichten excl. Ez bar
20x12
20x8
15x12 closer grip
15x10 close grip, handen bijna tegen elkaar aan.

Nog wat snatch high pulls en hang cleans gedaan om te oefenen :)

Die training is niet mis! Hoe lang deed je erover?

Hang Clean
3x40
3x40
3x50
3x50
3x55 jammrr genoeg nu alweer klaar hier mee, zou zo 10 sets kunnen doen :o

Squats
5x80
5x87.50
5x95
5x102.50
5x110

Totaal = 25 reps

Front Squats clean grip
40x8
50x8
60x6
60x6 nog eveb wennen..

Stiff Legged Deadlift
80x8 squezee
100x6
100x6 ging lekker grip werkte niet echt mee..

Leg extention
86x12
100x12
109x12 fullstack
64x8 +64x8 one leg

standing calf one legged
5 sets gedaan verschillende aantal reps minimaal 12, met 30 KG dumbbell

Toch flinke squats man, doe het je niet na!

Benen zijn al wel érg sterk! Niceeee. Daar kunnen we er niet genoeg van hebben in de gym

Lekker bezig kerel, leuke trainingen. Was die 5RM op bench een pr?

Hnnnngggg 3 squatracks

Wel een beetje spijtig dat de doelgroep van de muziek bejaarden is en de mentaliteit niet echt hardcore is :(

Sterke squat trouwens weer

Nja wel 3 squatracks dat is zeker chill

---------- Toegevoegd om 18:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:40 ----------

Lekker bezig kerel, leuke trainingen. Was die 5RM op bench een pr?

Ja nu je het zegt, denk wel dat een PR was ja

Terug
Naar boven