AndroidHealthClinic

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Thanks voor de uitleg Loo.. Ga het maar eens toepassen in m'n volgende schema..ik train nu vaak spotterloos, dus veel forced reps zijn het niet..

M'n vriendinnetje is een maand weg, anders had ze standaard elke avond kunnen masseren. Dan was het zeker weggeweest. Zit nu elke avond met zo'n massagestaaf (zo''n grote dildo :rolleyes:) langs m'n schouderblad te schuiven + warmtepakking maar dat helpt nauwelijks.

Ik pak een crossed grip, eerste paar (lichte) sets heb ik de stang nog voor m'n schouderkoppen, maar bij 80kg moet je de stang er wel "achter haken" anders wordt het te zwaar voor je armen. Alleen dan zit die stang te irriteren tegen m'n keel. Ik wil hem ook niet teveel vastklemmen met m'n onderkin want dan schiet de kramp in m'n nek.
Maargoed ik geef niet op, volgende week weer. En die week erop weer.

Ik ken het probleem met die frontsquats...ik krijg het ook maar niet voor elkaar zonder dat ik bijna stik door die stang die tegen mn keel aandrukt haha

Ik heb het zelf ook met de frontsquats, en heb ook een crossed grip. Ik merk wel dat ik steeds minder moeite heb met de stang die in mijn keel drukt. Wat ik zelf doe is paar keer ademen bovenin (als je rechtop staat is er meestal iets meer speling tussen keel en stang), en als ik mijn squat maak gewoon kracht zetten en uit ademen. Uit ademen kan altijd wel, dan blaas je er gewoon doorheen. Het lijkt een beetje op breathing style squats, alleen dan snel.

Dorian Yates.

Het heeft geen zin om vier sets te doen en alle vier de sets voluit te gaan.
Ik geloof er in dat je maar 1 of 2 sets nodig hebt om de schade toe te richten die voor hypertrofie gaat zorgen. Als je teveel energie verspilt aan "warm up sets" dan kom je al voorvermoeid aan bij de sets waar het echt om draait.
Stel m'n werkset op bench is 120. Ik druk max 8 x 120. Wat zou dan effectiever zijn; Al een setje van 10 x 100 en 9 x 110 draaien voordat ik bij die 120 aan kom, of een setje van 6 x 80 en 6 x 100 draaien voordat ik bij die 120 kom. Niet teveel energie verspillen aan sets die er niet echt toe doen.
You''ve got 1 set that counts, make it count.
Nog een voorbeeld; stel dat je met benchen al vier sets onder die stang zit te ploeteren, dan is de tank al bijna leeg als je bij je tweede oefening aan komt. Die tweede oefening zal minder effectief zijn. Als je zonder teveel energie je warm up sets draait op bench en dan met 1 of 2 sets de genadeklap uitdeelt dan kom je frisser aan bij de tweede oefening.
Zo zie ik het, je hebt per oefening maar 1 of 2 kansen om die winning K.O te maken, verspil niet teveel kostbare energie aan meerdere sets.

Dit is mijn persoonlijke visie hoor, en ik weet dat Dorian Yates op deze manier traint. Een paar warm up sets en dan 1 set tot ****ing failure, alles eruit halen. Dat is genoeg.
Periodiseren bb-style. Helemaal mee eens. In andere krachtsporten wordt deze kennis ook al jaren toegepast.

Ik doe nu ook op 1 of 2 oefeningen een echte werkset waarbij ik een repout maak. Ik boek daarbij meer progressie dan voorheen.

ik dacht dat yates ook de meest geblesseerde bodybuilder is geweest of nog steeds is
periodiseren in welke vorm dan ook - mee eens

Periodiseren bb-style. Helemaal mee eens. In andere krachtsporten wordt deze kennis ook al jaren toegepast.

Ik doe nu ook op 1 of 2 oefeningen een echte werkset waarbij ik een repout maak. Ik boek daarbij meer progressie dan voorheen.
Wat heeft dit nu weer met periodiseren te maken?

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.946
WOENSDAG

Kuiten

Standing calve raises (1sec hold)
15 * 150
15 * 200
15 * 325
15 * 325
15 * 225

Calve raises op leg press (1sec hold)
15 * 200
15 * 250
15 * 300
15 * 350

Seated calve raises (1sec hold)
15 * 30
15 * 40
15 * 50
10 * 60

Buik

Crunches
5 * 25hh

Side bend
25 * 18
25 * 22
25 * 26
25 * 30

Side bend cable
15 * 25
15 * 30
15 * 30

Yo Loo, puur uit interesse. Wanneer gaat er eens een ander schema komen?

• #8.948
Huh is dit wat anders dan? Ik weet niet wat er anders is maar voor mij oogt het schema hetzelfde. Zit de goodmorning er al in?

• Like
Waarderingen: Loo
  • #8.950
Huh is dit wat anders dan? Ik weet niet wat er anders is maar voor mij oogt het schema hetzelfde. Zit de goodmorning er al in?

Ik heb juis deadlift eruit gegooid omdat ik aanhoudend last had van m'n SI-gewricht. Daarom ook ff geen goodmornings. Ik heb opvallend genoeg nu geen last meer.

er zitten wel verschillen in hoor;

borst was;
- bankdrukken
- schuindrukken smith
- flat db fly's
- standing cable fly's
- chest press 2 sets

is;
- schuindrukken db's 30graden
- schuindrukken
- bankdrukken 3 sets
- schuine cable fly's

benen was;
fullsquat wide stance
leg press wide stance
standing leg curl
adductor machine

is;
parallelsquat
leg press
leg extensions
front squat
SLDL

rug was;
deadlift
pendlay row
front pulldown
small grip seated rows

is;
wide grip pull ups 3 sets
small grip pull ups 2 sets
BOR's/Yates's row
Dumbbell row
Small grip pull down of wide grip pull down 3 sets

En verder is de hele indeling anders; o.a geen aparte armen dag mee, dagen zijn omgewissld.

Anyway, dit is een slechte week, pijn in m'n lage rug, m'n knie, kramp in m'n nek de hele dag door. En een beetje grieperig ook bij vlagen. Dan kost het veel moeite om maar te blijven pushen, pushen, pushen, zwaarder gaan zwaarder gaan, eten eten en nog eens eten. Het gaat maar door, vanaf het moment dat je op staat tot je gaat slapen. En daarnaast moet je nog ff je leven managen "naast bodybuilding".
Dan komen de duivelse stemmetjes; potverdomme waar doe je het voor, de energie die je erin stopt staat totaal niet tegenover de opbrengst.

Maargoed ik wacht rustig af tot het weer beter gaat. ff door de zure appel heen bijten.

Laatst bewerkt:
jaja Loo'tje ... ik zit ook maar wat aan te klooien de laatste dagen ... I blame the weather ;)

Als je last krijg van die stemmetjes Loo, lees dan even je 1e post van dit log door ;)

• #8.953
Als je last krijg van die stemmetjes Loo, lees dan even je 1e post van dit log door ;)

Ik ken mezelf, als ik nu een deload erin ga knallen dan ga ik een week niet eten en ligt de drempel volgende week weer hoger te knallen.

Daarnaast train ik nu met een kk beest, dezelfde mentaliteit als de ouwe trainingsmaat van Dorian Yates. Die gast gaat slapen met een dumbbell als knuffel. Altijd maar pushen en de lat hoog leggen, ideaal als trainingspartner dat zeker. Maar je hoeft bij dat soort gasten niet aan te komen met "ik neem ff een weekje rust man, of ik ga ff niet zo zwaar".

Niet dat koste wat het kost door wil gaan, soms moet je wel lichter gaan, maargoed het speelt wel mee.
Ik ben nu minder gauw geneigd iets minder gas te geven.

@ loo tja ik snap volledig wat je bedoelt. Maar alsje echt liefde hebt voor deze sport negeer je die stem en concentreer je op je doel. thats is what matters!

Dit schreeuwt om blessures ;)

Antipsychotica als benperidol en broomperidol schijnen ook te helpen als je stemmetjes hoort...

Daarnaast train ik nu met een kk beest, dezelfde mentaliteit als de ouwe trainingsmaat van Dorian Yates. Die gast gaat slapen met een dumbbell als knuffel. Altijd maar pushen en de lat hoog leggen, ideaal als trainingspartner dat zeker. Maar je hoeft bij dat soort gasten niet aan te komen met "ik neem ff een weekje rust man, of ik ga ff niet zo zwaar".
Sorry hoor maar als hij geen begrip heeft voor overtraining dan ben je niet slim bezig imo. Een beetje lopen stoer doen hoe zwaar je iedere keer kunt gaan zonder naar je lichaam te luisteren is dom.

Ik train nu ook samen met een beest en deze weet juist dat je soms je lichaam moet laten herstellen anders gaat je progressie eraan.

• #8.958
Daarom.
Show some ****ing effort, no matter what.

http://www.youtube.com/watch?v=aQp3Z98pf8I

Wij komen gister speciaal naar the gym om kuiten aan het pakken, we zitten de raarste acrobaten streken uit te voeren om het zwaarder te maken. (een 25kg dumbbell op het apparaat, en daarboven op nog m'n trainingsmaat van 107kg die met z'n dikke squat reet in m'n gezicht zit en met z'n kop tegen het systeemplafond komt). Iedereen kijken natuurlijk, de eigenaar trekt het ook vet slecht als we dat doen.

Zijn er daarnaast twee gasten aan het trainen.
Hoor ik de een tegen de ander zeggen; je kan wel zwaarder man. Zegt die ander; ja maar ik had geen zin om die dumbbells te pakken (zwaardere dumbbells lagen aan de andere kant van het rek).

M'n trainingsmaat en ik keken elkaar nee-schuddend aan, zonder wat tegen elkaar te zeggen. Ik weet wat hij denkt, en hij weet wat ik denk.

Neemt niet weg dat je in deze sport niet altijd moet relativeren, want dan kom je er achter dat het eigenlijk gekkenwerk is; zoveel tijd, geld en energie erin stoppen en relatief gezien zo weinig er voor terug krijgen.
Maar stoppen is geen optie.

Laatst bewerkt:
Stoppen? Deloaden is niet stoppen.

Maar goed, wil over enkele weken geen whinning horen over pijn aan de knieen etc. etc.

• #8.960
Stoppen? Deloaden is niet stoppen.

Maar goed, wil over enkele weken geen whinning horen over pijn aan de knieen etc. etc.

Ja ik kijk het nog ff een weekje aan, anders ga ik die week erop ff een weekje PoMpUh. Misschien ligt het aan de verkoudheid.

Ik ga vanavond naar Hatebreed en Machinehead in de HMH, zo'n bezoek is altijd goed voor instant ball-growth met 31,94%.
Dat moet wel weer voldoende zijn voor de komende tijd.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven