MuscleMeat

Lukt niet! Rug Oefeningen / Deadlift

JordiV

Advanced Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m80
Ik probeer het nu al een tijdje maar het wil maar niet lukken!

Ik train als volgt:
Ma: Rug
Di: Borst
Woe: Been/Buik
Do: Schouders
Vrij: Biceps/Triceps

Ik heb een tijd getraint zonder gebruik te maken van de zo geweldige compound oefening de deadlift. Nu na het opstellen van mijn nieuwe schema toch netjes alle compound oefeningen erin verwerkt om tot een beter resultaat te komen.

Alleen het probleem is dat ik gewoon niet fijn kan trainen met mijn rug oefeningen, ik doe er namelijk vier in deze volgorde:
- Pull ups : 4 x 8 (meestal haal ik net de 5-6)
- Barbell Deadlift : 5 x 5
- One Arm Dumbbell Row : 4 x 8
- Wide Grip Lat Pulldown : 4 x8

Het belangrijkste probleem ''deadlift'' er zijn al zoveel topics en vragen over de deadlift waarvan ik al zoveel heb gelezen en bekeken. Maar mijn probleem is dat onze grootste schijf maar 15kg is en ik weet niet of dit een probleem is maar ik heb het idee dat de stang gewoon te dicht bij de grond komt of kan dit geen kwaad? Ik probeer het al een tijdje maar ik krijg de uitvoering maar moeilijk goed onder de knie.

Heb begeleider gevraagd om te kijken maar die weet er zelf ook niet veel van die blijft maar zeuren dat ik hem niet op de grond terug moet leggen.. Voor de rest is dat niemand de deadlift uitvoert??? Dus wat zou ik het best kunnen doen ik doe naar mijn idee wel goed alleen bij het opkomen gewoon sterk idee dat ik met me rug snel weer voor over buig.. Enige tips zijn welkom!

Maar nu volgende is doordat mijn deadlift gewoon nog lang niet optimaal is komt hierdoor mijn rug niet achter te liggen door deze enkele paar oefeningen? Raden jullie mij misschien aan om er nog wat oefeningen bij te doen. Want me onderarmen komen hierdoor toch ook achterliggen?

Sorry voor het lange verhaal misschien ook beetje onduidelijk maar ik weet me geen raad meer op moment.

Kan hoor, zolang de schijven te klein zijn, gewoon niet neerleggen. Deed ik ook.
Anders twee verhoginkjes eronder!

Heb je de rug van de rest van je sportschool al gezien? ;)
Dat zij het niet doen betekent niet dat het geen nuttige oefening is natuurlijk.

En vier oefeningen kan makkelijk voldoende zijn hoor.

Je grip train je ook bij pullups en pulldowns. Voor je onderarmen kun je anders nog een aparte oefening doen als je merkt dat deze achterlopen.

Ga anders op een klein bakje staan ofzo..step of iets in die strekking.. dan kan je de barbell wat dieper laten zakken.
Probeer gewoon je rug hol te trekken, schouders naar achter en goed je core aan te spannen..

Dat niemand daar die oefening doet,lekker belangerijk..het is echt een super goede basis oefening! Gewoon mee doorgaan..is er niemand anders bij je in de gym die ook zwaar traint die even naar je kan kijken behalve die goeie instucteur..;) succes

• Topic Starter Topic Starter
Slim plan niet eens aan gedacht! Maar wat is beter neerleggen of verhoging je erbij?

Maar welke onderarm oefening zou je me aanraden?

Opstapje idd en anders rackpulls doen (als het kan natuurlijk)

Ga anders op een klein bakje staan ofzo..step of iets in die strekking.. dan kan je de barbell wat dieper laten zakken.
Probeer gewoon je rug hol te trekken, schouders naar achter en goed je core aan te spannen..

Dat niemand daar die oefening doet,lekker belangerijk..het is echt een super goede basis oefening! Gewoon mee doorgaan..is er niemand anders bij je in de gym die ook zwaar traint die even naar je kan kijken behalve die goeie instucteur..;) succes

Ergens opstaan? Dat idee begrijp ik niet. Maar ik ga denk de volgende keer is proberen om er gewoon iets onder te leggen.

Het is maar kleine gym en er zijn wel paar die vrij zwaar trainen enkel die gebruiken dus de deadlift niet. Een wat oudere heren die heeft het in verleden wel is gedaan, maar die vonden wel dat ik het goed deed maar had ook niet echt bepaald idee dat hij precies de juiste uitvoering wist.

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 20:18 ----------

Opstapje idd en anders rackpulls doen (als het kan natuurlijk)

Net even gekeken filmpje van rackpulls dit is wel mogelijk! Maar dan is het wel aan de vrij hoge kant toch?

Nee, juist niet zelf ergens opstaan. De schijven op een verhoginkje, bijv. twee steps, laten rusten.

Wat beter is, weet ik niet. Kwestie van uitproberen.

Onderarmoefeningen doe ik zelf nooit. Kijk eens op exrx.net

Nee, juist niet zelf ergens opstaan. De schijven op een verhoginkje, bijv. twee steps, laten rusten.

Wat beter is, weet ik niet. Kwestie van uitproberen.

Onderarmoefeningen doe ik zelf nooit. Kijk eens op exrx.net
abfab waarom m.et zelf ergens opstaan? Als je nl op een laag stepje staat dan kan je gewoon een goeie dl uitvoeren.. Niet op een bank maar step zie ik geen prob in..

1) Andere gym zoeken; 20kg schijven is toch wel het minste wat je van je gymabbo mag verwachten. Je zou het in principe ook kunnen vragen, of ze een setje van die schijven willen bestellen.

2) De barbell op een verhoging van één/twee 10 kiloschijfjes zetten, zodat de hoogte van de stang overeenkomt met die van een met 20 kiloschijven geladen stang.

abfab waarom m.et zelf ergens opstaan? Als je nl op een laag stepje staat dan kan je gewoon een goeie dl uitvoeren.. Niet op een bank maar step zie ik geen prob in..

Omdat zijn probleem is dat de schijven te klein zijn en hij te laag eindigt als hij de grond wil raken. Dat verergert een opstapje alleen maar he.

1) Andere gym zoeken; 20kg schijven is toch wel het minste wat je van je gymabbo mag verwachten. Je zou het in principe ook kunnen vragen, of ze een setje van die schijven willen bestellen.

2) De barbell op een verhoging van één/twee 10 kiloschijfjes zetten, zodat de hoogte van de stang overeenkomt met die van een met 20 kiloschijven geladen stang.

Andere gym zoeken is voorlopig nog geen optie, deze is namelijk op loopafstand en dat scheelt veel voor me. Anders word het een stuk rijden.

Ze hebben wel van die vierkanten dingen maar dat zal wel iets hogere liggen dit gaat waarschijnlijk wel werken. Maar als ze te hoog liggen dat maakt toch niet zoveel uit lijkt me of kan ik dan beter de deadlift doen zonder het neer te leggen?

Alvast bedankt allemaal voor de tips!

p.s. borst de dag na de rug? is het niet beter de benen ertussen te plaatsen en dus met borst te beginnen? ik merk het iig in de armen de dag erna. Miss heb je er wat aan.

Een deadlift zonder 'dood' neer te leggen is in mijn optiek geen deadlift en gaat voorbij aan de intentie waarmee de oefening gedaan wordt.

En nee man, het maakt in principe niet uit of de barbell op deze manier 1 cm te hoog ligt dan wanneer deze geladen is met 20 kg schijven. Zolang je geen beschikking hebt over 20 kg schijven, gewoon op deze manier trainen (dus met die 10kg's als onderzetters).

oh.. Haha verkeerd gelezen.. Pff excuus man.. Voor de verkeerde tip..sorry fab;)

p.s. borst de dag na de rug? is het niet beter de benen ertussen te plaatsen en dus met borst te beginnen? ik merk het iig in de armen de dag erna. Miss heb je er wat aan.

Daar heb ik eerlijk gezegd geen last van, de reden dat ik eigen benen na de borst doe is dat ik rug en benen niet achtermekaar wou vanwege Squat en Deadliften? Heb het ergens gelezen maar merkte het ook wel in mijn benen.

Thanx;) maar in deze heeft hij er weinig aan.. Juist t omgekeerde.. Te snel gelezen..

Even kort vraagje.. Is het eigenlijk verstandig om met de deadlift te beginnen of te eindigen of gewoon tussen in?

nou ik gok als je met de dl eindigt dat je weinig meer tilt.. Dus zeker in t begin van je training.. Het is een zware oef en anders heb je aan het einde geen fut meer voor..

Terug
Naar boven