AndroidHealthClinic

Lunges

Bezoekers in dit topic

Sophiadonna

Novice
Lid geworden
8 apr 2015
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m63
Massa
48kg
Beste sportvrienden,

Ik wil graag beroep doen op jullie kennis.

Wie kan mij vertellen welke lunge oefening beter is? De stap voorwaarts of achterwaarts of juist beiden? [emoji12]

Naast lunge doe ik elke dag alle variaties van squatten.

Alvast hartstikke bedankt voor de tip(s)

Sophia
 
Elke dag alle varianten? Ik zou die lunges lekker laten voor wat ze zijn en kiezen voor bulgarian split squat. Maar moet je kiezen dan rear lunges. De voet die het gewicht moet dragen blijft gewoon staan waardoor; knietjes naar binnen en/ of naar buiten klappen, evenwicht verloren gaan en dergelijke worden beperkt.
 
Ja, doe 10 verschillende squat oefeningen dagelijks.

Rear lunges? Kan ik die ergens op youtube ook vinden? Om het goed uit te voeren.

Dank je wel voor de tip
 
Ik doe er 10 omdat ik de medius, maximus en minimus will trainen.

Volg deze routine:

1 3 Point Squat Hops (Sumo; Regular; Ski)

2 Rocker Squats

3 Super Slow Squats

4 Ski Squat Jumps

5 Squat + Side Raise

6 Pop Squats

7 Ski Squat + Double Reverse Lift

8 Ski Squat Regular Squat Hops

9 Basic Bodyweight Squat

10 Rocket Squats

Ieder 10x en laatste tijd vaker 20x.

---------- Toegevoegd om 14:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:34 ----------

Dank je wel voor de vids top!
 
Ik zou nog een hoop kunnen schrijven maar... Ik leer elke dag bij. ;)
 
Doe je ook wel eens de Flying Rocker Sprong Jump Super Squat?
 
Hey Mike, heb je er een voorbeels vid van?

Pas ik het in mijn trainingsschema
 
Geen voorbeeld van.. Maar ik zou het vooral bij de "normale" squat en eventueel een front squat houden qua squats
 
Jammer zeg. Kun je het wellicht uitleggen?
 
Jammer zeg. Kun je het wellicht uitleggen?

Misschien is het beter voor jou, en dit topic (geloof me) als jij jouw doelen wilt opschrijven en wat je precies zoal doet qua 'schema' en trainen? Dan kunnen mensen gericht advies geven. Er zijn ook vrouwen op dit forum met wellicht dezelfde doelen hebben en kan je in diverse logjes eens een kijkje nemen?

Vrouwen gedeelte:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f75/

Vrouwen log:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f219/
 
Heb een uitgekiend schema. Wat ik enkel wilde weten is of voorwaarts lunge of achterwaarts lunge beter is. Diverse adviezen kwamen en daar wil ik dan graag op in gaan en meer over weten. Met name hun bijdrage in mijn huidige schema.
 
Iemand kan niet weten welke oefening beter is als deze beslissing nergens op gebaseerd mag zijn. Er bestaat geen perfecte of ideale oefening; elke oefening heeft een bepaalde functionaliteit in zijn eigen recht. Daarom is het belangrijk inzicht te hebben in jou trainingsdoel, wat wil jij met deze oefening bereiken?

Dat gezegd hebbende, toch zijn er oefeningen die zeker voorkeur genieten. Voor het trainen van de gluten is de squat of de lunge bij uitstek een goede keuze. Daarvoor hoef je echter niet perse 10 verschillende varianten achter elkaar uit te voeren. (waarschijnlijk gekopieerd uit een of andere squat-challenge hype).

Overigens zullen zowel de forward lunge als de reverse lunge nagenoeg op dezelfde wijze de beoogde spieren aanspreken. Ik raad je aan jou keuze simpelweg op jou voorkeur te baseren. Verder zijn er wel bronnen te vinden die de voorwaartse lunge willen associëren met een grotere kans op gewrichtspijn (in de knie).
 
Ik doe er 10 omdat ik de medius, maximus en minimus will trainen.

Volg deze routine:

1 3 Point Squat Hops (Sumo; Regular; Ski)

2 Rocker Squats

3 Super Slow Squats

4 Ski Squat Jumps

5 Squat + Side Raise

6 Pop Squats

7 Ski Squat + Double Reverse Lift

8 Ski Squat Regular Squat Hops

9 Basic Bodyweight Squat

10 Rocket Squats

Ieder 10x en laatste tijd vaker 20x.

---------- Toegevoegd om 14:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:34 ----------

Dank je wel voor de vids top!

Ik weet eigenlijk of ik dit serieus moet nemen?
 
Less is more,
tenzij more het doel is natuurlijk. ???

squat & walking lunges (of split squats, leg press oid.)
Deadlift en een leg curl of een variant op deze 4 oefeningen dekt 95% van je legday training.
voeg evt. iets voor kuiten/buik/abductors toe.

en geloof me je kan beter 10 sets normale squats doen, daar je prikkel toepassen in gewicht/herhalingen en dan progressie maken daar in dan 10 verschillende dingen omdat het een lekker brandend gevoel geeft in elk deel van je reet.

---------- Toegevoegd om 14:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:04 ----------

en anders de overhead incline super hongarian jumping external 1 reverse legged double squat met kettlebels, trx en elastieken.

joke
 
Wtf is dit nou weer?
 
Ik ben wel benieuwd naar het verdere schema van TS. Wat is je doel? Hoe kom je er bij om dagelijks zoveel variaties uit te voeren? Waarom?
 
Back
Naar boven