XXL Nutrition

Lu's log 2009

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
2kg aan vocht verloren na je winnie kuur? winnie is vochtafdrijvend toch?

succes met de cut man:)

Jah maar de spieren zelf pompen wel vol.
Vocht onderhuids en tussen de gewrichten trekken weg maar niet wat in de spieren zelf zit daar gaat juist meer vocht in zitten

Geen tijd voor. En te ver weg.
Tijd en afstand is geld. En ik heb anderen ook sterke kerels die mij helpen.
1 daar van is zelfs nl kampioen powerliften geweest maar die komt alleen met
low rep schema's aanzetten en ik ben bb-er en hou niet van low rep training
af en toe op zijn tijd wat low reps maar niet meer dan 50% van mijn trainingen

20km Tijd en geld, man wat verspil je nu dan?

Private met Ivo-san, hoe kun je dat nou weigeren luppie? Ik heb gehoord dat hij echt heel goed is.

Helemaal niet maar Beilen is hier om de hoek, en ik denk als er wat techniek dingetjes veranderen ook luppie vooruitgang kan boeken.

idd en ivo heeft zo'n 23cm in zn broek!

Wat heeft je buurvrouw nog meer verteld over mij?

Graag nu weer on-topic verder, volgende die de thread ontregelt krijgt rood i.p.v. geel.

......

Workout 4: borst voor-zijkantschouders en triceps

Workout 4: borst voor-zijkantschouders en triceps

Training ging redelijk. Iets zwaarder met benchen maar juist
weer wat minder zwaar met nekpress en incline
dumbbell flyes, nekpress min 1 rep bij delaatste set:(,
Incline db flyes min 3reps bij de laatste set

Incline benchpress
12x20
8x45
7x67,5 failure +1 forced rep
8x57,5
10x50

Partial bencpress
10x50
8x60
12x70 failure bij rep 8 + 4 forced reps

Incline dumbbell flyes
12x16
12x18
9x20 failure bij rep 10

Barbell nek press
10x25
8x35
5x40 failure bij rep 6

1 arm cable side raises
15x2,5
15x2,5
15x2,5

Dippen
6xbw+5kg
6xbw+6kg
6xbw+7kg failure bij rep 7

jammer van de fails man.

Waarom is dat jammer? Er werd gezecht dat ik niet zwaar genoeg train.
Dus dan maar tot failure of er over heen bij een paar oefeningen.
Als dat fout is hoor ik dat graag.

Idd zie een fail niet als iets negatiefs, betekend dat je er vol voor bent gegaan en niets meer eruit kon halen. Netjes Luup.

ik heb ook regelmatig fails lup , zie als opbouwend , toch vind ik je gewichten een beetje tegenvallen soms , bijv 3 * 15 * 2.5 zie ik het nut niet van in , waarom niet 15/12/10 en wat verhogen t.a.v het gewicht

Dat zijn meestal oefeningen waar bij mijn onderarm blessure op spelen die 3x15.
Als die blessure helemaal over is kan ik wel weer meer gewicht pakken en 8-10 reps er mee maken. Meestal zijn het tog isolatie oefeningen waarbij ik meer dan 10 reps maakt.
Zoals site rais doe ik liever strikt 3x15 en pomp ze op dan 3x8 en voel mijn schouders niet eens. Ik geloof ook dat site raises beter werken met wat meer hh.
En het lijkt licht maar met de cabel site raises hebik meer moete dan met db site raises van bvb 12kg

Licht, strikt en high reps doen trouwens veel goeds voor mijn zijkant schouder.
Ik geloof er ook in dat ze hier beter door groeien dan bvb 6-8reps en een beetje cheaten.

ik wissel hierin ook af lup db's en cable's voor zijkant schouders , ik pak ook altijd veel reps voor deze oef - ik pak dan 7.5 met de cable , strict en veel reps , ik had verwacht dat jij wel iets meer zou kunnen pakken dan 2.5

Op basisoefeningen een fail met +80% van je 1rm zie ik wel vaak als een complete fail, of je moet er in een paar weken naartoe gewerkt hebben en daarna deloaden. Zoals je het nu doet ga je idd. geen vooruitgang boeken. Tot faillure met lagere gewichten is minder erg dan tot faillure met hogere gewichten vanwege cns.
Gebruik gewoon eens een standaard template zonder je eigen fratsen.

Niet iedere cable machine is even zwaar met gewichten als die van mij bvb minder katrollen heeft is die machine zwaarder met het zelfdegewicht als bvb een machine met
4 katollen.

Db side raises pak ik 8x22kg
Met die cable machine maar 12kg 8hh en is al lood zwaar

ik zou de raad van strongman eens oppakken , leer je denk ik een hoop van - ik heb jaren getraind met iemand die er veel verstand van had en heeft , je fouten gaan eruit en , je leert jezelf goed kennen + je trainingen gaan omhoog - opbouwend bedoeld lup

Op basisoefeningen een fail met +80% van je 1rm zie ik wel vaak als een complete fail, of je moet er in een paar weken naartoe gewerkt hebben en daarna deloaden. Zoals je het nu doet ga je idd. geen vooruitgang boeken. Tot faillure met lagere gewichten is minder erg dan tot faillure met hogere gewichten vanwege cns.
Gebruik gewoon eens een standaard template zonder je eigen fratsen.

Dus weer lichter gaan trainen ? Daag dan kan ik nog wel 4 uur door trainen 4 keer per week fb
Dat word dan imo veel te licht en is het alsof ik niets doe.

Dus als ik met benchpress 10 herhalingen maak en kan er normaalgespoken 8 zonder failure en10 zou failure zijn dan is dat fout ?

Ik zeg toch niet lichter trainen, maar kijk nu eens naar wat je totaal voor incline bench gedaan hebt: 1 werksetje. Je had hier ook 3 werksetjes kunnen doen met minder reps en niet tot faillure, waarbij je hetzelfd gewicht gebruikt. Dan een week later kan je het aantal setjes omhoog gooien, dus bijv. nog 3 setjes toevoegen van 3x3@87,5%1rm; dan weer een week later de dicht bij je max maar niet tot faillure, en de laatste week toppen.. Waarna je deload.

Dus weer lichter gaan trainen ? Daag dan kan ik nog wel 4 uur door trainen 4 keer per week fb
Dat word dan imo veel te licht en is het alsof ik niets doe.

Dus als ik met benchpress 10 herhalingen maak en kan er normaalgespoken 8 zonder failure en10 zou failure zijn dan is dat fout ?

Het eeuwige 'dit doe ik al x jaar en bleh verandering'. Je hebt verandering nodig anders blijf je op dit niveau.

ps. Topic blijft derailen. lol.

Ik zeg toch niet lichter trainen, maar kijk nu eens naar wat je totaal voor incline bench gedaan hebt: 1 werksetje. Je had hier ook 3 werksetjes kunnen doen met minder reps en niet tot faillure, waarbij je hetzelfd gewicht gebruikt. Dan een week later kan je het aantal setjes omhoog gooien, dus bijv. nog 3 setjes toevoegen van 3x3@87,5%1rm; dan weer een week later de dicht bij je max maar niet tot faillure, en de laatste week toppen.. Waarna je deload.

Jah maar ik ga die 10kg lichter ook setjes maken bij incline benchpress die net tegen failure aan lopen alleen met meer herhalingen en minder gewicht. Dus die 57,5 en 50 kg zijn dan ook werksets.

Vraagje
Nou jah straks in de opbouw fase zal ik eens zo gaan trainen
Zelfde gewicht minder herhalingen en meer setjes
Als ik dan bvb 3x5 doe mag de laatste set dan wel moeilijk gaan of ligt het dan nog te dicht mij mijn max 5rm ?

Maar a1s ik zal deze raad opvolgen en gebruiken bij mijn volgende schema.

Edit
Weet je wat ik zal mijn schema aanhouden zoals ik het nu ook doe alleen
verander ik mijn compound oefeningen qwa reps en setje zoals dit:

Squat beginnen bij 3x5x85 (easy) opbouwen naar 5x5x85 (Heavy)
en dan pas verhogen in gewicht en Weer beginnen bij 3x5x87,5 (easy) en weer opbouwen naar 5x87,5 (heavy) hierna weer opbouwen met 3x5x90 (easy) en zo maar door gaan tot ik een ons weeg?

Na dit schema volg ik deze raad op dat is over 3 week

Workout A 3-5x5

Full squat 3-5x5 begin bij 3x5x85kg
Legcurl
Benchpress 3-5x5 begin bij 3x5x72,5kg
Incline db flyes
Pendlay row 3-5x5 begin bij 3x5x72,5kg
Latpully
Dippen
Ez-bar curl

Workout B 3-5x5

Deadlift 3-5x3 begin bij 3x3x102,5kg
Legpress
Incline benchpress 3-5x5 begin bij 3x5x 60kg
Chinnen
Oh press 3-5x5 begin bij 3x5x40
Db side raises
Rear delt row
Bb shrugs

Ieder begin word opgeboud naar 5setjes en dan pas verhoogd in gewicht en gaan de setjes tug naar 3setjes. Erna weer verhogen naar 5 setjes en zo ga ik door

Gezien jij een aantal jaar ervaring hebt vind ik je squats en bench extreem zwak.

Waarom niet eerst wat kracht gainen mbv een basis schema?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven