Fitness Seller

Lu's Log 2009

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Oh ja, was in mijn post vergeten: De rocket science voedselschema's.

Als er iets mis mee is hoor ik het graag.
:D

Ze zouden jou kaas burgers (x4) eens moeten zien hehe.
Die maak ik zelf ook af en toe van runder tartaartjes

Ik druk debrundertartaar plat met de hand opbakken en een shitload 48+ kaas erover heen
mayo en curry en een uitje en op een bolletje. Soort van beef burger tussen een bolletje

Off topic
Beste Emile,
Probeer helemaal niets te projecteren op iemand anders. Luppie heeft al gekozen voor dit soort trainingen. Toevallig zelfde soort training als ik ga doen. Denk dat het een zeer verstandige keuze is van Luppe. Waar heb je gelezend dat een tijdje alleen compounds verkeerd is voorr 10 weken? Sta open voor je onderbouwingen en standpunten. Wellicht dat je het kan PM-en. Dit is nl. Luppie zijn log.

Het gaat over Lup zijn schema's dus daadwerkelijk wel ontopic.

Jij draait het nu om: 'ik heb een keuze gemaakt en denk dat het werkt, jij bent het daar niet mee eens dus kom maar met argumenten!!'.

Ik heb al argumenten gegeven waarom assistence daadwerkelijk iets toevoegd. Geef jij nu argumenten waar je ALLEEN compounds zou willen doen. Ik zeg niet dat compounds verkeerd zijn, of dat je hopeloos verdwaald bent als je alleen compounds doet, maar ik vertel jou dat assistence wel degelijk zijn nut heeft bewezen, ook als je focussed op compound stuff.

Ze zouden jou kaas burgers (x4) eens moeten zien hehe.

Juist, no bulk no life. Dat waren fijna burgers trouwens.

Ehh, geen beginner?

Anyway, succes met de cut!

Beginner definieer ik niet qua gewicht maar qua trainingsduur. Adaptatie aan de beweging en gewichtdruk zeg maar. Omdat Lup niet gruwelijk sterk is betekent niet dat hij een beginner is. Foute redenatie EPK.

Die maak ik zelf ook af en toe van runder tartaartjes

Ik druk debrundertartaar plat met de hand opbakken en een shitload 48+ kaas erover heen
mayo en curry en een uitje en op een bolletje. Soort van beef burger tussen een bolletje

Waarom rundertartaar -mager- gebruik terwijl je daarna vette kaas/mayo/curry er overheen gooit. Doe het dan goed. :D

Beginner definieer ik niet qua gewicht maar qua trainingsduur. Adaptatie aan de beweging en gewichtdruk zeg maar. Omdat Lup niet gruwelijk sterk is betekent niet dat hij een beginner is. Foute redenatie EPK.

Heb je gelijk in, volgens Rippetoe ben je beginner af als je niet elke training kan verhogen in gewichten. Al lijkt het me dat je met de stats van Luppie met een vrij basic schema sterker zou kunnen worden.

Weet niet of dat nu op gaat, gezien die gaat cutten (heb ik zelf nog nooit gedaan).

Heb je gelijk in, volgens Rippetoe ben je beginner af als je niet elke training kan verhogen in gewichten. Al lijkt het me dat je met de stats van Luppie met een vrij basic schema sterker zou kunnen worden.

Weet niet of dat nu op gaat, gezien die gaat cutten (heb ik zelf nog nooit gedaan).

Dat klopt niet helemaal, volgens mij zei Rippetoe het volgende: Een beginner maakt progression elke training zonder periodisatie moeten toe te passen.

Dus zonder deload ? Dat gaat mij heel mischien lukken omdat ik tog tot 7 werksetjes ga
en dan pas verhogen in gewicht. Dit idee kwam van a1s en lijkt
mij wel een goed idee.

Voorige week had ik moeite met 3x70 nu lukt mij 5x7 zelfs als volgende week 7x5 zelf lukt verhoog ik die week erna naar 72,5kg en begin ik weer met 3x5 of zelfs 5x5

Met alleen 3x5 zoals rippetoe ga ik het niet redden iedere week verhogen

Het gaat over Lup zijn schema's dus daadwerkelijk wel ontopic. Ik heb al argumenten gegeven waarom assistence daadwerkelijk iets toevoegd. Geef jij nu argumenten waar je ALLEEN compounds zou willen doen. Ik zeg niet dat compounds verkeerd zijn, of dat je hopeloos verdwaald bent als je alleen compounds doet, maar ik vertel jou dat assistence wel degelijk zijn nut heeft bewezen, ook als je focussed op compound stuff.

Laat dit geen persoonlijke chit -chat discussie worden denk dat het goed is voor luppie zijn log om achter de redenering te komen waarom wel of geen assistance oefeningen. Geen idee waarom alleen compounds krijg orders en voer ze uit.:D
Ben alleen benieuwd waar jij de kennis vandaan haalt waarom combinatie beter is. Goed dat het voor jou werkt. Daar gaat het om uiteindelijk.

Laat dit geen persoonlijke chit -chat discussie worden denk dat het goed is voor luppie zijn log om achter de redenering te komen waarom wel of geen assistance oefeningen. Geen idee waarom alleen compounds krijg orders en voer ze uit.:D
Ben alleen benieuwd waar jij de kennis vandaan haalt waarom combinatie beter is. Goed dat het voor jou werkt. Daar gaat het om uiteindelijk.
Alleen compounds is niet perfect vanwege het feit dat je dominante (en dus al sterke) spier(groep)en het gaan overnemen van de kleinere, min of meer ongetrainde spieren. Met isolatie als assistance pak je deze ook aan en versterk je de zwakke link uit je ketting.

Dus zonder deload ? Dat gaat mij heel mischien lukken omdat ik tog tot 7 werksetjes ga
en dan pas verhogen in gewicht. Dit idee kwam van a1s en lijkt
mij wel een goed idee.

Voorige week had ik moeite met 3x70 nu lukt mij 5x7 zelfs als volgende week 7x5 zelf lukt verhoog ik die week erna naar 72,5kg en begin ik weer met 3x5 of zelfs 5x5

Met alleen 3x5 zoals rippetoe ga ik het niet redden iedere week verhogen

wut?

Ik kan even niet volgen :o

Hoe is je opbouw dan qua training?
5 setjes van 7, als dat lukt,
7 setjes van 5, als dat lukt
verhogen en terug
naar 3 setjes van 5

7 setjes van 5 met hetzelfde gewicht lijkt me dan makkelijker dan 5 setjes van 7 maar toch hebben
ze idem volume

Alright. Ik mag je niet. Dat weet je. Maar ik probeer je nu te helpen: gewoon doen wat je verteld wordt is geen goed idee. Wees kritisch. Ga zelf op onderzoek uit. Internet is groot en er zijn veel boeken die je kan lezen.

wut?

Ik kan even niet volgen :o

Hoe is je opbouw dan qua training?
5 setjes van 7, als dat lukt,
7 setjes van 5, als dat lukt
verhogen en terug
naar 3 setjes van 5

7 setjes van 5 met hetzelfde gewicht lijkt me dan makkelijker dan 5 setjes van 7 maar toch hebben
ze idem volume

7 setjes van 5 bedoel ik sorry, ik blijf altijd op 5 reps
Je heb dus continu een prikkel dat je zwaarder traind

week 1 3x5 50
week 2 5x5 50
week 3 7x5 50 (als het lukt zo niet deaload)
week 4 3x5 52,5
week 5 5x5 52,5
week 6 7x5 52,5 (als het lukt zo niet deaload)
week 7 3x5 55
week 8 5x5 55
week 9 7x5 55
week 10 3x5 57,5

Je hebt dus altijd progressie
eingelijk ook vrij logies alsje hetzo bekijkt

Het duurt dus wel minimaal 20 weken voor ik echt pas vlink met gewicht bent gestegen
sneller zal ook niet gaan denk ik

7 setjes van 5 bedoel ik sorry, ik blijf altijd op 5 reps
Je heb dus continu een prikkel dat je zwaarder traind

week 1 3x5 50
week 2 5x5 50
week 3 7x5 50 (als het lukt zo niet deaload)
week 4 3x5 52,5
week 5 5x5 52,5
week 6 7x5 52,5 (als het lukt zo niet deaload)
week 7 3x5 55
week 8 5x5 55
week 9 7x5 55
week 10 3x5 57,5

Je hebt dus altijd progressie
eingelijk ook vrij logies alsje hetzo bekijkt

Klinkt wel leuk en it has the magic number 5 in it.
En in hoeverre deload je dan? Dus als je 7x5 met 50 niet lukt bv

Jeps ;)

weekje op 3x3x50 of 3x5x40 of 3x8-10x30 met alleen die oefening waarop die 7x5 niet lukte
en dan weer beginnen bij 5x3x50 opnieuw dus tot het wel lukt die 7x5

Leuke log, ik zal hem zeker gaan volgen:D

Vandaag full body workout B getraind en moet zeggen dat het heerlijk trainde.
Direct al helemaal opgepomt met 5 rep training door de winny.
Ik kan merken waneer het inkickt en dat is waneer de gertainde spier
stroef en stram aan voeld door de pomp en veel en veel meer uithouding
heb qwa kracht.

Deadlift
8x50
5x70
3x100
3x110
3x110
3x110 +5kg erop gegooid ging echt super makkelijk

Incline benchpress medium zwaar
12x20
8x40
5x60
5x60
5x60

Chinnen breed
3x
5xbw+2,5
5xbw+2,5
5xbw+2,5
4xbw+2,5
4xbw+2,5 +2 setjes extra VPR

Military press
10x20
5x30
5x45
5x45
5x45
5x45
5x45 +2 setjes extra

zit je weer aan de winny? :roflol:

Volgens mij kunnen die MPs zwaarder gezien al die sets.

wat is winny? As?

Die mp doe ik normaal gesproken ook een stukje zwaarder maar moet er weer
naar toe werken en niet te snel ander loop ik weer op een plateau. 3x60kg mp is mijn max geloof ik.

Hahaha Spank dat weet je best, je hebt mij er wel eens mnaar gevraagt tog wat het was ?

zit je weer aan de winny? :roflol:

Volgens mij kunnen die MPs zwaarder gezien al die sets.

Goede training Luppie
Bovenstaand reactie van Boto is niet goed en begrijp ik ook niet.
De kunst van Fullbody training is dat je juist niet het zwaarste gewicht gaat pakken 70/80% 1rm. Anders raak je opgebrand.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven