XXL Nutrition

Maandag borstdag

Omdat ze de borst dan nog een keer later in de week kunnen trainen.

Ma: borst triceps. Denk dat dat zo is omdat de meeste bassisschema's die gegeven worden ook 9vd10 x borst op maandag hebben staan. Als beginner neem je dit over en dan hou je het zo

ma- schouders

maar das meer omdat ik dinsdag rug doe, als ik dan woensdag schouders doe, werkt dit niet echt bij mij...?

en je hoeft niet te wachten!

goede topic !
ik ga eerlijk zijn dat ik zelf ook op maandag borst traint , samen met mijn triceps ...
ik heb er nooit bij stilgestaan ...
idd eigenlijk is het slimmer om maandag met andere spiergroep(en) te starten .

zodus ga ik mijn schema aanpassen !

Iemand enig idee waarom dat nog steeds zo is?

Toen ik 30+ jaar geleden begon was het al standaard, maar ik ben er zelf jaaaaaaaren geleden vanaf gestapt, maar ook hier zie ik in negen van de tien schemas Maandag => borstdag.

Verklaring ? ? ? ? ? ? ? ?

Heb zelf Woensdag als Borst dag ( maar train ook 5 dagen, elke dag andere groep ) u mad?

Maandag = rug.

Maandag is borst/triceps/benendag:P

Deed zelf ook altijd borst bij de eerste training van de week, deze viel wel op zondag dan.. Nu staat ie op woensdag, geen idee waarom.

haha super. Is blijkbaar in elke gym zo.

Het schema dat ik de afgelopen 25 jaar het meest gebruikt heb, is 3-dagen split: (1) borst-schouders-triceps (2) rug-biceps (3) benen-buik. Daarna 1 of 2 rustdagen, dan weer 1-2-3. Dus borst wordt dan steeds op een andere dag getraind. M.a.w. het hangt van je schema af. Als het een vaste weekindeling is, is het logisch dat dezelfde spiergroep ook steeds op dezelfde dag getraind wordt.

Omdat ze de borst dan nog een keer later in de week kunnen trainen.

De echte die-hard maandag borstdag super ecto's doen dit zeker inderdaad!

Ik probeer ten aller tijde te vermijden dat ik borst of iets anders in die corner op maandag train...
voor mij dus bijna altijd rug of benen...:D

was eigenlijk als troll bedoeld :(

Mijn verklaring/redenatie...

Let maar eens op het aantal topics dat wordt aangemaakt over benchpress/borst.

Op de eerste pagina (bijvoorbeeld van deze sectie) tel ik bijna altijd een stuk of 5. Dan bekijk ik squats/deadlifts en andere oefeningen. Misschien 1?

Conclusie: Borst is de meest getrainde en belangrijkste spiergroep voor de 'dbber' (kun je vergelijken met de gemiddelde persoon die traint?), en benchpress te grootste ego oefening op aarde ;)
Uitvoering en techniek doet er niet toe, als je maar zwaar kunt benchpressen.

Hoe vaak lees je niet:
- "Ik train als 3 maanden maar mijn benchpress blijft al een week hangen bij 70kilo"
- "Hoe kan ik grote borstpieren krijgen?"
- "Hoe kan ik mijn binnenkantborstspier vergroten?"
- "Hoeveel kunnen jullie bankdrukken"
- enz...

Niet dat ik het zo erg vind ofzo, maar ik snap niet dat er overal en altijd zoveel aandacht besteed wordt aan die ene oefening.

Terug
Naar boven