MuscleMeat

Maandag borstdag

Train meestal borst op maandag omdat ik dat de leukste spiergroep vind om te trainen.
Men huidige trainpartner doet echter liever geen borst in het begin van de week omdat hij dan zijn rug niet goed meer kan trainen de volgende dag :p.
Wisseling van de wacht dus, borst voortaan in op het einde van de week en de rest van de dagen wisselt naargelang het tijdbestek dat beschikbaar is.

Veel mensen houden zich gewoon aan hun schema omdat ze denken dat dat het beste is. Meer gewoonte dan een "wetenschappelijke" reden lijkt mij. Squaten lijkt mij ook meer een maandag work-out dan borst...

Bij mijn gym is het elke dag wel borst + biceps dag lijkt het.
Gelukkig neig ik meer naar powerliften en doe ik niet aan borst dagen :cool:

Iemand enig idee waarom dat nog steeds zo is?

Toen ik 30+ jaar geleden begon was het al standaard, maar ik ben er zelf jaaaaaaaren geleden vanaf gestapt, maar ook hier zie ik in negen van de tien schemas Maandag => borstdag.

Verklaring ? ? ? ? ? ? ? ?

als de chest gebeurd is hoef je de rest van de week niet meer!! :D

Iemand enig idee waarom dat nog steeds zo is?

Toen ik 30+ jaar geleden begon was het al standaard, maar ik ben er zelf jaaaaaaaren geleden vanaf gestapt, maar ook hier zie ik in negen van de tien schemas Maandag => borstdag.

Verklaring ? ? ? ? ? ? ? ?

Ik denk zelf dat het is omdat veel dit als een vd belangrijkste spiergroepen zien. "Mocht er dag 3 een training uitvallen is het iig geen borst"

Denk dat veel mensen zo denken.

Bij vorige split schema's deed ik echter benen op dag 1.

Zal ook wel komen omdat bij de meeste de borst "achterloopt" op de rest van het lichaam.

Ik denk dat het idd nog een overblijfsel van vroeger is.
Toen men een beetje begin met schema's (jaren 80) begonnen die allemaal met borst op maandag..
De reden was volgens mij simpelweg het verdelen van alle spiergroepen in drie trainingsdagen van maandag tm vrijdag, met toevallig borst op maandag.

Geen idee waarom. Maar op maandag heb ik altijd minstens 1 rustdag gehad, en soms 2. En dan begin ik met een grote spiergroep zoals benen of rug. En in mijn meeste schema's is dat rug op maandag. En donderdag (woensdag is ook een rustdag) benen.

Snap dat ook niet, deed eigenlijk altijd rug op maandag, omdat ik dat de vervelendste spierpijn vind en het begin van de week toch niet ga stappen :D

Nu nog steeds, maar dat is omdat het zo het beste uitkomt met andere sporten.

Benchen is gewoon veel makkelijker dan al de rest.

Gewoon ease into the week zeg maar. En het weekend zit er nog wat op ook.

Ik bench op dinsdag, soms woensdag

Mawovrij borstdag, squatdag en rugdag! Briljant!

Volgens mij trainen de meeste op maandag hun borst, omdat hun borst dan het hele week 'opgepompt' is. Ik train lekker borst op woensdag :p

Ik deed eerst ook altijd op maandag borst, ben ik vanaf gestapt vanwege borst-drukte op maandagen. Ik doe nu voortaan rug op maandag, niks beter dan fris de week in met wat deadliften.

Haha ik heb ook borstdag op maandag.

Ik denk dat ten 1e de mensen die wat minder serieus trainen (in groepjes, geen idee wat ze doen e.d.) vaker op maandag trainen. Deze mensen trainen borst+biceps.
Ten 2e denk ik dat veel mensen ook wel toen ze begonnen borst het belangrijkste vonden, dus dat automatisch als eerste in hun schema zetten.

Maandag is voor mij zware compound dag...net zoals alle andere dagen :) (ik train fullbody).

Ik denk dat de meeste mensen borst trainen op maandag omdat borst voor de meeste mensen, samen met biceps, de belangrijkste spiergroep is :rolleyes::rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Het gat verder dan sporters op zich. Neem een gemiddeld sportschoolschematje => maandag=borst, neem een gemiddeld schema uit en sportblad => maandag=borst.

In feite worden we dus met z'n allen gehersenspoeld.

Het gat verder dan sporters op zich. Neem een gemiddeld sportschoolschematje => maandag=borst, neem een gemiddeld schema uit en sportblad => maandag=borst.

In feite worden we dus met z'n allen gehersenspoeld.
True:mad:

Ik train nu even borst op maandag omdat ik maandag de minste tijd heb en borst bij mij de kortste training is.
Normaal Rug of Benen op maandag...:)

haha leuk topic:)

Ik train ook altijd borst op maandag. Ik heb daarvoor gekozen omdat ik maandag na het weekend niet gelijk de energie voor rug en/of benen heb, Had ook de rustigere dag op maandag kunnen zetten met onderarmen-buik-achterkant schouders maar het is nu eenmaal borst geworden;)

Ik train maandag en vrijdag me borst
ma: benen, borst
wo: rug
vr: borst, rug

Waarom?
Donderdag en zaterdag voetballen, dus benen moeten wel op maandag(als ik die woensdag of vrijdag doe kan ik de dag erna amper rennen..)
en benen + rug (evt op maandag) is iets teveel van het goede...

Terug
Naar boven