Fitness Seller

Maandag borstdag

Ik denk dat er veel denken als 't de rest van de week wa minder gaat heb ik tenminste mijn bench press al gehad.

Mensen hechten het meest belang aan prestaties bij bankdrukken (kijk man ik heb 100 geduwd vandaag), daarom zie je deze groep op maandag. In het weekend slaap je uit en eet je goed, waardoor je verwacht op maandag veel te kunnen duwen. Mijn theorie daarover.

Mmm daar zeg je wat. Ik doe eigenlijk altijd rug op maandag en dat is inderdaad m'n sterkste spiergroep.

Op het moment een blessure aan m'n heiligbeen maar alsnog kan ik aardig wat gewicht aan met deadliften.

Mensen hechten het meest belang aan prestaties bij bankdrukken (kijk man ik heb 100 geduwd vandaag), daarom zie je deze groep op maandag. In het weekend slaap je uit en eet je goed, waardoor je verwacht op maandag veel te kunnen duwen. Mijn theorie daarover.

sorry maar weekend is voor veel mensen juist een tijd van doorzakken in de late uurtjes, wat aankloten met voedsel en alcoholgebruik..
vooral de gemiddelde sportschool klant..

Ik denk dat er veel denken als 't de rest van de week wa minder gaat heb ik tenminste mijn bench press al gehad.

Huidige schema dat ik gebruik is juist elke week beginnen met andere spiergroep, 3-dagen split
Ga juist in de loop van de week altijd beter :engel:
Ik rust doordeweeks juist uit van het weekend

:trollface:

Laatst bewerkt:
Klopt, maar mijn stelling klopt ook.

Dat ontken ik ook niet ;)
hoor altijd mensen opscheppen 'hoeveel ze drukken' maar nooit hoeveel ze squaten, rowen o.i.d.

zelfde als biceps, is zo'n 'mode spier' die door elke nitwit als meest belangrijke spier wordt geacht

Maandag is Hams + Abs

Vroeger wel chest haha weet eigenlijk niet waarom.

Dat ontken ik ook niet ;)
hoor altijd mensen opscheppen 'hoeveel ze drukken' maar nooit hoeveel ze squaten, rowen o.i.d.

zelfde als biceps, is zo'n 'mode spier' die door elke nitwit als meest belangrijke spier wordt geacht

In het begin deed ik biceps elke dag, haha wat een tijden.

Maandag is hier rustdag, ik mijd liever die maandagen.

Geen idee waarom het een borstdag is. De meesten rusten in het weekend en kunnen dan met volle kracht en energie bankdrukken?

Op maandag doe ik ook borst.
Vooral omdat ik deze groep extra zwaar wil pakken/extra nedruk op wil leggen en ik na een weekend rust alle spierjes lekker fris heb en er vol tegenaan kan. Halverwege de week begint de vermoeidheid er langzaam in te komen en richt ik mij op de beenspiertjes. Einde van de week gaat vooral naar buikspieren en onderarmen/shouders. Borst, en dan vooral incline, geven behoorlijk wat belasting in de shouders. daarom ook maandag borst, en vrijdag shouders. Op deze manier zit er lekker veel tijd tussen en krijgen de shoudertjes genoeg rust tussendoor.
.
.
.
.
Nu ik mijn eigen tekst zo doorlees hierboven is het absolute crap wat daar allemaal uit mijn toetsenbord is gekropen en doe ik borst waarschijnlijk op maandag omdat ik graag superdude wil worden ofzo en de rest van de week een beetje voor spek en bonen in de sportschool rondhang.

Ik begin maar net waar ik zin mee heb aan het begin van de week. De rest van het schema pas ik er wel op aan..beetje afwisseling he :) Vaak ook op maandag spiergroep pakken die extra aandacht verdient

Heerlijk al die beachboys die komen benchen op maandag. Blijft het squat rek lekker vrij.

maandag heb ik borst en kuiten gedaan
yeah

op maandag benen en schouders :)

Maandag = rustdag

Domme bodybuilders. ;) Hopelijk krijg ik nu geen kaart van Big T!!

Zo ben ik er eigenlijk in gerold... Ik ging ook op een maandag voor het eerst naar de gym met mijn neef en toen deden we borst.. Weet nog goed dat ik voor het eerst ging bankdrukken en daarna cable crossovers deed.
Verder is het altijd zo geweest, heb het nooit veranderd. Je zou meer kunnen zeggen dat het een tik is dan aangeleerd gedrag. Als ik borst op een andere dag doe irriteert me dat :roflol: Zou er niet aan dood gaan maar toch, zal na een tijdje wel wennen..

is bij ons ook altijd. Regel zelf mijn schema niet op maandag etc, maar op dag 1 dag 2 enzovoort. Kan ik een dag niet schuift alles gewoon op.

Hmmm, het is elke dag borstendag voor mij!:P

omdat als ze hun t shirt uittrekken de zogenaamde opgepompte borst in de spiegel zien, als ze hun rug trainen kunnen ze niet goed in de spiegel kijken..
Maar ik denk ook dat 60% op het verkeerde forum zit en maar eens naar dutch fitness moet gaan ofzo, want oja chicks kijken vooral naar de voorkant van je lichaam dus die moet wel als eerst en als laatst en zo goed mogelijk getraint worden :P.
1e training maandag
2e training woensdag
3e training vrijdag
4e training zondag
1e training dinsdag

dus ik heb geen probleem met het maandag borst dag situatie

Maandag borstdag, ja ik ken het.. haha! Jaren zo gedaan totdat ik meer met een schema ging trainen. Soms kom je gewoon niet uit en dan is maandag ineens geen borstdag meer...

Sla je wel eens een trainingsdag over om weer op "maandag-borstdag" uit te komen? Niet doen!

Terug
Naar boven