XXL Nutrition

Maarten's log :D

• Topic Starter Topic Starter
Beetje aparte volgorde maarten.

Normaal begin je vaak met de grootste spiergroep (benen in dit geval). Dan doe je eerste de compound oefeningen, en daarna de machines. Google compound voor uitleg daarover. Met andere spiergroepen doe je hetzelfde.

Maar lekker veel oefeningen man, dan heb je te weinig aan 30 gram pasta erna. Of ga je over een paar min die andere warme maaltijd eten?

Ah, dus ik begin eigenlijk best met squat en deadlift?
Daarna bench press, lat pull-down, biceps curl?

Ja ik ga zo meteen die lekkere maaltijd eten :D

En, hebben we vandaag nog wat gedaan/gegeten?;)

En, hebben we vandaag nog wat gedaan/gegeten?;)

Vanmorgen 35g havermout, 150ml melk en 1 appel

Tussendoor 50g kipfilet met 2 wortels en een tomaat

Middageten 200g kipfilet met 1 grote zoete aardappel, sla, tomaat, augurk,...

Tussendoor nog even een klein koekje meegepikt...:eek:

Dat is het zoal voor vandaag. :)

Vanmorgen 35g havermout, 150ml melk en 1 appel

Tussendoor 50g kipfilet met 2 wortels en een tomaat

Middageten 200g kipfilet met 1 grote zoete aardappel, sla, tomaat, augurk,...

Tussendoor nog even een klein koekje meegepikt...:eek:

Dat is het zoal voor vandaag. :)

Ja goed bezig man, zet je ook alles wat je eet op papier of in een bestand?
Volgens mij helpt DwarvenWarrior je via pb met een voedingsschema dus dat komt wel goed dan.
Koekje is niet zo erg, neem je verschillende appels of altijd dezelfde soort?
Ik vind die harde zure groene altijd lekker, kan er even niet opkomen hoe die heten.

Dat koekje moet je je niet druk om maken idd - kijk maar hoeveel eten je vorige week op hebt, en hoe weinig je in gewicht bent toegenomen...
Ik vind dat je wel meer mag hebben tussen je lunch en diner: een stapel koekjes en een pak melk bijvoorbeeld ;)

Dat koekje moet je je niet druk om maken idd - kijk maar hoeveel eten je vorige week op hebt, en hoe weinig je in gewicht bent toegenomen...
Ik vind dat je wel meer mag hebben tussen je lunch en diner: een stapel koekjes en een pak melk bijvoorbeeld ;)

Ok, ik zal het uit mn hoofd proberen te zetten... :)
Ee, STAPEL?! :eek: :D
Mag dat? =p
Alvast bedankt :)

Mvg,
Maarten

als jij aan het bulken ben, ik neem aan dat je vetpercentage niet zo heel hoog is..
dan mag je best een stapel koekjes eten.
het liefst eet je natuurlijk goed en clean voedsel.

maar om aan te komen, mag je veel eten..
een een stapel koekjes is toch weer een aantal calorieen, en volkoren koekjes zijn zo slecht nog niet.

als jij aan het bulken ben, ik neem aan dat je vetpercentage niet zo heel hoog is..
dan mag je best een stapel koekjes eten.
het liefst eet je natuurlijk goed en clean voedsel.

maar om aan te komen, mag je veel eten..
een een stapel koekjes is toch weer een aantal calorieen, en volkoren koekjes zijn zo slecht nog niet.

Deze jongen mag in alle opzichten aankomen ;)
Dus een klein koekje? Liever een stapel (of gewoon een flinke grote koek), maar dan wel met melk...

Heb je z'n foto's gezien? Dan weet je dat deze jongen laag zit in vet (érg laag) en per definitie op een véél te laag gewicht.

Deze jongen mag in alle opzichten aankomen ;)
Dus een klein koekje? Liever een stapel (of gewoon een flinke grote koek), maar dan wel met melk...

Heb je z'n foto's gezien? Dan weet je dat deze jongen laag zit in vet (érg laag) en per definitie op een véél te laag gewicht.

nou kijk, dan kan een stapel koekjes inderdaad totaal geen kwaad;)
en een kilo kipfilet naar binnen werken kan ook!

nou kijk, dan kan een stapel koekjes inderdaad totaal geen kwaad;)
en een kilo kipfilet naar binnen werken kan ook!

Een kilo kipfilet! :eek:
OMG! :p
Ik zal is proberen...

Maar ik moet wel wat beginnen opletten met mijn eiwit-intake...
De dokter heeft een bloedafname gedaan en ik heb veel te veel ureum in mijn bloed en mijn nieren raken overbelast..
Wel lastig....
Iemand goede alternatieven? :)

Alvast bedankt!

Mvg,
Maarten

Een kilo kipfilet! :eek:
OMG! :p
Ik zal is proberen...

Maar ik moet wel wat beginnen opletten met mijn eiwit-intake...
De dokter heeft een bloedafname gedaan en ik heb veel te veel ureum in mijn bloed en mijn nieren raken overbelast..
Wel lastig....
Iemand goede alternatieven? :)

Alvast bedankt!

Mvg,
Maarten

Moet je ietsje meer toelichten: wat doet ureum?
Wat is er met je nieren en is het overduidelijk dat het door je eiwitinname komt?

Was verder alles in orde?

Moet je ietsje meer toelichten: wat doet ureum?
Wat is er met je nieren en is het overduidelijk dat het door je eiwitinname komt?

Was verder alles in orde?

Het is een soort verzuring van mijn lichaam...
Ja de oorzaak is een teveel aan proteïnen in de voeding...

Verder was alles redelijk in orde, juist wat te weinig witte bloedcellen...

Hmm...
Voedingsschema maar weer eens onder de loep nemen, want zoveel eiwitten krijg je toch niet binnen?
Nog een reden om elke dag op te schrijven wat je eet ;)

Beter vraag je aan die gast wat je er aan moet doen, maar ik denk dat veel drinken nooit kwaad kan met zoiets. En voldoende vetten en koolhydraten eten.

Wat Strongman al aangaf. Veel water drinken (regelmatig over de dag verspreid, tijdens de training extra, ik zit zelf dan op ruim een liter gedurende een uur) helpt bij het afvoeren van overtollige stoffen. Bij sommige maaltijden krijg je relatief veel eiwitten binnen, bijvoorbeeld afgelopen zaterdag: 30gram pasta (volkoren) met 120 gram tonijn. Als je de pasta verhoogt naar 120 gram dan is de verhouding eiwitten / koolhydraten veel beter.

Ik vermoed dat jouw lichaam moet wennen aan het eten wat je tot je neemt. Zag dat DwarvenWarrior kritisch naar je voedingsschema gaat kijken. Wellicht is bovenstaande een richting voor een aangepast schema?

Terug
Naar boven