Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik help Maarten dan wel met z'n schema, maar ik maak 'm niet voor 'm (mocht je dat bedoelen). Ik ben meer voor de schop onder z'n kont![]()
Pfff, ik heb vanmiddag platgekookte witte (!) spaghetti met een veel te vettige bolognesesaus gegeten....
Ik voel me er zo slecht bij...
Maar het was op een feestje van een vriend...
Ik ben zo bang dat ik er vet mee ga gainen...

Nee joh: het was middag!
Dat is het ideale moment voor alles wat je eigenlijk niet moet eten: 's avonds laat was veel erger geweest...
Herinnering: geen compensatie - is niet toegestaan in augustus!
Ofwel: morgen vol goede moed weer verder met je normale schema... Niks zo goed als regelmaat, ook al loopt er iets even anders.
knap wat je aan het doen bent Maarten!
maak je niet druk om een keer een wat minder gezonde maaltijd!
belangrijkste voor jou is dat je zo veel mogelijk blijft eten, natuurlijk liefst wel clean, maar het eten zelf is momenteel het belangrijkste!
gaat goed komen

Welke logica heeft je trainingsschema eigenlijk?
Ik zie 'm namelijk niet... (misschien dat iemand hier naar wil kijken?)
PWO klinkt als een goede maaltijd - zonder groente
Verder netjes!
Ik werk volgens dit principe: 1 à 2 opwarmsets (redelijk licht gewicht) en daarna 2 werksets (zwaar), telkens 8 à 12 reps.
De trainer in de gym zei dat dat een goed principe is.
er moet idd even nog wat gesleuteld worden aan je schema, want er zit weinig logica in..
je bent iig goed bezig, en met volle overtuiging!
kijk wel even kritisch naar je squat, aangezien je deadlift 2x zo licht doet.. squat je wel diep?
lukt het met eten? is er al een gewichtstoename?
blijven knallen maarten! gaat goed!

Waarom doe je niet een split? Zelf train ik 3 dagen in de week, met 4 verschillende trainingen (doe nooit hele lijf in 1 week) - zo put je lekker 1 of 2 spiergroepen uit op een avond, en krijgen alle spiergroepen voldoende rust.
Kijk in mijn log, of dat van Rooke (op dit moment op slot) van wie ik die tip ook kreeg...
de keuze voor fullbody snap ik wel, alleen ben het niets eens met deze fullbody. splitten lijkt me nog geen goed idee, aangezien daar ook wat isolatie bij komt kijken, en algehele massa heeft bij maarten denk ik nu prioriteit. nadruk moet liggen op de grote compounds dus. een goed beginnersschema, dat door velen hier op het forum is gevolgd, is Rippetoe. dat is ideaal voor 3x in de week.
Ik ben het eens met de compounds, echter: dat een split slechts isolatie-oefeningen zijn daar ben ik het niet mee eens.
Kijk naar mijn training eergisteren (schouders & triceps): Neckpress, Frontraises, Upright row, Side raises, CGBP, Tricep dips en Cable triceps pushdown.
Denk dat zoiets best kan...
uiteraard niet alleen uit isolatie, denk alleen dat maarten in dit prille begin beter af is met grote compounds, eventueel wat aangevuld met assistance/isolatie. oefeningen die je in je schema kan verwerken zijn dan:
- squats
- deadlift
- bench press
- incline dumbbell press
- Bend over row
- Military press
- clean
- upright row
- chinnen
- legg press
aangevuld pushdowns,curls, leg extensions, front raises, bend over raises e.d
gaat zo'n schema goed, dan is een echte split na 3 a 4 maanden the way to go idd