Fitness Seller

Maarten's log :D

Ik help Maarten dan wel met z'n schema, maar ik maak 'm niet voor 'm (mocht je dat bedoelen). Ik ben meer voor de schop onder z'n kont ;)

Ik help Maarten dan wel met z'n schema, maar ik maak 'm niet voor 'm (mocht je dat bedoelen). Ik ben meer voor de schop onder z'n kont ;)

Was m'n indruk idd niet juist. Wel goede motivator die schop onder de kont, mijn weekschema zou binnen een half uur gereed zijn om die schop niet te ontvangen!

• Topic Starter Topic Starter
Pfff, ik heb vanmiddag platgekookte witte (!) spaghetti met een veel te vettige bolognesesaus gegeten....
Ik voel me er zo slecht bij...
Maar het was op een feestje van een vriend...
Ik ben zo bang dat ik er vet mee ga gainen...

Pfff, ik heb vanmiddag platgekookte witte (!) spaghetti met een veel te vettige bolognesesaus gegeten....
Ik voel me er zo slecht bij...
Maar het was op een feestje van een vriend...
Ik ben zo bang dat ik er vet mee ga gainen...

Nee joh: het was middag!
Dat is het ideale moment voor alles wat je eigenlijk niet moet eten: 's avonds laat was veel erger geweest... ;)

Herinnering: geen compensatie - is niet toegestaan in augustus!
Ofwel: morgen vol goede moed weer verder met je normale schema... Niks zo goed als regelmaat, ook al loopt er iets even anders.

Heb je na afgelopen zaterdag nog getraind Maarten? Zie er niets over in je log.

Nee joh: het was middag!
Dat is het ideale moment voor alles wat je eigenlijk niet moet eten: 's avonds laat was veel erger geweest... ;)

Herinnering: geen compensatie - is niet toegestaan in augustus!
Ofwel: morgen vol goede moed weer verder met je normale schema... Niks zo goed als regelmaat, ook al loopt er iets even anders.

Ok, dan ben ik toch enigszins gerustgesteld...
Ik zal mijn best doen!

Bedankt,
Maarten

knap wat je aan het doen bent Maarten!
maak je niet druk om een keer een wat minder gezonde maaltijd!
belangrijkste voor jou is dat je zo veel mogelijk blijft eten, natuurlijk liefst wel clean, maar het eten zelf is momenteel het belangrijkste!
gaat goed komen

Spaghetti bolognese is juist uitermate goed voor een sportman!
Natuurlijk niet als het vet uit de saus druipt maar een lekkere stevige maaltijd doet een mens goed.

knap wat je aan het doen bent Maarten!
maak je niet druk om een keer een wat minder gezonde maaltijd!
belangrijkste voor jou is dat je zo veel mogelijk blijft eten, natuurlijk liefst wel clean, maar het eten zelf is momenteel het belangrijkste!
gaat goed komen

Dankje! :D
Ik doe mijn best!

Heey iedereen!

Eerst en vooral wil ik iedereen eerst eens bedanken voor alle steun en goede raad die jullie mij al hebben gegeven...
Echt bedankt daarvoor!

Even mijn training posten van vandaag :)

9min cardio (opwarmen)

Front Raises+Squatbeweging (opwarmen):
1x12x5kg
2x12x10kg

Squat:
1x12x40kg
1x12x70kg
1x12x80kg
1x12x85kg -----> PR :)

Deadlift:
1x12x30kg
1x12x40kg
2x8x55kg

Bench Press (met losse halters):
1x12x10kg
1x12x14kg
1x8x16kg ----> ****ing hard!
1x12x14kg

Pullover:
1x12x10kg
1x12x14kg
1x12x22kg
1x12x24kg

Biceps Curl (met losse halters):
1x12x7kg
1x12x9kg
1x12x10kg

Daarna met EZ-stang:
1x12x14kg
1x12x16kg

Lat Pull-down (smal):
1x12x25kg
1x12x42kg
1x10x42kg
1x10x40kg

Chin-ups:
3x12

Dips:
3x12

Overhead Press:
1x12x14kg
2x10x20kg

Dat was em :D
De bench was echt hard, gelukkig was er iemand om mij te assisteren...

Mijn ontbijt was 48g brinta, 200ml melk

PWO-meal: 1 kiwi, 120g tonijn, 60g aardappelen en 1 rijstwafel.

Nog een fijne dag verder!!

Mvg,
Maarten

Welke logica heeft je trainingsschema eigenlijk?
Ik zie 'm namelijk niet... (misschien dat iemand hier naar wil kijken?)
PWO klinkt als een goede maaltijd - zonder groente ???
Verder netjes!

Welke logica heeft je trainingsschema eigenlijk?
Ik zie 'm namelijk niet... (misschien dat iemand hier naar wil kijken?)
PWO klinkt als een goede maaltijd - zonder groente ???
Verder netjes!

Ik werk volgens dit principe: 1 à 2 opwarmsets (redelijk licht gewicht) en daarna 2 werksets (zwaar), telkens 8 à 12 reps.

De trainer in de gym zei dat dat een goed principe is.

Ik werk volgens dit principe: 1 à 2 opwarmsets (redelijk licht gewicht) en daarna 2 werksets (zwaar), telkens 8 à 12 reps.

De trainer in de gym zei dat dat een goed principe is.

Ik heb het ook over de spiergroepen die je traint, en de volgorde daarvan...
opwarmen en werksets zijn inderdaad prima!

er moet idd even nog wat gesleuteld worden aan je schema, want er zit weinig logica in..
je bent iig goed bezig, en met volle overtuiging!
kijk wel even kritisch naar je squat, aangezien je deadlift 2x zo licht doet.. squat je wel diep?
lukt het met eten? is er al een gewichtstoename?
blijven knallen maarten! gaat goed!

er moet idd even nog wat gesleuteld worden aan je schema, want er zit weinig logica in..
je bent iig goed bezig, en met volle overtuiging!
kijk wel even kritisch naar je squat, aangezien je deadlift 2x zo licht doet.. squat je wel diep?
lukt het met eten? is er al een gewichtstoename?
blijven knallen maarten! gaat goed!

Ik probeer eigenlijk een full-body workout te doen.
Mijn squat is niet helemaal tot beneden, maar ik kan nog niet zo zwaar deadliften omdat mijn gripkracht niet groot genoeg is en de baar anders uit mijn handen glijdt...
Met eten gaat het up en down...
Mijn gewicht is al gestegen, maar ik vrees dat er ondertussen ook alweer wat af is...
Ik doe zoveel mogenlijk mijn best! :D

Mvg,
Maarten

Waarom doe je niet een split? Zelf train ik 3 dagen in de week, met 4 verschillende trainingen (doe nooit hele lijf in 1 week) - zo put je lekker 1 of 2 spiergroepen uit op een avond, en krijgen alle spiergroepen voldoende rust.
Kijk in mijn log, of dat van Rooke (op dit moment op slot) van wie ik die tip ook kreeg...

probeer wel te squaten tot benenden, tot zo ver je knieen en enkels het toelaten.
probeer met het deadliften eens een mixed grip, dus bv je rechterhand onder de bar, en je linkerhand erop.

---------- Toegevoegd om 16:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:09 ----------

Waarom doe je niet een split? Zelf train ik 3 dagen in de week, met 4 verschillende trainingen (doe nooit hele lijf in 1 week) - zo put je lekker 1 of 2 spiergroepen uit op een avond, en krijgen alle spiergroepen voldoende rust.
Kijk in mijn log, of dat van Rooke (op dit moment op slot) van wie ik die tip ook kreeg...

de keuze voor fullbody snap ik wel, alleen ben het niets eens met deze fullbody. splitten lijkt me nog geen goed idee, aangezien daar ook wat isolatie bij komt kijken, en algehele massa heeft bij maarten denk ik nu prioriteit. nadruk moet liggen op de grote compounds dus. een goed beginnersschema, dat door velen hier op het forum is gevolgd, is Rippetoe. dat is ideaal voor 3x in de week.

de keuze voor fullbody snap ik wel, alleen ben het niets eens met deze fullbody. splitten lijkt me nog geen goed idee, aangezien daar ook wat isolatie bij komt kijken, en algehele massa heeft bij maarten denk ik nu prioriteit. nadruk moet liggen op de grote compounds dus. een goed beginnersschema, dat door velen hier op het forum is gevolgd, is Rippetoe. dat is ideaal voor 3x in de week.

Ik ben het eens met de compounds, echter: dat een split slechts isolatie-oefeningen zijn daar ben ik het niet mee eens.
Kijk naar mijn training eergisteren (schouders & triceps): Neckpress, Frontraises, Upright row, Side raises, CGBP, Tricep dips en Cable triceps pushdown.
Denk dat zoiets best kan...

Ik ben het eens met de compounds, echter: dat een split slechts isolatie-oefeningen zijn daar ben ik het niet mee eens.
Kijk naar mijn training eergisteren (schouders & triceps): Neckpress, Frontraises, Upright row, Side raises, CGBP, Tricep dips en Cable triceps pushdown.
Denk dat zoiets best kan...

uiteraard niet alleen uit isolatie, denk alleen dat maarten in dit prille begin beter af is met grote compounds, eventueel wat aangevuld met assistance/isolatie. oefeningen die je in je schema kan verwerken zijn dan:

- squats
- deadlift
- bench press
- incline dumbbell press
- Bend over row
- Military press
- clean
- upright row
- chinnen
- legg press

aangevuld pushdowns,curls, leg extensions, front raises, bend over raises e.d

gaat zo'n schema goed, dan is een echte split na 3 a 4 maanden the way to go idd

uiteraard niet alleen uit isolatie, denk alleen dat maarten in dit prille begin beter af is met grote compounds, eventueel wat aangevuld met assistance/isolatie. oefeningen die je in je schema kan verwerken zijn dan:

- squats
- deadlift
- bench press
- incline dumbbell press
- Bend over row
- Military press
- clean
- upright row
- chinnen
- legg press

aangevuld pushdowns,curls, leg extensions, front raises, bend over raises e.d

gaat zo'n schema goed, dan is een echte split na 3 a 4 maanden the way to go idd

Ik vind het een mooi idee: heb je een suggestie voor 'm voor zo'n schema (ik geloof dat 'ie 3 dagen in de week traint?)

Terug
Naar boven