MuscleMeat

Magere franse kwark AH veranderd?

• Topic Starter Topic Starter
Geachte heer

Hartelijk dank voor uw bericht van 10-4-2012. Onze excuses voor de late beantwoording.

Er heeft een leverancierwissel plaatsgevonden, omdat de oude leverancier stopte met produceren van dit product. Wij hebben vervolgens leveranciers gezocht en de alternatieven uitvoerig gekeurd tegenover de oude magere kwark en daarna getest onder consumenten. De huidige (nieuwe) magere franse kwark werd significant beter beoordeeld dan de oude, waarbij met name gelet is op onder andere smaak, structuur en geur. Hierbij hebben wij niet gelet op het eiwitgehalte.

Desalniettemin hebben wij onze leverancier gevraagd hiernaar te gaan kijken en zullen wij zo mogelijk het receptuur aanpassen op basis van eiwit. De oude kwark bevatte 9 gram per 100 gram de nieuwe inderdaad 7,5 gram per 100 gram. Wij kunnen echter niet garanderen dat wij dit gaan aanpassen, omdat voor ons smaak leidend is op basis van consumentenonderzoek. Wel hebben wij uw klacht met betrekking tot de smaak doorgezet aan onze leverancier, omdat we de klacht ten aanzien van pappig zuur niet herkennen.

Met vriendelijke groet,

Nicole de Groot
Albert Heijn Klantenservice

Ik heb een klacht m.b.t. de magere franse kwark van het eigen merk, wat helaas geen kwark meer te noemen is.
Eerst was ik al sceptisch bij de prijsafname van deze kwark (voorheen 80 cent per 500ml dacht ik) en dat bleek terecht.
Waar de samenstelling eerst 9gram eiwit en 3gram koolhydraten per 100gr was is het nu 7,5 om 4 en het smaakt alsof het is verdund met water. Eigenlijk bijna alsof je karnemelk aan het oplepelen bent.

Deze klacht is zo'n beetje namens alle krachtsporters die meer dan 10 bakken per week inslaan.
Willen jullie a.u.b. voortaan aangeven dat de samenstelling of het recept is veranderd? Dan weet men van te voren dat dat product niet meer gekocht hoeft te worden.
Zonde want de oude kwark was super.

Het gaat om deze verpakking overigens:
http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media//000211800/000/000211878_002_63453_200.jpg

Laatst bewerkt:
Geachte heer Badreddine,

Hartelijk dank voor uw bericht van 10-4-2012. Onze excuses voor de late beantwoording.

Er heeft een leverancierwissel plaatsgevonden, omdat de oude leverancier stopte met produceren van dit product. Wij hebben vervolgens leveranciers gezocht en de alternatieven uitvoerig gekeurd tegenover de oude magere kwark en daarna getest onder consumenten. De huidige (nieuwe) magere franse kwark werd significant beter beoordeeld dan de oude, waarbij met name gelet is op onder andere smaak, structuur en geur. Hierbij hebben wij niet gelet op het eiwitgehalte.

Desalniettemin hebben wij onze leverancier gevraagd hiernaar te gaan kijken en zullen wij zo mogelijk het receptuur aanpassen op basis van eiwit. De oude kwark bevatte 9 gram per 100 gram de nieuwe inderdaad 7,5 gram per 100 gram. Wij kunnen echter niet garanderen dat wij dit gaan aanpassen, omdat voor ons smaak leidend is op basis van consumentenonderzoek. Wel hebben wij uw klacht met betrekking tot de smaak doorgezet aan onze leverancier, omdat we de klacht ten aanzien van pappig zuur niet herkennen.

Met vriendelijke groet,

Nicole de Groot

Ik heb een klacht m.b.t. de magere franse kwark van het eigen merk, wat helaas geen kwark meer te noemen is.
Eerst was ik al sceptisch bij de prijsafname van deze kwark (voorheen 80 cent per 500ml dacht ik) en dat bleek terecht.
Waar de samenstelling eerst 9gram eiwit en 3gram koolhydraten per 100gr was is het nu 7,5 om 4 en het smaakt alsof het is verdund met water. Eigenlijk bijna alsof je karnemelk aan het oplepelen bent.

Deze klacht is zo'n beetje namens alle krachtsporters die meer dan 10 bakken per week inslaan.
Willen jullie a.u.b. voortaan aangeven dat de samenstelling of het recept is veranderd? Dan weet men van te voren dat dat product niet meer gekocht hoeft te worden.
Zonde want de oude kwark was super.

Het gaat om deze verpakking overigens:
http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media//000211800/000/000211878_002_63453_200.jpg

Met vriendelijke groet,

Ziyed Badreddine

OK DAN!!! Goede mail!! Respect!!!

Zal ze leren dat ze niet zomaar troep kunnen verkopen.

Goede mail, hopelijk gaan ze het aanpassen.

Net weer is gegeten, en die smaak is echt goor inderdaad, zit een heel raar zuur nasmaakje aan.

Geachte Heer/Mevrouw,

Ik wil hierbij een klacht indienen betreft de magere franse kwark van het eigen merk, dit product is helaas geen kwark meer te noemen. Ook de berichtgeving rondom dit product is teleurstellend te noemen.

In diverse filialen was dit product van de ene op de andere dag uitverkocht, ik heb aan de medewerkers gevraagd hoe dat zat en kreeg 3x een ander verhaal. Uiteindelijk is mij verteld dat dit slechts een tijdelijk probleem is en er weer voorraad is over circa 2 weken. Na de 2 weken was de franse kwark gelukkig weer te koop, helaas bleek dit achteraf een grote domper.

Kwaliteit en smaak van de kwark is achteruit gegaan, structuur van het product is te vergelijken met yoghurt.
Waarbij eerst de structuur van de 'oude' kwark goed te noemen was, en stevig genoeg valt dit bij deze kwark vies tegen.
Voedingswaarde zijn ook achteruit gegaan. In de nieuwe samenstelling is het aantal koolhydraten verhoogt en het aantal eiwitten verlaagd, ben benieuwd waarom gekozen is voor deze samenstelling. De vorige samenstelling was dat betreft een 'gezonde keuze'
Iets waarbij ik bij dit product aan twijfel.

Helaas ben ik niet de enige die ik hier zo over denk, bijna namens alle krachtsporters die meer dan 10 bakken per week inslaan is dit teleurstellend te noemen.

Willen jullie a.u.b. voortaan aangeven dat de samenstelling of het recept is veranderd?
Dan weet men van te voren dat in het vervolg deze kwark niet meer gekocht hoeft te worden.
Heel jammer dit, want de oude kwark was super.

Dennis de Kort
Lullos van de AH!

Ja die biogarde is idd beter voor mijn maag.
Afwisselen met de Franse toen ie nog goed was vond ik lekker omdat die Franse heel anders smaakte.

Nu maar weer deze maar ben bang dat ze die straks ook veranderen.

e03lvk.jpg

Geachte heer Kort,

Hartelijk dank voor uw bericht van 22-4-2012. Onze excuses voor de late beantwoording.

Wij vinden het jammer om te vernemen dat u niet langer tevreden bent over de samenstelling van de AH Franse Kwark.

Met vriendelijke groet,

Wendy Denie
Nagenoeg hetzelfde antwoord als Eddine kreeg, gewoon kopieren plakken dit.
Had ook niet anders verwacht, blijft wel triest.

De kwark van de Lidll is ook echt super. Gister was ik daar toevallig (goedkope plakjes kipfilet) en dacht van 'Laat k t eens proberen'. Veel minder zuur als die van de AH IMO

Hallo,

Ik neem altijd van de AH de magere kwark van de Zuivelhoeve,
Is een hele lekkere kwark. 450 of 500 ml, 65cent volgens mij.
Heeft geen dikke klonten, en ook zo heel zuur.

Misschien een tip voor je.

Fuuu, de AH weer. Een jaar geleden was er een keer iets mis met de levering zaanse hoeve, die smaakte toen alsof er koolzuur in zat. En nu is deze kwark ookal veranderd.

Denk dat ik ook maar op aldi kwark overstap.

En ik stem voor dat we met de DBB knokploeg langs de fabriek gaan.

Die biogarde vind ik nogsteeds goed, toffe mail, zal ze idd leren! Er kwam laatst een ecto naar me toe toen ik bij het schap stond te klagen over die k*t kwark.. zei hij dat ik net zo goed yoghurt kon nemen. Dat is hetzelfde. Ik ben toen meteen met 7 pakken kwark weggegaan:').

Het viel mij trouwens op dat de magere Franse kwark vd AH vlak voordat hij tijdelijk uit de schappen verdween heel vol en vet smaakte? Ik vond her heerlijk maar vertrouwde het voor geen meter eigenlijk. En toen waren ineens de schappen leeg?

Die nieuwe is idd niet lekker. Ik ben over naar de kwark vd Aldi (Jogging). Prima kwark wmb.

Goede mail!!! Maar waarom koop je niet die van de Zaanse Hoeve? Zit er een paar centimeter naast, is goedkoper en bevat 9.0 gram eiwit!

Ja die biogarde is idd beter voor mijn maag.
Afwisselen met de Franse toen ie nog goed was vond ik lekker omdat die Franse heel anders smaakte.

Nu maar weer deze maar ben bang dat ze die straks ook veranderen.

e03lvk.jpg

Biogarde ivm je maag en dan tjokvol knoflook? Explain...

Goede mail!!! Maar waarom koop je niet die van de Zaanse Hoeve? Zit er een paar centimeter naast, is goedkoper en bevat 9.0 gram eiwit!

De Zaanse Hoeve had een keer een verkeerde levering. Egens rond vorig jaar, sindsdien eet ik die niet meer. Ook wisselde die erg vaak van waterig naar erg dik.

Die van de Albert Heijn is altijd dezelfde samenstelling, tot nu toe dan.

Dit is het topic over die levering van de Zaanse Hoeve : http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/kwark-zaanse-hoeve-244639/

Biogarde ivm je maag en dan tjokvol knoflook? Explain...

Van die knoflook heb ik nog nooit last gehad en het helpt goed tegen ontstekingen die ik chronisch in me maag heb.
En het is zo lekker knoflook i.c.m kwark
Ik heb last van bepaalde yoghurt en sommige kwark maar het meest van dingen die hard gebakken zijn, pizza, tomatenpuree en vet.

BUMP!

Zojuist een paar bakjes AH franse magere kwark gekocht, thuis aangekomen even naar de voedingswaarden gekeken, EN DEZE ZIJN WEER ALS VANOUDS!

Gewoon weer 9gr. eiwitten..

+ de prijs is nog steeds 72ct:D WIN

Terug
Naar boven