AndroidHealthClinic

MagnusZ's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dat is zeer appart. Heeft u ooit al foto's laten maken van uwe knieen? Misschien is het artrose of iets dergelijks.
Hoe diep squat u overigens?

sniper, hou je bek. Je bent een 14 jarige ectofail en je ben zeker geen expert dus hou je er gewoon buiten.

Leuk de pa van sniper X heeft zich aangemeld :D

• Topic Starter Topic Starter
Dat is zeer appart. Heeft u ooit al foto's laten maken van uwe knieen? Misschien is het artrose of iets dergelijks.
Hoe diep squat u overigens?

Het diepste dat mogelijk is,zit volledig gehurkt. Heb verder nooit last gehad van mijn knieen en heb er ook geen last van als ik niet squat. Denk dus niet dat het iets met artrose te maken zou kunnen hebben.

---------- Toegevoegd om 16:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:15 ----------

Trouwens,ik heb net mijn squat vergeleken met die van die video

Wat ik dus doe: Mijn benen en voeten echt tegen elkaar aan,ik ga dieper dan die op die video,mijn zitvlak komt letterlijk tot aan mijn hielen,ik sta op het voorste segment (1/3) van mijn voet en mijn hielen zijn in de lucht

Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?

Het diepste dat mogelijk is,zit volledig gehurkt. Heb verder nooit last gehad van mijn knieen en heb er ook geen last van als ik niet squat. Denk dus niet dat het iets met artrose te maken zou kunnen hebben.

Ass to the grass, dat is goed diep in ieder geval. Wel raar dat u dan toch zoveel pijn heeft bij squatten...
Over de techniek: Geen idee, ben niet zo thuis in techniek eigenlijk :o.
Maar, Stiffed Leg Deadlifts zijn ook waardig voor de benen.

---------- Toegevoegd om 15:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:25 ----------

sniper, hou je bek. Je bent een 14 jarige ectofail en je ben zeker geen expert dus hou je er gewoon buiten.

Doe even normaal, ik probeer te helpen.

---------- Toegevoegd om 15:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:26 ----------

Leuk de pa van sniper X heeft zich aangemeld :D

Oh wat zijn we weer grappig!

Doe even normaal, ik probeer te helpen.

Over de techniek: Geen idee, ben niet zo thuis in techniek eigenlijk :o.

Ben je nu echt zo dom om niet te beseffen dat je niet in staat bent om te helpen ???
Je zegt ZELF dat je niets weet over techniek (en aan de TS zijn techniek te horen is die ronduit slecht). Verder ben je 14 jaar (ja ik weet het, herhaling) wat dus betekent dat je absoluut geen medische kennis hebt, zelfs amper levenskennis. How the **** denk jij dan te kunnen helpen?

Ben je nu echt zo dom om niet te beseffen dat je niet in staat bent om te helpen ???
Je zegt ZELF dat je niets weet over techniek (en aan de TS zijn techniek te horen is die ronduit slecht). Verder ben je 14 jaar (ja ik weet het, herhaling) wat dus betekent dat je absoluut geen medische kennis hebt, zelfs amper levenskennis. How the **** denk jij dan te kunnen helpen?

Hij heeft wel een squat tutorial gepost waardoor ik toch van af kon leiden waar mijn squat uitvoering juist afwijkt.

Verder snap ik dit sniperx gedoe hier niet helemaal goed ???. (een moderator die polls opent met ''ik ben sniperx'' als optioneel antwoord op een vraag die er niet echt verband mee houdt waarop dan 40 % ook op stemt?)

Vandaag geprobeert te trainen,ging flink mis:

Als opwarming: deadlift 15x 4kg dumbbells in elke arm (ging goed)
vervolgens: 9x 10kg

Werd toen opeens enorm slaperig,misselijk en duizelig(zo n beetje het headrush effect,maar dan uitvergroot) en moest gaan liggen. Zo n half uur in mijn bed gelegen,was daarna even opgestaan om iets te eten maar voelde me terug niet zo goed en bracht vervolgens nog een uurtje in bed door. Had na het opstaa eerst wat moeite om mijn benen gestrekt te houden,maar dat was gelukkig snel terug in orde..

Daarna wat gaan wandelen (25 min ong.),en toen ik thuis kwam dit nog even gedaan:

10x lunges op eigen lichaamsgewicht
20x aerobic lunges op eigen lichaamsgewicht
15x ''side raise'' met zo n roze elastiek
15x triceps extension met dezelfde elastiek
1x biceps dumbbell curl 10kg (ben gewoon benieuwd of dit enig effect kan hebben)
2x biceps dumbbell curl 10kg

Werd snel moe,de effecten van die deadlift zijn nog niet helemaal afgenomen precies.

Morgen volgt een serieuze training.

Succes met je trainingen, ik ga je volgen.

Succes hoor, maar ik zou toch maar even naar de dokter gaan als je met dat soort zeer lichte gewichten al dat soort verschijnselen krijgt ;)

Raar dat je al zo snel dat te verduren krijgt.. :(
Misschien inderdaad even langs de huisarts/sportarts :)

---------- Toegevoegd om 16:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:15 ----------

Trouwens,ik heb net mijn squat vergeleken met die van die video

Wat ik dus doe: Mijn benen en voeten echt tegen elkaar aan,ik ga dieper dan die op die video,mijn zitvlak komt letterlijk tot aan mijn hielen,ik sta op het voorste segment (1/3) van mijn voet en mijn hielen zijn in de lucht

Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?

Als je goed wilt leren squatten, raad ik je een paar dingen aan.

1. Bekijk de Squat RX serie in het powerlifthok hier. Uitstekende tutorial over hoe te squatten.

2. Schaf het boek 'Starting Strenght' van Mark Rippetoe aan. Ontzettend veel pagína's over hoe te squatten, waarom juist zo te squatten, met een berg aan illustraties.

3. Dezelfde Mark Rippetoe heeft ook een film, zeker de moeite om te bekijken. Hierin worden de grote 3, en andere oefeningen uitgebreid besproken.

4. Als je al deze informatie tot je hebt genomen, maak een filmpje en post het hier op het board. Er zijn zat ervaren leden die je nuttig commentaar kunnen geven.

5. Ik heb het filmpje wat SniperX gepost heeft noggeeneens bekeken, maar ga er maar vanuit dat de 'grootheden' zoals de mannen van Squat RX en Rippetoe het beter weten dan de eerder geposte tutorial.

_____

En oh ja, als je je benen en voeten tegen elkaar aan hebt, doe je echt iets fout, en vind ik het niet raar dat je last van je knieën krijgt. Doe bovenstaande 4 punten en je komt alles te weten over de squat.

Zou ook niet weten hoe je goed kunt squatten als je je benen helemaal tegen elkaar houd... dan kun je toch niet normaal bewegen? En heeft niemand in uw gym daar een opmerking overgemaakt of sport u thuis?

Zou ook niet weten hoe je goed kunt squatten als je je benen helemaal tegen elkaar houd... dan kun je toch niet normaal bewegen? En heeft niemand in uw gym daar een opmerking overgemaakt of sport u thuis?

Squats heb ik nooit eens in de gym geprobeerd te doen,alleen maar thuis.

Vandaag ook wat getraind,gluteus oefeningen vind ik erg vermoeiend;daardoor ben ik niet eens in de gym geraakt..

300m lopen als opwarming,dan wat sprints gaan trekken..

Vervolgens:

3x (=sets) lunges op eigen lichaamsgewicht(long range),1 supersetted met walking lunge(zo n 10m zo gelopen)
1x lunges(medium range)
1x lunges zo naar de zijkant uitstappen(explosief tempo)

Thuis dan(wel niet in deze volgorde getraind maar allemaal wat door elkaar gedaan):

1x16x one arm wall push up
1x20x 4kg dumbbell lying triceps extension(handpalmen naar gezicht toe,snel)
1x16x 4kg dumbbell lying triceps extension( '' '' '',traag en strict)
1x16x 1.5kg kickbacks
1x16x 4 kg kickbacks

1x12x 4kg crossover van lying dumbbell side raise en triceps extension
1x12x side raises met roze elastiek
1x12x lying dumbbell reverse rear delt fly

1 mini-crunches serie voor bovenste 2/8 abs

Hopelijk geraak ik morgen wel in de gym en volgt er een betere training.

Kerel, hoe is je gezondheid verder?

je bent wel erg stel moe en je training zijn gruwelijk licht.

Kerel, hoe is je gezondheid verder?

je bent wel erg stel moe en je training zijn gruwelijk licht.

Goed,ik zou wel meer moeten slapen

Een 2-tal maanden geleden kon ik nog 3.1 km lopen in 12 min (coopertest),voelde me er na wel wat misselijk.

Misschien ligt het wel aan hyperglycemie of zo ??? Ik word ook altijd erg slaperig van mijn trainingen.

Hyperglycemie ?
Misschien heb je wel wat onder de leden

Bloedarmoede/Pfeiffer? (Maar een gokje)

Nou dat lijkt me wel erg sterk, 3,2 km is de limiet voor het kct op de coopertest.. En nu loopt u warm met 300 meter om vervolgens wat sprintjes te trekken? Of u heeft iets serieus onder de leden of bent gewoon aan het liegen! Zoiezo lijkt het me bijna onmogelijk om zo snel te kunnen rennen aangezien u verschrikkelijk veel weegt voor uw lengte terwijl uw oefeningen zo licht zijn (zou zo in een erg licht herstelprogramma kunnen) dat het onmogelijk is dat al dat gewicht van spiermassa komt.

Nou dat lijkt me wel erg sterk, 3,2 km is de limiet voor het kct op de coopertest.. En nu loopt u warm met 300 meter om vervolgens wat sprintjes te trekken? Of u heeft iets serieus onder de leden of bent gewoon aan het liegen! Zoiezo lijkt het me bijna onmogelijk om zo snel te kunnen rennen aangezien u verschrikkelijk veel weegt voor uw lengte terwijl uw oefeningen zo licht zijn (zou zo in een erg licht herstelprogramma kunnen) dat het onmogelijk is dat al dat gewicht van spiermassa komt.

Sorry ik heb me helemaal misrekend(loop in een park),het was 2,9 km(zeker!)..en wat is kct?

Ik liep me warm met 300m omdat me dat voldoende leek.

@sniperx

Het zou kunnen,ik zou misschien best mijn bloed moeten laten trekken,de huisarts wou me dit al een paar keer laten doen(waarom weet ik juist niet meer,is een paar jaar geleden maar ik denk juist dat hij ook iets van bloedarmoede ofzo vermoedde),had zo n formulier gekregen en moest ermee naar de kliniek,maar heb ik nooit gedaan.

Ik voelde me vandaag weeral te lui/moe om naar de gym te gaan en zit momenteel te vol om cardio te gaan doen. Ik zal straks wel thuis wat trainen.

Kct is het Korps Commando Troepen.

30x4kg dumbbell curl elleboog en lichaam tegen de kast,wijd
12x10kg dumbbell curl
8x10kg dumbbell curl

12x4kg side raise
10x8kg lying triceps extension

onder het motto ''om maar iets te hebben gedaan''..de pees van mijn rechter triceps is gezwollen en voelt wat raar aan(pijn kan ik het niet echt noemen)..voel me verder echt lui en moe...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven