MuscleMeat

Meaantje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ging goed.
Blijf hameren op het luisteren naar de signalen en op die kont op de bank houden bij bench.
Technisch gezien vooral erg strakke squat en deadlift. 500 totaal zit er op een goede dag zeker in.
Laat die goede dag dan maar 18 mei zijn.
Zie je over twee weken weer :)

En jezus, wat een goede kuiten daar op het einde

Ja, was goed om vandaag weer te oefenen. Nog wel wat dingen om aan te werken, maar zwaarste training zit er op.
Zeker mooie kuiten, zonde om zo iets rond te laten slingeren op mn telefoon als ik het ook op het internet kan delen.

Mooie prestaties weer kerel. Ben benieuwd of je over twee weken al die 500 kan aantikken.

Dankje! Ik zit nu aan het einde van een zware trainings cyclus, dus ik hoop als ik uitgerust/hersteld ben toch wel iets sterker ben.

heel goed son

was leuk!

gekke bicapsen op 0.20 btw

mooie fatceps idd. Mooie training idd, ben er zelf ook erg blij mee.

ik wist nooit dat ik jou zoon was :eek: Vandaar die goeie lift genetics!!!

Holy shit, jouw deadlift is echt meesterlijk. Vind het zo bruut!! Ben heel benieuwd naar je resultaten de 18e.

Dankje Lynissa. Deadlift begint de laatste tijd goed te komen.

Erg sterk, ik gun je die 500 totaal van harte, maar ik mis dat rode laga shirt.

Erg sterk, ik gun je die 500 totaal van harte, maar ik mis dat rode laga shirt.

Dankje. haha ja, moet toch ook worden gewassen.

Gister weer getrained, totaal geen energie maar training was wel ok.

Volume dag:

squats:
5x 110
3x 130
5x5 150
gingen wel lekker, was wel sterk. Heb alleen de laatste tijd een beetje pijn bij het uitlopen aan mn linker trap/lat (weet niet wat het is). Maar zodra ik ga squatten voel ik het niet.

bankjedrukken:
5x50
5x60
5x65
3x65
5x60
:mad: ik was sterk op squats maar waarom gaat benchen altijd zo klote. Ik heb het gevoel gewoon niet lekker door te kunnen drukken en training voelt gewoon niet lekker op de bank. Denk dat dit ook deels waarom mn bench zoveel slechter is dan mn squat, ik kan gewoon niet zo hard gaan op bench als ik doe op squats.

gym ging bijna dicht dus even improviseren, dus ik moest opschieten. Dan maar rows en cleans tegelijk doen.

Clean:
10x1 70

Pendlay Rows:
3x10 70

Benchen trekt wel bij. Je hebt wel een spotter erbij toch?
Je focust nu meer op DL en squat, die bench press komt vanzelf. Je bencht 15 kilo meer dan ik ;) Zou me er geen zorgen over maken. Moet je op dat kampioenschap niet alledrie de onderdelen doen?

Geen filmpjes vandaag? Wil wel clean filmpje eigenlijk. Dus die staat dan in de bestelling graag :D

Jammer van je bench man, als ik je bench terug kijk op je laatste filmpje zijn er 2 dingen die opvallen:
  1. Je polsen zijn niet helemaal recht, je laat ze een beetje naar achteren komen. Dit doe je al bij het uithalen.
  2. Je pakt vrij smal.

Ik zou proberen je polsen recht onder de halter te houden, bij het uitpakken al.

Verder zou ik nu zo vlak voor de meet niet te veel gaan veranderen aan je techniek en gewoon knallen die dag :)

Benchen trekt wel bij. Je hebt wel een spotter erbij toch?
Je focust nu meer op DL en squat, die bench press komt vanzelf. Je bencht 15 kilo meer dan ik ;) Zou me er geen zorgen over maken. Moet je op dat kampioenschap niet alledrie de onderdelen doen?

Geen filmpjes vandaag? Wil wel clean filmpje eigenlijk. Dus die staat dan in de bestelling graag :D

Ik had gister geen spotter, maar ik voel zelf ook vaak wel of die ene rep er nog in zit of niet. Ik zal toch hard moeten werken om mn bench omhoog te krijgen. Ga na het NK veel oefenen op techniek.
OP het NK moet je idd alle drie de lifts doen. Jammer dat ik op de bench wel ga verliezen tov mn tegenstanders.

Op filmpjes van cleans zul je nog 2 weken moeten wachten haha Ik ga komende 2 weken namelijk niet cleanen. Ik vind cleans een lekkere oefening, je voelt ook meteen wanneer form goed zit en wanneer niet.

Jammer van je bench man, als ik je bench terug kijk op je laatste filmpje zijn er 2 dingen die opvallen:
  1. Je polsen zijn niet helemaal recht, je laat ze een beetje naar achteren komen. Dit doe je al bij het uithalen.
  2. Je pakt vrij smal.

Ik zou proberen je polsen recht onder de halter te houden, bij het uitpakken al.

Verder zou ik nu zo vlak voor de meet niet te veel gaan veranderen aan je techniek en gewoon knallen die dag :)

Ik ga nu idd niets meer veranderen. Ik wil na het NK hard aan mn bench gaan werken.

Heb het idee om mischien eerst 5 keer per week te benchen. Beginnen met alleen stang weer en dan 3x10 reps. Iedere keer er 2.5kg bij.

en dan langzaam afbouwen van 3x10, 3x8, 4x6, 5x5. En dan ook niet meer 5 keer per week meer.

Op naar mn eerste lifting wedstijd

Jij hebt een 5x150kg squat en je hebt moeite met een 60kg bench?

Did you Skip chest day? ;)

Hahahahaha

Awwww.
Komt goed jongen :P Ja, je gaat afleggen op die bench maar je andere onderdelen zijn supersterk. Je kan niet verwachten dat je net begint en op elk onderdeel gruwelijke resultaten gaat behalen direct. Dat heeft tijd nodig. Ga gewoon knallen en na die wedstrijd werken om je bench omhoog te trekken.

:mad: ik was sterk op squats maar waarom gaat benchen altijd zo klote. Ik heb het gevoel gewoon niet lekker door te kunnen drukken en training voelt gewoon niet lekker op de bank. Denk dat dit ook deels waarom mn bench zoveel slechter is dan mn squat, ik kan gewoon niet zo hard gaan op bench als ik doe op squats.

Dat is (vermoedelijk) kenmerkend als je als individu niet zulke efficiënte 'hefbomen' bezit voor een bepaalde beweging. Het voelt dan gewoon niet goed of lekker in de beweging.
(Dat was een aardige manier van zeggen dat je bench 'sucks' gewoon 'bigtime' in vergelijking met je squat)

Ik heb datzelfde maar dan juist met de squat, daar ben ik echt dramatisch slecht in.
Hoe sterk ik ook ben in allerlei vormen van heup-extensie (deadlifts, stiff-legged deadlifts, RDL, goodmornings etc) ik kan deze kracht maar niet efficiënt toepassen in de squat beweging. Het is net alsof 80% van mijn vermogen spontaan weglekt wanneer ik 'out of the hole' probeer te komen.

Echt heel frusterend....

Wat jij zo even doet op de squat als broekie en na een paar maanden trainen, daar heb ik jaren voor moeten ploeteren.
Je bent gezegend met PL genen als ik dit allemaal zo zie en hoor, dus doe er je voordeel mee en wees er zuinig op!

Na het NK Focussen op meer archen en bredere grip, dan verkort je je rom een heel stuk. Toen ik dat deed is het bij mij ook een stuk beter gegaan met benchen.

lees jij geen pb's op fb?

Gewoon meer bouncen met die bench op je buik. Als je geluk hebt zien de scheidsrechters het niet

Na het NK Focussen op meer archen en bredere grip, dan verkort je je rom een heel stuk. Toen ik dat deed is het bij mij ook een stuk beter gegaan met benchen.

Ik snap 't alleen niet, jullie PLers hebben het altijd over full ROM en als het ook maar 1 mm afwijkt van een full rom, krijg je een shitstorm op je dak.

Maar full ROM met bench? Hoo maar! Nee, die ROM maken jullie zo kort mogelijk.

Ik snap 't alleen niet, jullie PLers hebben het altijd over full ROM en als het ook maar 1 mm afwijkt van een full rom, krijg je een shitstorm op je dak.

doel is dan ook niet hypertrofie maar binnen de geldende regels een goede lift maken, hoe krom het ook is

"jullie PLers"

post liever je 20x170kg squat filmpje ipv hier een grote mond op te zetten. Triest figuur

Wat ben jij toch een ontiegelijke mong**l man, niet te geloven :roflol::roflol::roflol::roflol:.

weet niet hoe het kwam, je berichtje kwam niet op in mn postvak

.. een beetje wel :o

Hahahahaha

Awwww.
Komt goed jongen :P Ja, je gaat afleggen op die bench maar je andere onderdelen zijn supersterk. Je kan niet verwachten dat je net begint en op elk onderdeel gruwelijke resultaten gaat behalen direct. Dat heeft tijd nodig. Ga gewoon knallen en na die wedstrijd werken om je bench omhoog te trekken.

Das helemaal waar, ben nog maar net begonnen. Ik hoop ook dat het goed komt!

Dat is (vermoedelijk) kenmerkend als je als individu niet zulke efficiënte 'hefbomen' bezit voor een bepaalde beweging. Het voelt dan gewoon niet goed of lekker in de beweging.
(Dat was een aardige manier van zeggen dat je bench 'sucks' gewoon 'bigtime' in vergelijking met je squat)

Ik heb datzelfde maar dan juist met de squat, daar ben ik echt dramatisch slecht in.
Hoe sterk ik ook ben in allerlei vormen van heup-extensie (deadlifts, stiff-legged deadlifts, RDL, goodmornings etc) ik kan deze kracht maar niet efficiënt toepassen in de squat beweging. Het is net alsof 80% van mijn vermogen spontaan weglekt wanneer ik 'out of the hole' probeer te komen.

Echt heel frusterend....

Wat jij zo even doet op de squat als broekie en na een paar maanden trainen, daar heb ik jaren voor moeten ploeteren.
Je bent gezegend met PL genen als ik dit allemaal zo zie en hoor, dus doe er je voordeel mee en wees er zuinig op!

Dankje! Zou ook wel eens willen zien hoe het over 3 jaar gaat haha

Ik heb relatief korte armen dus dat zou juist in mn voordeel moeten werken. Vooral volgens mij korte bovenarmpjes

Ja, dat is idd een goed idee. Ik probeer al zo veel mogeljk te archen, maar dit lukt dan blijkbaar niet.

Gewoon meer bouncen met die bench op je buik. Als je geluk hebt zien de scheidsrechters het niet

Je moet de bar geheel pauseren op je borst. Of bedoel je een beetje Dan Green stijl?

Je ROM moet zodanig zijn dat een scheidsrechter m op de wedstrijd zal goedkeuren.

doel is dan ook niet hypertrofie maar binnen de geldende regels een goede lift maken, hoe krom het ook is
Precies, maar wel binnen de regels

wij dikbuiken

Jou verborgen krachten uit je borst moeten gewoon nog komen...
Van je benen en rug zijn aardig tevoorschijn gekomen.
Gewoon gas erop en gaat helemaal goed komen met jou:D:D:D

Dankje! Zou ook wel eens willen zien hoe het over 3 jaar gaat haha

Iets zegt me dat dit wel goed gaat komen, mijn zegen heb je in ieder geval, succes!!! :)

Ik heb relatief korte armen dus dat zou juist in mn voordeel moeten werken. Vooral volgens mij korte bovenarmpjes

Dat zou je wel denken ja, maar -zonder er te veel rocket science van te willen maken- soms kan de manier waarop pezen en spieraanhechtingen geplaatst zijn dit ongunstig beïnvloeden....

Maar ik denk gewoon dat je in het algemeen nog veel spiermassa/kracht-capaciteit op het bovenlichaam moet ontwikkelen, je bent tenslotte ook nog maar 18.

En verder natuurlijk aan de techniek sleutelen, goed luisteren naar advies, komt allemaal wel.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven