MuscleMeat

Méér dan 3 tot 4 maaltijden eten tijdens de cut is eigenlijk niet nodig

Méér dan 3 tot 4 maaltijden eten tijdens de cut is eigenlijk niet nodig


  • Totaal stemmers
    432

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
(Ann Nutr Metab. 2006 Aug 24;50(5):476-481.) Een eye-opener voor iedere krachtsporter die bang is dat hij zijn musculatuur verliest als hij even niet kan eten. Australische onderzoeker meetten de activiteit van de anabole genen myoD, myogenin en Myf5, en de katabole genen myostatin, atrogin-1 en MuRF-1 in gezonde volwassenen die veertig uur niets aten.
De genen deden alleen iets tijdens de eerste drie uur na een maaltijd. Daarna veranderde er helemaal niks meer. Eet je na die periode van drie uur niks, dan bouw je dus geen spierweefsel op, maar breek je ook geen spierweefsel af. Afbreken gebeurt pas na een vastenperiode die langer duurt dan veertig uur. Maar hoeveel langer, dat weten de onderzoekers niet.


http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/spieren-kunnen-gerust-40-uur-zonder-voeding-230647/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16931880?dopt=AbstractPlus

Sja, zo zijn er altijd weer studies die het tegenovergesteld beweren.
:D

Geen idee wat ik van deze studie moet denken... Zou het dan in theorie mogelijk zijn om 48uur niets te eten, dan een dagje iets boven onderhoud eten om vervolgens weer 2 dagen niets te eten, enzoverder... Zonder spiermassa in te leveren? Lijkt me héél sterk.
 
fuuu, ik heb oneens geklikt terwijl ik niet wil zeggen dat je meer maaltijden moet eten. Het zou 'Anders' moeten zijn !!!
 
fuuu, ik heb oneens geklikt terwijl ik niet wil zeggen dat je meer maaltijden moet eten. Het zou 'Anders' moeten zijn !!!
Heb je stem verwijderd, je kan nu opnieuw stemmen.
 
oneens, wat ik van BFFM begrepen heb is dat 6 maaltijden ideaal is.
 
oneens, wat ik van BFFM begrepen heb is dat 6 maaltijden ideaal is.

Als het gaat om de werking van dingen in je lichaam kun je niet spreken van een ideaal aantal, omdat ieder lichaam anders in elkaar zit. 6 Maaltijden is zeker wel een goed gemiddelde, maar het lijkt me niet veel beter dan 7 of 5 maaltijden.
 
Als het gaat om de werking van dingen in je lichaam kun je niet spreken van een ideaal aantal, omdat ieder lichaam anders in elkaar zit. 6 Maaltijden is zeker wel een goed gemiddelde, maar het lijkt me niet veel beter dan 7 of 5 maaltijden.

Het ideale aantal is toch iets wat iedereen voor zichzelf moet uitvogelen dan inderdaad, zoals met veel dingen binnen bodybuilding.
 
Liever 6 maaltijden, en dan carb/protein en vet/protein. Geen insulinepiek en vet samen.
 
Wat denken jullie van 3 grote maaltijden (700 a 800 kcal)
en tussendoor een shake (proteine+fruit)
 
Ik denk dat als je grote maaltijden gaat eten dat je dan reserve opslaat en niet alles opgebruikt waardoor je misschien minder vet gaat verliezen dan normaal. Ook denk ik daat je lichaam het uur/ uur en half voor de volgende maaltijd geen eiwitten heeft en dit is toch wel belangrijk om spierafbraak tegen te gaan.

Trouwens, als ik maar 3 keer per dag zou eten of 4 keer, dan krijg ik teveel honger :D
 
Volgens mij maakt het niet heel veel uit, ik zou gewoon doen waarbij je het lekkerste voelt.
 
sorry dat ik de eerste was om te stemmen. ik hoop niet dat nu iedereen hetzelfde als mij gaat stemmen.
Lol, zijn reactie en dan nog die naam, beetje hoogheidswaanzin ...
 
dat vind ik nu net altijd zo vervelend veel mense zegge dan et ene en ergens anders zegge ze compleet iets anders

bijna bij alles is dat zo ...
nu was ik er vrij zeker van voor 6 maaltijde per dag nu klopt da ook ni ni blijkbaar :P
ale het wordt tegengesproke
en zo veel dinge
savonds ete
veel zegge ni veel zegge boeit en zoveel dinge meer D:
 
Zit ik me daar elke dag na elke 2/3 uur weer te stressen dat ik moet eten.


DAT is het grote punt.. je MOET niets, je hoeft niet te STRESSEN... zo precies komt het allemaal niet. Zolang je maar onder je onderhouds-niveau blijft.. en zelfs dat hoeft niet ieder uur, of zelfs iedere dag, alleen gemiddeld over tijd... zeg per week of zo. 3500 Cal per week onder je onderhoudsniveau is grofweg een pond aan vet dat je kwijt raakt.

Minder stress is sowieso beter voor je (en ook voor je cut, van stress hou je vocht vast, wat leidt tot nog mee stress omdat je denkt dat je niet af valt, waardoor je uiteindelijk domme dingen gaat doen) :)
 
Je moet gewoon kijken wat het beste bij je werkt! ik zou niet kunnen presteren met maar 4 maaltijden! voor mij 7 per dag ook in de cut!
 
dat vind ik nu net altijd zo vervelend veel mense zegge dan et ene en ergens anders zegge ze compleet iets anders

bijna bij alles is dat zo ...
nu was ik er vrij zeker van voor 6 maaltijde per dag nu klopt da ook ni ni blijkbaar :P
ale het wordt tegengesproke
en zo veel dinge
savonds ete
veel zegge ni veel zegge boeit en zoveel dinge meer D:


Daarom is het vaak een kwestie van uitproberen.
Maar op den duur neem je steeds minder aan van mensen. Mischien dat het nog het verstandigst is de middenweg te nemen.
 
Minder stress is sowieso beter voor je (en ook voor je cut, van stress hou je vocht vast, wat leidt tot nog mee stress omdat je denkt dat je niet af valt, waardoor je uiteindelijk domme dingen gaat doen) :)

+ Dat je van stress meer cortisol aanmaakt, wat een katabool hormoon is.
 
Ligt eraan wat je met maaltijd bedoelt :cool: In mijn cut is het 3 'grotere' maaltijden + 3tal kleine tussendoortjes (fruit, shake, savonds kwark, ..)

Gaat atm goed zo! In combinatie met BCAA heb ik over de afgelopen 5 weken ongeveer een halve kilo de week afgevallen en nog niets op kracht/massa verloren.
 
Meer tijd tussen maaltijden = meer honger (in mijn geval). Ben veel te veel gewend geraakt aan 6x per dag eten, daar ga ik ook lekker op.
Het HOEFT natuurlijk niet, maar ik wil niet anders ;)
 
Nodig in de zin van opname van voeding weet ik niet, wel in de voldoening. Met 3 maaltijden per dag krijg ik honger en trek, dat wil je niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven