XXL Nutrition

Meer Massa - Hoeveel herhalingen ?

BBD zei:
Klopt, DAT beweer ik toch ook niet. Ik zeg alleen, dat ik geen variabele ken die ervoor zorgt dat GVT voor mij ideaal is en HST voor jou, en 5x5 voor MB.

Als ik lagere/hogere hormoon levels heb dan jij, dan groei ik nou eenmaal beter/slechter, het is niet zo dat ik een test moet doen en dan dat ik dan mn hormoonlevels zie, een grafiek daarbij aflees, voor u is programma x het beste, zo werkt het nou eenmaal niet.

Vezelverdeling. Ook al heb ik een andere vezelverdeling, zegt niet dat ik in een andere rep range moet gaan trainen ofzo, omdat de vezels nietdezelfde groeipotentie hebben. Ik ben of gelukkig of genaaid.

Anywayz, hier wil ik het bij houden. Ik heb sowieso respect voor iedereen die aan KT doet, dus denk niet dat ik me beter voel ofzo, maar probeer geen fout advies te geven, en ook al ben je zelf overtuigd dat het zo is, probeer in ieder geval na te gaan waar je de info vandaan hebt en niet zomaar de standaard dingen roept.

he, nu wordt de discussie net interessant. Ik denk dat menigeen toch wat wil leren waaronder ik.

ben eigenlijk nu ook wel benieuwd naar pics van je BBD

Smoothmold zei:
klinkt logisch inderdaad. Maar ik prefereer zelf dan setjes van 3 -5 reps. Dan is de fatigue toch ook weinig. Maar het gaat toch ook op volume. Als jij 12 sets doet met ieder 1 rep met bijvoorbeeld 100 kg. Dat zijn in totaal dus 12 reps. 12 *100 kg is 1200 kg. Of je doet 4 reps met 80 kg. En je doet 6 sets. 18 reps in totaal. 24 *80 kg is 1920. Dus ongeveer een gelijke belasting toch? Of doe je meer sets dan 12 op 1 oefening? En je pakt waarschijnlijk toch een gewicht voor 2RM waar je 1 rep mee pakt?

Idd, lage reps zorgen idd ook voor weinig fatigue. Maar ik doe 20 reps zoals ik al zei. Hierbij wil ik wel zeggen, ik weet NIET wat de optimale range zou zijn, maar Dan Moore heeft het programma zo ontwikkeld dus daar houdt ik het bij. 15 werkt waarschijnlijk ook, gekeken naar HST.

Als ik mijn 2 RM 20 keer zou kunnen doen, dan zou ik ****ING huge zijn. De fatigue is wel minder, maar zo link is het nou ook weer niet.

20 reps met 110% van mn 6RM max is het zwaarste wat ik ook gedaan heb (ook het zwaarste wat het programma voorschrijft), maar je zou natuurlijk lager kunnen gaan en meer rust ertussen kunnen nemen. Echter kan ik je zeggen, na die 100% van mn 6 RM was ik echt DOOD, en ik vraag me af of ik ook nog eens kan opbrengen om weer zo diep te gaan.

JAXX zei:
ben eigenlijk nu ook wel benieuwd naar pics van je BBD

Mijn hemel, krijgen we dit weer.

Ik ben verre van gigantisch, dat wil je horen toch? Bovendien bestaat dit programma net.

Ga jij Arnold maar nadoen, die was namelijk ****ING HUGE you know.

OUT

BBD zei:

Ik ben verre van gigantisch, dat wil je horen toch? Bovendien bestaat dit programma net.

OUT
Ik heb het niet over huge, ben gewoon benieuwd en,
ben zelf ook niet de grootste is ook niet mijn doelstelling

BBD zei:
Zo slim vind ik mezelf echt niet. Op menig forum ben ik maar doorsnee en zelfs een noobie op andere.

Jullie zijn alleen te koppig en willen gewoon graag horen dat wat je altijd al deed het goede was. Gewoontes afleren blijft moeilijk voor de mens :(

Leuk dat je het een halfbakken studie noemt (het is trouwens geen studie), maar als jij tussen die tekst een haarspeld krijgt, wil ik het graag horen, menig man heeft een poging gedaan maar geslaag is er geen een.

Maar ik zie wel weer dat hier geen eer te behalen valt voor mij, wat ik ook doe of zeg, ik kan jullie toch niet overtuigen. En eerlijk gezegt is de behoefte daartoe ook weg nu. Dan luister je niet en blijf je doen wat je doet, mij heb je er niet mee, jullie zijn verantwoorlijk voor jezelf. Maar vraag je wel af, of het eerlijk is om om een forum te posten doe dit of dat, als je eigenlijk zelf niet weet hoe goed je advies is.

Ik hoop dat het voor jullie werkt, hoop ik echt, maar ik denk dat het verre van ideaal is.

oke you made your point. Het is ook helemaal niet de bedoeling om op dit forum 'eer' te behalen. In wetenschap worden proeven gedaan. Eigenlijk is je eigen ervaring ook een proef, omdat je doet, en dan ziet. Daarom valt het zeker te rechtvaardigen dat er adviezen rond worden gegeven, zonder overal een wetenschappelijke studie/onderzoek bij te halen. Als ik namelijk met een x training een goed resultaat behaal, is het rechtvaardig dat ik dan Jan of Piet die x training aanbeveel

mmm, ik ben een beetje in de war nu. Je zei eerst lagere reps zorgen voor minder fatigue. Wat dus goed is en toch doe je hoge reps 20 of bedoel je 20 sets? Heb je wat artikelen van Dan Moore?

BBD zei:

OUT

Verre van gigantisch??? jaartje ervaring??? zit ik in de goede richting. Mocht dit zo zijn, hoe kun jij dan weten dat al die wetenschappelijke bevindingen werken?? In een jaartje tijd kun je dat niet ontdekken. Dus probeer dan ook geen mensen zwart te maken die uit ervaring spreken

JAXX zei:
Ik heb het niet over huge, ben gewoon benieuwd en,
ben zelf ook niet de grootste is ook niet mijn doelstelling

waar de benieuwdheid van je pics vandaan komt: jij beweerd met een wetenschappelijk 'optimaal' systeem te trainen. Is dus niet zo gek als mensen dan benieuwd worden hoe 'optimaal' je presteerd in de bodybuildingsport.

Kom dan aub niet aan met 'genen' want als je schema echt wetenschappelijk 'optimaal' is zal je er toch ook wel 'optimaal' uitzien of ben je net begonnen met trainen?

BBD zei:

OUT

ik ben benieuwd hoeveel mensen goede resultaten gaan boeken met deze hype dan. Mensen blijven soms bij het oude, omdat zij weten dat het oude voor hen goed heeft gewerkt. Niet alle moderne inzichten en methodes lijden tot verbetering.

mass_builder zei:
inderdaad. Net verteld BBD iets in zijn eigen woorden en verlaat vervolgens het topic

Zonde, zonde zonde. Artikelen citeren kan iedereen, maar zelf iets in eigen woorden uitleggen, daar leren mensen hier van

BBD, wat zijn je stats dan, ben wel benieuwd met deze monsterlijke trainingswijze van jou. Ik snap niet dat je je gehele trainingswijze kan toewijden aan 1 enkel wetenschappelijk onderzoek. Je hoort zo vaak dat theorieen uit onderzoeken worden weerlegt door weer andere onderzoeken, dat je je imo aan geen enkel onderzoek 100% vast kan houden. Wat ik belangrijk vind is dat je dingen uit onderzoeken uitprobeert en zo ziet wat voor jou zelf werkt, zodat je dus eigenlijk een onderzoek op jezelf uitvoert. Als ik vanaf morgen het schema van Ronnie Coleman 100% overneem, betekend het dan automatisch dat ik enorm ga groeien, alleen omdat hij dat ook doet? Lijkt me niet. Was het maar zo simpel.

Luukie23 zei:
Zonde, zonde zonde. Artikelen citeren kan iedereen, maar zelf iets in eigen woorden uitleggen, daar leren mensen hier van

zo is dat. Dat leer je trouwens ook op school. Ik kan in mijn werkstuk over bouwfraude ( ik noem maar wat ) ook wel teksten kopieren en zeggen: kijk, hier staat het, lees het, en trek je conclusies.

nee: het gaat erom dat er iemand is die het in duidelijke taal kan 'vertalen' en zo laten zien dat diegene het daadwerkelijk ook weet.

The Rock zei:
BBD, wat zijn je stats dan, ben wel benieuwd met deze monsterlijke trainingswijze van jou. Ik snap niet dat je je gehele trainingswijze kan toewijden aan 1 enkel wetenschappelijk onderzoek. Je hoort zo vaak dat theorieen uit onderzoeken worden weerlegt door weer andere onderzoeken, dat je je imo aan geen enkel onderzoek 100% vast kan houden. Wat ik belangrijk vind is dat je dingen uit onderzoeken uitprobeert en zo ziet wat voor jou zelf werkt, zodat je dus eigenlijk een onderzoek op jezelf uitvoert. Als ik vanaf morgen het schema van Ronnie Coleman 100% overneem, betekend het dan automatisch dat ik enorm ga groeien, alleen omdat hij dat ook doet? Lijkt me niet. Was het maar zo simpel.

juist

apart dat BBD het topic verlaten heeft, terwijl er nog zoveel kritiek op hem is, vragen aan hem zijn, en zaken 'onopgelost' zijn

BBD zei:
Idd, lage reps zorgen idd ook voor weinig fatigue. Maar ik doe 20 reps zoals ik al zei. Hierbij wil ik wel zeggen, ik weet NIET wat de optimale range zou zijn, maar Dan Moore heeft het programma zo ontwikkeld dus daar houdt ik het bij. 15 werkt waarschijnlijk ook, gekeken naar HST.

Als ik mijn 2 RM 20 keer zou kunnen doen, dan zou ik ****ING huge zijn. De fatigue is wel minder, maar zo link is het nou ook weer niet.

20 reps met 110% van mn 6RM max is het zwaarste wat ik ook gedaan heb (ook het zwaarste wat het programma voorschrijft), maar je zou natuurlijk lager kunnen gaan en meer rust ertussen kunnen nemen. Echter kan ik je zeggen, na die 100% van mn 6 RM was ik echt DOOD, en ik vraag me af of ik ook nog eens kan opbrengen om weer zo diep te gaan.

dit snap ik niet. Net pleitte je er nog voor dat dat teveel fatique teweegbrengt. De zin na de cursieve zin zou mogelijk een antwoord zijn op mijn verontwaardiging, maar die zin ik snap ik niet.

DBB, je bent een zeveraar en je levert geen enkele bijdrage aan dit forum op de manier hoe je nu bezig bent. ;)

ach jah wat ik al zei nog geen normale reactie gezien van bbd en geen feiten die mijn visie tegenspreken,
ik sta altijd open voor nieuwe impulsen en heb al menig jaartjes ervaring maar nog nooit iemand gehoord die zo overtuigd was van zijn methode, dus nieuwsgierig naar resultaat,
als het bij jou werkt moet het bij mij ook werken volgens bbd, toch

Terug
Naar boven