MuscleMeat

Meer Massa - Hoeveel herhalingen ?

BBD zei:
OK, ik zal proberen minder arrogant te doen en mischien dat jullie dan ook inhoudelijk reageren om mijn vragen.

Oprechte vraag: waar bazeer je die info op.

EDIT: die 6-8 herhalingen was overigens niet mijn advies he. Gewoon een voorbeeld van wat jullie zouden kunnen posten.
Het zou te makkelijk zijn om nu iets te kopieren
Als we jouw wetenschaaplijk onderbouwde argumenten moeten geloven is dat eenieder hetzelfde is en hetzelfde reageert op aantal reps.
Maar een concreet antwoord heb ik nog niet gehoord

BBD zei:
Maar het probleem is, als iets werkt, hoe goed is het dan?

Als je van punt A naar B wil, zal kruipen idd wel werken, maar het is niet de snelste manier.

Je kunt toch nooit voorjezelf nagaan of je bezig bent met het optimale, daar zijn toch veel te veel variabelen voor, die je onmogelijk objectief of uberhaupt al kan bekijken en gelijk houden?

Dat kun je dan ook nooit door wetenschappelijke kennis op te doen, of het moet zo zijn dat bepaalde wetenschappelijke artikelen geschreven zijn met JOU als proefpersoon. Zo niet (en dat zal wel het geval zijn) dan zijn die uitkomsten uit die artikelen vaak ook contingent van bepaalde contingentie factoren...

Smoothmold zei:
mijn engels is niet super slecht en ik heb toch veel moeite om iets zinnigs eruit te halen. Ik denk dat ik niet de enige ben die er moeite mee hebt. Je kan toch wel zo vriendelijk zijn om bepaalde belangrijke punten uit die teksten eruit te halen en deze te vertalen in de praktijk?

Het is ook voor mij zware kost, geef ik gelijk toe. IK las de tekst ook echt niet in een keer en had toen volledig begrip.

In het heel kort, fatigue draagt nauwlijks bij aan stimulatie, maar is wel een enorme beperkende factor. Begin maar eens te curlen, voor je het weet kan je niet meer, best jammer. Maar nu rust je, en daarna kun je weer wel, Fantastich, meer stimulatie! Maar als fatigue eigenlijk niets bijdraagt, waarom zou je dan sets van 5 8 10 of 15 willen doen? Je kunt ook elke rep apart doen, met rust ertussen, en dan kom je veeeeel verder --> meer stimulatie

BBD zei:
Maar het probleem is, als iets werkt, hoe goed is het dan?

Als je van punt A naar B wil, zal kruipen idd wel werken, maar het is niet de snelste manier.

Je kunt toch nooit voorjezelf nagaan of je bezig bent met het optimale, daar zijn toch veel te veel variabelen voor, die je onmogelijk objectief of uberhaupt al kan bekijken en gelijk houden?

Nee idd dus wie zegt dat jouw wetenschappelijk onderbouwde stelling wel goed is, en dat verschilt ook nog per individu

Luukie23 zei:
Dat kun je dan ook nooit door wetenschappelijke kennis op te doen, of het moet zo zijn dat bepaalde wetenschappelijke artikelen geschreven zijn met JOU als proefpersoon. Zo niet (en dat zal wel het geval zijn) dan zijn die uitkomsten uit die artikelen vaak ook contingent van bepaalde contingentie factoren...

dat is precies wat ik in een eerdere post heb gezegd. BBD gaat ervanuit dat menselijk lichaam=menselijk lichaam.

Dat is niet zo.

Maar wat je ook niet moet vergeten

menselijk lichaam onder bepaalde omstandigheden=niet gelijk een menselijk lichaam onder andere omstandigheden

Luukie23 zei:

Ja maar welke variabelen in het menselijk lichaam maakt het dan zo, dat ik totaal anders ben?

ik zou zeggen: BBD, jij hebt echt bere veel kennis!!! Heeeel veel!

ik hoop voor je dat je die ook duidelijk kunt overbengen: dat moet haast wel want de interpreteatie van een stuk info wordt zowiezo samengevat door de ontvanger.

Vertel jij anders gewoon de zaken die jij zo goed weet! Want ik d8 net zoals JAXX dat het middelpunt van dit forum bestaat uit het delen van kennis/ervaringen en daarbij PERSOONLIJKE motivaties door allerlei 'halfbakken' studies erbij te halen.

mass_builder zei:
dat is precies wat ik in een eerdere post heb gezegd. BBD gaat ervanuit dat menselijk lichaam=menselijk lichaam.

Dat is niet zo.

Maar wat je ook niet moet vergeten

menselijk lichaam onder bepaalde omstandigheden=niet gelijk een menselijk lichaam onder andere omstandigheden

Ja, natuurlijk zijn er een hoop verschillen, maar als ik donder haar heb, dan is inneens alles anders? Kijk je hormoon levels kunnen wel anders zijn en je vezelverdeling, maar dat zegt niet dat je inneens heel anders moet gaan trainen.

BBD zei:
Ja maar welke variabelen in het menselijk lichaam maakt het dan zo, dat ik totaal anders ben?
als wij samen gaan trainen zelfde schema, rust,zelfde voeding alles hetzelfde dan nog zullen we niet zelfde resultaten boeken

BBD zei:
Ja, natuurlijk zijn er een hoop verschillen, maar als ik donder haar heb, dan is inneens alles anders? Kijk je hormoon levels kunnen wel anders zijn en je vezelverdeling, maar dat zegt niet dat je inneens heel anders moet gaan trainen.

dat ben ik niet met je eens. Btw vind ik je metafoor met haarkleur een beetje zinloos. En kun je misschien op wetenschappelijke wijze onderbouwen dat de factoren individuele 'vezelverdeling' en 'hormoon levels' niet van invloed dienen te zijn op iemands training?

mass_builder zei:
dat ben ik niet met je eens. Btw vind ik je metafoor met haarkleur een beetje zinloos. En kun je misschien op wetenschappelijke wijze onderbouwen dat de factoren individuele 'vezelverdeling' en 'hormoon levels' niet van invloed dienen te zijn op iemands training?

zelf onderbouwen;)

BBD zei:
Het is ook voor mij zware kost, geef ik gelijk toe. IK las de tekst ook echt niet in een keer en had toen volledig begrip.

In het heel kort, fatigue draagt nauwlijks bij aan stimulatie, maar is wel een enorme beperkende factor. Begin maar eens te curlen, voor je het weet kan je niet meer, best jammer. Maar nu rust je, en daarna kun je weer wel, Fantastich, meer stimulatie! Maar als fatigue eigenlijk niets bijdraagt, waarom zou je dan sets van 5 8 10 of 15 willen doen? Je kunt ook elke rep apart doen, met rust ertussen, en dan kom je veeeeel verder --> meer stimulatie

staggered sets dus. Wel leuk voor de afwisseling. Maar ik vind de fatique dan wel heel erg laag, bij dit soort one rep training. Het gaat uiteindelijk toch om spierbelasting, en inderdaad, overdrijf dat niet, maar voortdurend staggered sets hanteren lijkt me het anderste uiterste

mass_builder zei:
ik zou zeggen: BBD, jij hebt echt bere veel kennis!!! Heeeel veel!

ik hoop voor je dat je die ook duidelijk kunt overbengen: dat moet haast wel want de interpreteatie van een stuk info wordt zowiezo samengevat door de ontvanger.

Vertel jij anders gewoon de zaken die jij zo goed weet! Want ik d8 net zoals JAXX dat het middelpunt van dit forum bestaat uit het delen van kennis/ervaringen en daarbij PERSOONLIJKE motivaties door allerlei 'halfbakken' studies erbij te halen.

Zo slim vind ik mezelf echt niet. Op menig forum ben ik maar doorsnee en zelfs een noobie op andere.

Jullie zijn alleen te koppig en willen gewoon graag horen dat wat je altijd al deed het goede was. Gewoontes afleren blijft moeilijk voor de mens :(

Leuk dat je het een halfbakken studie noemt (het is trouwens geen studie), maar als jij tussen die tekst een haarspeld krijgt, wil ik het graag horen, menig man heeft een poging gedaan maar geslaag is er geen een.

Maar ik zie wel weer dat hier geen eer te behalen valt voor mij, wat ik ook doe of zeg, ik kan jullie toch niet overtuigen. En eerlijk gezegt is de behoefte daartoe ook weg nu. Dan luister je niet en blijf je doen wat je doet, mij heb je er niet mee, jullie zijn verantwoorlijk voor jezelf. Maar vraag je wel af, of het eerlijk is om om een forum te posten doe dit of dat, als je eigenlijk zelf niet weet hoe goed je advies is.

Ik hoop dat het voor jullie werkt, hoop ik echt, maar ik denk dat het verre van ideaal is.

Nogmaals BDD, zoals Mass Builder al aangaf, post eens wat fot's van jezelf dan. Als daaruit blijkt dat je ongelofelijk mooi gespierd bent, dan zullen we je raad allemaal opvolgen, maar ik heb het idee dat je dat niet bent...

BBD zei:

klinkt logisch inderdaad. Maar ik prefereer zelf dan setjes van 3 -5 reps. Dan is de fatigue toch ook weinig. Maar het gaat toch ook op volume. Als jij 12 sets doet met ieder 1 rep met bijvoorbeeld 100 kg. Dat zijn in totaal dus 12 reps. 12 *100 kg is 1200 kg. Of je doet 4 reps met 80 kg. En je doet 6 sets. 18 reps in totaal. 24 *80 kg is 1920. Dus ongeveer een gelijke belasting toch? Of doe je meer sets dan 12 op 1 oefening? En je pakt waarschijnlijk toch een gewicht voor 2RM waar je 1 rep mee pakt?

JAXX zei:
als wij samen gaan trainen zelfde schema, rust,zelfde voeding alles hetzelfde dan nog zullen we niet zelfde resultaten boeken

Klopt, DAT beweer ik toch ook niet. Ik zeg alleen, dat ik geen variabele ken die ervoor zorgt dat GVT voor mij ideaal is en HST voor jou, en 5x5 voor MB.

Als ik lagere/hogere hormoon levels heb dan jij, dan groei ik nou eenmaal beter/slechter, het is niet zo dat ik een test moet doen en dan dat ik dan mn hormoonlevels zie, een grafiek daarbij aflees, voor u is programma x het beste, zo werkt het nou eenmaal niet.

Vezelverdeling. Ook al heb ik een andere vezelverdeling, zegt niet dat ik in een andere rep range moet gaan trainen ofzo, omdat de vezels nietdezelfde groeipotentie hebben. Ik ben of gelukkig of genaaid.

Anywayz, hier wil ik het bij houden. Ik heb sowieso respect voor iedereen die aan KT doet, dus denk niet dat ik me beter voel ofzo, maar probeer geen fout advies te geven, en ook al ben je zelf overtuigd dat het zo is, probeer in ieder geval na te gaan waar je de info vandaan hebt en niet zomaar de standaard dingen roept.

Ik vind dat je gewoon om alles heen draait met je antwoorden , ik heb nog geen normaal antwoord gehoord , dat die tekst klopt daar valt niet aan te twijfelen maar dat was de issue niet, het was er om te doen dat jij er niet aan wilt dat eenieder verschillend is en anders reageert wat voor de 1 werkt hoeft niet voor de ander te werken en dat wil er bij jou niet in, wat het optimale is zal eenieder zelf moeten ontdekken dmv het gebruik maken van reeds bestaande wetenschappen idd maar daarbinnen ook in dat artikel van je is dus geen concreet antwoord/getal te vinden op de vraag
Meer Massa - Hoeveel herhalingen ?
waar dit topic over gaat

BBD zei:
Klopt, DAT beweer ik toch ook niet. Ik zeg alleen, dat ik geen variabele ken die ervoor zorgt dat GVT voor mij ideaal is en HST voor jou, en 5x5 voor MB.

Als ik lagere/hogere hormoon levels heb dan jij, dan groei ik nou eenmaal beter/slechter, het is niet zo dat ik een test moet doen en dan dat ik dan mn hormoonlevels zie, een grafiek daarbij aflees, voor u is programma x het beste, zo werkt het nou eenmaal niet.

Vezelverdeling. Ook al heb ik een andere vezelverdeling, zegt niet dat ik in een andere rep range moet gaan trainen ofzo, omdat de vezels nietdezelfde groeipotentie hebben. Ik ben of gelukkig of genaaid.

Anywayz, hier wil ik het bij houden. Ik heb sowieso respect voor iedereen die aan KT doet, dus denk niet dat ik me beter voel ofzo, maar probeer geen fout advies te geven, en ook al ben je zelf overtuigd dat het zo is, probeer in ieder geval na te gaan waar je de info vandaan hebt en niet zomaar de standaard dingen roept.

Doe wat aan je attitude dan, want zo kom je wel over

Terug
Naar boven