MuscleMeat

meer resultaat boeken

Ik hou er over op want volgens mij heb je bovenstaande niet gelezen en niet op de link gekeken anders zou je beter weten.

Om sterker te worden én voor spiergroei heb je voldoende aan een barbell en voldoende schijven. Al het andere is mooi meegenomen.

TS, laat je niet gek maken. Thuis trainen (met simpel spul) kan je hetzelfde resultaat geven als in de meest luxe gym ;)

Ik probeer de TS zeker niet zot te maken,hij doet wat hij wil.

En ik vind twee korte halters zodat je dumbbells kan samenstellen ook "simpel spul"en kost een 20 euro en dit zal het gamma aan oefeningen enorm vergroten.

Het niet hebben van een bankje vind ik ook een vrij beperkende factor.

En ik geloof ook niet dat je evenveel resultaat gaat behalen met 1 barbell en wat schijven dan in een gym.
Je hebt natuurlijk niet alle toestellen nodig die in een gym staan.

Dan kan hij beter naar een gym gaan.ipv enkel met die barbell en zn schijven thuis te trainen.

Laatst bewerkt:
Heerlijke discussie:duh:

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb thuis halters bench press apparaat optrekstrang bankje roeiapparaat en fiets dus ik dien teveel eiwitten toe en te weinig kcal dus jullie tip is voeding aanpassen en training aanpassen. Nog meer kcal minder eiwitten

Ik heb thuis halters bench press apparaat optrekstrang bankje roeiapparaat en fiets dus ik dien teveel eiwitten toe en te weinig kcal dus jullie tip is voeding aanpassen en training aanpassen. Nog meer kcal minder eiwitten

Te veel eiwitten eten is een onderdeel van een groter geheel, meer het min/maxxen van je voeding. Te veel eiwitten is niet het probleem waarom jij niet het resultaat hebt die je wilt.
Het belangrijkste is en blijft altijd de totale voedingsinname, dus hoeveel jij op een dag/week binnen krijgt. Als je niet aankomt moet je dit dus verhogen.

Je zou inderdaad je eiwitten kunnen verlagen en je vetten iets verhogen, je zou het ook zo kunnen laten aangezien een overschot aan eiwitten niet perse slecht hoeft te zijn.

Verder weten we te weinig over je training om hier een goed advies over te geven:

Hoelang volg je hetzelfde schema?
Maak je progressie?
Hoe weet je dit? hou je het bij? zo niet begin hiermee
Hoe is de uitvoering? heb je spiegels om jezelf te controleren of maak je wel is een filmpje?

Te veel eiwitten eten is een onderdeel van een groter geheel, meer het min/maxxen van je voeding. Te veel eiwitten is niet het probleem waarom jij niet het resultaat hebt die je wilt.
Het belangrijkste is en blijft altijd de totale voedingsinname, dus hoeveel jij op een dag/week binnen krijgt. Als je niet aankomt moet je dit dus verhogen.

Je zou inderdaad je eiwitten kunnen verlagen en je vetten iets verhogen, je zou het ook zo kunnen laten aangezien een overschot aan eiwitten niet perse slecht hoeft te zijn.

Verder weten we te weinig over je training om hier een goed advies over te geven:

Hoelang volg je hetzelfde schema?
Maak je progressie?
Hoe weet je dit? hou je het bij? zo niet begin hiermee
Hoe is de uitvoering? heb je spiegels om jezelf te controleren of maak je wel is een filmpje?

Het gaat er niet om dat een overschot aan eiwit per se slecht is, maar het kost je lichaam ook energie om dit te absorberen/om te zetten naar glucose waarbij dus een belangrijk deel van de kcal verloren gaat.

Zeker als het de bedoeling is om zwaarder te worden moet je de kcal van het overschot aan eiwit slechts gedeeltelijk meerekenen in het totaal.

Daarom is het verstandiger om 2 gr x kg VVM eiwit aan te houden, 1 gr x kg VVM aan vet en overig koolhydraten.

Bedankt voor alle reacties, hang nu al een tijd op 40kg bankdrukken, en 18 kg met dumbels voor de curl miss tijd deze op te hogen zodat je meer spiermassa aankomt anders worden je spieren niet grootter toch? en goed op mijn voeding letten ik blijf al een tijd hangen op 37 cm omtrek armen aangespannen. Ben eerst begonne de techniek onder controle te krijgen door met een lichtgewicht te beginnen. Ben al twee jaar bezig maar kom niet verder en train elke week, denk dat het ws het meeste met de voeding te maken heeft. Bedankt voor jullie reacties!

Het gaat er niet om dat een overschot aan eiwit per se slecht is, maar het kost je lichaam ook energie om dit te absorberen/om te zetten naar glucose waarbij dus een belangrijk deel van de kcal verloren gaat.

Zeker als het de bedoeling is om zwaarder te worden moet je de kcal van het overschot aan eiwit slechts gedeeltelijk meerekenen in het totaal.

Daarom is het verstandiger om 2 gr x kg VVM eiwit aan te houden, 1 gr x kg VVM aan vet en overig koolhydraten.

Heb je hier een bron voor? Zo ver ik weet worden eiwitten enkel omgezet in glucose als er onvoldoende glucose beschikbaar is. Dit zal niet het geval zijn bij TS aangezien hij voldoende glucose heeft door de koolhydraten die hij eet.
Ja het is waar dat bij eiwitten het thermogene effect hoger is (lichaam harder moet werken om het te verteren) maar dit is niet zodanig dat als je hoog in je eiwitten zit je opeens geen overschot meer hebt aan kcal als je boven je behoefte zit.

@TS: het kan zowel aan je voeding als training liggen, deze dingen gaan namelijk hand in hand en als je na 2 jaar trainen nog op een benchpress van 40kg zit dan trek ik mij hier wel vraagtekens bij.
De verhouding van bankdrukken en biceps curl is ook erg scheef, je bicep curl is bijna even veel als je benchpress? 2x18kg=36 en je bench is 40kg maar 4kg verschil? dit laat mij denken dat je de biceps curl niet goed uitvoert.

Elke training (indien mogelijk) wil je de de prikkel aan de spieren vergroten d.m.v meer volume/reps/kg/korter rust/etcetc, als jij aangeeft dat het wel weer is tijd word om de gewichten te gaan verhogen omdat dit tot spiermassa leid geef je mij de indruk
dat je mijn 1é zin niet elke training nastreeft. Ik krijg de indruk dat er zowel in je voeding als je training veel te verbeteren is. Probeer veel informatie te verzamelen over beide onderwerpen en kijk veel instructie filmpjes @ uitvoering van oefeningen.

@TS: het kan zowel aan je voeding als training liggen, deze dingen gaan namelijk hand in hand en als je na 2 jaar trainen nog op een benchpress van 40kg zit dan trek ik mij hier wel vraagtekens bij

40 kg BP na 2 jaar is haast niet te geloven... Dat zou je als gezonde man ongetraind in 2 weken moeten kunnen halen. Tel je de stang wel mee (20 kg normaal)?

In mijn home gym beschik ik ook enkel over een barbell, dumbbells, bankje, powerrack met pulley...
Zie niet in wat voor toegevoegde waarde een abductor machine, Cable Cross-over of een powerplate voor TS zou hebben.

Ik zou eens Max-OT proberen, mits je een goede spotter hebt. https://ast-ss.com/max-ot/introduction/
Intensiteit is waarschijnlijk te laag (en daarmee bedoel ik dan de mentale inspanning die je levert om zo zwaar mogelijk gewicht te tillen)

Bedankt voor jullie reacties,
Nee heb de stang niet mee geteld heb em gewogen en was 65 kg in totaal ofzo dus ik zat mis telde alleen de gewichten.

Ik zal is een voedingsschema samenstellen en er goed voor gaan zitten, meer kcal toevoegen en minder eiwitten.

En ik zal ook meer filmpjes gaan kijken wat betreft mijn techniek kwa trainen.

Heb je hier een bron voor? Zo ver ik weet worden eiwitten enkel omgezet in glucose als er onvoldoende glucose beschikbaar is. Dit zal niet het geval zijn bij TS aangezien hij voldoende glucose heeft door de koolhydraten die hij eet.

Dan is je kennis onvolledig of je begrijpt het verkeerd.

Idd gebruikt je lichaam lichaamseiwitten als brandstof (maakt er glucose van) als er onvoldoende brandstof (glucose) aanwezig is. Maar als er voldoende glucose aanwezig is dan zal een overschot aan eiwit (uit voeding) omgezet worden in glucose en als daar een overschot van is in vet.

Echter zal het rendement van die 4,2 kcal per gram eiwit geen 4,2 kcal zijn als energiebron zoals bv bij koolhydraten of vet.

Als voorbeeld, bij benadering:

Eet 3000 kcal uit vet en er kunnen daadwerkelijk 3000 kcal als energie worden gebruikt.
Eet 3000 kcal uit KH en er zullen daadwerkelijk 2700 kcal als energie worden gebruikt (ivm specifiek dynamische werking).
Eet 3000 kcal uit eiwit en er zullen daadwerkelijk 2250 kcal als energie worden gebruikt (ivm specifiek dynamische werking).

Er gaan zelfs onderzoeken het www over dat in het laatste geval er nog minder kcal als energie kan worden gebruikt.

Kortom, als je denkt dat je 3000 kcal eet met een ruim overschot aan eiwit dan zal je uiteindelijk minder kcal tot je beschikking hebben dan wanneer je dat overschot aan eiwit vervangt door hetzelfde aantal kcal in KH of vet.

Idd gebruikt je lichaam lichaamseiwitten als brandstof (maakt er glucose van) als er onvoldoende brandstof (glucose) aanwezig is. Maar als er voldoende glucose aanwezig is dan zal een overschot aan eiwit (uit voeding) omgezet worden in glucose en als daar een overschot van is in vet.

Echter zal het rendement van die 4,2 kcal per gram eiwit geen 4,2 kcal zijn als energiebron zoals bv bij koolhydraten of vet.

Eet 3000 kcal uit vet en er kunnen daadwerkelijk 3000 kcal als energie worden gebruikt.
Eet 3000 kcal uit KH en er zullen daadwerkelijk 2700 kcal als energie worden gebruikt (ivm specifiek dynamische werking).
Eet 3000 kcal uit eiwit en er zullen daadwerkelijk 2250 kcal als energie worden gebruikt (ivm specifiek dynamische werking).

Er gaan zelfs onderzoeken het www over dat in het laatste geval er nog minder kcal als energie kan worden gebruikt.

Kortom, als je denkt dat je 3000 kcal eet met een ruim overschot aan eiwit dan zal je uiteindelijk minder kcal tot je beschikking hebben dan wanneer je dat overschot aan eiwit vervangt door hetzelfde aantal kcal in KH of vet.

Link is een bron dan, lijkt me dat je deze specifieke cijfers niet uit je duim zuigt dus ben nu wel benieuwd.

Thanks man, leer ik veel van. Het is wel leuk om dat zo weer even helder te lezen. Ookal is het vet logisch haha. Dus je zegt. Als je op 1,8gr/eiwit per kg zit, zit je hoog genoeg en moet je de rest aan andere substraten innemen?

Link is een bron dan, lijkt me dat je deze specifieke cijfers niet uit je duim zuigt dus ben nu wel benieuwd.

Ik heb er inmiddels 35 jaar van lezen, ervaren, studeren, luisteren, ed opzitten. Waar ik absoluut niet mee wil zeggen dat ik denk de wijsheid in pacht te hebben. Er valt nog steeds van alles te ontdekken en te leren. Denk je dat ik m'n boekenkast ga uitpluizen waar ik dit exact heb gelezen. Heb wel wat anders te doen. :)

Als je er meer over wilt weten dan raad ik je aan je er ook in te verdiepen. Tegenwoordig met internet wordt het je ook nog eens heel makkelijk gemaakt ;)

Als je interessante artikelen wilt lezen dan adviseer ik je te abonneren op Applied Metabolics van Jerry Brainum. Kost minder dan al die onzin bladen en je steekt er iets van op ;)

Laatst bewerkt:
Thanks man, leer ik veel van. Het is wel leuk om dat zo weer even helder te lezen. Ookal is het vet logisch haha. Dus je zegt. Als je op 1,8gr/eiwit per kg zit, zit je hoog genoeg en moet je de rest aan andere substraten innemen?

Ik denk dat je met 1.2-1.8 gram eiwit per kg VVM voldoende eiwit tot je neemt. Zo'n 1 gr vet per kg VVM en overig koolhydraten naar behoefte.

Voor het gemak ga ik bij een berekening uit van het streven in VVM. Dus zeg dat een beginner een reëele 10 kg spiermassa wil gainen en hij heeft nu een VVM van 60 kg, dan 70 kg x 2 gram eiwit. Zo zit je ruim aan je bovengrens en het maakt de berekening eenvoudig.

En hoe zit het eigenlijk met alcohol?

Bedankt voor de reacties ik ga mij er zeker in verdiepen

Oke maar is het erg als je bier drinkt kan dat veel kwaad? Wat is er nou slecht aan alcohol drinken als je traint niet elke dag natuurlijk maar op zijn tijd.

Doet. Dat je herstel dwarsbonen?
Het zijn lege calorieen oke maar als je toch aan moet komen?

Terug
Naar boven