MuscleMeat

Meer spierkracht, anavar?

aradev

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Foto Contest x2
Waardering
194
Lengte
1m70
Massa
58kg
De laatste tijd twijfel ik echt of ik misschien een kuurtje anavar/oxandrolon ga doen. Graag jullie mening.

Ik ben 37, sport 5 dagen in de week ongeveer 1 uur krachttraining volgens goede schema's, dit al 2 jaar...(daarvoor allerlei andere sporten gedaan).
Weeg 56 kilo en een vetpercentage van 18%. Beide zijn zeer constant
Bankdrukken 6 x 55kg, legpress 6 x 110 kilo, squat 6x75 kilo...
Dit is dus wel aardig maar daar zit absoluut geen vooruitgang in.

Mijn doel is om meer kracht te krijgen en het liefste zo'n 2 kilo meer spiermassa zonder te hoeven bulken.
Is een kuur anavar iets voor mij?

De laatste tijd twijfel ik echt of ik misschien een kuurtje anavar/oxandrolon ga doen. Graag jullie mening.

Ik ben 37, sport 5 dagen in de week ongeveer 1 uur krachttraining volgens goede schema's, dit al 2 jaar...(daarvoor allerlei andere sporten gedaan).
Weeg 56 kilo en een vetpercentage van 18%. Beide zijn zeer constant
Bankdrukken 6 x 55kg, legpress 6 x 110 kilo, squat 6x75 kilo...
Dit is dus wel aardig maar daar zit absoluut geen vooruitgang in.

Mijn doel is om meer kracht te krijgen en het liefste zo'n 2 kilo meer spiermassa zonder te hoeven bulken.
Is een kuur anavar iets voor mij?

Anabolen zonder te bulken? :no:
Die spieren moeten érgens uit opgebouwd worden...
Al gespeeld met je voedingspatroon?

• Topic Starter Topic Starter
als aanvulling nog mijn voedingschema

° ontbijt 250gr magere joghurt met 50 gr muesli
° tussendoor 6 volkoren crackers met margarine en wheypoeder en yoghurt 125 gr met whey
° lunch 150 gr pasta of rijst met 100gr vlees of vis, 200gr groente
° tussendoor 50gr chocolade en 50gr volk biscuitjes en nog wat ellende
° diner grote salade met kaas of tonijn en gekookt ei, 4 volk boterhammen met kaas of vleeswaren

° drinken, 2 cappuchino,2 glazen wijn en verder water en thee

Kwark is geen optie. Ik woon in Spanje en bij mij in de buurt niet te koop

Ik denk dat je meer kan bereiken door je calorieën wat op te schroeven. Misschien dat je iets in je vet% zal stijgen maar als je clean eet en daarna weer een beetje droogtraint vailt dat ook wel te behappen.

Qua dosering en kuur schema's moet er vast wel wat te vinden zijn op dbb of anders op google. Of misschien kunnen de kurende dames hier wat adviseren.

5 a 15mg anavar per dag. Start met een kleine 10mg voor week of 4 tot 6. Als er je dingen opvallen zoals hese stem, haargroei dan direct stoppen.

10-20mg anavar pd..kan je zeker eens doen, na die jaren mag je wel eens wat extra's.

Var is een van de weinige steroiden die voor vrouwen ook geschikt zijn.

1-6wkn Anavar 10/20mg pd

Enne...in spanje wonen? Lucky girl! Hoe is het weer daar nu?

Succes...

Vraag aan de heren die ervaring hebben met kuren: gaat anavar werken bij een gelijkblijvend voedingsschema? En zo ja: wat valt er te verwachten?

Vraag aan de heren die ervaring hebben met kuren: gaat anavar werken bij een gelijkblijvend voedingsschema? En zo ja: wat valt er te verwachten?

Ben niet zo thuis in een voedingsschema voor vrouwen...

Maar net als bij ons mannen, dien je hoog in je eiwitten te zitten.

Er zal zeker wat met je lichaam gebeuren..droger, harder en meer spier.

In welke mate...dat bepaalt idd de voeding.

De eiwit synthese verbeterd, dus wat krijg je bij een zelfde voeding is dat je lichaam er beter mee omspringt en meer eiwit opslaat (spieren dus).

Het is perfect mogelijk om bij de 1e kuren veel bij te komen zonder de voeding drastisch te veranderen/verhogen. Naarmate het lichaam meer went aan die exogene androgenen moet je wel voeding bijschaven.

En de creatineopname in de spier wordt ook beter, dus wat extra creatine nemen. Helaas zijn de effecten van anavar niet erg blijvend. Kracht en spiermassa (als je er al iets mee pakt) zijn vrij snel weer weg.

Waarom wil je meer kracht? Puur alleen om iets van progressie te maken als motivatie?

En de creatineopname in de spier wordt ook beter, dus wat extra creatine nemen. Helaas zijn de effecten van anavar niet erg blijvend. Kracht en spiermassa (als je er al iets mee pakt) zijn vrij snel weer weg.

Waarom wil je meer kracht? Puur alleen om iets van progressie te maken als motivatie?

Bij anavar zijn de massa en kracht gains juist erg makkelijk te behouden.

met anavar behoud je net vrij makkelijk alles, dat is ook uit onderzoeken naar voren gekomen... verwar je oxandrolone niet met oxymetholone?
@TS afhankelijk van je doel zou ik je eiwitten zoiezo al iets verhogen, wil je droger komen daarbij je kh iets omlaag of anders kh beetje gelijk houden, wel zéker die eiwitten omhoog bumpen, op anavar zal je zoiezo wat droger dus geen angst hebben voor die paar extra kcal...

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties...maar wel een beetje tegenstrijdig over het behoud van spierkracht...Want daar gaat het toch wel een beetje om.
En op de vraag waarom meer spierkracht moet ik zeggen dat ik anders geen enkel doel heb..Eigenlijk ben ik gewoon verwend met een slank lichaam..Vet hoef ik niet te verbranden, fit ben ik altijd dus ja..meer spierkracht is wel een echte uitdaging en bovendien vind ik een gespierd lichaam erg mooi....(of is het gewoon angst om lelijk oud te worden,haha)

° tussendoor 6 volkoren crackers met margarine en wheypoeder en yoghurt 125 gr met whey
° diner grote salade met kaas of tonijn en gekookt ei, 4 volk boterhammen met kaas of vleeswaren

kwark is wel te koop in spanje hoor. Bij de mercadona Queso Fresco 0% vet, roze pot van 500 gram = 40 gr eiwitten, smaak is nog lekker ook.

ja what the F%$#$CK is dat hier in spanje !! met die kwark!!
zoek me ook suf maar is niet aan te komen..
alleen van die lullige kleine yoghurtjes... 20 in 1 pak dingen... die 60% mager vet bezitten...
kansloos...

en mis de pindakaas...
en de drop...

anyway, wij krijgen dit jaar een APPIE H!!! :eek::D:)

eeeuhm, sorry maar je zal toch echt meer moeten eten meid...en dan bedoel ik ook de KWALITEIT van je voeding...chocolade, wijn??? eruit!!!:p

denk dat je heel ruwweg net aan de 1600 kcals komt zo...dame die traint meerdere dagen in de week heef eeeeeecht wel een stuk meer nodig
en in je kuur helemaal! anders hou je geen fl**ker over:o

met anavar behoud je net vrij makkelijk alles, dat is ook uit onderzoeken naar voren gekomen... verwar je oxandrolone niet met oxymetholone?

Nee ik verwar het niet. Onderzoeken die ik gezien heb laten juist zien dat na 3 maanden de gains in spieren weer weg zijn(bij mensen die niet trainen), enkel het verlies van vet bleef constant bij var. Aangezien het effect op de creatineopname weer wegvalt zodra je stopt zul je die kracht ook kwijtraken. Als je er dan 1kg massa aan overgehouden hebt, dan ben je misschien net iets sterker, maar nauwelijks de moeite waard imo.

Ik zou ook je eiwitinname iets verhogen. Een shakeje extra en voor het slapen blikje tonijn of vergelijkbaar. Zijn dan ook rond de 400kcal extra dus dat lijkt me wel genoeg voor zo'n lage dosis anavar.

Laatst bewerkt:
anavar geeft je een quality gain, en zal waarschijnlijk allemaal blijven. de kracht neemt toe maar gaat ook weer. maar als je zwaarder word word je wel ook sterker.
je eiwit mag wel omhoog. ong. 2gr p.kilo dat je weegt hoe meer hoe beter.
en de wijn breekt af maar ja je wilt ook genieten neem ik aan :)

Hallo aradev,
leuk dat je het in overweging neemt...maar het is uiteindelijk jouw beslissing...
als ik iets mag zeggen...op jouw foto afgaande ben je ectomorf...naar mijn bescheiden mening zal je mogen eten wat je eigenlijk maar wilt...carte blanche...(voorlopig toch)...en dat zou ik ook eens echt testen gedurende een paar maanden...gewoon je effe late gaan met eten (wat je maar wilt) en tegelijker tijd hou je de weegschaal en spiegel in de gaten , zo zou je een betere inschatting kunnen doen van je lichaamsgewicht en lichaamsontwikkeling en ook je training (kun je die ook gaan aanpassen eventueel, ietsje meer kcal=ietsje meer kracht=ietsje meer vooruitgang en lichaamsontwekkeling),
en als je dan de big step doet naar AS dan raad ik je aan héél klassiek te beginnen en ook zo verder te gaan , je zal een beetje bijkomen (misschien 1 a 2 kg) , maar je zal waarschijnlijk ook in kracht winnen , en je zal meer vasculariteit hebben , wat héél mooi is... (ik weet niet hoe dat je traint fullbody(HIT) ofniet, is wel héél belangerijk hoor...die constante pomp in je lichaam , word je gewoonweg beresterk van...en krijg je die mooie volle body waar je naar verlangt:)

Terug
Naar boven