MuscleMeat

mega borst

2be4

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
mijn borst groeit goed opzicht.

ben alleen aan het denken om mijn training voor borst. het volgende aan te pakken:

ik train momenteel op twee dagen mijn borst samen met triceps gewoon voor massa meestal met zwaar gewicht in sets van 4 van 10,8,6 en 6 reps. maar mijn kracht blijft een beetje hangen.

vandaar dat ik dacht om 1 dag massa te training dus 10 8 6 6
en 1 dag voor kracht dus als ik me niet vergis het gewicht waarmee je maximaal 6 herhalingen / reps (volgens fitness-island) kunt maken.
of 6 4 2 2???

en denken jullie dat dit ook massa bevorderend kan zijn? ??

ik train 5 5 1 , puur op kracht dus.
ik probeer het gewicht wat ik vorige keer kan 6 reps te halen, dan doe ik 1 kilo erbij en haal het volgende setje 5 reps...volgende training begin je weer met dat gewicht en probeer je weer 6 reps te halen...
zo ga ik al weken elke training 1kilo voorruit, ik begon met schuin van 100 naar 116 en toen was de rek er uit. nu ben ik met plat begonnen en ben nu van 120 naar 127,5 gegaan en voel dat er nog wel wat meer in zit.
of je er ook van groeit weet ik niet maar met bankdrukken vind ik het gewoon leuk om sterk te zijn.

2be4 zei:

:duh:

:eyes: Fitness-island gelooft in binnenkant borst :dunno:

:scratch:

Je kant idd perfect groeien op lage reps voor de moment doe ik 6-6-4-4 reps
Ik ben voornamelijk vooruit gegaatn op 8-8-6-6. Maar variatie is zeer belangrijk.

Alleen een mega borst?

Waarom ook niet ;
- mega rug
- mega schouders
- mega benen
- mega armen

???

:D

Er zijn tal van factoren van invloed op de borstspieren (en niet de borstspieren in het algemeen).
- voeding; eet je wel genoeg en kwalitatief?
- train je de rest van je lichaam ook goed? Het lichaam streeft naar verhoudingen, je kunt nog zo'n grote borst willen, als je benen sateprikkers blijven doordat je ze niet traint zal je borst daar ook onder lijden.
- voldoende rust? Een x in de week borst trainen is voor mij MEER dan genoeg, wanneer ik woesdag borst train voel ik hem vaak zondag nog. Soms train ik borst zelfs eens in de 8-10 dagen.

Verkijk je niet teveel op herhalingen maar meer op correcte uitvoering. Ellebogen naar buiten, rug hol trekken (dus borst naar voren), niet te smal en niet te breed pakken anders zijn de ondersteunende spiergroepen eerder uitgeput dan de borst zelf.

En check je bronnen; fitness-island is niets dan BS. Bodybuilding.com is vele malen beter. Kun je geen Engels? :study:!

ahhh Santino wat lief, ik sta in je signature :D

held :rolleyes:

@ Blackknight: Bij sommigen zijn de verhoudingen ver te zoeken, maar die blijven toch groeien :S, dus dat vind ik een beetje een raar verhaaltje

Black Knight zei:
- train je de rest van je lichaam ook goed? Het lichaam streeft naar verhoudingen, je kunt nog zo'n grote borst willen, als je benen sateprikkers blijven doordat je ze niet traint zal je borst daar ook onder lijden.

Ik heb nooit geweten dat je benen van invloed kunnen zijn op je borst :cool: ... kun je dit uitleggen ?

als je sterker wil worden zal een progressive overload methode imo maar enigszins werken, voor kracht zul je wat anders moeten doen. Zoek maar eens in de pl sectie.

Equelsor zei:
Ik heb nooit geweten dat je benen van invloed kunnen zijn op je borst :cool: ... kun je dit uitleggen ?
It constantly amazes me just how many neophytes (beginners), near neophytes, and other insufficiently developed bodybuilders plunge into single-body part specialization programs in the desperate attempt to build big arms. I don’t fault them for wanting big arms, but their approach to getting them is flawed. For the typical bodybuilder who is miles away from squatting 1 ½ times their bodyweight for 20 reps (if you weigh 180 lbs., that means 20 reps with 270 lbs.), an arm specialization program is utterly inappropriate and useless.

The strength and development needed to squat well over 1 ½ times bodyweight for 20 reps will build bigger arms faster then focusing on biceps and triceps training with isolation exercises. Even though squats are primarily a leg exercise, they stress and stimulate the entire body. But more importantly, if you are able to handle heavy weights in the squat, it logically follows that the rest of your body will undoubtedly be proportionally developed. It’s a rare case that you would be able to squat 1 ½ times your bodyweight and not have a substantial amount of upper body muscle mass.

This is not to say that you don’t need to train arms, and squats alone will cause massive upper body growth. You will still work every body part, but you must focus on squats, deadlifts, and rows—the exercises that develop the legs, hips, and back. Once you master the power movements and are able to handle impressive poundages on those lifts, the strength and muscle you gain will translate into greater weights used in arm, shoulder and chest exercises.
Bron: How to squat for HUGE arms, By Stuart McRobert
Adapted from his best-selling book BRAWN

SiRoj zei:
@ Blackknight: Bij sommigen zijn de verhoudingen ver te zoeken, maar die blijven toch groeien :S, dus dat vind ik een beetje een raar verhaaltje
If you’re desperate to add a couple of inches to your upper arms you’ll need to add 30 pounds or more over your body, unless your arms are way behind the rest of you. Don’t start thinking about 17” arms, or even 16” arms so long as your bodyweight is 130, 140, 150, 160, or even 170 pounds. Few people can get big arms without having a big body. You’re unlikely to be one of the exceptions.
Bron: How to squat for HUGE arms, By Stuart McRobert
Adapted from his best-selling book BRAWN

• Topic Starter Topic Starter
ik ga serieus die sate prikkers van mij is goed aanpakken !!!!

@ Black, Thnx!

• Topic Starter Topic Starter
btw off-topic gefeliciteerd santino :D

Terug
Naar boven