XXL Nutrition

Mephedrone, methylone of iets anders...?

@ Rob, misschien geen hoger aantal gebruikers, maar wel meer verslaafden:

Het is natuurlijk ook veel makkelijker om verslaafd te worden als je heel makkelijk en legaal kan blijven kopen. Voorzichtige conclusie: gedoogbeleid heeft in Nederland niet geleid tot meer gebruikers in verhouding tot andere landen, maar het aantal verslaafden is wel in stijgende lijn.

Wie zegt dat deze stijging niet ook in andere landen gebeurd?

Van Dijk meent dat de drempel om professionele hulp te zoeken lager is geworden. Dat verklaart volgens hem de toename van het aantal aanmeldingen bij VNN.
Heb je dat stukje trouwens gelezen? Er is mss helemaal geen stijging van het aantal verslaafden, gwn een lagere drempel om hulp te zoeken.

Wie zegt dat deze stijging niet ook in andere landen gebeurd?
Ik heb ook helemaal niet beweert dat dat niet zo is, heb daar geen cijfers over opgezocht. Ik heb alleen gezegd dat er een stijging van geregistreerde verslaafden is in Nederland.

Heb je dat stukje trouwens gelezen? Er is mss helemaal geen stijging van het aantal verslaafden, gwn een lagere drempel om hulp te zoeken.
Ja, maar zoals je kan lezen gaat het om een mening, geen feit.

Overigens vind ik het nogal lastig om buurlanden van Nederland te gaan vergelijken. In veel van die buurlanden trekken gebruikers naar Nederlandse coffeeshops om hun wiet te halen. Nederland als drugsdealer, dan ga je inderdaad geen verschillen zien in die buurlanden.

En voor je op dat laatste reageert: dat is een mening, ik weet niet zeker of het ook een feit is ;)

Nederland als drugsdealer, dan ga je inderdaad geen verschillen zien in die buurlanden.
Je doet nu alsof dat er zonder coffeeshops geen weed meer te vinden zou zijn, drugs zijn er altijd of ze nu illegaal of legaal zijn.

Je doet nu alsof dat er zonder coffeeshops geen weed meer te vinden zou zijn, drugs zijn er altijd of ze nu illegaal of legaal zijn.
Nee doe ik niet. Ik weet ook wel dat er altijd illegale kweek en handel zal zijn, wat je ook doet. De vraag is hier of een gedoogbeleid met coffeeshops een positief effect heeft. Het is alvast een mythe dat een gedoogbeleid voor minder criminaliteit zorgt:

Nederland kondigt ommekeer aan in gedoogbeleid

Nederland gaat grootschalige cannabisteelt bestrijden zoals het zware criminaliteit bestrijdt. Dat heeft het Nederlandse openbare ministerie afgelopen weekend bekend gemaakt.

Cannabisteelt zorgt volgens de Nederlandse overheid voor corruptie, geweld en onveiligheid in gewone woonwijken. In de cannabisteelt wordt jaarlijks naar schatting 2 tot 5 miljard euro omgezet. De cannabishandel is ook stees meer verweven geraakt met de handel in hard drugs en vuurwapens, fraude, mensenhandel en zelfs mensensmokkel.

De kleinschalige cannabisteelt is zo goed als verdwenen. Sinds het jaar 2000 zijn er in het milieu naar schatting een 25-tal moorden gepleegd, liquidaties van concurrenten.

Ommekeer
Deze beslissing van het Nederlandse openbare ministerie bevestigt de ommekeer die het land maakt in zijn gedoogbeleid. Het werd de afgelopen maanden al moeilijker en moeilijker, vooral voor buitenlanders, om in coffee shops aan cannabis te geraken.

http://www.vandaag.be/buitenland/21254_nederland-kondigt-ommekeer-aan-in-gedoogbeleid.html

Nederland komt dus terug op eerdere keuzes, en moet helemaal niet meer als 'voorbeeld' genomen worden op dit vlak.

Het is natuurlijk ook veel makkelijker om verslaafd te worden als je heel makkelijk en legaal kan blijven kopen.
Ik vind dat je hier verslaving verwart met het opbouwen van een gewoonte. Denk je echt dat Nederland als land erg veel last heeft van die gewoonte? Mijn eigen ervaring is dat je heel makkelijk dagelijks wiet gaat roken, maar zodra je merkt dat je er erg suf van, je er ook probleemloos weken van afstapt. Ik denk niet dat cannabis dus echt een grote rol kan spelen in een serieuze discussie over drugsverslaving.

Nee doe ik niet. Ik weet ook wel dat er altijd illegale kweek en handel zal zijn, wat je ook doet. De vraag is hier of een gedoogbeleid met coffeeshops een positief effect heeft. Het is alvast een mythe dat een gedoogbeleid voor minder criminaliteit zorgt:
Daarom moet er ook een beleid komen voor de andere kant van het verhaal.

Ik vind dat je hier verslaving verwart met het opbouwen van een gewoonte. Denk je echt dat Nederland als land erg veel last heeft van die gewoonte? Mijn eigen ervaring is dat je heel makkelijk dagelijks wiet gaat roken, maar zodra je merkt dat je er erg suf van, je er ook probleemloos weken van afstapt. Ik denk niet dat cannabis dus echt een grote rol kan spelen in een serieuze discussie over drugsverslaving.
Ik zeg dat niet, het VNN zegt dat blijkbaar: http://forum.dutchbodybuilding.com/...ne-iets-anders-236696/index5.html#post4825023

Dat je niet verslaafd kan worden aan wiet klopt helaas niet helemaal. Wat wel klopt is dat er ook een stadium is van gewoonte, waarbij stoppen nog relatief makkelijk gaat. Ik kan dat zeggen want heb het zelf meegemaakt.

Heb in een periode gezeten dat ik een paar avonden in de week de gewoonte had om er eentje op te steken. Lekker na de training tot rust komen en van een film genieten met wat zakken Dorito's. Na een tijd had ik iets van 'het is mooi geweest' en kon ik stoppen zonder sterke fysieke of psychische bijwerkingen.

In begin geniet je dan wel iets minder van TV en heb je een gevoel van 'verveling' en 'saaiheid' maar niets dat je genoeg parten speelt om opnieuw te gaan blowen.

Maar verslaving is natuurlijk wat erger. Als we het hebben over verslaving dan gaat het niet over 1tje 's avonds maar 1tje 's ochtends, 1tje ' 's middags, 1tje in de namiddag enz... Op een bepaald moment moet een gebruiker gewoon wat blowen om een bepaalde taak relaxt te kunnen doen.

Afkicken van wiet wordt dan al heel wat minder makkelijk, vandaar ook dat mensen zich gaan melden bij zo'n zorgcentrum, want alleen kunnen ze het niet meer. Je mag dan gerust spreken over een heuse verslaving.

Daarom moet er ook een beleid komen voor de andere kant van het verhaal.
Je kan nu eenmaal niet enerzijds de verkoop toestaan en aan de andere kant verwachten dat de cannabis gewoon uit de lucht komt vallen. Die coffeeshops worden gevoed met illegale kweek op grote schaal.

Het was een leuk idee: gedoog het product zodat er minder verkoop is in de criminaliteit. Helaas heeft niemand zich ooit afgevraagd wie het product zou leveren en wat de gevolgen daar zouden zijn voor de criminaliteit. Je kan als overheid moeilijk zelf drugs gaan kweken natuurlijk.

Mijn visie is:

- laat kleinschalige kweek toe bij thuisgebruikers (max. 1 plant) voor eigen gebruik
- sluit de coffeeshops
- laat medicinale wiet toe (doktersvoorschrift)
- zorg voor betere controle op grootschalige kweek
- zorg voor goede voorlichting op scholen

dan kom je al een heel eind volgens mij.

Ik zeg dat niet, het VNN zegt dat blijkbaar: http://forum.dutchbodybuilding.com/...ne-iets-anders-236696/index5.html#post4825023

Dat je niet verslaafd kan worden aan wiet klopt helaas niet helemaal. Wat wel klopt is dat er ook een stadium is van gewoonte, waarbij stoppen nog relatief makkelijk gaat. Ik kan dat zeggen want heb het zelf meegemaakt.

Heb in een periode gezeten dat ik een paar avonden in de week de gewoonte had om er eentje op te steken. Lekker na de training tot rust komen en van een film genieten met wat zakken Dorito's. Na een tijd had ik iets van 'het is mooi geweest' en kon ik stoppen zonder sterke fysieke of psychische bijwerkingen.

In begin geniet je dan wel iets minder van TV en heb je een gevoel van 'verveling' en 'saaiheid' maar niets dat je genoeg parten speelt om opnieuw te gaan blowen.

Maar verslaving is natuurlijk wat erger. Als we het hebben over verslaving dan gaat het niet over 1tje 's avonds maar 1tje 's ochtends, 1tje ' 's middags, 1tje in de namiddag enz... Op een bepaald moment moet een gebruiker gewoon wat blowen om een bepaalde taak relaxt te kunnen doen.

Afkicken van wiet wordt dan al heel wat minder makkelijk, vandaar ook dat mensen zich gaan melden bij zo'n zorgcentrum, want alleen kunnen ze het niet meer. Je mag dan gerust spreken over een heuse verslaving.
Ik heb nog altijd het idee dat die verslaving voor een groot deel een nicotineverslaving is. De meerderheid van de gebruikers rookt het in een joint, in combinatie met tabak.
Als iemand zorgt dat hij geen of vrijwel geen negatieve bijwerkingen ondervindt van zijn of haar cannabisgebruik, denk ik niet dat er veel maatschappelijke problemen van komen.

Nou ik moet hier T wel gelijk geven, de problemen met cannabis zijn niet te onderschatten hoor. Heel veel gasten die gewoon chronisch stoned zijn. Dat is echt geen nicotine verslaving meer. Zeker met de cannabis in NL, dat is niet een beetje een lachkick krijgen, dat is gewoon compleet van de wereld zijn. Als je dat 24/7 bent dan kan je geen normaal bestaan meer hebben. Veel gasten doen dat liever, beetje gamen, stoned zijn, uitkering trekken. Dat is in NL ook makkelijk te verwezenlijken met de makkelijke toegankelijkheid van zowel cannabis als een uitkering.

Laatst bewerkt:
Nou ik moet hier T wel gelijk geven, de problemen met cannabis zijn niet te onderschatten hoor. Heel veel gasten die gewoon chronisch stoned zijn. Dat is echt geen nicotine verslaving meer. Zeker met de cannabis in NL, dat is niet een beetje een lachkick krijgen, dat is gewoon compleet van de wereld zijn. Als je dat 24/7 bent dan kan je geen normaal bestaan meer hebben. Veel gasten doen dat liever, beetje gamen, stoned zijn, uitkering trekken. Dat is in NL ook makkelijk te verwezenlijken met de makkelijke toegankelijkheid van zowel cannabis als een uitkering.

Die mensen vinden het vaak ook prima zoals ze leven, ik denk dat een groot deel best makkelijk zou kunnen stoppen als ze dat zouden willen.

Dat is even gemakkelijk in Belgie hoor, en nee ik heb het niet over de nederlandse coffeeshops, maar de dealers die overal te vinden zijn.

---------- Toegevoegd om 16:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:21 ----------

Je kan als overheid moeilijk zelf drugs gaan kweken natuurlijk.
De coffeeshops zelf laten kweken.

Een vriend van me heeft net bij de smartshop iets gehaald waarvan we hoopte dat het mephedrone zou zijn. Hij vroeg in ieder geval om mephydrone maar dit is wat hij kreeg:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Het koste 15 euro per zakje van 400mg. Is dit mephedrone of iets anders?

We zitten hier nu met die zakjes voor ons neus te twijfelen om het wel of niet te nemen anders gaan we morgen terug om of wel mephedrone te krijgen of ons geld terug te vragen.

Iemand enig idee? :s

Ps. Op de achterkant staat als ingrediënt o.a.:
dimethylethanamine.

Wanneer ik ARDOR op google intype krijg ik meteen mephedrone te zien, maar wanneer ik de ingrediënten op google intyp krijg ik niets..
Er staat ook een site op het zakje:
aromaticpowders.com
goeie pure mephedrone bestel ik altijd bij mephedronesuppliers@hotmail.com goeie prijzen en goeie service groeten meow.

Een goeie batch is nog altijd niet beschikbaar, er waren wel 2 sites die "5-IAI" verstuurden maar dit is hoogstwaarschijnlijk troep aangezien het productieproces enorm moeilijk is en de eerste "goeie" batches nog volop in ontwikkeling zijn. De reports van de eerste batches trekken op niets.

Een goeie batch is nog altijd niet beschikbaar, er waren wel 2 sites die "5-IAI" verstuurden maar dit is hoogstwaarschijnlijk troep aangezien het productieproces enorm moeilijk is en de eerste "goeie" batches nog volop in ontwikkeling zijn. De reports van de eerste batches trekken op niets.

Dan wacht ik ook af, net meneer boven u heb ik ook nog genoeg voorraad meph haha :rolleyes:

Terug
Naar boven