MuscleMeat

Mephedrone, methylone of iets anders...?

Naar de sleutel moet ik nu zelf ook, en die geven toch objectieve info, geen idee hoe die andere programma's er uit zien.

In klassen waar het programma gegeven werd, rookte na vier maanden bijna een kwart minder leerlingen cannabis.
preventie werkt een stuk beter dan repressie dus.

Het gaat er niet om wat 'beter' werkt want je hebt beiden gewoon nodig... Preventie (op goede manier) is essentieel om mensen op het goede spoor te houden.

Dealers e.d. moet je echter gewoon blijven opsporen en aanpakken.

Het zou me niets verbazen als de totale legalisering van alle drugs zal leiden tot aanzienlijk minder criminaliteit en problemen met drugs. Hoeveel meer mensen zullen er daadwerkelijk gaan gebruiken als het overal makkelijk te verkrijgen is? En hoeveel geweld en criminaliteit zal het besparen? Als je gewoon net als wiet je shit in de winkel kan kopen. Hoge kwaliteit, geen gezeik. En hoeveel extra cash zou dit aan belasting opleveren?

Het zou me niets verbazen als de totale legalisering van alle drugs zal leiden tot aanzienlijk minder criminaliteit en problemen met drugs. Hoeveel meer mensen zullen er daadwerkelijk gaan gebruiken als het overal makkelijk te verkrijgen is? En hoeveel geweld en criminaliteit zal het besparen? Als je gewoon net als wiet je shit in de winkel kan kopen. Hoge kwaliteit, geen gezeik. En hoeveel extra cash zou dit aan belasting opleveren?
Als je wil weten wat de effecten zijn van een makkelijk te krijgen drug, kijk dan eens naar de gevolgen van alcohol in de maatschappij. Alcohol is de op één na dodelijkste drug (cijfers van 2008 in de UK). En is alcohol nu echt zo gevaarlijk als drug? Niet bepaald. Tenzij het makkelijk te krijgen is, en daar zit het probleem dus.

Dat wiet vrij te krijgen is in coffeeshops in Nederland heeft het gebruik niet vermindert, volgens de laatste studies zelfs verhoogt. Ook blijf je natuurlijk gewoon illegale handel en kweek houden (die wiet komt niet uit de lucht vallen aan de achterdeur van de coffeeshop).

Drugs zijn niet voor niets illegaal, anders kan je de doktersbriefjes ook wel afschaffen. Het spreekt voor zich dat het waanzin is om drugs te legaliseren. Wat men moet doen is mensen inlichten over de gevaren en verder op verschillende niveaus controles blijven doen.

Overigens is alcohol wel een geval apart. De drooglegging heeft niet gewerkt en zorgde voor meer criminalieit en illegale handel. Maar dat heeft te maken met het feit dat alcohol in onze cultuur al helemaal aanvaard was als drank, die in beperkte mate ook helemaal niet schadelijk hoefde te zijn. Zoiets verbieden is natuurlijk niet realistisch. Je kan dit natuurlijk niet vergelijken met drugs als cocaïne, heroïne, morfine, etc. Wat in feite zware geneesmiddelen zijn en nooit aanvaardbaar kunnen zijn als vrij te krijgen product. Wie dat wel beweert heeft duidelijk de implicaties ervan niet begrepen.

Wat alcohol betreft moet men trouwens ook streng blijven optreden indien men het dodental naar beneden wil krijgen.

yep, maar hoeveel meer ongelukken zou dit opleveren als onwetenloze mensen zomaar wat in het wilde weg wat gaan proberen = meer ziektekosten.

Als je wil weten wat de effecten zijn van een makkelijk te krijgen drug, kijk dan eens naar de gevolgen van alcohol in de maatschappij. Alcohol is de op één na dodelijkste drug (cijfers van 2008 in de UK). En is alcohol nu echt zo gevaarlijk als drug? Niet bepaald. Tenzij het makkelijk te krijgen is, en daar zit het probleem dus

De verkrijgbaarheid van alcohol is imo echt het probleem niet. Dat is de mens en haar eeuwige behoefte om een roes te krijgen. Zelfs ****ing apen worden dronken. Dat ga je nooit tegen houden. De drooglegging die je aanhaalt verderop is daar het bewijs van. Dat zit hem echt niet alleen in een soort van inburgering. Dat zit hem denk ik meer in een behoefte om wazig te worden die bijna alle mensen hebben.

Dat wiet vrij te krijgen is in coffeeshops in Nederland heeft het gebruik niet vermindert, volgens de laatste studies zelfs verhoogt. Ook blijf je natuurlijk gewoon illegale handel en kweek houden (die wiet komt niet uit de lucht vallen aan de achterdeur van de coffeeshop).

In NL wordt relatief helemaal niet veel geblowed, zeker niet meer dan in landen waar het zwaar verboden is. Dat is eigenlijk al genoeg bevestiging voor mijn stelling: een verbod veranderd vrij weinig aan het gebruik. En dat is de kern waar het eigenlijk om zou moeten gaan.

Drugs zijn niet voor niets illegaal, anders kan je de doktersbriefjes ook wel afschaffen. Het spreekt voor zich dat het waanzin is om drugs te legaliseren. Wat men moet doen is mensen inlichten over de gevaren en verder op verschillende niveaus controles blijven doen.

Dat shit niet voor niets illigaal is, is dikke onzin en dat weet je zelf ook T. Er is zo veel shit aan de lopende band overal te verkrijgen wat zeker zo slecht voor je is als een pilletje mdma. Maar het is een dikke belangenstrijd. En ik hoef geen Jan Peter Balkenende te hebben die voor mij moet bepalen wat wel en niet goed voor mij is, dat kan ik prima zelf bepalen.

Overigens is alcohol wel een geval apart. De drooglegging heeft niet gewerkt en zorgde voor meer criminalieit en illegale handel. Maar dat heeft te maken met het feit dat alcohol in onze cultuur al helemaal aanvaard was als drank, die in beperkte mate ook helemaal niet schadelijk hoefde te zijn. Zoiets verbieden is natuurlijk niet realistisch. Je kan dit natuurlijk niet vergelijken met drugs als cocaïne, heroïne, morfine, etc. Wat in feite zware geneesmiddelen zijn en nooit aanvaardbaar kunnen zijn als vrij te krijgen product. Wie dat wel beweert heeft duidelijk de implicaties ervan niet begrepen.

En heroïne gebruiker kan gewoon oud worden, zo schadelijk is dat niet. Ware het niet dat hij achter het station homo's moet ppen om die shit voor belachelijke prijzen bij een freakshow dealer te kopen. Nogmaals, het gaat hir niet om de schadelijkheid van bepaalde stoffen. Het gaan om foute principes en miljarden aan cash.

Wat alcohol betreft moet men trouwens ook streng blijven optreden indien men het dodental naar beneden wil krijgen.

Zeker wel bij verkeersdeelname etc.

---------- Toegevoegd om 22:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:29 ----------

yep, maar hoeveel meer ongelukken zou dit opleveren als onwetenloze mensen zomaar wat in het wilde weg wat gaan proberen = meer ziektekosten.

Wat denk je dat het de maatschappij kost om de oneindige stroom dealertjes op te pakken, drugs controles, de hele flikkerse boel. Trust me, die paar gasten die plat gaan van wat dope kost niet zo veel.

Daar dient preventie voor.

In klassen waar het programma gegeven werd, rookte na vier maanden bijna een kwart minder leerlingen cannabis.
Vrij effectief dus.

Onwetenloze mensen geraken nu ook aan drug, das hetgeen dat sommige vergeten, drugs zijn nog overal te vinden.

---------- Toegevoegd om 22:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:35 ----------

Verder met RobG eens.

En heroïne gebruiker kan gewoon oud worden, zo schadelijk is dat niet. Ware het niet dat hij achter het station homo's moet ppen om die shit voor belachelijke prijzen bij een freakshow dealer te kopen. Nogmaals, het gaat hir niet om de schadelijkheid van bepaalde stoffen. Het gaan om foute principes en miljarden aan cash.

True, kijk maar naar Miles Davis.

P.S. Wil dat spul ook wel eens uittesten.

Ik heb onlangs bij head-candy.nl 2 gram meph besteld... ziet er betrouwbaar uit.
Gr

Die site is aan de dure kant, er zijn Nederlandse sites die een stuk goedkoper zijn!
Morgenavond/nacht trouwens eindelijk testen, zal mijn bevindingen hier wel posten:D

De verkrijgbaarheid van alcohol is imo echt het probleem niet. Dat is de mens en haar eeuwige behoefte om een roes te krijgen. Zelfs ****ing apen worden dronken. Dat ga je nooit tegen houden. De drooglegging die je aanhaalt verderop is daar het bewijs van. Dat zit hem echt niet alleen in een soort van inburgering. Dat zit hem denk ik meer in een behoefte om wazig te worden die bijna alle mensen hebben.
Natuurlijk is er bij bepaalde mensen een behoefte om naast het werk eens te gaan feesten, en bij sommigen lukt dat niet zonder op één of andere manier te vluchten van hun nuchtere staat. Dit is niet bij iedereen het geval, sterker nog, de meerderheid van de bevolking drinkt niet of met mate. Het is alleen een relatief kleine groep die, omdat het zo makkelijk en onbeperkt te verkrijgen is, en omdat ze onvoldoende karakter hebben om zichzelf te bedwingen, teveel gaat drinken, en daarbij bijv. gaat autorijden en ongelukken veroorzaakt.

Daarom moet je ook zorgen dat je die soepele wetgeving rond alcohol gaat verstrengen zodat er minder in te grote hoeveelheden gebruikt gaat worden, en vooral, dat er zeker nooit met de auto gereden wordt wanneer iemand dronken is.

In NL wordt relatief helemaal niet veel geblowed, zeker niet meer dan in landen waar het zwaar verboden is. Dat is eigenlijk al genoeg bevestiging voor mijn stelling: een verbod veranderd vrij weinig aan het gebruik. En dat is de kern waar het eigenlijk om zou moeten gaan.
Sorry maar de statistieken zeggen dat er in Nederland niet minder geblowed wordt dan in andere Europese landen. Er is zelfs een studie die een verhoging vaststelt van het aantal jongeren dat in de problemen komt ten gevolge van softdruggebruik. Ik verzin dit niet.

Een verbod van gebruik thuis hoeft in principe niet, maar een totaal verbod van openbaar gebruik is wel degelijk nodig. Dan heb je een rechtlijning beleid, geen hypocriet beleid zoals nu het geval is. Waarbij men wel mag verkopen in coffeeshops, maar zogenaamd niet grootschalig mag kweken, terwijl de illegale handel aan de achterdeur gewoon doorgaat.

Dat shit niet voor niets illigaal is, is dikke onzin en dat weet je zelf ook T. Er is zo veel shit aan de lopende band overal te verkrijgen wat zeker zo slecht voor je is als een pilletje mdma. Maar het is een dikke belangenstrijd. En ik hoef geen Jan Peter Balkenende te hebben die voor mij moet bepalen wat wel en niet goed voor mij is, dat kan ik prima zelf bepalen.
Nee dat weet ik NIET. Ik weet dat bepaalde medicijnen moeilijker te krijgen zijn omdat ze heftig zijn en gevaarlijk kunnen zijn in de handen van mensen die ze niet nodig hebben voor medische doeleinden en onvoldoende zijn ingelicht over het gebruik. Daarom hebben we apothekers en dat is maar goed ook. Illegale handel moet keihard aangepakt worden, dat spreekt voor zich.

Zucht, het eeuwige non-argument en de mythe rond heroïne. De stelling dat heroïne niet direct schade aanricht in het lichaam. Alleen wat men daarbij dan voor het gemak even vergeet is dat heroïne indirect de meest gevaarlijke, meest verslavende, en meest dodelijke drug is. Dus laten we hier geen onnozelheid verkopen, daar heeft niemand wat aan.

Jouw ultra-liberale utopie, waarin iedereen maar zelf moet bepalen wat ie spuit en slikt, waar alles zichzelf wel reguleert, sorry maar dat is inderdaad een utopie en zal dat ook altijd blijven.

Anderzijds moet je ook niet doordraaien en als overheid overal met het vingertje zwaaien, want dan ben ik het eens dat het geen merkbaar voordeel meer heeft. Je moet mensen ook een bepaalde vrijheid gunnen, zolang dat niet in te grote mate ten koste gaat van de volksgezondheid.

Over een paar dagen komt 5IAI uit, potentieel ZEER intressant middel.

Zucht, het eeuwige non-argument en de mythe rond heroïne. De stelling dat heroïne niet direct schade aanricht in het lichaam. Alleen wat men daarbij dan voor het gemak even vergeet is dat heroïne indirect de meest gevaarlijke, meest verslavende, en meest dodelijke drug is. Dus laten we hier geen onnozelheid verkopen, daar heeft niemand wat aan.

Ook indirect is heroine voor iemand met veel geld geen gevaarlijke of dodelijke durg. Verslavend is het zeker wel.
Het wordt pas gevaarlijk en dodelijk wanneer een verslaafde geen geld heeft om aan zijn eigen troep te komen, deze zullen er namelijk alles, maar dan ook alles aan doen om dat spul in handen te krijgen.

heb ik ooit van een dokter geleerd :)

Ok gisteren voor het eerst Mephedrone gebruikt. Ik nam eerst een bommetje van zo'n 100mg, een halfuur later gevolgd door nog een van 100mg. De effecten waren erg vergelijkbaar met xtc, euforisch gevoel, verhoogde appreciatie voor de muziek, veel energie, kaakklem en de neiging om te praten. Deze piek duurde ongeveer een uur waarna ik even een klein dipje kreeg en alleen maar wilde zitten (zo'n 10 minuten). Na dit dipje was de piek zeg maar weg en waren de effecten wat milder, maar ik voelde me wel nog prettig.

Na zo'n 2,5 uur waren de effecten verdwenen en voelde ik me slechts nog erg wakker. Toen ik ging slapen werd ik om de 5 minuten wakker en lag ik letterlijk te baden in het zweet, ik zat zeg maar constant tussen slapen en wakker zijn in. Dit heb ik ook regelmatig gehad met xtc, en is natuurlijk een minder prettige bijwerking:( Na zo'n 3,5 uur geslapen te hebben kon ik niet meer in slaap vallen en ben ik maar opgestaan. Ik moet wel zeggen dat het 'lege' gevoel dat ik met xtc altijd heb veel minder is, ik voel me eigenlijk wel prima nu:cool: Al met al een leuke drug alleen jammer dat die piek niet zo lang aanhoudt.

Ook indirect is heroine voor iemand met veel geld geen gevaarlijke of dodelijke durg. Verslavend is het zeker wel.
Het wordt pas gevaarlijk en dodelijk wanneer een verslaafde geen geld heeft om aan zijn eigen troep te komen, deze zullen er namelijk alles, maar dan ook alles aan doen om dat spul in handen te krijgen.

heb ik ooit van een dokter geleerd :)
Aha. Dan klopt het argument dus helemaal al niet.

Ik had ooit vernomen dat heroïne als stofje geen directe schade aanricht voor de gezondheid en dat de schade een gevolg is van de verslaving.

Maakt allemaal weinig uit natuurlijk. Het is en blijft erg gevaarlijke troep.

Wat ik wil zeggen T is dat in nederland wiet overal te verkrijgen is en er niet meer door wordt geblowd. Ook niet minder, maar ook niet meer. En voor de mensen die er wél voor kiezen te blowen, is het wel aangenaam dat ze niet naar 1 of andere gare huisdealer hoeven.

Ik ben ook niet zo dat heroïne in de schappen van de supermarkt hoeft te liggen. Maar de lijn die tegenwoordig gezet wordt met die conservatieve honden in de politiek is ook om van te kotsen. Als ik nu op awakenings rond loop, lopen daar gewoon coppers undercover om mensen die een pilletje slikken uit het publiek te trekken en in te rekenen. Let wel, dit zijn feesten waar 95% van de zaal hard gaat dus het heeft geen enkel nut om dit soort domme acties uit te halen. Het enige wat je er mee bereikt is dat iedereen beetje para wordt en niet meer zo leuk met vreemden om gaat omdat het een copper kan zijn. Nee dan was het vroeger toch stukken beter dat je lekker je pillen kon laten testen op een feest.

Dan kunnen van die Christengasten die nog nooit een biertje hebben gedronken wel kunnen denken dat ze mij moeten vertellen wat goed en slecht is, maar ik wil ze wel eens horen met 100mg mdma in hun fl**ker. Zou ze goed doen :D

Kijk, natuurlijk moet je sommige mensen tegen zichzelf beschermen. Maar laten we eerlijk zijn, de echte problemen zitten echt niet bij de mensen die sporadisch een pilletje eten (en dat zijn er veel). De problemen zitten bij de mensen die grof geld verdienen met de handel en alle criminaliteit die daar bij komt kijken. En dan kan je wel alles gaan verbieden en een zero tollerance beleid gaan voeren, maar daar wordt de sfeer echt niet beter op.

Die hele belachelijke politiestaat en totale controle is gewoon ziekelijk. Ik heb gewoon geen hoge dunk van de mensen die mij denken te vertellen hoe ik mijn leven moet leiden en wat wel en niet kan. Zo lang ik andere mensen niet lastig val wil ik niet als 1 of andere hardcore crimineel bestempeld worden als ik met een groepje goede vrienden en familie op een feestje sta te knuffelen met een pilletje op.

Voor MDMA mag het beleid iig toch wel een stuk lichter zijn dan met andere harddrugs, MDMA is de enige drug die geen verslaving veroorzaakt zoals dat met andere drugs het geval is (meestal blijft het bij een weekendverslaving, in tegenstelling tot coke etc, en ook alcohol). Wss komt dit doordat MDMA een tegenovergesteld effect heeft op glutamate en in tegenstelling tot alle andere drugs het juist onderdrukt, glutamate speelt een hoofdrol bij drugsverslavingen.

De problemen met MDMA zijn ook eerder geassocieert met poly drug gebruik dan met MDMA gebruik op zichzelf.

Drug Alcohol Depend. 2007 Mar 16;87(2-3):303-11. Epub 2006 Oct 30.Click here to read Click here to read Links
Anxiety, depression, and behavioral symptoms of executive dysfunction in ecstasy users: contributions of polydrug use.
Medina KL, Shear PK.

Department of Psychiatry, University of California at San Diego, 3350 La Jolla Village Drive (151B), San Diego, CA 92161, USA. klmedina@ucsd.edu

BACKGROUND: Given ecstasy's (MDMA) potential serotonergic neurotoxicity, it is plausible that regular ecstasy users would have an elevated prevalence of behavioral executive dysfunction or mood symptoms. However, recent studies have found that the relationship between ecstasy use and psychological symptoms was no longer significant after controlling for marijuana use (e.g., Morgan et al., 2002). The goal of the present study was to examine the relationship between ecstasy exposure and self-reported executive functioning and psychological symptoms after controlling for gender, ethnicity, and other drug use. METHODS: Data were collected from 65 men and women with a wide range of ecstasy use (including 17 marijuana-using controls). Participants were administered the Frontal Systems Behavioral Scale, State-Trait Anxiety Inventory for adults, and the Beck Depression Inventory-2nd edition. RESULTS: Although 19-63% of the ecstasy users demonstrated clinically elevated psychological symptoms, frequency of ecstasy use did not predict the psychological symptoms. No gender differences or interactions were observed. CONCLUSIONS: These results revealed that, although ecstasy users demonstrate elevated levels of psychological symptoms and executive dysfunction, these symptoms are not statistically associated with their ecstasy consumption. Instead, other drug use (alcohol, marijuana, opioids, and inhalants) significantly predict psychological symptoms in this sample of polydrug users.

PMID: 17074449 [PubMed - indexed for MEDLINE]
J Psychoactive Drugs. 2007 Mar;39(1):31-9.Links
Is recreational ecstasy (MDMA) use associated with higher levels of depressive symptoms?
Guillot C.

University of Southern Mississippi Hattiesburg, MS, USA. casey.guillot@usm.edu

Due to potential serotonergic deficits, 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA or Ecstasy) may cause long-term mood disruptions in recreational Ecstasy users. The purpose of this review is to evaluate the evidence for a relationship between recreational Ecstasy use and higher levels of depressive symptoms. Eleven out of 22 studies initially have reported significantly higher depression scores in Ecstasy users in comparison to control participants. However, only three studies ultimately have revealed significantly higher depression scores in comparison to cannabis or polydrug controls. Furthermore, most studies have suffered from methodological weaknesses, and the levels of depressive symptoms that have been found in Ecstasy users have not been shown to be much higher than those found in normative groups. The evidence for an association specifically between Ecstasy use and higher levels of depressive symptoms is currently unconvincing, but the frequent concomitant use of Ecstasy and other illicit drugs has been shown to be associated with higher levels of depressive symptoms. Possible causes include polydrug use in general, MDMA-induced serotonergic deficits, individual effects of illicit drugs besides Ecstasy, combined effects of MDMA and other illicit drugs, and preexisting differences in the levels of depressive symptoms in Ecstasy users.

PMID: 17523583 [PubMed - indexed for MEDLINE]

@ Rob, misschien geen hoger aantal gebruikers, maar wel meer verslaafden:

Cannabis Verdringt Alcohol Bij Jeugd

Het fenomeen cannabisverslaafde is in opmars. Bij nieuwe cliënten onder de 23 jaar bij Verslavingszorg Noord Nederland (VNN) heeft cannabis alcohol ingehaald als primaire verslaving. Excessief blowgedrag brengt veel problemen met zich mee.

Bij VNN, actief in Groningen, Drenthe en Friesland, groeit het aantal softdrugverslaafden gestaag. In 2006 waren er nog 321 nieuwe aanmeldingen, tegen 427 in het afgelopen jaar. Volgens onderzoeker Frank Brook van Verslavingszorg gaat het niet om een toevallige piek. "Er is een duidelijke stijging van het aantal problematische gebruikers. Het is niet zo dat steeds meer mensen cannabis gebruiken." In de Groninger kliniek

Het Bauhuus, voor verslaafden onder de 18 jaar, is verreweg het grootste deel van de cliënten cannabisverslaafd. Brook: "Maar ook in de kliniek de Breegweestee voor verslaafden tot 28 jaar in Eelde, is 40 procent in behandeling voor overmatig cannabisgebruik."

"De cliënten komen uit alle lagen van de bevolking. Ze gebruiken van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat en zijn nauwelijks meer aanspreekbaar", aldus Brook. De blowende tieners kennen een hoog spijbelgehalte en presteren op werk en school minder. "Je ziet dat ze allerlei sociale verplichtingen niet meer nakomen." Drugsonderzoeker Peter van Dijk van het Trimbos-instituut in Utrecht constateert dat jongeren door excessief cannabisgebruik in een roes willen terechtkomen. "Ze stoppen meer wiet in hun joints en raken daardoor sneller van de wereld." Van Dijk meent dat de drempel om professionele hulp te zoeken lager is geworden. Dat verklaart volgens hem de toename van het aantal aanmeldingen bij VNN.

Het is natuurlijk ook veel makkelijker om verslaafd te worden als je heel makkelijk en legaal kan blijven kopen. Voorzichtige conclusie: gedoogbeleid heeft in Nederland niet geleid tot meer gebruikers in verhouding tot andere landen, maar het aantal verslaafden is wel in stijgende lijn.

Gewoon lekker ouderwets goeie sos,dat moderne gedoe fok it.

Terug
Naar boven