AndroidHealthClinic

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

Je kunt ook neergaan met 1x 40 mg, als je debiel genoeg was om jezelf daarvoor al uit te drogen.

Als je diuretica gebruikt hoef je al die andere onzin niet te doen om vocht te verliezen, sterker nog, doe ze niet. Je pist tegen de liter per uur uit met een lisdiureticum.

Doe één of twee mockpreps van tevoren om te bepalen welke dosis je nodig hebt van het diureticum dat je gebruikt, en voor de rest hoef je niets te doen. Gebruik een dosis een paar uur voor je shoot/wedstrijd, neem een tweede (lagere) dosis als het een lange dag is, en neem eventueel nog een dosis nog wat verder vóór je shoot/wedstrijd als je een vochtbal bent en tijdens je mockprep dus merkte dat één dosis niet genoeg was. Een vochtbal kan 6 liter, of meer, aan vocht kwijtspelen in een dagdeel, als dat nodig is.
Klinkt als een normaal nachtje slapen in de laatste week(en) van de cut met extreem veel vloeistof en kwark. Brb 6 keer per nacht naar de wc. :emo: Met diuretica wel echt gestoorde hoeveelheden dus, ben benieuwd hoeveel verschil dat in shape zou geven.

Klinkt als een normaal nachtje slapen in de laatste week(en) van de cut met extreem veel vloeistof en kwark. Brb 6 keer per nacht naar de wc. :emo: Met diuretica wel echt gestoorde hoeveelheden dus, ben benieuwd hoeveel verschil dat in shape zou geven.
Best wel wat, als je goed droog bent zie je dat wel. Nog een voordeel is dat het vochtverlies in een redelijk kort tijdsbestek plaatsvindt. Hierdoor ben je met name veel vocht kwijt uit het extracellulaire vochtcompartiment, i.e., vocht buiten de cellen. Immers, er is weinig tijd geweest om 'aan te vullen' met vocht vanuit de cellen.

Ik mag trouwens hopen dat je niet serieus 6 liter in één nacht pist :roflol:

Best wel wat, als je goed droog bent zie je dat wel. Nog een voordeel is dat het vochtverlies in een redelijk kort tijdsbestek plaatsvindt. Hierdoor ben je met name veel vocht kwijt uit het extracellulaire vochtcompartiment, i.e., vocht buiten de cellen. Immers, er is weinig tijd geweest om 'aan te vullen' met vocht vanuit de cellen.
En vanwaar hoef je juist met dat middel niet om extra elektrolyten te denken? Wellicht heb ik er overheen gelezen. Je zou zeggen water er uit, is water er uit.

En nee, ik pis geen zes liter in een nacht. Maar 5+ keer naar de wc is wel iets wat redelijk vaak voorkomt. Ik heb wel eens na een avondje AYCE 7 of 8 kilo verloren in een nacht tho.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.724
Je kunt ook neergaan met 1x 40 mg, als je debiel genoeg was om jezelf daarvoor al uit te drogen.

Als je diuretica gebruikt hoef je al die andere onzin niet te doen om vocht te verliezen, sterker nog, doe ze niet. Je pist tegen de liter per uur uit met een lisdiureticum.

Doe één of twee mockpreps van tevoren om te bepalen welke dosis je nodig hebt van het diureticum dat je gebruikt, en voor de rest hoef je niets te doen. Gebruik een dosis een paar uur voor je shoot/wedstrijd, neem een tweede (lagere) dosis als het een lange dag is, en neem eventueel nog een dosis nog wat verder vóór je shoot/wedstrijd als je een vochtbal bent en tijdens je mockprep dus merkte dat één dosis niet genoeg was. Een vochtbal kan 6 liter, of meer, aan vocht kwijtspelen in een dagdeel, als dat nodig is.
Bedankt. Ik.heb nu dus geen lisdiureticum, maar enkel aldactone. Ben afgelopen week meer 4.kg kwijt. Zal veel vocht zijn (zat ook op 1700.kcal +, trainen + uur cardio p/d) dus ook nog wel beetje vet en glycogeen uitgeput.

97.0 kg, voel me echt ecto nu. :sad:

En vanwaar hoef je juist met dat middel niet om extra elektrolyten te denken? Wellicht heb ik er overheen gelezen. Je zou zeggen water er uit, is water er uit.
Omdat:
1597492694947.png

Hyponatriëmie komt nooit voor (bij kortdurend gebruik zoals bij bodybuilders) en kaliumverlies is gering, dus dat komt eigenlijk ook nooit voor. Daarbij komt ook nog eens dat de meeste bodybuilders relatief veel kalium eten richting hun prep.

De nu populaire thiazidediuretica daarentegen:
1597492868031.png

In de meeste gevallen van shoots of wedstrijden zijn ze al uitgedroogd als ze het nemen :p

Bedankt. Ik.heb nu dus geen lisdiureticum, maar enkel aldactone. Ben afgelopen week meer 4.kg kwijt. Zal veel vocht zijn (zat ook op 1700.kcal +, trainen + uur cardio p/d) dus ook nog wel beetje vet en glycogeen uitgeput.

97.0 kg, voel me echt ecto nu. :sad:
Aldactone (spironolacton) is, helaas voor jou, misschien nog wel het minst geschikte middel. Duurt lang voordat het werkt, effect houdt lang aan, en wat risico op hyperkaliëmie.

• #1.730
Aldactone (spironolacton) is, helaas voor jou, misschien nog wel het minst geschikte middel. Duurt lang voordat het werkt, effect houdt lang aan, en wat risico op hyperkaliëmie.
Ik heb het vanaf dinsdag genomen. Ik ben wel ineens 4 kg lichter, dronk 8-10 liter per dag. Vandaag weinig en heb ook niet zo'n dorst (ben ook niet erg actief nu en het is minder warm). Ik weet van het risico. Scheelt dat ik vandaag zoutarm eet en op labels let (kalium staat niet altijd apart vermeld, soms wel; met kruiden enzo zoek ik eerst op of het effect heeft op).

Afgelopen dagen veel pissen. Vannacht maar 1x eruit (voor mijn doen in de cut weinig, year round moet ik elke nacht er wel uit en als ik meer drink 2 keer, afgelopen dagen zelfs 3 met zo veel drinken (en aldactone zal ook z'n ding doen)). Ik weet echter niet wat bijv. het risico op hyperkaliemie is bij bijvoorbeeld dosering van 100 mg voor 5 dagen. Ik weet ook dat het effect langer aanhoudt, dus tijdens de cheat eet ik natuurlijk veel zooi en zout (en kalium), maar heel veel drinken lijkt mij dan sowieso wenselijk.

Voornaamste reden voor mij was: positieve ervaringen van anderen en ik kon hier op zeer korte termijn aankomen. Als ik even bij de apotheek torsemide of furosemide kon kopen zonder recept, had ik het wel geweten. Grappig feit: heb net m'n moeder gevraagd: ze gebruikt furosemide. Pilletje jatten van m'n moeder ga ik echter niet doen, kan ik niet maken (en ze heeft alles door). Ik zal het haar maar niet vragen, dan hoor ik waarschijnlijk 'ik ga eerst wel even met de arts overleggen of je dat mag gebruiken voor bodybuilding en als je geen klachten heb'. Ze denkt dat een eiwitshake of creatine al net zoiets is als coke.

• #1.731
@Galen : nog een ander ding. Ik weet jouw advies (dus vraag een beetje naar de bekende weg), maar die 10 gram koolhydraten per kg BW (of VVM) voor 3 dagen zou dus neerkomen op 3 dagen 900 gram carbs voor mij.

Ik weet dat die 10 gram gewoon (biochemisch/natuurkundig) onderbouwd en berekend is, ik was trouwens ook best depleted (vermoed ik; overigens gaf je volgens mij ook aan dat depleten geen noodzaak is en laden ook zonder bijna net zo effectief is), toch een vraag:
- Is het echt zo dat die voor iedereen zou moeten werken? M.a.w.: vaak hoor ik dat de ene persoon meer en langer moet laden dan de ander, en dan bedoel ik niet in totaal (want ik die '10 gram per kg BW/VVM' is dat al meegenomen), maar kunnen er ook gewoon verschillen zijn waardoor de een zichzelf 'overlaadt' en meer opgeblazen dan hard en shredded eindigt op die 10-gram richtlijn. Ik heb namelijk liever dat ik megaripped ben dan dat ik té vol en zonder lijnen sta.
- Verder ben ik gewoon bang het te verneuken door nu zo veel te eten. :P

Lang verhaal kort: is er een risico dan met 10 gram per kw BW voor 3 dagen je jezelf kan overladen en je er minder bij staat dan bijvoorbeeld op 8 gram? Ik zie immers vaak coaches die hetzelfde protocol hanteren en waarbij dit toch niet voor alle atleten die ze begeleiden het hetzelfde uitpakt.

Kijk gewoon per dag, je kan de laatste laad dag nog aanpassingen maken.

• Like
Waarderingen: BB_
Heeft het nut om vochtafdrijvende zaken te eten als je toch diuretica gaat gebruiken?

Even snel een random youtube linkje maar er is genoeg over te vinden waarom het geen geschikte diuretica is voor bodybuilding.

Dyazide is makkelijker en beter.

@Strive4muscle

Er zijn zoveel diuretica mogelijk om vocht af te drijven... alleen weet ik van de bekende coaches dat aldactone altijd op de laatste plaats staat. Deze wordt vaak gebruikt wanneer je al in niet al te beste shape van staat tijdens de start van je peakweek. Diazide kun je je shape niet snel mee verneuken, furasemide kan je heel snel mee veranderen... Alleen is het een gok of het in positieve zin veranderd :p. Als ik een tip met dit laatste middel kan geven is dat je moet zorgen dat je klaar moet zijn met laden alvorens je met plaspillen start, want je kunt er heel snel verstopt van raken en dan kun je laden vaarwel zeggen.

Ik heb te weinig (persoonlijke) ervaring met diuretica om mijn mening te geven. Dus wat ik hierboven vertel is ook enkel van wat andere mij hebben verteld, of wat ik van andere topcoaches te horen heb gekregen. Ik heb verschillende protocols gezien van mannen/vrouwen op Nederlandse bb wedstrijden en shoots. Vele die goeie resultaten ermee behaalde, vele die er hun hele shape mee hebben verknald. Ik heb er tot nu toe altijd voor gezorgd dat er geen diuretica nodig was. 3 wedstrijden en 2 shoots, waarbij ik enkel op m’n waterinname, koolhydraat/zoutinname heb gelet.

@Galen : nog een ander ding. Ik weet jouw advies (dus vraag een beetje naar de bekende weg), maar die 10 gram koolhydraten per kg BW (of VVM) voor 3 dagen zou dus neerkomen op 3 dagen 900 gram carbs voor mij.

Ik weet dat die 10 gram gewoon (biochemisch/natuurkundig) onderbouwd en berekend is, ik was trouwens ook best depleted (vermoed ik; overigens gaf je volgens mij ook aan dat depleten geen noodzaak is en laden ook zonder bijna net zo effectief is), toch een vraag:
- Is het echt zo dat die voor iedereen zou moeten werken? M.a.w.: vaak hoor ik dat de ene persoon meer en langer moet laden dan de ander, en dan bedoel ik niet in totaal (want ik die '10 gram per kg BW/VVM' is dat al meegenomen), maar kunnen er ook gewoon verschillen zijn waardoor de een zichzelf 'overlaadt' en meer opgeblazen dan hard en shredded eindigt op die 10-gram richtlijn. Ik heb namelijk liever dat ik megaripped ben dan dat ik té vol en zonder lijnen sta.
- Verder ben ik gewoon bang het te verneuken door nu zo veel te eten. :P

Lang verhaal kort: is er een risico dan met 10 gram per kw BW voor 3 dagen je jezelf kan overladen en je er minder bij staat dan bijvoorbeeld op 8 gram? Ik zie immers vaak coaches die hetzelfde protocol hanteren en waarbij dit toch niet voor alle atleten die ze begeleiden het hetzelfde uitpakt.
Die 10 g/kg lichaamsgewicht (of de 'range' 8-12 g/kg lichaamsgewicht) is niet biochemisch/natuurkundig onderbouwd, maar is gebaseerd op wat je ziet in klinische studies. Dus simpelweg bij mensen dat soort hoeveelheden geven leidt tot supercompensatie, en minder niet echt.

Grootste probleem is dat je buik bol kan staan met dat soort hoeveelheden, je diarree kunt krijgen, en het is gewoon verschrikkelijk ongemakkelijk om zoveel te eten. Het is trial & error met dit, je kunt een volgende keer ook 8 of 9 g/kg lichaamsgewicht proberen.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #1.738
BW en VVM scheelt nogal, ik vraag me verder af waarom er geen richtlijn is gebaseerd op de (geschatte) spiermassa.
Het gaat over wedstrijdatleten, dus 5-7% ofzo. Zo veel scheelt dat niet. Richtlijnen varieren ook, zo lees ik 8-10 gram per kg VVM de eerste dag en 5 gram de tweede (filmpje Guy Droog, geen bro science) en elders (bijv. advies @Galen ) 3 dagen 10 gram per kg BW. 2 of 3 dagen laden scheelt ook nogal.

• #1.740
Die 10 g/kg lichaamsgewicht (of de 'range' 8-12 g/kg lichaamsgewicht) is niet biochemisch/natuurkundig onderbouwd, maar is gebaseerd op wat je ziet in klinische studies. Dus simpelweg bij mensen dat soort hoeveelheden geven leidt tot supercompensatie, en minder niet echt.

Grootste probleem is dat je buik bol kan staan met dat soort hoeveelheden, je diarree kunt krijgen, en het is gewoon verschrikkelijk ongemakkelijk om zoveel te eten. Het is trial & error met dit, je kunt een volgende keer ook 8 of 9 g/kg lichaamsgewicht proberen.
Ongemakkelijk vind ik het nu niet. Mijn eetlust is enorm, ik zou zo 6k kcal kunnen eten. Het ligt er ook aan of je alleen maar bakken droge rijst eet (heb ik vandaag wel veel) of ok Apekoppen en donuts (heb ik ook op vandaag, haha). Te veel suikers gaat me echter tegenstaan, dus ik varieeer.

Terug
Naar boven