@Galen : nog een ander ding. Ik weet jouw advies (dus vraag een beetje naar de bekende weg), maar die 10 gram koolhydraten per kg BW (of VVM) voor 3 dagen zou dus neerkomen op 3 dagen 900 gram carbs voor mij.
Ik weet dat die 10 gram gewoon (biochemisch/natuurkundig) onderbouwd en berekend is, ik was trouwens ook best depleted (vermoed ik; overigens gaf je volgens mij ook aan dat depleten geen noodzaak is en laden ook zonder bijna net zo effectief is), toch een vraag:
- Is het echt zo dat die voor iedereen zou moeten werken? M.a.w.: vaak hoor ik dat de ene persoon meer en langer moet laden dan de ander, en dan bedoel ik niet in totaal (want ik die '10 gram
per kg BW/VVM' is dat al meegenomen), maar kunnen er ook gewoon verschillen zijn waardoor de een zichzelf 'overlaadt' en meer opgeblazen dan hard en shredded eindigt op die 10-gram richtlijn. Ik heb namelijk liever dat ik megaripped ben dan dat ik té vol en zonder lijnen sta.
- Verder ben ik gewoon bang het te verneuken door nu zo veel te eten.
Lang verhaal kort: is er een risico dan met 10 gram per kw BW voor 3 dagen je jezelf kan overladen en je er minder bij staat dan bijvoorbeeld op 8 gram? Ik zie immers vaak coaches die hetzelfde protocol hanteren en waarbij dit toch niet voor alle atleten die ze begeleiden het hetzelfde uitpakt.