XXL Nutrition

Met de billen bloot!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.581
haha ik wilde net zeggen tegen mc chick 'je buddy meldde bdw laatst dat traps bij rug horen', herinnerde me het nog idd, hehe. Maarja, schouders, rug, boeit niet. Ik pak ze iig wel extra, want slechts via deadlifts groeien je traps echt niet hard

So what? Trainde in de split mijn traps altijd bij de schouders daar de upright row flink je traps belast. Naast een deadlift waarin je de traps al flink hebt gepakt lijkt het mij overbodig om nog wat shrugs te doen. Lopen ze echt achter dan is het helemaal wijs om ze dus 2x in de week te pakken. Via de deads op een rug dag en via een up row of shrug op een schouder dag.

Dat zie je best vaak dat een split helemaal vol wordt gestopt met oefeningen waardoor je trainingen overbodig lang duren.

• #1.583
So what? Trainde in de split mijn traps altijd bij de schouders daar de upright row flink je traps belast. Naast een deadlift waarin je de traps al flink hebt gepakt lijkt het mij overbodig om nog wat shrugs te doen. Lopen ze echt achter dan is het helemaal wijs om ze dus 2x in de week te pakken. Via de deads op een rug dag en via een up row of shrug op een schouder dag.

Dat zie je best vaak dat een split helemaal vol wordt gestopt met oefeningen waardoor je trainingen overbodig lang duren.
Overbodig lang is hier geen sprake van. Plus dat elk splitschema minimaal 4 oefeningen voor de rug zal hebben, scroll maar es wat door de logjes...

traps zijn imo net zo;'n spiergroep als kuiten.ik zou traps gewoon lekker bij rug pakken anders duurt de training van je schouders zo lang en het heeft imo geen meerwaarde.
BBrow, DL en URR zijn voldoende.

Hee wie ben ik uiteindelijk, kom pas net kijken. ;)

• #1.586
Morgen schouders knallen, en wat setjes squatten..

• #1.589
Ik hoorde trouwens vorige keer dat na de MP, side en rear raises de front raises of een upright row overkill zou zijn. Zijn de eerste 3 oefeningen dan voldoende voor een schoudertraining?

Ik hoorde trouwens vorige keer dat na de MP, side en rear raises de front raises of een upright row overkill zou zijn. Zijn de eerste 3 oefeningen dan voldoende voor een schoudertraining?

De oefeningen op zich zijn geen overkill; 5 oefeningen voor schouders waarvan een aantal elkaar overlappen is in mijn ogen in ieder geval teveel. Dan kun je het beste kiezen voor de kleinste set oefeningen die samen de hele schouder dekt. Met de MP spreek je vnl. de front delts aan, met side raise, de naam zegt het al, de bovenste kop, en rear raises, nou ja, je raadt het al. Nu spreek je met de front raise, net als bij de MP, de front delts aan. Maar de ROM is wel anders dan die van de MP, dus mogelijk train je de front delts toch net weer iets anders. Een soortgelijk argument is aan te dragen voor de upright rows. Maar dan zou ik die eens afwisselen of bij een andere (assist) training onder te brengen als je die graag doet. Niet op dezelfde dag als de andere drie schouder oefeningen, dat is teveel naar mijn smaak.

• #1.591
De oefeningen op zich zijn geen overkill; 5 oefeningen voor schouders waarvan een aantal elkaar overlappen is in mijn ogen in ieder geval teveel. Dan kun je het beste kiezen voor de kleinste set oefeningen die samen de hele schouder dekt. Met de MP spreek je vnl. de front delts aan, met side raise, de naam zegt het al, de bovenste kop, en rear raises, nou ja, je raadt het al. Nu spreek je met de front raise, net als bij de MP, de front delts aan. Maar de ROM is wel anders dan die van de MP, dus mogelijk train je de front delts toch net weer iets anders. Een soortgelijk argument is aan te dragen voor de upright rows. Maar dan zou ik die eens afwisselen of bij een andere (assist) training onder te brengen als je die graag doet. Niet op dezelfde dag als de andere drie schouder oefeningen, dat is teveel naar mijn smaak.
Ok, zal es wat gaan spelen hiermee. Doe dan de MP wel een setje of 7, dan 4 setjes side raises en 4 rear raises

traps bij schouders of rug - kan allebei - ik heb vandaag 3 oef schouders gepakt

db press
side laterals
upright rows

genoeg imo , maar ja dat is mijn waarheid - gewoon goed naar je lichaam luisteren

dressed black - doet er maar twee dach ik zo - presses en side laterals - dus wat is wijsheid - zoek zelf je weg daarin harm

Ok, zal es wat gaan spelen hiermee. Doe dan de MP wel een setje of 7, dan 4 setjes side raises en 4 rear raises

Goed idee. Er zijn verschillende manieren om die MP op te bouwen, pyramide, reverse pyramid, 1xa 1xb 5x5xc, etc. de sides en rears zou ik gewoon 4x zelfde reps/weight doen of 1xa 2xb 1xa (soort lage pyramide).

• #1.594
Goed idee. Er zijn verschillende manieren om die MP op te bouwen, pyramide, reverse pyramid, 1xa 1xb 5x5xc, etc. de sides en rears zou ik gewoon 4x zelfde reps/weight doen of 1xa 2xb 1xa (soort lage pyramide).
Dit las ik net te laat.

Anyway

MP
2x10xstang
10x30
8x35
8x37,5
6x40
5x42,5
4x45
4x45
10x30

Side raises
10x7
10x7
8x8
8x9

Rear raises
10x6
10x7
8x8
8x10

Als afmakertje wilde ik nog wat gaan squatten; niet veel gedaan omdat ik last had van rechter quad, rustig opgebouwd dus..

10x40
10x40
10x60
10x60
10x70
1x70 (hier schoot het er opnieuw in, nog ff met stang los gedaan, dat deed al aardig pijn, dus maar gestopt)

• #1.595
Mijn voedingsschema is nu bdw iets in de trend van

Maaltijd 1: 70gr brinta, 40grwhey, 500 ml melk = 650 kc's
Maaltijd 2: 500 ml melk, 500 gr kwark, 2 boterhammen met pindakaas = 750 kc's
Maaltijd 3 PreWO: 40gr whey + banaan + Mpack = 250 kc's
Maatijd 4: PostwO: banaan + nos ether = 150 kc's
Maaltijd 5: 70gr brinta, 40grwhey, 500 ml melk = 650 kc's
Maaltijd 6: 200 gr vlees, 200 gr groente = 400 kcs
Maaltijd 7: 500gr Kwark = 250 kc's

Totaal 3100 kc's, hoog in eiwitten. Express ook vanaf avondmaaltijd geen carbs meer, over 3 weken sta ik op het strand (Bahamas baby :cool:)

Kijk dit is een stuk betere training. Focus op de compound en afmaken met goede iso oefeningen.

goede reps op die MP! k*t van je bovenbeen man. Voeding gaat ook lekker zo te zien

• #1.599
Iig zware spierpijn, vnaaf maar ff wat aminozuren door de kwark fl*kkeren

keurige training dude :)

mooi volume, goede indeling!

alleen dat squatten niet, maar dat deed je met een andere reden.

ik zie ook dat je nu steeds vaker te horen krijgt dat na bijv. de mp, side en rear raises de schouders volledig getraind hebt en meer niet beter is.

zal wel een kern van waarheid in zitten ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven