AndroidHealthClinic

met een grote bek kom je toch best ver

Bezoekers in dit topic

Morgan

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 mei 2004
Berichten
305
Waardering
1
Lengte
1m70
Na veel wikken en wegen, toch maar een logje over mijn wedstrijd voorbereiding.

Het begon allemaal...
Atlas okt 2004, Eerste keer na jaren dat er een BB wedstrijd georganiseerd werd in zeeland. Enkele atleten van de sportschool deden mee, dus sportmens als ik ben, je bent toch in de buurt, ga even kijken, steunen waar nodig en vooral domme opmerkingen maken over mensen die in hun badkleding op een podium gaan staan, terwijl het buiten ijzig koud was.
De middag was leuk en bij de uitreiking van het eremetaal kon ik mezelf niet weerhouden van de domste opmerking ooit te geven: (Er was slechts 1 atlete fitness) Tja, zo kan ik het ook! Doe ik volgend jaar mee met BB, win ik ook een beker...

En toen begon de ellende...
Een maand later werd ik geconfronteerd met mijn opmerking, niet dat ik die overmatig hard gezegd had, maar blijkbaar hadden precies de juiste mensen het opgevangen.
December werd ik nog gestalked, de boot afhoudend met, januari ga ik beginnen, goede voornemens, jaja...
Ondertussen zweette ik peentjes, ze zullen het toch niet eeuwig blijven onthouden? Maar goed, hard trainen deed ik toch al, dus dan nog maar een tandje erbij.

Januari 2005 zou alles veranderen…
Ik woog toen ongeveer 80 kilo, 4 kilo aangekomen door het harde trainen en de feestdagen (ik ben echt een meester in bulken! no problem!).
Tot ik benadert werd in de sportschool door een finess-mannetje die vroeg of ik ook nog een andere sport deed. nee zei ik nog een beetje verbaasd, had juist m'n setje bankdrukken met 70 kilo gedaan. of ik misschien aan kogelstoten deed... nou, ik kan je vertellen, dan stort je wereld wel een beetje in, ik zag meteen zo'n oost-duitse / poolse met behaarde benen, kogeltje rond inclusief snor voor me, ulga ofzo.

Ben toen heel hard gaan lijnen, op de verkeerde manier, dus 2 kilo er af en 3 erbij. Tot ik te horen kreeg dat een stel heren van de sportschool naar zo’n mannetje gingen voor begeleiding.
Na veel smeekbeden mocht ik dan ook mee. Had het gevoel dat niemand me serieus nam, maar dat kon me niet van mijn stuk brengen, met stats van 81 kilo, 30% vet schoon aan de haak, begon ik vol goede moed aan mijn dieet van 2500 kcal (!). En wat denk je… afvallen!
Hield me meer dan strikt aan mijn dieet en heb de eerste 6 weken niet een keer gesmokkeld.
Na 6 weken woog ik nog altijd een mooie 80 kilo maar dan met een vet% van 22%
Wat een beetje volharding met een mens kan doen.

In juli had ik mijn volgende doel bereikt, de 15%.
Het lijnen en trainen ging goed, maar de zomerse verleidingen werden me te veel, aardbeien met ijs en slagroom, dikke magnums, ijs ijs ijs! Frietje op de markt, het kon me allemaal niet meer zo veel schelen. Tot ik weer op de weegschaal mocht gaan staan, ffieuw, dat viel mee, nu dat akelige klemding die mijn vetrollen gaat meten, tja… dan heb je niks mee te verbergen. Terug op 17% in 1 week (!) De draad weer op pakken, je schouders eronder. Iedereen heeft makkelijk praten, maar je moet het nog altijd zelf doen, lijnen, trainen, maar het wilde maar niet lukken.
De hele maand juli heb ik erover gedaan om weer terug op 15% te komen.

De maand augustus bleef stabiel, mijn voeding en training bleven gelijk dus ook mijn vet%, nu dan op 14% met 75 kilo.
Eerste poseerlessen gehad, dat is tenminste leuk, kun je eindelijk eens aanschouwen waar je nu zo lang aan gewerkt hebt. Lijnen waren mooi zichtbaar, al had je af en toe veel fantasie en voorstellingsvermogen nodig.
Afgelopen weekend heb ik mijn laatste controle gehad. Dieet nog verder aangescherpt, want de wedstrijd komt in zicht. Laatste stats: 75 kilo, 13,5%

11 november wordt dus mijn eerste wedstrijd, een grote paniek aanval !!
Ik mijd al 14 jr alles wat met badpakken of bikini's te maken heeft, dus je kunt je misschien voorstellen wat er in m'n koppie om gaat nu ik niet alleen in een bikini moet staan, maar ook nog eens op een podium, met publiek en niet te vergeten een jury....

Maar goed voor zover mijn verhaal, zal de stats iedere keer bijwerken.
 
leuk om je verhaal te lezen, heel veel succes gewenst, maar met zo´n instelling zal het wel lukken


ben nog wel steeds nieuwschierig naar je pics :D
 
Morgan zei:
of ik misschien aan kogelstoten deed... nou, ik kan je vertellen, dan stort je wereld wel een beetje in, ik zag meteen zo'n oost-duitse / poolse met behaarde benen, kogeltje rond inclusief snor voor me, ulga ofzo.
:roflol: Die vent dacht waarschijnlijk Hee leuk, een kogelstootster, effe een praatje aanknopen:roflol:

Leuk verhaal Morgan :thumb:
ik ben benieuwd hoe je het er vanaf brengt. succes!
 
Morgan zei:
Na veel wikken en wegen, toch maar een logje over mijn wedstrijd voorbereiding.

Het begon allemaal...
Atlas okt 2004, Eerste keer na jaren dat er een BB wedstrijd georganiseerd werd in zeeland. Enkele atleten van de sportschool deden mee, dus sportmens als ik ben, je bent toch in de buurt, ga even kijken, steunen waar nodig en vooral domme opmerkingen maken over mensen die in hun badkleding op een podium gaan staan, terwijl het buiten ijzig koud was.
De middag was leuk en bij de uitreiking van het eremetaal kon ik mezelf niet weerhouden van de domste opmerking ooit te geven: (Er was slechts 1 atlete fitness) Tja, zo kan ik het ook! Doe ik volgend jaar mee met BB, win ik ook een beker...

En toen begon de ellende...
Een maand later werd ik geconfronteerd met mijn opmerking, niet dat ik die overmatig hard gezegd had, maar blijkbaar hadden precies de juiste mensen het opgevangen.
December werd ik nog gestalked, de boot afhoudend met, januari ga ik beginnen, goede voornemens, jaja...
Ondertussen zweette ik peentjes, ze zullen het toch niet eeuwig blijven onthouden? Maar goed, hard trainen deed ik toch al, dus dan nog maar een tandje erbij.

Januari 2005 zou alles veranderen…
Ik woog toen ongeveer 80 kilo, 4 kilo aangekomen door het harde trainen en de feestdagen (ik ben echt een meester in bulken! no problem!).
Tot ik benadert werd in de sportschool door een finess-mannetje die vroeg of ik ook nog een andere sport deed. nee zei ik nog een beetje verbaasd, had juist m'n setje bankdrukken met 70 kilo gedaan. of ik misschien aan kogelstoten deed... nou, ik kan je vertellen, dan stort je wereld wel een beetje in, ik zag meteen zo'n oost-duitse / poolse met behaarde benen, kogeltje rond inclusief snor voor me, ulga ofzo.

Ben toen heel hard gaan lijnen, op de verkeerde manier, dus 2 kilo er af en 3 erbij. Tot ik te horen kreeg dat een stel heren van de sportschool naar zo’n mannetje gingen voor begeleiding.
Na veel smeekbeden mocht ik dan ook mee. Had het gevoel dat niemand me serieus nam, maar dat kon me niet van mijn stuk brengen, met stats van 81 kilo, 30% vet schoon aan de haak, begon ik vol goede moed aan mijn dieet van 2500 kcal (!). En wat denk je… afvallen!
Hield me meer dan strikt aan mijn dieet en heb de eerste 6 weken niet een keer gesmokkeld.
Na 6 weken woog ik nog altijd een mooie 80 kilo maar dan met een vet% van 22%
Wat een beetje volharding met een mens kan doen.

In juli had ik mijn volgende doel bereikt, de 15%.
Het lijnen en trainen ging goed, maar de zomerse verleidingen werden me te veel, aardbeien met ijs en slagroom, dikke magnums, ijs ijs ijs! Frietje op de markt, het kon me allemaal niet meer zo veel schelen. Tot ik weer op de weegschaal mocht gaan staan, ffieuw, dat viel mee, nu dat akelige klemding die mijn vetrollen gaat meten, tja… dan heb je niks mee te verbergen. Terug op 17% in 1 week (!) De draad weer op pakken, je schouders eronder. Iedereen heeft makkelijk praten, maar je moet het nog altijd zelf doen, lijnen, trainen, maar het wilde maar niet lukken.
De hele maand juli heb ik erover gedaan om weer terug op 15% te komen.

De maand augustus bleef stabiel, mijn voeding en training bleven gelijk dus ook mijn vet%, nu dan op 14% met 75 kilo.
Eerste poseerlessen gehad, dat is tenminste leuk, kun je eindelijk eens aanschouwen waar je nu zo lang aan gewerkt hebt. Lijnen waren mooi zichtbaar, al had je af en toe veel fantasie en voorstellingsvermogen nodig.
Afgelopen weekend heb ik mijn laatste controle gehad. Dieet nog verder aangescherpt, want de wedstrijd komt in zicht. Laatste stats: 75 kilo, 13,5%

11 november wordt dus mijn eerste wedstrijd, een grote paniek aanval !!
Ik mijd al 14 jr alles wat met badpakken of bikini's te maken heeft, dus je kunt je misschien voorstellen wat er in m'n koppie om gaat nu ik niet alleen in een bikini moet staan, maar ook nog eens op een podium, met publiek en niet te vergeten een jury....

Maar goed voor zover mijn verhaal, zal de stats iedere keer bijwerken.
Heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel succes toegewenst voor je wedstrijd. Je kan het!!
 
succes meid!
 
heel veel succes en laat de uitslag ook horen he :)
 
Succes! Zal het blijven volgen...
 
Jup, heel leuk verhaal. Suc6!
 
Nog 63 dagen te gaan...

Vanavond is het weer zover, meten en zweten...

Heb me deze week zo ontzettend hard aan me dieet gehouden, dat ik er bijna niet goed van wordt. 1200 kcal, om ziek van te worden.

Ze hebben me gevraagd mijn dieet op te schrijven, maar dan vraag ik me meteen af, waarom? Ieder lichaam reageert anders en ieder lichaam heeft andere hoeveelheden voedingsstoffen nodig, dus wat voor zin heeft het mijn dieet op te schrijven. Ik begrijp best dat sommigen daar dan op- of aanmerking op willen geven, maar daar heb ik dan weer geen behoefte aan.
Als iemand specifieke vragen over mijn of zijn/haar dieet heeft wil ik daar best mijn gedachte over laten gaan.

Heb harder dan hard getraind, :lifter: nieuw schema'tje voor de komende 4 weken. 1 warm-up setje en dan 5x 6 herh zwaar. 3 oefeningen per spiergroep dan nog eens mijn cardio een tandje bij gezet.

Mijn lichaam voelt nu als een slaaf van mijn wilskracht.
De bibbels van de honger en tijdens het trainen zie ik sterretjes (ze hebben me verzekerd dat voordat ik kaboutertjes zie dansen er nog niks aan de hand is).

Nu maar hopen dat de resultaten positief uitpakken...
 
haha kaboutertjes zien dansen... :roflol:

maar erg veel succes natuurlijk! GO FOR IT!

cutten lijkt me toch wel niet zo'n hell....
 
als eenmaal een keer droog bent geweest valt het wel mee...
zeggen ze (wie die ze zijn...???)

de eerste keer is (net als met alles) het zwaarste / moeilijkste

oud en stug vet, dat wil er zo maar niet vanaf. :(
 
succes morgan bij de meting
 
Nog 60 dagen te gaan...

Afgelopen vrijdag mijn tweede poseerles, ging al best aardig. Met de juiste belichting beginnen de lijnen nu toch wel te komen. o ja.. de foto's, ga m'n best doen deze week.

Natuurlijk ook weer laten meten (vorige week 75,1 en 13,5%) op de weegschaal... 75,6 kilo (!) ik ben gewoon een halve kilo aangekomen, maar... vet% nu op 12,9 %

Mijn begeleider vroeg zich af hoe ik dit nu weer voor elkaar had gekregen.
Met een dieet van 1200 kcal, de nodige cardio en KT toch een halve kilo aan komen. Ik weet het ook niet en hou het op vocht.
Nog maar een weekje volhouden, vrijdag weer meten en zweten.

De brinta is inmiddels op, mmm met water.
Nu een shake-je en weer aan het werk!
 
Mag ik vragen waar je ergens traint in zeeland>
 
goed bezig blijkbaar.....keep it up :) :thumbs:
 
Nog 58 dagen te gaan...

Gister benen getraind, ik zag sterretjes, het koude zweet over me lijf
met knikkende knieën van het squaten door naar de leg-ext en curls...

was helemaal stuk na de hoge intensiteitstraining, daarna lekker buik trainen... met zweet in me ogen (of waren het tranen) gewoon door gaan.

:mad: moet dat vet tussen de spieren weg krijgen...

het ertussen stoppen vind ik persoonlijk toch een leukere bezigheid! :p

dik uur cardio er achteraan, of je benen nog niet stuk genoeg zijn.


vanavond rustdag.. pff...
lekker op de bank liggen, zak chips borrelnootjes erbij, grapje!
trosje bospeen met een stuk komkommer lijkt er meer op.

ik begrijp nog steeds niet dat mensen (bb-ers) dit voor hun lol doen,
cutten sucks!
 
Vind je dat echt? Vind echt zwaar cutten een van de lekkerste dingen die er is. Het geeft me een waanzinnige kick als ik haast per dag verschil zie. Hongergevoel is vervelend maar dat kun je blocken.

Maar gaat prima dus :) Gewoon doorgaan.
 
Nog 52 dagen te gaan...

Afgelopen vrijdag was het weer zover.
Eerst lekker trainen, nou ja lekker, pijn maar fijn.

Voel me de laatste tijd ontzettend klein en iel, maar daar kwam snel verandering in.
Vooraf gaand aan mijn poseer ronde waren 2 dames figure aan de beurt.
Ik ging er voor de aardigheid even naast staan, mijn god wat zijn die meiden slank/smal of ik breed.
In de line-up met 5 heren, ik zag er niet eens zo slecht uit moet ik bekennen.

Daarna lekker eten en vervolgens op de weegschaal en het vet meten...

De stats: 74.9 kg en 12,2% (YEAH ! ! ! )

Nog een procentje of 5 te gaan... (als ik het haal)

Zaterdag lekker gegeten, mag eigenlijk niet, maar ja, dan krijg ik vrijdag mijn afstraffing. Vol verwachting cardio ik erop los!
 
Suc6 er mee! Wat is je lengte eigenlijk...?
 
Back
Naar boven