XXL Nutrition

Met eigen lichaamsgewicht veel kracht opbouwen?

Strengthfreak

Novice
Waardering
0
Ik doe sinds een maand en een half aan gewichtheffen (stronglifts)
Maar sinds ik convict conditioning heb gelezen vraag ik me af of het mogelijk is
met eigen lichaamsgewicht extra kracht op te bouwen?

Wel geen gewone lichaamsoefeningen maar one-arm pushups, one arm-pullups, one arm handstand pushups enz

Weet iemand die het al heeft geprobeerd of het werkt voor lichaamskracht?

Maar sinds ik convict conditioning heb gelezen vraag ik me af of het mogelijk is

Wel geen gewone lichaamsoefeningen maar one-arm pushups, one arm-pullups, one arm handstand pushups enz

ten eerste: stronglifts is een goed krachtschema, maar dat heeft totaal niets met gewichtheffen te maken.

en ik denk dat het lastig te beoordelen is of je met die lichaamsgewicht oefeningen extra kracht kan opbouwen omdat ze allemaal een behoorlijke basiskrachtvragen.

1 arm push-ups moet je al een behoorlijke kracht voor hebben maar zeker niet onmogelijk.

maar 1 arm pull-ups is heel erg moeilijk te kunnen (van dit forum maar een enkeling die het kan)
1 arm handstand pushup heb ik zelf nog niet gehoord. maar de kans dat je dat haalt is heel klein

dus daar zou ik voorlopig nog maar niet aan gaan denken en gewoon verder gaan met stronglifts

Op het moment dat je de oefening voor het gekozen aantal reps niet meer kan verzwaren wordt je ook niet sterker (in de zin van meer gewicht kunnen verplaatsen voor het gekozen aantal reps).

Terug
Naar boven