Fitness Seller

Meuhk valt af?

Meuhk

Novice
Waardering
0
- O nee weer een n00b die gaat proberen af te vallen -

Eventjes beginnen met me voor te stellen best? (Eerste post, hoe spannend...) Ik tel zo'n 19 zomers en fitness nu zo'n 2 jaar. In het begin was dit een erg leutig tijdverdrijf nu ga ik meer en meer voor extra kracht en spieren. Echter heb ik ook al ongeveer heel mijn leven overgewicht, dit schommelt vaak maar nu is het me toch teveel geworden. Ik ben zo'n 1,80 meter groot en weeg momenteel zo'n 112 kg! De grootste vetopslag op mijn lichaam is mijn buik...

Heb ik al een goed doordacht plan? Neen.
Wat doe je al voor oefeningen?
Omdat ik geen geweldig grote fan ben van losse gewichten train ik eigenlijk vooral met apparaten en soms met dumbbells, hier een greep uit mijn oefeningen met gewichten:
David legpress: 130 kg (10 reps),
Dumbbell Flat Bench Press) 18 kg in elke hand (Dit is niet echt pieken)
David Bench Press: 50 kg
Concentration Curl: 16 kg (Dit is alles uit de kast halen)

Lach wat je wilt, ik ben er trots op :-)
Mijn lijstje om te doen omvat momenteel: Voedingsschema, Trainingsschema,
foto's.
En natuurlijk proberen te slagen voor alle herexamens die ik moet herdoen!

Bewerking 1:
Goed Foto's Bijgeplaatst. Eigenlijk ben ik daar niet zo happig op... (Maar wel duidelijker voor jullie en waarschijnlijk interessanter om te volgen?) Vooral de foto van de zijkant is iets waar ik toch wel ... vanaf wil!
De komende dagen zal ik mijn trainingsschema posten en een voedingsschema :-)
Greetz!

Laatst bewerkt:
Buik zal wel bedriegen met zon gewicht en stats zal het wel wat overal zitten :)
maar niet getreurd alles hangt vn je motivatie af!
Train hard en zwaar en lees stickys voor je voeding.
1 ding nog ik wil je niet afkraken ookal ben je der trots op: uw krachtstats zijn enorm laag ten opzichte van u gewicht :) daar moet je zeker aan werken.

• Topic Starter Topic Starter
Buik zal wel bedriegen met zon gewicht en stats zal het wel wat overal zitten :)
maar niet getreurd alles hangt vn je motivatie af!
Train hard en zwaar en lees stickys voor je voeding.
1 ding nog ik wil je niet afkraken ookal ben je der trots op: uw krachtstats zijn enorm laag ten opzichte van u gewicht :) daar moet je zeker aan werken.

Aan het gewicht ga ik inderdaad werken :-). Ik heb wat rondgeneusd op verschillende websites en ik heb een lijstje weten te maken van de oefeningen die ik nu doe. (zonder schema)
Deze zijn: Dumbbell Flat Bench Press, Dumbbell Flys, Seated Cable Pull Down Front, Seated Rows, Upright Rows, Front Dumbbell Raise, Legg Press, Calf Raise, Barbell Curl, Concentration Curl, Hammer Curl, Pulley Push Down, Sit-Ups.
Zijn er oefeningen die absoluut ontbreken in dit lijstje? Death Lift & Squat zijn helaas niet mogelijk in de Gym waar mijn abonnement loopt... Ook vroeg ik me af hoe ik mijn oefeningen het best orden, alles door elkaar en elke keer ik ga fitnessen dezelfde oefeningen of iedere keer dat ik ga andere spiergroepen trainen? (Met welke spiergroepen moet ik ze dan bundelen?)

Aan het gewicht ga ik inderdaad werken :-). Ik heb wat rondgeneusd op verschillende websites en ik heb een lijstje weten te maken van de oefeningen die ik nu doe. (zonder schema)
Deze zijn: Dumbbell Flat Bench Press, Dumbbell Flys, Seated Cable Pull Down Front, Seated Rows, Upright Rows, Front Dumbbell Raise, Legg Press, Calf Raise, Barbell Curl, Concentration Curl, Hammer Curl, Pulley Push Down, Sit-Ups.
Zijn er oefeningen die absoluut ontbreken in dit lijstje? Death Lift & Squat zijn helaas niet mogelijk in de Gym waar mijn abonnement loopt... Ook vroeg ik me af hoe ik mijn oefeningen het best orden, alles door elkaar en elke keer ik ga fitnessen dezelfde oefeningen of iedere keer dat ik ga andere spiergroepen trainen? (Met welke spiergroepen moet ik ze dan bundelen?)

Je kan een hoop kilo's verliezen en aan het einde van dit jaar ergens rond de 90 kilogram wegen. Dit is natuurlijk afhankelijk van je motivatie en doorzettingsvermogen. Geef je alles, dan ga je het zeker redden. Ga je niet alles doen, dan kan je ergens in de eind 90 kg of daarboven blijven steken.
Keihard trainen is natuurlijk een ding waarmee je door moet gaan. Hoe meer spier, hoe meer je lichaam verbruikt in rust. Spier bouw je met goede dingen. JE zult spier hebben gemaakt, maar omdat je, waarschijnlijk niet helemaal schoon hebt gegeten, zul je niet zo sterk zijn geworden als had gekund.

DUs wat moet je doen:

- een goed trainschema maken. Fullbody stel ik voor. Aangezien je niet kunt squatten, deadliften ed. raad ik je aan om voor elke spiergroep een apparaat te kiezen, en waar mogelijk losse gewichten te pakken(benchpress)
- voedingsschemamaken. zoek de sticky 'hoe begin ik met cutten' even op in de vetverlies en conditietraining sectie.
- Heb geduld, neem foto's en houd(zoals je nu al aan hebt gegeven) een log bij. Als je in jezelf gelooft, staat er binnen een paar maand een ander persoon op die foto

En even voor de duidelijkheid. Ik weet dat het kan. Ik had mijzelf ook goede voornemens voorgenomen. 1 jan 2010 ben ik gaan afvallen. Begin gewicht 103 kg. Nu weeg ik 82 kg op een lege maag. Dat is meer dan 20 kilo in iets over een half jaar. Ik kan het, dus dan kan jij het ook! En ik heb geen middelen gebruikt om sneller af te vallen, of allemaal shakes geprobeerd(maar shakes zijn wel een goede aanvulling)

Lees alles hier goed door en zet m op!

---------- Toegevoegd om 00:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:57 ----------

En trouwens, wat ik vergeet: ga cardiooen. Om je gewicht zou ik niet gaan hardlopen. HOud het bij fietsen, zwemmen oid. Als je rond de 100 weegt, begin dan met wat hardlopen enzo, en er gaat een nieuwe sportieve wereld voor je open.

Veel zitten lezen hier op het forum. Een training duurt het beste tussen de 45 - 60 minuten. (zonder cardio) Ook zou ik het liefst FullBody trainen, dus moet ik oefeningen schrappen, of vervangen door betere oefeningen?
Momenteel zit ik op 10 oefeningen die ik fijn vind om te doen en ongeveer het hele lichaam trainen.
  • Leg Press (10 x 3)
  • Calf Raise (10 x 3)
  • Dumbbell Flat Bench Press (10 x 3)
  • Dumbbell Flys (10 x 3)
  • Sit-Ups (20 x 5)
  • Concentration Curl (10 x 3)
  • Pulley Push Down (10 x 3)
  • Frond Dumbbell Raise (10 x 3)
  • Seated Cable Pull Down Front (10 x 3)
  • Upright Rows (10 x 3)
Nu zie je ook wel dat dit niet haalbaar is in 60 minuten? Welke zou ik kunnen schrappen/vervangen met een andere oefening? Of moet ik het helemaal omgooien, reacties zijn welkom :-)

aagezien jij niet de mogelijkheid hebt om de grote compounds te doen, kun je beter kiezen voor een split. Zoveel isolatie oefeningen in een fullbody schema is namelijk niet te doen.

kies voor bijv:

borst biceps

rug triceps

schouders benen

je doet barbell curls, dus deadlift zou mogelijk moeten zijn? als je hem kan doen, doe hem dan. Als er een barbell is kun je dus ook Bent over row en military press doen. Dat zijn goede compound oefeningen die eigenlijk in elk schema thuis horen.

bij deze wil ik je heel veel succes wensen!!

Enige wat ik je kan meegeven is: GEEF NIET OP! veel mensen die proberen aan te komen of af te vallen, houden het tot een maand vol (waaronder ikzelf al JAREN, maar nu heb ik het principe door). Er zullen dagen zijn waarop je geen zin hebt om te trainen, of geen zin hebt om je aan je voedingsschemate houden, maar de truc is om de dag erna gewoon verder te gaan met waar je mee bezig was en niet direct door die ene training of die ene dag het op te geven.

Vallen, opstaan en weer doorgaan:) Hou je hieraan en je zult in 2011 al heel wat kilo's kwijt zijn.

Laatst bewerkt:
Je kan ook best langer dan een uur trainen hoor. Je gaat als je afvalt iig toch geen spier maken. Dat kan namelijk niet.

Kies gewoon voor elke spiergroep een oefening:

BENEN: legpress
Borst: Dumbbell Benchpress
Rug: Als je het met dumbbells wilt doen, dan kan je het beste kiezen voor een Single Arm Row denk ik.
Schouders: Dumbbell press.
Biceps: Barbell Curl
Triceps: Pulley Push down
Kuiten: Calf Raises
Eventueel kan je er nog shrugs bij doen.

Dat het iets langer duurt dan 60 minuten maakt niet uit.
Doe na je krachttraining nog even 30 minuten cardio op low intensity (65% hrmax)

Deze log noemt 'Meuhk valt af', maar toch zie ik geen concrete plannen voor gewichtsafname. De twee ingrediënten hiervoor zijn voeding aanpassen en cardio. En toch gaat het in je eerste post enkel over je krachtstats ... Als je echt wil afvallen, en daarmee bedoel ik 20-30 kilo ga je je toch op die eerste twee moeten richten, en dat laatste wel blijven doen, maar kracht zal je jammer genoeg niet gainen binnen die cutperiode.

Deze log noemt 'Meuhk valt af', maar toch zie ik geen concrete plannen voor gewichtsafname. De twee ingrediënten hiervoor zijn voeding aanpassen en cardio. En toch gaat het in je eerste post enkel over je krachtstats ... Als je echt wil afvallen, en daarmee bedoel ik 20-30 kilo ga je je toch op die eerste twee moeten richten, en dat laatste wel blijven doen, maar kracht zal je jammer genoeg niet gainen binnen die cutperiode.

Aan het voedingsschema ben ik bezig :-) (stond vermeld in mijn eerste post denk ik) En ik zal cardio inderdaad opnemen in mijn trainingsschema! Ik ben alles nu zo'n beetje aan het opstellen, geduld. (mijn buik is er al lang een dagje meer of minder...)

EDIT: De schatting van mijn basaal metabolisme is zo'n 2400 kCal. (Berekend met een methode die hier ergens circuleert) Is het nu aangeraden voor mij om: Dit in te nemen en het verschil te maken met cardio of kan ik best minder innemen en zo ook al verminderen?

Laatst bewerkt:
Aan het voedingsschema ben ik bezig :-) (stond vermeld in mijn eerste post denk ik) En ik zal cardio inderdaad opnemen in mijn trainingsschema! Ik ben alles nu zo'n beetje aan het opstellen, geduld. (mijn buik is er al lang een dagje meer of minder...)

EDIT: De schatting van mijn basaal metabolisme is zo'n 2400 kCal. (Berekend met een methode die hier ergens circuleert) Is het nu aangeraden voor mij om: Dit in te nemen en het verschil te maken met cardio of kan ik best minder innemen en zo ook al verminderen?

Sorry was niet aanvallend bedoeld hoor ;) . Het viel me gewoon op. Op je vraag : over het algemeen is het idd goed om evenveel in te nemen als je nodig hebt, en dan het verschil te maken met cardio. Dat vergt dan wel de discipline om bijna elke dag wat te cardio'en als je wat sneller wilt afvallen. Indien je gewoon 30 min na je krachttraining gaat fietsen zal het samen met op onderhoud eten, nogal traag gaan, zeker als je weet dat er bij jou toch zeker 20-30 kg af mag. Ik zou in jouw geval iets van een 2000 kcal eten per dag, en dan op trainingsdagen er nog wat cardio bij gooien.

Velen zullen het hiermee niet akkoord zijn en direct beginnen kankeren over dat je kracht en spiermassa gaat verliezen, maar het lijkt me dat in jouw geval dat ververlies toch wel primeert, je kan gerust achteraf nog gaan bulken en spieren kweken, je gezondheid gaat nu even voor. Een ander tegenargument tegen onder onderhoud eten zou zijn dat je metabolisme gaat vertragen. Ik denk echter, zolang je blijft krachttrainen en geregeld cardio doet, dat je niet zomaar stilvalt met een vermindering van inname (zolang die niet te drastisch is).

Goed ik heb wat zitten rekenen. Gezien ik momenteel niet op kamers zit kan ik niet volledig zelf beslissen wat ik eet, ik eet wat de pot schaft. Maar ik kan wel proberen te plannen:

Ontbijt:
4 Boterhammen + Beleg
1 Fruitding

Tussendoor 1:
2 Boterhammen

Middag:
6 Boterhammen + Beleg
1 Fruitding

Avond:
Wat de pot schaft.

Zo kom ik dagelijks rond de 2000 kCal uit :-)
Het lastigste wordt om uit die verdomde snoepkast uit te blijven en van de drank af te blijven op feestjes. (U spreekt hier met de BOB van dienst voor de komende maanden dus ...)
Oefeningen ben ik nog niet helemaal over uit, maar ik ga dus 3 maal per week gaan trainen (MA-WOE-VRIJ) + achteraf cardio. Ook zal ik thuis op ZA en ZO nog even op die hometrainer kruipen.
Monday I start!

Goed ik heb wat zitten rekenen. Gezien ik momenteel niet op kamers zit kan ik niet volledig zelf beslissen wat ik eet, ik eet wat de pot schaft. Maar ik kan wel proberen te plannen:

Ontbijt:
4 Boterhammen + Beleg
1 Fruitding

Tussendoor 1:
2 Boterhammen

Middag:
6 Boterhammen + Beleg
1 Fruitding

Avond:
Wat de pot schaft.

Zo kom ik dagelijks rond de 2000 kCal uit :-)
Het lastigste wordt om uit die verdomde snoepkast uit te blijven en van de drank af te blijven op feestjes. (U spreekt hier met de BOB van dienst voor de komende maanden dus ...)
Oefeningen ben ik nog niet helemaal over uit, maar ik ga dus 3 maal per week gaan trainen (MA-WOE-VRIJ) + achteraf cardio. Ook zal ik thuis op ZA en ZO nog even op die hometrainer kruipen.
Monday I start!

Probeer smiddags wat minder te eten en zorg dat er in de namiddag iets bij staat voor te eten. 6 uur zonder eten is niet echt aangewezen. Ook eet je best wat gevarieerder, niet constant boterhammen. Misschien ook concreter aangeven wat je op die boterhammen ga leggen ? Best gebruik je hiervoor mager vlees, kippenwit, ... Let op je eiwitten, die zijn van vitaal belang om je spieren te onderhouden, en aangezien je toch nog 3 keer per week gaat krachttrainen is dat niet te verwaarlozen. Als je 's avonds gaat trainen na je avondeten dan zou ik vlak voor het slapengaan nog een bak magere platte kaas van 500 gr eten. Is iets van een 200 kcal, maar ook wel 40 gr. eiwitten.

Kortom :
- meer spreiden
- gevarieerder
- meer eiwitten

Waar studeer je ? Leuven ?

Probeer smiddags wat minder te eten en zorg dat er in de namiddag iets bij staat voor te eten. 6 uur zonder eten is niet echt aangewezen. Ook eet je best wat gevarieerder, niet constant boterhammen. Misschien ook concreter aangeven wat je op die boterhammen ga leggen ? Best gebruik je hiervoor mager vlees, kippenwit, ... Let op je eiwitten, die zijn van vitaal belang om je spieren te onderhouden, en aangezien je toch nog 3 keer per week gaat krachttrainen is dat niet te verwaarlozen. Als je 's avonds gaat trainen na je avondeten dan zou ik vlak voor het slapengaan nog een bak magere platte kaas van 500 gr eten. Is iets van een 200 kcal, maar ook wel 40 gr. eiwitten.

Kortom :
- meer spreiden
- gevarieerder
- meer eiwitten

Waar studeer je ? Leuven ?
De beste universiteit van het land natuurlijk, Gent ;-) *kuch kuch*
Mager vlees op die boterhammen doen, misschien afwisselen met havermout soms? Couscous kan ik ook nog wel bereiden? En meer spreiden, check alles ff noteren :-)

Laatst bewerkt:
Beuh ja daar ligt het probleem al :p

Frequentie van je eetmomenten maakt opzich niet zo veel uit, al hoewel psychisch misschien wel. Probeer meer eiwitrijke producten te eten, denk aan kwark, vlees, vis en eieren. Misschien dat ik er over heen heb gelezen, maar waarom kan/mag je niet kniebuigen?

Eet savons ff een bakkie kwark, altijd goed om die drang naar junkfood te verminderen. Probeer bij het avondeten zo min mogelijk koolhydraten te eten en iets meer vlees en zo veel mogelijk groente.

Heb zelf altijd hoe minder koolhydraten ik eet hoe minder honger ik heb de rest van de avond.

Als ik je bovenstaand voedingsschemaatje zie, zie ik meteen al 1 grote fout. Je neemt repen. Deze zitten vol koolhydraten, en dus ook vol KCal. Door de hoeveelheid koolhydraten, en dus te weinig eiwitten, zal je drang naar zoet eten blijven bestaan. Als je nou eens meer eiwitten opneemt in je schema, samen met brood, ipv dat schema, dan zul je zien dat je al wat minder honger hebt.

Terug
Naar boven