AndroidHealthClinic

MHD: building a better body

lekker veel reps op je presses !

best wel sterke arm training ook

• Topic Starter Topic Starter
armen gaan altijd wel lekker, zitten zomaar vol. Borst daarentegen wil voor geen meter, moeilijk vol te krijgen, kracht wil niet niks.....

Vanmorgen benen, vanmorgen 109,7 kg. zwaar / log / vochtig, voel alweer een cutsessie aankomen

Dus benen, aangezien ik last heb van mijn knieën heb ik vandaag voor het eerst van mijn leven met kneewraps getraind, en mensen wat een verschil.

Normaal doe ik eerst legex. tot max en daarna 75 graden legpress tot max., maar vandaag begonnen met hacksquat, parallel normaal ga ik met kont naar hielen.

12x +50
12x +80
12x +100 (vanaf nu kneewraps)
12x +120, man wat voelt dit makkelijk, twee weken geleden failde ik op 10 hh
08x +140
06x +160, zat nog meer in maar durfde niet was bang voor mijn knieën

Squatten (langzaam zakken), parallel
08x50
08x80
08x100 (voelde zwaar, zonder kneewraps)
10x100 (voelde licht, met kneewraps)
10x120
had meer ingezeten, maar wilde niet forceren

Ik merk dat ik veel sterker ben met wraps, omdat anders onderin mijn knieën beginnen te knikken en nu niet.

Liggende legcurl, hele langzame negatieve hh en positief sneller
3x20x20

Staand kuitheffen, langzaam zakken en omhoog in twee bewegingen (ongelovelijke pomp)
20x40
18x40
15x40
13x40

Dat was hem, maar nu zit ik met de volgende vragen, wat is verstandig;

-Nu vanaf altijd met kneewraps trainen, waardoor ik waarschijnlijk meer gewicht kan verplaatsen, maar mijn knieën zullen zwakker worden. Of weer terug zonder wraps en lichter trainen en hopen dat de knieën weer herstellen, maar weet zeker dat ik zonder niet de gewichten zal kunnen pakken als met.

-Zal ook nog even glucosamine bestellen, misschien helpt dit tegen pijnlijke knieën, zit hier ook verschil in of kan ik gerust bij het kruidvat halen ??

Laatst bewerkt:
Vanmorgen benen, vanmorgen 109,7 kg. zwaar / log / vochtig, voel alweer een cutsessie aankomen

Resist the temptation ... zo snel zet je niet zoveel vet aan ;)

Dat was hem, maar nu zit ik met de volgende vragen, wat is verstandig;

-Nu vanaf altijd met kneewraps trainen, waardoor ik waarschijnlijk meer gewicht kan verplaatsen, maar mijn knieën zullen zwakker worden. Of weer terug zonder wraps en lichter trainen en hopen dat de knieën weer herstellen, maar weet zeker dat ik zonder niet de gewichten zal kunnen pakken als met.

-Zal ook nog even glucosamine bestellen, misschien helpt dit tegen pijnlijke knieën, zit hier ook verschil in of kan ik gerust bij het kruidvat halen ??

Moeilijke gegeven die wraps ... persoonlijk zou ik niet teveel erop gaan rekenen. Leuk als je een blessure
hebt of max sets draait boven je 1RM ... nu ja, ik moet niet veel zeggen, ik gebruik bij mijn meeste presses
wrist wraps om mijn polsen te beschermen door een oude blessure

Die glucosamine heb ik ook mijn twijfels bij. Hoor bij vele dat dat geen reet doet voor je... Moest ik er
eentje bestellen zou ik wel eentje nemen waar ook Chondroitin inzit ... en je visolie uppen naar 4gr per dag.
Of je kan ook Animal Flex bestellen ... zit zowat vanalles in

Laatst bewerkt:
Bedankt Robke, maar het voelde zo lekker met die kneewraps om, maar ja beter is natuurlijk zonder wraps, maar weet zeker dat het 25-50 kg. scheelt op bepaalde oefeningen

Bedankt Robke, maar het voelde zo lekker met die kneewraps om, maar ja beter is natuurlijk zonder wraps, maar weet zeker dat het 25-50 kg. scheelt op bepaalde oefeningen

Als je louter kijkt naar hypertrophy op je quads zou het natuurlijk logisch zijn om
wraps te gebruiken, meer kilo's en meer reps = meer groei. Tja ...

Misschien moet je dan gewoon wat lichter blijven zonder wraps en wat zwaarder
gaan met wraps. Eigenlijk 2 aparte oefeningen ervan maken.

Als je louter kijkt naar hypertrophy op je quads zou het natuurlijk logisch zijn om
wraps te gebruiken, meer kilo's en meer reps = meer groei. Tja ...

Misschien moet je dan gewoon wat lichter blijven zonder wraps en wat zwaarder
gaan met wraps. Eigenlijk 2 aparte oefeningen ervan maken.

Zo zat ik ook te denken, bijvoorbeeld paar weken zwaar met straps, en dan paar weken lichter zonder straps, ga zowiezo volgende week geen benen doen en daarop denk ik lichter / meer herhalingen en dan weer paar weken zwaar.

oh ja, karma krijg je niet van me, mag niet van DBB

Laatst bewerkt:
Nu is het natuurlijk wel zo dat je spieren sneller wennen aan een gewicht dan je gewrichten,
dus ja, dan moet je wel gaan opletten dat je je niet gaat vergalloperen als je zonder wraps gaat.

Ik ben in ieder geval benieuwd wat het gaat doen voor jou ... en ga ik ook eens beginnen uit te
kijken naar van die wraps :)

even mee volgen hier ;)

Vanmiddag borst schouders, alleen werkset

Incl bank
9x105 laatste twee met hulp

Decl Smith
7x +90, 4x +80, 8x +60

Chestpress
8x 110

Cableflyes ??

Db shoulderpress
10x32
Zittende sideraises
10x14, 12x6
SS achterkant schouders ?
Shrugs Smith
3x8x +100 voor
2x8x +80 achter

Prettig weekend

nice workout, borst moet wel weer vol staan!

Kneewraps gebruik ik vanaf 120 kilo squat.
Mijn knieeen zijn verrot dankzij jarenlang vechtsport.
Als ik jouw was deed ik ze altijd om.

nice workout, borst moet wel weer vol staan!

Bedankt, hoop ooit zulke gewichten als jouw te kunnen verplaatsen

---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:10 ----------

Kneewraps gebruik ik vanaf 120 kilo squat.
Mijn knieeen zijn verrot dankzij jarenlang vechtsport.
Als ik jouw was deed ik ze altijd om.

Ik ga er zeker meer gebruik van maken

jou log ook eens volgen, succes!
vind je het moeilijk schoon te eten?

jou log ook eens volgen, succes!
vind je het moeilijk schoon te eten?

Hahaha, ja ik vind het moeilijk om elke dag schoon te eten, maar ik eet de laatste twee weken minder schoon dan dat ik daarvoor deed , ga straks terug schoner eten voedingsschemapost ik over een paar dagen

Goedemorgen, vanaf vandaag weer wat schonere voeding (zoals elke maandag :D), maar nu echt. Ga ook 1-2 weken wat anders trainen niet tot maximaal, meer spierconditie en pomp en meer cardio.

vanmorgen rug en armen

opwarmen 10 min. crosstrainer

alle rug oefeningen proberen bij contractie vast te houden

PullOvers
3x12x20

SS zittend kabelroeien smal met Straight-arm Pulldown
2 setjes 12x40 (bovenhands), 12x25
2 setjes 12x40 (onderhans), 12x25

SS latpulley achter in de nek breeds mogelijk met twee vingers beetpakken voeten naar achteren samen met Roeimachine breed beet pakken
3 setjes 12x40 met 12x40

Nog een rugoefening, je gaat op een bankje zitten tussen twee pulley's en dan zet je de handvaten bovenin en trek je deze met een indraaiende handbeweging naar je heupen toe.

4 setjes van 12 hh met 35 kg. aan elke kant

SS DB row met latpulley voor naar de borst trekken
4 setjes 10x26 met 10x40

SS dippen met tricepspushdown
3 setjes 10xbw met 20x30

SS EZ-bar (skullcrusher ??) met EZ-bar smaldrukken ???
3 setjes 12x +10 met 12x +10

SS EZ-bar (hammer-greep, dus handpalmen naar melkaar toe) met BarbelCurl
3 setjes 15x +20 met 20x20

Op een incl.bankje zitten en kabel naar je gezicht toe trekken voor biceps
4 setjes 10x40

Daarna nog 10 min. crosstrainer

al met al 60 minuten over de krachttraining gedaan (ongeveer 20-40 sec. rust tussen setjes).

Prettige dag vandaag.

je was er al weer vroeg bij...:duh:, lekkere training toch:)

dat ziet er aardig uit kerel ...

MHD zei:
Nog een rugoefening, je gaat op een bankje zitten tussen twee pulley's en dan zet je de handvaten bovenin en trek je deze met een indraaiende handbeweging naar je heupen toe.

Dit is dan een beetje een omgekeerde, zittende fly beweging wat je maakt?

Terug
Naar boven